blog turism

Una dintre cele mai asteptate insule ale calatoriei de grup in Caraibe a fost Jamaica. Am scris si despre celelalte insule pe care le-am vizitat inainte de Jamaica si puteti citi impresiile de calatorie aici: Puerto Rico, Insulele Virgine Americane si Bahamas.

Jamaica m-a cucerit nu prin peisaje, bogatie, arta sau calitatea serviciilor, ci prin vibe-ul bun pe care il emana oamenii. Te simti parca automat mai relaxat, mai binedispus si binevoitor cand peste tot auzi muzica lui Bob Marley, un soi de erou national, cand interactionezi cu localnicii sau cand incerci sa mai surprinzi ceva peisaje tipic jamaicane in fotografii. Si ghizii erau super deschisi. Spuneau mereu ca sunt fericiti nu pentru ca ar fuma iarba intr-una, ci pentru ca fericirea este o stare de spirit in Jamaica. 🙂

Pe scurt despre Jamaica

Jamaica este o tara insulara din Marea Caraibilor, a treia cea mai mare insula din Antilele Mari si totodata a cincea cea mai mare insula din Caraibe cand vorbim de suprafata. Cand vine vorba de numarul de locuitori – aproximativ 3 milioane, Jamaica este a patra tara din regiune.

Ca multe alte tari din zona Caraibe, Jamaica este membra a CommonWealth, monarh si sef de stat fiind Regina Marii Britanii, reprezentata de un guvernator numit de aceasta, la recomandarea prim-ministrului votat de populatie odata la 5 ani. Fiind o monarhie constitutionala, puterea legislativa se afla in mainile Parlamentului format dintr-un Senat (21 de membri – 13 alesi de catre prim-ministru si 8 alesi de catre opozitie) si o Camera a Reprezentantilor (63 membri). Economia Jamaicai este bazata in principal pe turism, agricultura, pescuit si exploatari miniere, fiind al treilea exportator de bauxita din lume.

Din punct de vedere administrativ, Jamaica este organizata in 14 judete grupate in trei comitate. Capitala este la Kingston, de altfel si cel mai mare oras din Jamaica. Kingston este legat de orasul-port in care am ancorat noi (Ocho Rios) printr-o autostrada construita recent de catre chinezi si concesionata pe 40 de ani. Aceasta a redus la jumatate timpul petrecut pe drum, acum faci aproximativ 45 minute pana la Kingston. Acolo se afla si un muzeu dedicat lui Bob Marley si casa lui.

Ce am vizitat in Jamaica?

Noi am ancorat dis-de-dimineata in Ocho Rios, iar majoritatea grupului a ales ca excursie pentru ziua respectiva un tur panoramic, unde ni s-au indicat principalele puncte de atractie in zona (de altfel nu foarte multe, fiind o zona destul de saraca), plaja unde am gustat si cocktail-ul Bob Marley care ne-a vrajit prin culorile lui atat de frumos contrastante cu marea si o vizita la Cascada si Gradinile Konoko. Aceasta gradina gazduia plante de prin toate colturile lumii. Ne-am reamintit astfel de toate popoarele care au stapanit sau locuit de-a lungul timpului Jamaica, incepand chiar de la populatia Taíno, care se afla pe insula de dinaintea sosirii lui Cristofor Columb in 1494.

Vizita in Ocho Rios s-a terminat, desigur, la cumparaturi, intr-o zona numita „Taj Mahal”. Acolo am degustat rom si cafea, doamnele si-au cumparat rochii in culorile steagului Jamaican, iar domnii tricouri cu mesaje traditionale, reprezentative pentru aceasta insula, cum ar fi „Irie” sau „Ya Mon”, zicale care sugerau ca totul este in regula si ca nu trebuie sa iti faci niciun fel de griji cand esti in Jamaica. Un fel de „Hakuna Matata” varianta de Caraibe.

Cumva aceasta oprire in Ocho Rios mi-a amintit de o excursie cu un itinerariu asemanator pe care am facut-o in Guadeloupe anii trecuti. Totodata, acolo era ceva mai multa vegetatie si o infrastructura mult mai bine pusa la punct.

Cum mi s-a parut Jamaica? Ce altceva merita vizitat?

Jamaica nu m-a impresionat ca peisaje, am vazut insule mult mai ofertante in Caraibe. Mi-a dat, insa, o stare pozitiva. Daca ajungeti in Jamaica poate merita sa vizitati casa lui Bob Marley sau districtul Nine Miles, Montego Bay, principalul port in care ancoreaza navele de croaziera ce aduc anual aproximativ 2 milioane de turisti anual pe aceasta insula, precum si sa ajungeti la Negril, pentru a vizita celebra plaja Seven Mile, considerata cea mai frumoasa plaja din acest stat.

__

Partenerul acestei calatorii in SUA si Caraibe a fost Vodafone.

Folosesc servicii de trafic de date in roaming de la Vodafone de cativa ani, pe abonament, in toata lumea si sunt foarte multumit.

Pentru utilizatorii de cartele Vodafone sau pentru cei care sunt clienti ai altor retele si care calatoresc in SUA si Caraibe si sunt dispusi sa isi cumpere o cartela cu numar nou, Vodafone are 2 extra-optiuni: de 15 sau 35 de euro, valabile o luna de zile. Acestea ofera 1 GB trafic de date si 100 minute/SMS intr-o luna in tari exotice. Pentru o calatorie in SUA este suficienta extra-optiunea de 15 euro. Pentru alte tari din Caraibe in care am ajuns eu (ex: Puerto Rico, Jamaica, Mexic) este necesara optiunea de 35 euro pentru aceleasi beneficii.

Ofertele de roaming si mai ales cele de trafic de date in roaming sunt complexe, mai ales pentru tari exotice, si sunt diferentiate pentru persoane fizice/persoane juridice sau cartela/abonament. Mai multe detalii aflati din call-center sau pe www.vodafone.ro/roaming-prepay

Vezi aici mai multe imagini de pe pagina mea de Instagram! Urmareste-ma pe Instagram! Click aici!