fbpx
excursii-razvan-pascu

Am mai fost acum ceva ani in Nassau, capitala insulei Bahamas, si, sa fiu sincer, nu eram foarte nerabdator sa ma intorc. Cand zici Bahamas, te astepti la ceva absolut senzational, ori in Caraibe nu este totul doar lux si glamour. Traseul calatoriei noastre de grup de Revelion a inclus, insa, si Bahamas, asa ca am ajuns din nou aici. De inca 2 ori chiar.

Ce am vizitat in Bahamas?

M-am bucurat ca turistii mei au ales cu inspiratie pentru cea dintai oprire in Nassau. Am facut o vizita pe o alta insula din Bahamas (sunt aproximativ 700 in total), la Blue Lagoon. Am trecut, astfel, de la un paradis al kitsch-ului si shopping-ului, orasul Nassau, la unul real, aceasta insula Blue Lagoon. De la saracie, praf si gri la ape limpezi in zeci de nuante de albastru, palmieri inalti si nisip alb si fin.

Blue Lagoon, Bahamas

In afara de a se bucura de plaja si apa de-a dreptul de revista, la Blue Lagoon doritorii au putut inota cu delfinii sau sa se intalneasca si pozeze cu leii de mare. Preturile erau ceva mai reduse decat la celebrul hotel Atlantis, situat pe insula Paradisului, conectata de capitala Nassau printr-un pod de jumatate de kilometru. Am profitat de aceasta ocazie pentru a-i face si lui Alex cunostinta cu Santiago, leul de mare de pe insula Blue Lagoon. Anul trecut a fost cucerit de Jose, delfinul din Republica Dominicana.

La intoarcerea de pe insula Blue Lagoon am prins pe vaporas un apus de-a dreptul superb. Imi voi aminti multi ani de acum inainte de aceste momente. Pot spune ca astfel Bahamas a fost inclus in categoria “amintiri de colectie” in sufletul meu.

Ocean Cay, Bahamas

Tot in Bahamas intr-o alta zi am ancorat si pe o insula privata a liniei de croaziera cu care am calatorit. Insula fusese inaugurata cu doar o luna in urma si ne-am petrecut aici intreaga zi. Sunt curios cum va evolua peste ceva ani, pentru ca mi s-a parut tare frumoasa si cu mult potential, dar fiind o insula inca noua ii lipsea vegetatia. Plantasera sute de palmieri, amenajau si un parc de distractii acvatic, erau magazine, baruri, se puteau practica sporturi de apa. Seara aveau loc petreceri, parade si proiectii de lumini pe farul de pe insula. La apus, acesta a devenit punctul de atractie principal al pasionatilor de fotografii.

Era planificat sa ne mai intoarcem intr-o alta zi pe aceasta insula, Ocean Cay, insa vantul puternic nu ne-a permis sa ancoram. Ne-am continuat drumul catre Nassau si am oprit pe insula principala din Bahamas, din nou. Nu pot sa neg ca nu am primit prea bucuros vestea ca ma voi intoarce din nou in acest oras. Mai ales ca nu puteam pleca pe o alta insula cu niciun ferry din cauza conditiilor meteo.

Nassau, Bahamas

Am profitat, insa, de ocazie si am vizitat orasul Nassau dintr-o trasura trasa de un cal, dar si Insula Paradisului, unde am mers la Atlantis. Pentru copii a fost o decizie inspirata.

La sfarsitul zilei mi-am dat seama ca tot raul a fost de fapt spre bine. Am petrecut o zi tare frumoasa. Portul din Nassau si stradutele de cumparaturi au ramas la fel cum le stiam, un haos. Urcand, insa, spre fort, ai o priveliste tare frumoasa asupra marii si a Insulei Paradisului. Am descoperit noi plaje, am aflat mai multe despre istoria Bahamas de la un ghid local si am vizitat gradinile din complexul Atlantis. Ghidul a incercat sa imi explice de ce atatia oameni foarte bogati au ales aceste insule pentru a-si cumpara proprietati si de ce milioane de turisti ajung aici in fiecare an.

Cum sunt preturile in Bahamas?

PIB-ul pe cap de locuitor este in Bahamas unul dintre cele mai ridicate din Caraibe, iar preturile sunt pe masura. Pretul motorinei era dublu fata de SUA, undeva la 1.3$/litru. Ghidul ne mai dadea exemplu laptele, care costa undeva la 3.5$/litru. Un pachet de tigari costa nici mai mult, nici mai putin de 12$. Astfel, Bahamas este a doua cea mai scumpa tara din America Centrala/Latina. Costul vietii este mai ridicat decat in 96% din tarile lumii.

Care sunt insulele mele preferate din Caraibe?

Pentru mine tarile preferate din Caraibe raman Barbados, Insulele Virgine Britanice si Americane, St Kitts & Nevis si Insulele Cayman. Am scris impresii de calatorie din Insulele Virgine Americane aici. In curand voi scrie si despre experienta in Insulele Cayman. Daca sunteti curiosi si de impresiile din Puerto Rico, prima noastra oprire din croaziera, puteti citi aici.

Fotografiile au fost realizate cu Samsung Galaxy Note 10+.

Partenerul acestei calatorii in SUA si Caraibe a fost Vodafone.

Folosesc servicii de trafic de date in roaming de la Vodafone de cativa ani, pe abonament, in toata lumea si sunt foarte multumit.

Pentru utilizatorii de cartele Vodafone sau pentru cei care sunt clienti ai altor retele si care calatoresc in SUA si Caraibe si sunt dispusi sa isi cumpere o cartela cu numar nou, Vodafone are 2 extra-optiuni: de 15 sau 35 de euro, valabile o luna de zile. Acestea ofera 1 GB trafic de date si 100 minute/SMS intr-o luna in tari exotice. Pentru o calatorie in SUA este suficienta extra-optiunea de 15 euro. Pentru alte tari din Caraibe in care am ajuns eu (ex: Puerto Rico, Jamaica, Mexic) este necesara optiunea de 35 euro pentru aceleasi beneficii.

Ofertele de roaming si mai ales cele de trafic de date in roaming sunt complexe, mai ales pentru tari exotice, si sunt diferentiate pentru persoane fizice/persoane juridice sau cartela/abonament. Mai multe detalii aflati din call-center sau pe www.vodafone.ro/roaming-prepay

Urmareste-ma pe Instagram! Click aici!