Acum ceva timp a fost cutremur in Romania. Scriam atunci despre reteaua Zapp, care a fost singura functionala in seara respectiva si cat de mult inseamna lucrul asta pentru imaginea companiei. Cred ca ceea ce au facut ei apoi a fost printre cele mai eficiente si mai ieftine reclame din telefonia mobila si cred ca pe clientii actuali i-a fidelizat destul de mult (este vorba de faptul ca au trimis mesaj clientilor prin care i-a anuntat ca Zapp a fost singura retea care a functionat). Daca as fi fost brand manager Zapp as fi hotarat ca mesajul trimis (vezi acest articol) sa fie difuzat si in alte retele, tinand cont si de posibilitatea de portabilitate a numarului si as fi promovat foarte mult acest lucru pe internet si in revistele premium, citite de oameni de familie, cu varsta medie (pt ca ei au fost targetul cel mai afectat de faptul ca retelele de telefonie nu au functionat, mult mai mult decat tinerii).
Ma gandesc cati bani a investit Orange in promovare pentru a ajunge lider pe numarul de clienti si cati bani cheltuie an de an pentru a-si pastra acest statut. Si oare de ce? Evident, pentru ca agentii de vanzari Orange care vand corporate sa le poata spune clientilor lor „Veniti si lucrati cu liderul„. Acum si Zapp le poate spune clientilor „Veniti si lucrati cu singura companie de telefonie mobila care functioneaza oricand„.
Ati auzit de regula lui Pareto? Aceasta ne spune ca 80% din rezultate sunt realizate cu 20% din efort. In cazul companiilor de telefonie mobila se respecta aceasta regula, adica mai bine de 80% din venituri sunt generate de mai putin de 20% dintre clienti, in special companii. Tocmai de aceea companiile de telefonie mobila cred ca vor avea destul de mult de suferit in aceasta perioada, pentru ca toate firmele vor continua sa reduca din costuri, inclusiv costurile de comunicare . Intrecerea pe numarul de clienti dintre Vodafone si Orange este doar de fatada, pentru denumirea de lider. Acum insa si Cosmote vine tare din urma dar grecii (sau nemtii, cred ca nici ei nu mai stiu daca au fost preluati sau nu:)) se multumesc cu clienti cu venituri mici si foarte mici (au venituri de 6 euro pe client), iar Zapp tinteste sus, arabii incercand sa atraga clienti cu servicii de calitate si inovatoare. Proaspat lansatul Zapp NoPay, ZappBuzz sau noul telefon si serviciu tip „Blackberry” sunt servicii inovatoare cu care Zapp-Telemobil incearca sa revina in atentia clientilor dupa peste un an de inactivitate , cel putin pe piata media.
Razvan Pascu
Eu sunt la Orange de multi ani si desi nu sunt multumita de serviciile lor, totusi nu am plecat de la ei. Nu stiu de ce…dar parca totusi nu vreau
razvane, mesajul asta de la zapp mi se pare si mie o surer idee de promovare. si mai ales ca e cu bani putini sau chiar deloc pt ei. cand altii cheltuie o gramada pe promovare ei au facut asta. faza e ca trebuia sa insiste si ei mai mult
Umbla vorba prin targ ca Zapp va fi achizitionat de Cosmote… ramane de vazut daca va fi asa sau sunt simple zvonuri…
deja sunt in discutii cu Cosmote cei de la Zapp.
Cred ca regula lui pareto nu se mai aplica acum in ceea ce priveste companiile. Probabil ca cei 80% acum sunt micii abonati care se chinuie sa plateasca facturile, ca firmele nu isi mai platesc demult facturile 🙂
Cred ca Zapp-ul va reusi sa mai adune ceva clienti , mai ales dintre tineri. Am vazut ca se promoveaza cu serviciul acela ZappBuzz pe Messenger si pe Yahoo si am vazut ca au lansat si un magazin online unde isi vand telefoanele. faza misto la telefonul lor este ca iti vin mailurile instant la la Outlook (PushMail) si poti sa stai nelimitat pe Messenger sau sa ai apeluri prin Messenger gratuite in limita a 1000 de minute de pe mobilul tau de Zapp (prin internet) pe calculator conectat la Mess.
Eu nu am Zapp dar am inteles ca a functionat in seara respectiva in primul rand penmtru ca sunt mai putini utilizatori si abonati dar si pentru ca este pe un alt sistem , decat cel GSM
Mi se pare ca se pierde ceva din evidenta, nu stiu daca intentionat sau nu. Cat la suta din piata mobila din Romania o detine Zapp? Si daca ai Zapp si functioneaza pe timp de cutremur si toti prietenii tai sunt pe Orange si nu le merg telefoanele tot acolo iesi, ca stai cu Zapp-ul tau si-ti da ocupat. E greu de sucit monopolul Orange si n-a reusit nici Cosmote-ul cu celebra lor oferta de 2000 minute care, poate veti fi de acord cu mine, a animat ireversibil „piata optiunilor prepay”. Nu cred c-as fi avut acum „nelimitat” in „Orange Young” daca nu ar fi fost acerba concurenta a Cosmoteului. Si cu toate astea, chiar si cand eram super happy ca pot vorbi pana fac febra musculara la limba cand aveam 2000 de minute in Cosmote, practic eram dezamagit ptr ca nu aveam cu cine le vorbi. Toti erau pe Orange, ca si acum dealtfel, si eu pierdeam minutele sau eram obligat sa le folosesc pana la plictiseala cu doar 2-3 prieteni mai emancipati ce-si cumparasera prepay-uri Cosmote.
toti din jurul meu au orange…deci…
ala care va avea ideea sa platesti putin in orice retea va fi cel mai tare!
Cîţi utilizatori are Zapp şi cîţi au restul?
(author)
Zapp-ul nu a mai publicat de multi ani o statistica cu numarul de utilizatori. Ultima data au spus ca au peste 500.000. Toti abonati, pentru ca pe atunci nu se putea altfel. Probabil ca in timpul de mai bine de un an in care Zapp a lipsit din atentia publicului au mai pierdut ceva clienti (sau nu), insa infrastructura lor este diferita de a celorlalti, este mult mai fiabila. Cei care au fost in State stiu asta; acolo nu pica reteaua si este tot CDMA ca si Zapp-ul, nu GSM.
In articol nu era vorba de o promovare a vreunei companii pt ca fiecare are plusuri si minusuri, ci doar o constatare despre cum poti face branding pe bani putini.
Eu cred ca viitorul in Romania este al firmelor de nisa, iar nisa pe care s-a pozitionat Zapp era excelenta (in special internet de mare viteza prin modem portabil), ceea ce insa acum Orange si Vodafone ofera de mult timp. Si o fac bine. Personal am un modem de la Vodafone si sunt cat de cat multumit de el, mai ales ca nu descarc nimic de pe net, astfel incat sa imi tocesc nervii ca nu se misca mai repede. 🙂
Indiferent care a fost mesajul articolului ramane latura practica. Cosmote incearca sa ofere la abonament convorbiri nelimitate in retea. Pai cu cine sa vorbesti daca toti sunt pe Orange. Nu conteaza cate facilitati oferi, important e sa aiba o acoperire practica. Si-mi aduc aminte ce munca de lamurire aveam acum vreo 4-5 ani sa-mi trec prietenii pe Cosmote ca sa am cu cine-mi consuma cele 2000 minute. Bineinteles ca ma loveam mereu de replica „pai numai tu esti pe Cosmote :))”.
Extrapoland putin ideea spre internet, am mai auzit spunandu-se ca internetul cel mai bun il gasesti la firmele de nisa. Personal am net de la o firma interjudeteana, ca sa nu-i spun regionala ca probabil ar fi cam mult spus :P, si sunt foarte multumit, ptr ca-mi permite viteze mari de download.
Tocmai am aflat ca Zapp a fost preluat de catre Cosmote pentru 207 milioane de euro. Odata cu aceasta preluare, Cosmote castiga si licenta 3G.
asta inseamna ca de acum Cosmoteul nu va mai pierde semnalul in pasaj chiar si pe timp de cutremur??!!! :))
cum va fi sloganul lor „daca-ti pierzi semnalul pe timp de cutremur, iti dam banii inapoi” =))
Ehe ce vremuri… Zapp s-a dus… dar am rămas cu ceilalți operatori. Mi-a plăcut sa am telefon Zapp. Tot ce mai am de la ei, este numărul de mobil Zapp. Este portat în Vodafone. Acum toți operatorii oferă minute prea multe, mai ales în rețea și naționale. Digi Mobil oferă 3000 minute internaționale mobil. Sun în Belgia la greu. Am consumat,chiar pana la 1700 minute. Plătesc cam 22 lei maxim. Aria de acoperire 3G de la Digi este mai mare decât la Telekom 3G (fost zapp).