excursii-razvan-pascu

Sambata la ora 20.18 a fost cutremur. Dupa cutremur, pana pe la 9 si jumatate nici o retea de telefonie mobila nu a functionat. Nu am putut sa imi sun familia, nu am putut sa sun pe nimeni. Toata lumea s-a plans de acest lucru si toata lumea venea cu idei despre cum sa schimbe acest lucru. Ceea ce este curios, nici Romtelecom nu a functionat. Am sunat insa pe Zapp si … surpriza. Mergea!

Ieri am primit un SMS de la Zapp cu textul urmator:  „Telefonia de la Zapp a fost singura care a functionat in timpul cutremurului de sambata. Zapp, reteaua pe care te poti baza chiar si in momente critice„.

Cred ca aceasta super idee de promovare a brandului, cu costuri minime (doar timp, intrucat SMS-urile au fost in retea) este una dintre cele mai eficiente (probabil cea mai eficienta, intrucat eficienta=cost/beneficiu) metode de promovare a Zapp, care poate aduce multi clienti (mai ales companii, care au nevoie ca serviciile de comunicatii sa le functioneze permanent, indiferent de situatie).

Imaginati-va ca sunteti agent de vanzari Zapp si aveti in fata persoana de decizie din departamentul de achizitii al unei companii. Care ar fi primul lucru pe care l-ati spune? Ca aveti cea mai buna acoperire la nivel national pentru servicii de date si ca, pe serviciile Zapp se poate baza oricine, oricand, chiar si in caz de cutremur. Evident, nu?

In timp ce Orange investeste milioane (de euro) in promovare agresiva ca sa poata spune clientilor ca este lider de piata, Zapp a investit foarte putin pentru a comunica clientilor utilitatea retelei de tip CDMA, si nu GSM.

Faceti voi socotelile, care tip de marketing este mai eficient in acest caz: cel bazat pe produs sau cel bazat pe promovare?!

Razvan Pascu

4 comentarii

  1. 08.05.2009 la 09:50

    consider ca ar fi meritat costurile si cu sms in alte retele, caz in care eu as fi fost deja clientul lor.

    am fost foarte nemultumita de faptul ca toate big-shot companies nu fost in stare sa ma ajute sa aflu ce e cu ai mei in seara aia. iti dai seama ce ar fi in cazul unui adevarat cataclism? back to dark ages..

    daca e adevarat ca reteaua lor a mers, poate ar merita sa avem si un sim de rezerva macar pe zapp

  2. 08.05.2009 la 10:05

    Zapp a mers pentru că n-are atâţia utilizatori cât au Vodafone, Orange, etc. care să blocheze liniile când încearcă sa apeleze la grămadă. Acum 5 ani făcea faţă şi Orange; însă acum au aceeaşi aparatură şi de 3 ori mai multi utilizatori. Aia e.

  3. 08.05.2009 la 10:38

    Motanes,

    consider ca atunci cand faci cifra de afaceri de peste 1,2 miliarde euro pe an in Romania si esti cea mai mare retea de telefonie din tara (Orange) trebuie sa investesti mai mult in antene sau sateliti de rezerva pentru astfel de situatii.

    Practic, de ce avem telefonul?

    Nu pentru a-l folosi atunci cand avem nevoie?!

    Totusi, imi pare rau ca trebuie sa te contrazic, dar si antelene sunt instalate proportional cu numarul de utilizatori (asadar, Orange are mai multe, Zapp mai putine), deci nu acesta este motivul pentru care retelele nu au mers. Zapp-ul a functionat pt ca foloseste o alta tehnologie, foarte eficienta, CDMA – care se foloseste in State.

  4. 25.09.2018 la 17:46

    A fost frumos cu Zapp…

Vezi aici mai multe imagini de pe pagina mea de Instagram! Urmareste-ma pe Instagram! Click aici!