Marketing
Cutremurul, cea mai eficienta reclama Zapp
Scris de Razvan Pascu
29.04.2009
Sambata la ora 20.18 a fost cutremur. Dupa cutremur, pana pe la 9 si jumatate nici o retea de telefonie mobila nu a functionat. Nu am putut sa imi sun familia, nu am putut sa sun pe nimeni. Toata lumea s-a plans de acest lucru si toata lumea venea cu idei despre cum sa schimbe acest lucru. Ceea ce este curios, nici Romtelecom nu a functionat. Am sunat insa pe Zapp si … surpriza. Mergea!
Ieri am primit un SMS de la Zapp cu textul urmator: „Telefonia de la Zapp a fost singura care a functionat in timpul cutremurului de sambata. Zapp, reteaua pe care te poti baza chiar si in momente critice„.
Cred ca aceasta super idee de promovare a brandului, cu costuri minime (doar timp, intrucat SMS-urile au fost in retea) este una dintre cele mai eficiente (probabil cea mai eficienta, intrucat eficienta=cost/beneficiu) metode de promovare a Zapp, care poate aduce multi clienti (mai ales companii, care au nevoie ca serviciile de comunicatii sa le functioneze permanent, indiferent de situatie).
Imaginati-va ca sunteti agent de vanzari Zapp si aveti in fata persoana de decizie din departamentul de achizitii al unei companii. Care ar fi primul lucru pe care l-ati spune? Ca aveti cea mai buna acoperire la nivel national pentru servicii de date si ca, pe serviciile Zapp se poate baza oricine, oricand, chiar si in caz de cutremur. Evident, nu?
In timp ce Orange investeste milioane (de euro) in promovare agresiva ca sa poata spune clientilor ca este lider de piata, Zapp a investit foarte putin pentru a comunica clientilor utilitatea retelei de tip CDMA, si nu GSM.
Faceti voi socotelile, care tip de marketing este mai eficient in acest caz: cel bazat pe produs sau cel bazat pe promovare?!
Razvan Pascu
Despre mine:
Am calatorit in peste 110 tari si o fac mereu cu aceeasi placere, dedicare si sete de cunoastere. Calatoriile sunt binecuvantarea mea si am reusit sa imi transform pasiunea intr-un job care ma face fericit. Cel mai fericit ma fac, insa, cei doi baieti ai mei, Alex si Vlad, de la care imi amintesc zilnic despre copilarie.
Sunt consultant in marketing turistic, antreprenor implicat in mai multe business-uri din diverse domenii de activitate, sunt workaholic si bucuros ca am crescut de la zero, alaturi de echipa mea, mai multe companii. Organizam evenimente corporate pentru companii mari, suntem specializati pe PR si Marketing in Turism, iar de 3 ani am dezvoltat o divizie de real-estate care vinde proprietati Premium in Dubai.
Am o diploma de licenta in Marketing (ASE Bucuresti), un masterat in Comunicare (SNSPA), un Executive MBA pe care l-am absolvit la WU Vienna University (2013-2015) si un curs de Global Strategy absolvit la Carlson School of Management (University of Minnesota, SUA).
Revista Forbes m-a inclus in 2013 in topul “30 de tineri sub 30 de ani in Romania”, sunt mereu optimist si un prieten de cursa lunga. Am zburat atat de mult pe toate continentele incat as fi putut face ocolul Pamantului la Ecuator de peste 250 de ori. In ultimii 8 ani am calatorit cu peste 5000 de romani in vacante premium pe care le-am organizat impreuna cu partenerii mei prin toata lumea, in locuri exotice si indepartate. In 2019 am primit premiul “Travel Personality of the Year” de la FORBES Romania.
Acesta este blogul meu personal, unde scriu ceea ce simt si ce gandesc si unde am diverse colaborari cu branduri care isi doresc sa se asocieze cu imaginea mea si a familiei mele. De 14 ani acest blog si paginile de Social Media ale mele au adunat o comunitate de peste 500.000 de romani inteligenti si sunt locuri de intalnire pentru oamenii de bun simt, optimisti, iar subiectele abordate sunt exclusiv de calatorie, premium lifestyle, business si antreprenoriat.
consider ca ar fi meritat costurile si cu sms in alte retele, caz in care eu as fi fost deja clientul lor.
am fost foarte nemultumita de faptul ca toate big-shot companies nu fost in stare sa ma ajute sa aflu ce e cu ai mei in seara aia. iti dai seama ce ar fi in cazul unui adevarat cataclism? back to dark ages..
daca e adevarat ca reteaua lor a mers, poate ar merita sa avem si un sim de rezerva macar pe zapp
Zapp a mers pentru că n-are atâţia utilizatori cât au Vodafone, Orange, etc. care să blocheze liniile când încearcă sa apeleze la grămadă. Acum 5 ani făcea faţă şi Orange; însă acum au aceeaşi aparatură şi de 3 ori mai multi utilizatori. Aia e.
Motanes,
consider ca atunci cand faci cifra de afaceri de peste 1,2 miliarde euro pe an in Romania si esti cea mai mare retea de telefonie din tara (Orange) trebuie sa investesti mai mult in antene sau sateliti de rezerva pentru astfel de situatii.
Practic, de ce avem telefonul?
Nu pentru a-l folosi atunci cand avem nevoie?!
Totusi, imi pare rau ca trebuie sa te contrazic, dar si antelene sunt instalate proportional cu numarul de utilizatori (asadar, Orange are mai multe, Zapp mai putine), deci nu acesta este motivul pentru care retelele nu au mers. Zapp-ul a functionat pt ca foloseste o alta tehnologie, foarte eficienta, CDMA – care se foloseste in State.
A fost frumos cu Zapp…