blog turism

Am inceput prin a publica primele fotografii din Singapore, apoi primele fotografii din Kuala Lumpur, am continuat cu primele fotografii din Brunei, iar rezumatul calatoriei in Asia de anul acesta se incheie cu primele fotografii din insula Bali, unde am petrecut o saptamana in 3 locatii diferite: Jimbaran, Ubud si Seminyak. Voi reveni cu articole cu impresii de calatorie in amanunt, dedicate in special celor care au in plan sa isi petreaca acolo luna de miere.

Iata mai jos fotografiile din insula Bali insotite de comentariile pe care le-am publicat pe cele 2 pagini ale mele de Facebook (aici si aici) in timpul calatoriei (in ordine cronologica, in perioada 7-14 ianuarie). De asemenea, iata aici un articol cu impresii despre primul dintre cele 3 hoteluri la care am stat in Bali.

Cura de peste si fructe de mare pentru o saptamana. Bali-style.

Astazi avem zi de relaxare si de invatat. Am de citit aceasta carte. Dupa ce ma intorc acasa urmeaza modulul 3 de la MBA, cel de „Negotiation and Conflict Management”. ( cc WU Executive Academy)

Masa noastra de pranz cu peste si fructe de mare, sosuri, salata, orez, cartofi, un suc de ananas si o nuca de cocos, pe plaja la Oceanul Indian. 8 dolari, 2 persoane. Am mai sta cateva luni aici…
Apus de soare in Oceanul Indian, astazi. Multumesc Explore Travel pentru cazarile de 5 stele la preturi de 3 stele pe care mi le-ati gasit in vacanta din Asia! Gradina hotelului Intercontinental din Bali (Jimbaran) chiar merita vizitata, iar apusul de soare vazut de la terasa de pe plaja resortului e de nepretuit.
Piscina in prim-plan, Oceanul Indian pe fundal. Buna dimineata din Bali!
Asa arata camera noastra de hotel din zona Jimbaran – Bali (Intercontinental Resort Bali). Le multumesc celor de la agentia de turism Explore Travel pentru cazarile pe care mi le-au gasit pentru calatoria din Asia. Chiar s-au chinuit sa imi gaseasca hoteluri bune, situate central, la preturi decente pentru serviciile pe care le ofera. Si sunt un client pretentios de obicei…
Piscina de la hotelul nostru. In spate e Oceanul Indian. @ Hotel Intercontinental Bali, Indonezia.
Ne pregatim de masa… @ Hotel Intercontinental Bali, Indonezia.
Apus de soare la Oceanul Indian. @ insula Bali, Indonezia
Resortul in care stam in Bali este situat chiar pe plaja. Langa acesta se mai afla si multe alte resorturi, unele care au casute mici sau bungalow-uri. Intre resorturi exista zone de plaja in care nu sunt decat mici restaurante. Seara, toata plaja este plina de mese de 2 sau 4 persoane, unde poti lua masa la lumina lumanarii si langa valurile oceanului. Peste si fructe de mare la discretie, preturi mici, zambete multe. In Jimbaran, zona in care stam noi, exista si un sat de pescari, iar acestea sunt barcile cu care dimineata de la ora 6 localnicii ies in largul oceanului la pescuit.
De 2 saptamani de cand sunt in Asia, i-am fost fidel in fiecare zi. Deja ne-a intrat in obisnuinta: minim o nuca de cocos zilnic. Suntem o familie de oameni economi, impartim totul si nu aruncam nimic. Andra ii bea sucul, eu o curat si ii mananc tot miezul.
La barul de pe plaja, la asfintit, e „bataie” pe locuri. Dar privelistea merita „riscul”! @ insula Bali, Oceanul Indian, Indonezia
Par niste statui, dar nu sunt. Sunt doar niste copile care bucura turistii cu dansuri traditionale indoneziene in insula Bali. Apropo, stiati ca Indonezia este a patra cea mai populata tara din lume dupa China, India si SUA? @ plaja Jimbaran, insula Bali, Indonezia
Salutari din insula Bali!
Masa de pranz, in insula Bali, pe plaja la Oceanul Indian: peste, homar, creveti, scoici si calamari. Totul proaspat. 10 dolari, 2 persoane. Zambete incluse.
Vitamine pe alese. @insula Bali, Indonezia
Bali nu inseamna doar plaje frumoase, ci si peisaje rurale deosebite. Din ce am vazut pana acum, Bali este exact ca in cartile postale…
Barong este un dans traditional balinez in care apare un personaj din mitologia acestei parti de Indonezia. Sunt spectacole care se joaca in temple pline de maimute sau in sali special amenajate pentru turisti. Ca de obicei in Asia, toata lumea iti zambeste si te face sa te simti ca un rege…
Desi Indonezia este tara cu cei mai multi musulmani din lume, in insula Bali populatia este in majoritate de religie hindu. De aceea, peste tot prin Bali sunt ofrande realizate de localnici, inclusiv in fata caselor, pe plaje, pe drumuri, in restaurante, etc. Se numesc ‘canang sari’ si reprezinta un ritual prin care balinezii ofera zeitatilor ceea ce Pamantul le-a oferit lor. Pana ca ofrandele sa ajunga la zeitati, cele mai fericite sunt maimutele.
„Draga mea, sa luam si acasa niste orez direct de pe plantatie, la retur mai avem 2 extra-bagaje gratuite de la cardurile Gold Flying Blue!” #KLMRomania #FlyingBlue #SkyTeam
Am schimbat din nou orasul si hotelul, de data aceasta am ales o vila romantica. Plaja Seminyak, ultima locatie din aceasta calatorie. Inca 2 zile si visul se incheie. http://spaceatbali.com/villas_photo_gallery.php
Un inceput de saptamana frumos aici: http://spaceatbali.com/media/brochure-online.pdf
Plantatii de orez cat vezi cu ochii. Peisaj frecvent pe insula Bali.
Clatite balineze cu dulceata din nuca de cocos + palm sugar. @ Ubud, insula Bali, Indonezia
Dupa 4 nopti la un hotel pe plaja din Jimbaran (in sudul insulei Bali), astazi ne-am mutat la Maya Ubud Resort & Spa, Bali, Indonesia, un complex turistic construit langa orasul Ubud, in mijlocul insulei, intr-o padure imensa, cu casute si piscine private. Are si Infinity Pool cu vedere spre padurea tropicala, arata senzational.
Va mai amintiti cutiile de acuarele pe care le foloseati in copilarie? Asta e insula Bali, la fel de multe culori!
Padure de bambus. Suntem in mileniul III, trebuie sa invatam sa acceptam progresul; desigur, in conditiile respectarii naturii! @ insula Bali, Indonezia
Plaja White Sand Beach, sudul insulei Bali, peninsula Bukit, Indonezia.
Ubud este cel mai cunoscut si poate cel mai frumos oras din insula Bali. Se spune ca este orasul artistilor, sunt multe cafenele si magazine cu haine handmade si obiecte traditionale. Ieri am ajuns in Ubud si am vizitat inclusiv Monkey Forest, un parc in care maimutele circula libere printre turisti. In general, nu mi-e frica de prea multe, dar de maimute cam imi este … nu stiu de ce. Iata si o filmare realizata in Monkey Forest.

Buna dimineata din Bali! Ieri am schimbat din nou, pentru ultima data, locul de cazare. Am vrut sa testez si plaja din zona Seminyak, plus cazarea la o vila privata, ca sa pot scrie apoi impresii pe blog pentru cei interesati de aceasta destinatie de vacanta. Merita! Cazarea este aici: http://spaceatbali.com/villas_photo_gallery.php

Dansuri traditionale balineze. @ insula Bali, Indonezia

Inca un punct comun intre mine si maimute: ne plac „nucile de cocos”. @ insula Bali, Indonezia

La intrarea in majoritatea SPA-urilor si saloanelor de masaj din Bali gasesti asa ceva. Este un vas mare umplut cu apa, in care balinezii aranjeaza cum stiu ei mai frumos petale si frunze de la flori. In camerele de hotel gasesti peste tot orhidee, la fel de frumos aranjate. Este modul lor de a-ti ura „Bun venit!”.

Astazi, in ultima zi de Bali, ne-am clatit ochii cu verdele orezariilor din centrul insulei. O sa ne fie dor de explozia de culoare din Indonezia!

Plecam spre casa! Compania regala olandeza cu nume atat de complicat de pronuntat (Koninklijke Luchtvaart Maatschappij), dar cu 3 initiale atat de cunoscute la nivel mondial (KLM) si cu o istorie de aproape 100 de ani, ne aduce acasa! Ajungem maine la pranz in Bucuresti. Bye-bye Asia! #KLMRomania #FlyingBlue #SkyTeam

Am facut in seara asta o contorizare a suvenirurilor cumparate din Asia, din ultima calatorie. Concluzia: trebuie sa ne mutam la o casa mai mare daca respectam planul de calatorii pentru anul asta.

V-ati gandit vreodata de cȃtǎ munca si de cati oameni este nevoie pentru o punga de orez?! @ plantatii de orez, insula Bali (Indonezia)

Va spuneam acum o saptamana ca mi-e frica de maimute. Dar nu m-am lasat prada fricii, iar in ultima zi din insula Bali m-am „imprietenit” cu una (si cu puii ei). Sa ma faca pe mine o maimuta?!

Doi bǎtrȃnei in insula Bali.

Bali-Singapore-Amsterdam-Bucuresti. Primul segment de zbor deja a trecut … am ajuns la Singapore (din nou). Un stop de o ora, pentru alimentarea avionului, si plecam mai departe.

Zborurile intre tarile din Asia (Singapore-Kuala Lumpur, Kuala Lumpur-Brunei si retur, plus Kuala Lumpur-Bali) le-am avut cu AirAsia, votata 4 ani consecutiv „Cea mai buna companie aeriana low-cost din lume”. Am fost foarte de multumit de ei: avioanele lor sunt noi-noute, impecabil de curate, insotitorii de zbor sunt funny, au revista la bord si acorda locuri tuturor pasagerilor, ca sa nu trebuiasca sa te lupti cu ceilalti pasageri pentru un loc mai bun in avion, au clasa Business pentru cei cu dare de mana, vand locurile la iesirile de urgenta cu 10 euro/bucata, check-in-ul online il poti face cu 2 saptamani inainte de zbor, nu sunt atat de stricti la kilogramele in plus la bagaje, procesul de baggage drop-off in aeroport este rapid si simplu, au preturi corecte la biletele de avion (de exemplu: zborul Kuala Lumpur-Bali, de 3 ore, a costat 75 de euro cu tot cu asigurare si bagaje), pilotii sunt vorbareti si saluta pasagerii la finalul zborului, au preturi mici la servicii suplimentare si mancare in avion. Kuala Lumpur este unul dintre cele mai importante hub-uri ale Air Asia, asa ca au un aeroport „dedicat” lor. Sfatul meu este ca daca ajungeti in Asia sa nu respingeti ideea de a zbura cu Air Asia doar pentru ca sunt o companie low-cost; veti vedea ca sunt altfel. Opereaza in special intre Malaezia, Indonezia, India, Thailanda, Cambogia, Filipine si Singapore. E drept ca Tony Fernandes, antreprenorul malaezian care a ridicat aceasta companie aeriana, a fost si este un vizionar, gandind afacerea nu doar prin prisma localnicilor, ci si prin prisma turistilor din Asia de Sud-Est (o afacere gandita la fel ca si ghidurile Lonely Planet). De aceea veti vedea ca avioanele Air Asia sunt pline in special cu turisti de toate nationalitatile care isi doresc sa viziteze mai multe tari din Asia intr-un timp scurt.

Ultimele 2 ore in Bali. Fotografie de astazi, de la orezariile minunate din centrul insulei.

Orezariile terasate din insula Bali, simbolul si frumusetea insulei, locul unde am vazut cele mai multe nuante de verde intr-un singur loc.

Cascada de la Munduk, insula Bali, Indonezia.