excursii-razvan-pascu

De vreo 10 zile ma aflu in Asia, intr-o calatorie care a inceput in Singapore si a continuat in Kuala Lumpur, apoi in Brunei 3 zile si incepand de maine va fi in insula Bali.

In toata aceasta calatorie am fost destul de activ pe cele 2 pagini de Facebook ale mele (aici si aici), chiar daca pe blog inca nu am scris impresii de calatorie. Iata asadar primele fotografii din Singapore, asa cum au fost ele publicate pe paginile de Facebook in zilele trecute, impreuna cu impresii scrise de la fata locului.

Selfie onboard KLM with KLM fans.

Ready for take-off. 13 ore de zbor si ajungem in Singapore. 29 de grade Celsius maine.

Am ajuns la Amsterdam. Avionul spre Singapore pleaca peste 4 ore, timp pe care il petrecem in lounge-ul KLM (noroc cu cardul Flying Blue Gold). Iar la Amsterdam in aeroport, ca de fiecare data, e plin de bulbi de lalele … pe alese. Aeroportul din Amsterdam a fost votat cel mai bun din Europa.

Am ajuns pe aeroportul din Amsterdam, votat cel mai bun aeroport din Europa. Acesta este unul dintre Business Lounge-urile KLM din aeroport, lounge in care ai acces gratuit cu cardul Flying Blue Gold sau Platinum de la Skyteam. Pentru inscrieri in Flying Blue – http://klmf.ly/1ky4FRl

Am ajuns la Singapore. Diferenta de fus orar este de 6 ore (aici este ora 17, iar in Romania este ora 11). Sunt 28 de grade Celsius.

Priveliste din camera noastra de hotel din Singapore, etajul 12. Science fiction, nu alta.

Primul lucru pe care l-a facut astazi soferul care ne-a asteptat la aeroportul din Singapore a fost sa imi aminteasca despre accidentul in care Ambasadorul Romaniei la Singapore din 2009, Silviu Ionescu, beat la volan, a accidentat 2 oameni (unul a murit), iar ambasadorul a fugit de la locul accidentului si acum se afla in Romania. Chiar si dupa 4 ani, soferul era foarte revoltat. Fara legatura cu asta, mi-a spus ca pedeapsa pentru crima cu premeditare in Singapore este moartea prin spanzurare. Si daca tot am deschis subiectul acesta, desi ma gandisem sa nu va povestesc, ieri la Amsterdam am vazut din nou cativa romani care ne faceau de ras (erau beti, vorbeau tare, cantau, ascultau muzica intr-un loc unde era liniste deplina, injurau) – doar ca acestia nu erau niste romani simpli, ci erau cativa SENATORI si DEPUTATI din 3 judete din Sud-Est-ul Romaniei.

Din ce am vazut in seara asta, Singapore e SF. In doar 50 de ani de la obtinerea independentei…

Prima noastra masa la Singapore – caltaboṣ, sarmale, tobǎ, cȃrnaṭi, rǎciturǎ (piftie)…asiatice.

Good morning from Singapore!

Piscina de la etajul 8, vazuta din camera de hotel (etajul 12).

Prima seara in Singapore. Orasul-stat este una dintre cele mai dezvoltate natiuni din lume. Centrul financiar din Singapore joaca un rol extrem de important pentru economia tarii, fiind considerat al treilea cel mai important din lume, dupa New York si Londra. Singapore are o populatie de 5,5 milioane de locuitori si este tara cu cel mai mare PIB pe cap de locuitor din lume.

Singapore vazut de la etajul 57.

Astazi am urcat pe cladirea Marina Bay Sands la piscina Infinity Pool de la etajul 57. Hotelul a fost deschis in anul 2010, este unul dintre simbolurile orasului Singapore si a costat 6 miliarde de dolari. Are peste 2500 de camere, iar la ultimul etaj se afla piscina din spatele meu, una dintre cele mai cunoscute din lume, de unde se vad o parte dintre zgarie-norii singaporezi. Un film de prezentare gasiti aici.

In calatoriile mele prin lume imi iau mereu magneti de frigider cu Romania, steagul Romaniei si cateva bancnote romanesti. Magnetii sunt mereu de la Magnetella, imi place sa ii daruiesc strainilor cu care ma intalnesc, cu steagul fac poze doar prin locurile indepartate in care ajung, iar bancnotele romanesti am observat ca ii fascineaza pe straini pentru ca sunt din plastic, Romania fiind printre putinele tari din lume in care bancnotele sunt de polimeri (zilele astea am descoperit ca si in Singapore sunt la fel). Aceste mici daruri pentru strainii cu care ma intalnesc sunt modul meu de a contribui, la nivel mic, la formarea unei imagini (pozitive) despre Romania. Cele din fotografie sunt darurile pentru singaporezii cu care voi interactiona pana dupa Revelion.

Singapore este un oras-stat cu o suprafata de doar 700 km patrati, cea mai mica tara din Asia de Sud-Est. Desi se investeste masiv in constructii (mai ales pe verticala), iar o garsoniera in centrul orasului ajunge si la 2 milioane de dolari, Statul acorda o mare atentie spatiului verde. Sunt peste 300 de parcuri in Singapore si aproape 70 de metri patrati de spatiu verde pentru fiecare locuitor. Aproape fiecare cladire inalta are un spatiu verde, de multe ori fie pe acoperis, fie la etajele intermediare, fie in loc de balcoane. 57% dintre deseurile solide din Singapore sunt reciclate; restul sunt arse si depuse pe o insula artificiala.

Singapore a trecut pe rand prin mainile malaezienilor, facand parte din sultanatul Johor, apoi prin mainile portughezilor, ale olandezilor si in cele din urma prin mainile mult mai dibace ale britanicilor. Britanicii au fost cei care, incepand cu anii 1819, prin Sir Thomas Raffles, au dezvoltat Singapore ca port comercial. Gurile rele spun ca acesta a cumparat Singapore cu echivalentul unei „spagi” catre sultan de 60.000 de dolari. In timpul celui de-al doilea Razboi Mondial, Singapore a trecut si prin mainile japonezilor pentru o perioada scurta de 3 ani. A devenit stat-autoguvernat in anul 1959, si dupa o scurta perioada in care s-a alipit fara succes Malaeziei, in 1965 si-a castigat suveranitatea. Biserica anglicana St. Andrews este cea mai mare catedrala din Singapore si este una dintre mostenirile perioadei coloniale.

Iata un rezumat a tot ce am citit in ultimele zile despre economia orasului-stat Singapore: La o populatie de 5,5 milioane de locuitori, in 2012 in Singapore au ajuns 14,5 milioane de turisti, iar veniturile generate din turism in 2012 au fost de 18,4 miliarde de dolari. Amenda pentru fumatul in spatiile publice este de 1000 de dolari singaporezi, pentru mancat sau baut in spatii publice este de 500 de dolari, guma de mestecat este interzisa in Singapore (la fel si comertul cu aceasta). Suprafata statului Singapore a crescut de la 581 kmp in anul 1960 la 704 kmp astazi prin crearea de insule si terenuri artificiale folosindu-se pamant adus din alte tari sau de pe fundul marii. Traficul de droguri si crima cu premeditare se pedepsesc cu moartea. Singapore nu are resurse de petrol, dar o mare parte din PIB provine din rafinarea petrolului. Alte industrii din care Singapore face multi bani sunt industria chimica, apoi urmeaza serviciile portuare, turismul, servicii financiare, iar pe locul 5 creste tot mai mult industria serviciilor medicale, cea farmaceutica si Biotechnology. Singapore are unul dintre cele mai mari PIB/locuitor din lume, este considerata de Transparency International cea mai putin corupta tara din lume, iar in 2012 World Bank a declarat Singapore (pentru a saptea oara consecutiv) tara din lume in care e cel mai usor sa faci afaceri. Desi pretul unei garsoniere in centrul orasului ajunge si la 2 milioane de dolari, Statul acorda o mare atentie spatiului verde – sunt peste 300 de parcuri in Singapore si aproape 70 de metri patrati de spatiu verde pentru fiecare locuitor. 57% dintre deseurile solide din Singapore sunt reciclate; restul sunt arse si depuse pe o insula artificiala.

Singapore nu inseamna doar zgarie-nori si mall-uri, ci exista zone in care ai senzatia ca te-ai intors din viitorul in care traieste Singapore catre prezentul cu care esti obisnuit – zone cu cladiri din perioada coloniala, frumos restaurate, colorate si transformate in mici restaurante sau cafenele. Astazi am vizitat zonele Little India, Chinatown si cartierul arab, fiecare dintre acestea pastrand specificul culturilor si religiilor, de la temple budhiste, hindu sau moschei (ori stupe), la felurile de mancare, modul in care arata si se comporta oamenii si pana la suveniruri sau traditii. Aceasta fotografie este realizata astazi in cartierul arab.
Ne pregatim de Revelion cu cateva suveniruri cumparate ieri din Chinatown! In Singapore anul nou vine cu 6 ore inaintea Romaniei. Petrecere frumoasa tuturor si sa aveti un an nou plin de calatorii memorabile si fapte bune!
La multi ani 2014 din Singapore!!! A venit deja Revelionul la noi de aproape 2 ore, iar focul de artificii de la Marina Bay a fost spectaculos, asa cum ne asteptam. Sa avem cu totii un an 2014 mai bun!
Cartierul „Little India” din Singapore.
La multi ani 2014 din Singapore! La noi au fost deja focurile de artificii de la 12 noaptea si am reusit sa inchegam o gasca de romani! Petrecere frumoasa tuturor, sa avem cu totii un an 2014 mai bun decat tot ce a fost pana acum!
La multi ani inceputi asa frumos!
Aeroportul din Singapore este la fel de Science Fiction ca si orasul. Nu degeaba a fost votat la Skytrax „cel mai bun aeroport din lume”: internet gratuit, gradini botanice, sali de rugaciune, dusuri, o gradina cu fluturi, cinematograf, lacuri cu pesti, etc. 50 de milioane de pasageri in 2012. Bye-bye Singapore, ne-ai impresionat placut!