fbpx
excursii-razvan-pascu

Oricat de scurta ar fi o calatorie sau oricat de ieftin ar fi sejurul, unul dintre lucrurile despre care am invatat ca nu trebuie sa imi lipseasca din bagaj este asigurarea de calatorie. Pentru doar cateva zeci de lei, in functie de cat de mare vrei sa fie despagubirea, poti calatori linistit stiind ca orice ti s-ar intampla vei fi acoperit intr-o oarecare masura. Stiu ca sunt multi care nu cred 100% ceea ce am scris mai sus si ca exista oameni care nu au incredere in asigurari, insa dupa ce am lucrat 6 ani de zile in domeniul asigurarilor de viata, trebuie sa aveti incredere in mine ca pot sa inteleg mult mai usor cand un produs de acest gen este util sau nu.

De-a lungul timpului, m-am confruntat cu tot felul de situatii legate de achizitionarea asigurarilor de calatorie, in special atunci cand ma aflam in criza de timp si uitam sa imi fac asigurarea din timp. Cea mai proasta experienta am avut-o atunci cand am apelat direct la ghiseele de asigurari din aeroportul Otopeni, experienta care s-a lasat cu telefoane la OPC: polita de asigurare mi-a fost completata gresit, persoana de la ghiseu era distrasa de alte lucruri, a “uitat” sa imi dea chitanta, si tot asa. Apoi am renuntat la asigurarile “clasice” pentru cele completate si platite online: sunt foarte utile si de cateva ori chiar mi-am facut asigurarea din taxi-ul spre aeroport, de pe telefon. Oricum, cert este ca de fiecare data cand plec intr-o calatorie in afara tarii imi fac asigurare.

De ceva timp insa, am aflat de o noua asigurare de calatorie, oferita de compania germana Gothaer, specializata in asigurari de sanatate, calatorii, casco si locuinte. Acestia au in portofoliu in Romania o polita de asigurare de calatorie, valabila un an de zile, care te acopera timp de 1 an de zile pentru un numar nelimitat de calatorii, fara sa fie nevoie sa ii anunti inainte de a pleca in vacante.

Practic, daca sunteti calatori frecventi, fie ca mergeti in vacanta sau in interes de afaceri, timp de un an de zile veti fi acoperiti de aceasta polita fara sa mai fie nevoie sa platiti ceva suplimentar la fiecare plecare sau sa ii anuntati pe cei de la firma de asigurari.

Puteti opta pentru o asigurare care sa acopere doar Europa + Turcia sau o asigurare care sa acopere toate tarile, iar suma asigurata este de 30.000 de euro, similar cu alte asigurari de calatorie.

Eu am facut o simulare pe website-ul lor si pentru un turist de 28 de ani, care nu face sporturi extreme, asigurarea pentru toate tarile pe o perioada de un an de zile costa 150 lei. Daca vreti sa va asigurati si pentru riscul de a va pierde bagajul, atunci costul asigurarii este de 515 lei/an. Veti primi apoi un card plastifiat pe care sa il tineti in portofel si in caz de probleme sa il aveti aproape, inclusiv cu numere de telefon de urgenta la care sa apelati din strainatate.

Mai multe detalii gasiti aici, iar o simulare de calcul puteti face aici.

14 comentarii

  1. Alex
    26.08.2013 la 12:08

    Foarte buna recomandarea!

  2. oana
    26.08.2013 la 13:46

    despre asigurarea de calatorie de la ing cu 3 euro pe luna ce stii? cat este de buna si reala.

  3. Carmen
    26.08.2013 la 20:31

    Spune-mi, te rog, daca trebuie sa achiti tu consultatia si medicamentele si apoi sa le recuperezi in tara sau prezinti asigurarea si isi recupereaza cei din strainatate.

  4. psi
    26.08.2013 la 21:17

    recomand asigurarea allianz numită multitravel. costă în jur de 50 de lei pentru o perioadă de un an de zile (fără sporturi) şi are o majorare de 1.5 dacă în intervalul respectiv se proactică şi sporturi gen sky sau, de ce nu, o asigurare multitrip direct la mondial assistance, o asigurare dedicată, cu multe acoperiri, aşa cum este şi cea destinată sporturilor de iarnă.
    diferenţa dintre oferta gothaer şi allianz o dă nu neapărat preţul, cât asigurătorul extern (reasigurătorul) care la gothaer este coris, o companie care s-a confruntat cu multă publicitate negativă, iar la allianz este vârful de lance al asigurărilor medicale pe europa, cei de la mondial assistance. iar o altă diferenţă ar fi că în cazul asigurărilor încheiate la companii ce au reasigurător mondial sau euope assistance (generali în românia) costurile în caz de daună sunt suportate direct de asigurător şi nu de asigurat.

  5. Razvan Pascu
    (author)
    26.08.2013 la 21:34

    @ Oana: din pacate nu stiu nimic despre ea, banuiesc ca e atasata unui card de la ING Bank…

    @ Carmen: in mod normal ai un numar de telefon de urgenta, suni acolo si ti se spune la ce spital sa mergi pentru consultatii si ce ai voie sa decontezi si ce nu.

    @ psi: multumesc pentru informatii!

  6. psi
    26.08.2013 la 21:51

    răzvan, nu ai pentru ce. sper doar să fi reuşit să prezint fără să obosesc câteva informaţii relevante, dintre care cea mai importantă mi se pare partea cu costurile daunei care sunt transferate sau nu asiguratului.

  7. Carmen
    26.08.2013 la 21:56

    Am fost in Bulgaria, i-a fost rau copilului si am fost la medicul hotelului care ne-a pus sa achitam 180E pentru consultatie si medicamente. In tara ne-au dat doar 80E (max.30E pt consult si max 50E pt medicamente). E normal?

  8. Razvan Pascu
    (author)
    26.08.2013 la 22:02

    @ psi: da, este o informatie importanta.

    @ Carmen: fluxul normal este asa: tu ai o problema de sanatate in strainatate, suni intai la asigurator ca sa iti spuna cat iti deconteaza (desi ar trebui sa scrie asta si in conditiile de asigurare) sau sa iti spuna la ce spital sa mergi ca sa iti faci analizele, apoi mergi la medic. E normal ce s-a intamplat in conditiile in care asa era scris si in conditiile de asigurare.

  9. Tim
    30.08.2013 la 20:27

    Pentru EU nu ai nevoie de asigurare daca aplici pentru Cardul de asigurat (asta daca cotizezi la CAS), card care este valabil doar 6 luni (din pacate).

    Pentru destinatii mai indepartate va recomand sa studiati problema cu atentie pentru ca in unele tari cei 30-50.000 EUR s-ar putea sa nu fie suficienti (ex. SUA unde costul operatiilor este de ordinul zecilor de mii).

  10. 05.09.2013 la 14:12

    Am avut ocazua sa „beneficiez” de pe urma unei asigurari de calatorii. Cu 15Euro platiti inainte de vacanta mi-am acoperit o cheltuiala de 350 Euro din cauza unei interventii de urgenta la un spital din Franta, deci merita si le recomand !

  11. Oana Opris
    07.07.2014 la 10:44

    Recomand si eu aceasta asigurare de la Gothaer , sotul meu a beneficiat de plata costurilor pentru o spitalizare in Franta si transportarea inapoi in Romania. fara asigurare ar fitrebuit sa platesc din buzunar peste 5000 EUR

  12. Raluca
    12.02.2016 la 14:50

    Eu nu va sfatuiesc sa faceti asigurare la ING! Pe scurt povestea mea :

    Acum un an, mai exact in 20 decembrie 2015, in drum spre Australia, compania aeriana ne-a pierdut unul dintre cele 2 bagaje. Stiind care sunt regulile din contractul de asigurare, am atentionat imediat asiguratorul (telefonat in Romania, mail, etc), am pastrat toate biletele de calatori, scrisorile de la compania aeriana, bonurile cumparaturilor de urgenta, etc. La intoarcea in Romania, am trimis toate actele in original la ING, in speranta ca vom fi despagubiti. Ei bine, surpriza! Desi figuram in dosar cu 2 evenimente : intarziere bagaj (decontare cumparaturi de urgenta) + pierdere bagaj (despagubire bagaj), pana in momentul de fata nu am fost despagubiti cu niciun leu. Pentru pierderea bagajului, ni s-au cerut bonurile care atesta valoarea lucrurilor impachetate (desi scrie in contract ca trebuie sa ai bonuri pe lucrurile din bagaj, mi se pare aberant – cine pastreaza bonurile de la blugii cumparati acum 5 luni ?) – concluzie, pentru ca nu avem bonurile care sa ateste valoarea lucrurilor impachetate in bagaj, nu vom fi despagubiti pentru evenilentul „pierderea bagajului”. In ceea ce priveste evenimentul „intarzierea bagajului”, unde am trimis tot ce au cerut, in original, inca nu am fost despagubiti. Motivele (inexistente) nici nu ni s-au explicat… fiecare apel catre domnii asiguratori se termina cu „asteptam aprobarea dosarului si revenim”. Evident si de la sine inteles ca nu revin niciodata, nici prin email, nici prin telefon, dar chiar si cand revenim noi, domnii raspund la fel „sigur, evenimentul trebuie aprobat si va livram banii, nu va faceti probleme”.

    Sa mai spun si ca am facut diverse sesizari la NN Asigurari, ING, ASF, Protectia consumatorului, fara a avea un rezultat concret?

    Pe de alta parte, tot in contract, scrie ca daca clientul nu a fost despagubit termen de 2 ani, asiguratorul va inchide dosarul. Mai sunt 10 luni. Si evident ca toate documentele originale sunt la ei, nici macar nu ii pot actiona in judecata.

  13. Violeta Sortan
    16.06.2016 la 15:53

    Buna,
    Sa va feresca Dumnezeu sa faceti asigurari la Mondial Asistance! Dupa mai multe luni in care matusa mea a platit lunar asigurare la acesti indivizi fiind la mine in Spania, cind am avut o problema, au trimis medicul dupa DOUA ZILE SI NU AU PLATI NICI UN MEDICAMENT, motivind ca nu intra in asigurare, cu toate ca era asigurare de sanatate pentru strainatate!! Cind am dat actele la avocat, surpriza: Nu poate face nimic deorece in contract scrie ca se judeca dupa drepul austriac!!! Excroci care inseala lumea, iar mai apoi nu le poti face nimic!!! Banii insa au stiut sa-i ia pe asigurare!!

  14. Rätta mig om jag har fel, men snuten har ju redan lön, och en budget, så varför i helvete ska klubbarna betala för något som inte ska finnas till i vinst syfte?

Urmareste-ma pe Instagram! Click aici!
[icegram campaigns="28403"]