Marketing
E timpul sa promovam companiile care fac ceva pentru comunitate
Scris de Razvan Pascu
08.03.2011
In strainatate exista o intreaga cultura a CSR-ului (Corporate Social Responsibility), iar in Romania aceasta parte a Marketingului & PR-ului a devenit ceva mai activa. In ultimii 2 ani pare ca tot mai multe companii s-au implicat in societate prin diverse proiecte care mai de care mai interesante. Sau cel putin au devenit mai vizibile.
Ma astept ca anul acesta tot mai multe companii sa devina constiente ca un comportament onest fata de societate si o grija mai mare fata de nevoile celor care aduc profit companiei sunt doar plusuri in ochii clientilor, iar daca nu o fac din pura credinta, atunci sa o faca macar pentru imagine.
Poate printre primele companii care au facut ceva in acest sens se numara Petrom, care a infiintat de ani de zile un departament special de CSR condus de Mona Nicolici. Alte companii despre care stiu ca au incercat sa ofere ceva inapoi societatii sunt HeidelbergCement (care a realizat inclusiv un ghid al sponsorizarilor) sau BCR, ori Heineken Romania.
De asemenea, in inima mea Orange ocupa un loc special datorita proiectului de CSR realizat in 2006: Scoala de Comunicare. Datorita acestui proiect am invatat despre comunicare si marketing de la unul dintre cei mai buni profesionisti in domeniu, Aneta Bogdan, Managing Partner Brandient, iar mai departe am ramas sa lucrez pentru inca un an in Orange Romania in urma acestui proiect (detalii despre proiect aici + apar si eu prin fotografii). Asa a inceput cariera mea de „corporatist„, iar dupa un an de Orange am plecat intr-o alta companie, pentru care lucrez si astazi in domeniul financiar.
In 2011 suntem in continuare in criza, iar companiile sunt reticente in a investi sume foarte mari pe astfel de proiecte de CSR. Insa cele care o vor face trebuie recompensate. Asa ca anul acesta voi promova pe blog companiile care vor avea proiecte de CSR in domeniul dezvoltarii antreprenoriatului sau in domeniul dezvoltarii turismului din Romania. Este ceea ce pot face eu si o fac cu placere atata timp cat am certitudinea ca si compania respectiva face ceva pentru comunitate.
Despre mine:
Am calatorit in peste 110 tari si o fac mereu cu aceeasi placere, dedicare si sete de cunoastere. Calatoriile sunt binecuvantarea mea si am reusit sa imi transform pasiunea intr-un job care ma face fericit. Cel mai fericit ma fac, insa, cei doi baieti ai mei, Alex si Vlad, de la care imi amintesc zilnic despre copilarie.
Sunt consultant in marketing turistic, antreprenor implicat in mai multe business-uri din diverse domenii de activitate, sunt workaholic si bucuros ca am crescut de la zero, alaturi de echipa mea, mai multe companii. Organizam evenimente corporate pentru companii mari, suntem specializati pe PR si Marketing in Turism, iar de 3 ani am dezvoltat o divizie de real-estate care vinde proprietati Premium in Dubai.
Am o diploma de licenta in Marketing (ASE Bucuresti), un masterat in Comunicare (SNSPA), un Executive MBA pe care l-am absolvit la WU Vienna University (2013-2015) si un curs de Global Strategy absolvit la Carlson School of Management (University of Minnesota, SUA).
Revista Forbes m-a inclus in 2013 in topul “30 de tineri sub 30 de ani in Romania”, sunt mereu optimist si un prieten de cursa lunga. Am zburat atat de mult pe toate continentele incat as fi putut face ocolul Pamantului la Ecuator de peste 250 de ori. In ultimii 8 ani am calatorit cu peste 5000 de romani in vacante premium pe care le-am organizat impreuna cu partenerii mei prin toata lumea, in locuri exotice si indepartate. In 2019 am primit premiul “Travel Personality of the Year” de la FORBES Romania.
Acesta este blogul meu personal, unde scriu ceea ce simt si ce gandesc si unde am diverse colaborari cu branduri care isi doresc sa se asocieze cu imaginea mea si a familiei mele. De 14 ani acest blog si paginile de Social Media ale mele au adunat o comunitate de peste 500.000 de romani inteligenti si sunt locuri de intalnire pentru oamenii de bun simt, optimisti, iar subiectele abordate sunt exclusiv de calatorie, premium lifestyle, business si antreprenoriat.
Mda…Se aude până aici zăngănitul armelor folosite în bătălia pentru imagine…
Razvan, sunt si alte companii care dau inapoi cate ceva comunitatii: Cioca Cola are programe si Raiffeisen da bani pt impaduriri, JTI am vazut ca are niste programe de CSR si ING a facut anul trecut niste plantari de copaci prin Bucuresti. iar cei care o fac fara prea multa publicitate sunt demni de lauda
Nicio companie nu face „acte de caritate” fara sa puna pe primul plan interesul propriu, asta este opinia mea..
Companii de rangul celor mentionate au capacitate deplina sa initieze si sa sustina astfel de proiecte. Felicitari celor care o fac, indifirent de tinta pe care o urmaresc. Sa speram ca anul asta o sa auzim de cat mai multe!
(author)
@ Mihaela: Sunt de-acord ca mai sunt si alte companii care sustin comunitatea, iar exemplele date de tine sunt foarte bune. Eu nu am facut decat sa dau ca exemplu companiile care au fost cele mai vizibile in ochii mei.
Sincer mie nu imi pasa daca respectivele companii isi urmaresc propriul interes (este normal cand faci o afacere, cand investesti banii tai), atata timp cat asa cum zici si tu Razvan, deruleaza astfel de proiecte. Important este sa le deruleze, sa promoveze anumite domenii.