Astazi am un super articol pentru voi. Nu este scris de mine, dar mi-a placut atat de mult incat i-am cerut permisiunea autorului sau, Bogdan Colceriu, sa il aduc si in atentia voastra. Este vorba de un director de marketing din Romania fara imaginatie dar, probabil, cu papagal si priza la sefi. Thanks Zaff pentru pont! ๐
Cititi articolul de mai jos; merita!
Probabil stiti cu totii ca sloganul berii Ciucas este โBere de la munteโ. Eu il cunosc cu font cu tot de pe vremea cand fauream la Branzas manualul de brand Ciucas. Pentru cei care nu cunosc sloganul, iata mai jos dovada:
Acum nu mult timp, intr-o discutie la Brasov cu un prieten apare subiectul similitudinii dintre Prodlacta (producator de lapte din Brasov) si Ciucas, berea brasoveana amintita mai sus. Prodlacta are pe piata un produs denumit โLapte de la munteโ.
Prietenul brasovean ne lamureste:
โDirectorul de marketing de la Prodlacta este fostul director de marketing de la Ciucas. Il cunosc.โ Acum ca o fi brand manager sau director de marketing nu conteaza. E acelasi om care a migrat conceptul la noul job.
Acum doua saptamani prietena mea vede in trafic, din nou in Brasov, o masina pe care scria โTusnad, de la munteโ. Pune mana pe telefon si il suna pe prietenul nostru:
โPrietenul tau de la Ciucas si Prodlacta a ajuns cumva si pe la Tusnad?โ
Prietenul raspunde:
โDa. De unde stii?โ
WOW!
Omul asta chiar a reusit sa migreze de trei ori conceptul!
O afacere buna intr-un astfel de caz este sa inregistrezi la OSIM โde la munteโ. Ai avea minim 3 posibili cumparatori. Omul insa are mare grija de marca lui. Ca atare, daca vei cerceta, vei afla ca atat SC Aurora SA (producatoarea Ciucas achizitionata de SABMiller) cat si SC Prodlacta SA si-au protejat drepturile pe bere, respectiv lapte, smantana si lactate in general. Tusnad insa nu si-a facut tema si este complet descoperita.
Cat despre domnul de marketing de la munte, nu pot decat sa il sfatuiesc sa nu construiasca produse in jurul conceptelor, ci invers: concepte in jurul produselor. E bine sa cauti pozitionari unice, diferentiatoare. Despre asta e tot brandingul. Succes in continuare!
PS:
Era mai usor daca inregistrai โde la munteโ in numele tau si apoi dadeai drepturile de folosinta fiecaruia in parte. Macar nu ramanea Tusnad descoperita.
Neata,
Mai ramane ca acelasi director de marketing sa transfere conceptul si la ciocolata,de exemplu Milka, cea mai fina tentatie DE LA MUNTE. ;))
Am citit si eu povestea acum cateva zile si mi se pare interesant… acum ramane de vazut cati sunt dispusi sa avizeze o nota de brand comun.
Ai postat pe site-urile lor macar un link? Acolo…pe office@…..poate il ajuta pe domnul director sa promoveze. Eu imi inchipui cata putere de convingere are si cat de mult ii place expresia. N-o avea o problema, o fixatie pe asta? Cine stie de i-o mai poate scoate cineva din…repertoriu, daca nu din cap. Oricum, mi-am inceput ziua cu o portie buna de ras. Multumim, Razvan!!!!!
:)) Diriga’ mea din liceu,avea grija la fiecare ora de turism sa ne aduca aminte ca avem nevoie de 4 lucruri esentiale si anume: trend, BRAND, look si carisma. Acum stau si ma gandesc cum ar fi reactionat daca in timpul orelor foloseam acelasi brand pentru mai multe produse/servicii (tin sa specific ca in timpul orelor de turism,ne punea sa facem tot felul de produse turistice,planse si asa mai departe…)
Sunt sigura ca o sa pice faza „de la munte” odata si odata,asta in cazul in care nu o sa inceapa cu „de la mare”,mai stii :))))) Oricum,nu cred ca are prea mare treaba cu marketingul omul. ๐
Iti doresc o zi….”ca la munte” =)))…si asa este destul de racoare in Bucuresti ๐
Ce aveti cu omu’? Daca i-a mers, ce problema aveti voi? ๐
Asta are potential de viral… propun un joc: sa aplicam ideea cu „de la munte” produselor celor mai imbecile, carora NU li se poate aplica sintagma asta sau care nu-si gaseste rostul in contextul aplicat produsului respectiv. Gen… „Prezervative… de la munte! As hard as they come (cum?)” (ca tot e discutia cu prezervativele contrafacute…).
P.S.: sper sa nu fi fost prea vulgar
Mai sunt si alte asemenea expresii cu priza la publicul cumparator, aplicate ad hoc, ce e drept, la o scara mai mica: rosii de gradina sau pepeni dulci de Dabuleni sunt doar doua exemple!
Foarte interesant. Sunt sigura ca daca ar sta cineva sa analizeze ar mai gasi astfel de exemple, dar mai mult ca sigur e cum ai spus tu, adica pleaca omul de la job, dar isi aplica ideile pentru fiecare brand in parte. Ar fi interesant totusi de vazut daca mai migreaza pe undeva concepte de marketing de genul asta( ma refer in strainatate).
o sa aiba probleme cand o sa inceapa sa vinda munti. cu suna? „muntele de la munte”
f tare…si cand te gandesti ca oameni ca el, cu papagal si priza la sefi, sunt peste tot in firme si o duc iti vine sa te duci fara sa regreti nimic.
o zi insorita in suflet, ca afara nu avem nici o sansa:(
Of! Cata originalitate!… Ce de expresivitate!… Eminescu citise tot ce se scrisese pana la el pentru a gasi „cuvantul ce exprima adevarul”…
In economia noastra de piata e nevoie doar de o sintagma cu promo finantat zdravan si gata brandul.
Versul popular ” Marioara de la munte” contine sintagma in discutie, avand vechime de cateva sute de ani…
In cultura a bantuit si mai vietuieste protocronismul, care sustine ca multe noutati importate din occident erau deja cunoscute de noi inaintea europenilor. Exemplele de aici amintesc de acesta.
PS. Partea pozitiva a articolului ramane ideea ca totusi incercarea de a inregistra la OSIM ceea ce ni se pare a fi original , nou etc. nu trebuie ignorata…
Comentariile imi plac mult.
nu mai conteaza imaginatia directorului d marketing,ci calitatea:)
Bravo lui, asata este…daca tine, tine!
Dacฤ merge cu de „la munte”, asta e!?
Ca sa clarific lucrurile, pentru ca articolul are destule erori – omul care e director de marketing la Prodlacta nu a fost niciodata director de marketing pe Ciucas, dar intr-adevar a lucrat la Ursus, dar intr-un job in care nu contribuit deloc la strategia, comunicarea sau sloganul lui Ciucas.
Apoi ca sa vedem daca existe vreun overlap, trebuie sa stim care sunt target group-urile, touch point-urile si multe alte lucruri… in caz ca nu sunt overlap-uri majore, nu mi se pare o crima asa de mare… in marile companii, adevarate scoli de marketing, „search & reapply” ori „steal with pride” sunt unele dintre primele lectii pe care le inveti.
[…] This post was mentioned on Twitter by ImpreunaReusim, Razvan Pascu. Razvan Pascu said: Despre un director de marketing fara imaginatie: http://razvanpascu.ro/2010/06/24/director-de-marketing-de-la-munte-si-fara-imaginatie/ […]
Se pare ca directorul de marketing e cam „in pana” de idei..Important e ca nici noi, cei care auzim reclamele sau le vedem, nu mai stim cu precizie ce anume este de la munte:)))Cu siguranta urmatorul slogan de succes va fi: de la mare! Bere de la mare, lapte de la mare, criza de la mare…
(author)
@ Imperator: in articol spune ca nu ii stie functia exacta, ci stie ca se ocupa de marketing. Deci tu spui ca multinationala te invata sa โsteal with prideโ ? ๐
๐ un proverb dac zice ca: Lupul unde manca o data se intoarce si a 2-a oara.
Da, de aceea, am pus citatul intre ghilimele…
Super!
Nu e primul slogan tabu folosit in advertising! Avem o bresa aici in publicitate, neacoperita de roamani de specialitate – cele mai multe reclame sunt facute „afara” si ce-i adevarat – sunt cele mai reusite!
Nu mai zic de vedete autohtone total nepotrivite care sunt folosite la sampoane, dulciuri, etc.!
Asta este, le cumparam si asa!:)
Noi sa fim sanatosi…ca restul vine de la munte ๐
blog de la munte este ? :D:P
(author)
ovy, as vrea sa imi pot face eu unul. ๐ sa plec din Bucuresti si sa ma mut la munte… ๐
bravo lui daca ia reusit :)) :)) oricum o sa ajunga toate produsele sa aiba sloganul de la munte :)) :)) da se pare ca nu prea isi face asa bine treaba de tot schimba firmele….
o avea vreo legatura? ๐
http://www.bilborwater.ro/
(author)
@ Zaff: s-o fi angajat la URBB. ๐