Marketing
PIB-ul Romaniei nu face nici cat Google + IBM
Scris de Razvan Pascu
12.05.2010
Compania Millward Brown realizeaza in fiecare an un top al celor mai valoroase branduri din lume dupa o metodologie explicata aici. Millward Brown Optimor este un top cunoscut, ajuns la a cincea editie, iar compania de consultanta de brand Millward Brown este una respectata in lumea marketingului international.
Anul acesta Google ramane cel mai valoros brand din lume, dar valoarea sa creste cu 14%, pana la 114,2 miliarde de dolari. IBM il urmeaza cu o valoare de 86,3 miliarde de dolari. Cum Institutul National de Statistica a anuntat ca PIB-ul Romaniei a fost in 2009 de 491273,7 milioane lei, la un curs mediu al dolarului de 3.2 lei rezulta o valoare a PIB-ului de 153.52 miliarde de dolari, adica mai putin decat valoarea adunata a celor 2 branduri amintite mai sus – care insumeaza 200.5 miliarde de dolari. Interesant, nu? 🙂
Desigur, calculele sunt utopice si in realitate nimeni nu poate stabili cu exactitate valoarea unui brand, ci poate doar a unei companii listate pe Bursa. De asemenea, nici valoarea economica unei tari nu sta doar in PIB-ul acesteia, dar acesta este un indicator care iti poate spune multe despre economia respectiva.
Al treilea brand din lume ca valoare a fost desemnat Apple cu o valoare de 83,1 miliarde dolari, in crestere fata de 2008 cu 32%. Urmeaza Microsoft cu 76,3 miliarde de dolari, Coca Cola cu 67.9 miliarde dolari (recent am citit un studiu despre brandul Coca Cola: se pare ca numele Coca Cola este a doua cea mai cunoscuta constructie de 2 cuvinte in limba engleza din intreaga lume, dupa “Thank you”) si McDonald’s cu 66 miliarde dolari.
Din primele 10 branduri din lume ca valoare, 8 sunt din SUA, unul din Marea Britanie (Vodafone) si unul din China (China Mobile).
Intreg clasamentul il gasiti aici.
Despre mine:
Am calatorit in peste 110 tari si o fac mereu cu aceeasi placere, dedicare si sete de cunoastere. Calatoriile sunt binecuvantarea mea si am reusit sa imi transform pasiunea intr-un job care ma face fericit. Cel mai fericit ma fac, insa, cei doi baieti ai mei, Alex si Vlad, de la care imi amintesc zilnic despre copilarie.
Sunt consultant in marketing turistic, antreprenor implicat in mai multe business-uri din diverse domenii de activitate, sunt workaholic si bucuros ca am crescut de la zero, alaturi de echipa mea, mai multe companii. Organizam evenimente corporate pentru companii mari, suntem specializati pe PR si Marketing in Turism, iar de 3 ani am dezvoltat o divizie de real-estate care vinde proprietati Premium in Dubai.
Am o diploma de licenta in Marketing (ASE Bucuresti), un masterat in Comunicare (SNSPA), un Executive MBA pe care l-am absolvit la WU Vienna University (2013-2015) si un curs de Global Strategy absolvit la Carlson School of Management (University of Minnesota, SUA).
Revista Forbes m-a inclus in 2013 in topul “30 de tineri sub 30 de ani in Romania”, sunt mereu optimist si un prieten de cursa lunga. Am zburat atat de mult pe toate continentele incat as fi putut face ocolul Pamantului la Ecuator de peste 250 de ori. In ultimii 8 ani am calatorit cu peste 5000 de romani in vacante premium pe care le-am organizat impreuna cu partenerii mei prin toata lumea, in locuri exotice si indepartate. In 2019 am primit premiul “Travel Personality of the Year” de la FORBES Romania.
Acesta este blogul meu personal, unde scriu ceea ce simt si ce gandesc si unde am diverse colaborari cu branduri care isi doresc sa se asocieze cu imaginea mea si a familiei mele. De 14 ani acest blog si paginile de Social Media ale mele au adunat o comunitate de peste 500.000 de romani inteligenti si sunt locuri de intalnire pentru oamenii de bun simt, optimisti, iar subiectele abordate sunt exclusiv de calatorie, premium lifestyle, business si antreprenoriat.
Razvan, tu mai crezi in datele prezentate de INS? Eu nu mai cred nici macar ca Pibul este atat cat au spus ei…uita-te la experienta cu Grecia
foarte tare articolulu, nu mi-ar fi trecut nicicand prin minte sa fac o astfel de comparatie 🙂
keep up the good work!!!
Ai dreptate , Razvane , dar astia nu isi fura compania singuri ca apoi sa se plinga ca nu au bani cum fac nenorociti din conducerea tarii de 20 de ani.
Imi amintesc de lansarea Google de acum vreo 6 ani Stiu ca vorbeam cu cel care intre timp mi-a devenit sot ce potential au aceste actiuni si ce bine ar fi daca am putea cumpara si noi. Erau cam 60 de dolari bucata, acum sunt cam 500 dolari
Asta da investitie
Razvan, din cate inteleg eu, aici ai pus valoarea brand-urilor nu valoarea companiei. Daca Romania ar avea bani sa cumpere Google ar iesi din criza.
Probabil ca in cativa ani China Mobile va fi primul brand :)))
(author)
Nu stiu ce sa spun. Pana la proba contrarie ii cred.
(author)
Mersi frumos.