Un amic al meu imi tot spune de ceva timp ca vrea sa isi deschida o ciupercarie si imi arata niste planuri de afaceri muncite din greu. Daca la inceput am privit oarecum cu teama aceasta afacere, intrucat mi se pare foarte riscant sa lucrezi in alimentatie publica, cifrele totusi incep sa ma convinga.

Ce este deosebit la aceasta afacere este faptul ca poti beneficia inclusiv de fonduri nerambursabile de la UE, desi birocratia acestor fonduri este foarte mare. Sunt totusi niste bani pe care ii poti castiga daca te supui unor reguli clare.

Afacerea  cu ciuperci presupune sa aveti un teren cu o hala sau o cladire construita. Acum se poate construi foarte usor si rapid o hala industriala de dimensiuni mici, problema fiind insa doar incalzirea, care costa destul de mult.

Ciupercile Pleurotus sau Champignon merg foarte bine la export dar si pe piata romaneasca la vanzare catre supermarket-uri sau catre fabrici procesatoare. Conform „Afaceri la Cheie”, ciupercile sunt cultura cu cel mai mare randament pe metrul patrat. Intr-un singur ciclu de cultura se pot obtine 15-20 kg de ciuperci pe metru patrat, iar intr-un an pot exista 4-5 cicluri de cultura. In piete ciupercile se vand cu minim 7-8 RON/kg si presupun ca hypermarketurile le vor achizitiona la jumatate din acest pret, de unde o medie de 5-6 RON/kg din distributia mixta, si catre hypermarketuri dar si vanzare proprie in piete. Rezulta o cifra de afaceri pe metrul patrat de minim 300 RON (15 kg/mp/ciclu x 5 RON kg x 4 cicluri/an).

Dintr-un spatiu de 200 mp se pot obtine vanzari de minim 60.000 RON/an luand in considerare doar varianta cea mai simpla de plantare si recoltare. Spatiul de productie insa se poate supraetaja pe o inaltime de 2-3 metri, iar recolta si vanzarile pot creste de asemenea intrucat ciupercile se planteaza pe niste baloti speciali care pot fi suprapusi.

Mai multe detalii despre aceasta afacere puteti obtine din DVD-ul „Cultivarea ciupercilor Champignon” oferit spre vanzare de Rentrop & Straton.

Razvan Pascu

61 comentarii

  1. marina
    29.09.2009 la 08:47

    Sunt foarte simple lucrurile asa cum le descrii in articol si afacerea extrem de profitabila. Eram rezidenta in primul an cand am intalnit, intr-un salon de spital, o mama si fiul ei, care incepusera in urma cu ceva vreme acelasi tip de afacere. Tot afacerea ii adusese si pe la noi. Ei mi-au povestit despre norul de spori in care patrundeau dimineata, la prima ora, in pivnita ce adapostea ciupercaria. Era greu sa asiguri conditii optime de cultivare fara sa-ti asumi niste riscuri. Ar fi trebuit sa fie un spatiu bine aerisit dar, in acelasi timp, sa nu creezi curent la nivelul culturii. Sa nu le expui la soare, dar nici nu-i obligatoriu sa fie bezna etc. Nici pregatirea compostului nu era chiar un lucru simplu si utilizau deseuri de la o ferma…Dupa ce am povestit cu ei…nu stiu daca m-as apuca vreodata sa cultiv ciuperci. Sa stiti ca e multa munca si pana iti creezi o retea de distributie…te stresezi ceva, iar concurenta pe piata exista. Poate ca am tras eu concluzii gresite. E doar o parere.

  2. Alina Trebcea
    29.09.2009 la 09:45

    Si eu cred ca este o afacere dificila mai ales ca este foarte periculos sa intre si un spor otravitor care sa strice tot lotul. dar nu cred ca exista vreo facarere care sa nu fie dificila si care sa nu presupuna multa munca
    pare o idee buna din care se pot castiga bani multi.

  3. Mihai Oprea
    29.09.2009 la 10:57

    eu cunosc pe cineva care face aceasta afacere si a inceput in curtea casei sale; acum se extinde si are de gand sa apeleze la fonduri numai ca in aceasta perioada din ce stiu nu se mai acorda, poate de la anul; are 50 mp dar exact cum ai spus tu aseaza balotii de paie unul peste altul si are 3 randuri de cultura pt ca ele cresc si pe verticala; si aporpo de cele spuse mai sus de cat de periculos este – el nu lasa pe nimeni sa intre in sera de frica sa nu infecteze cumva cultura

  4. 29.09.2009 la 11:30

    este o cultura dificila trebuie sa fi foarte atent are cineva din oras pe un spatiu mai mare dar hipermarketurile nu ii cumpara asa ca este nevoit sa vanda unde apuca si sa modifice tot timpul preturile deoarece sunt foarte perisabile a ajuns sa vanda si cu 3 lei Kg. Dar totusi spune ca merita inceputul este mai greu.

  5. 29.09.2009 la 13:24

    Vad ca in ultima vreme te-ai specializat in advertoriale. Cu cat te platesc astia?

  6. Roxana Copsa
    29.09.2009 la 14:45

    in piata un kg de pleurotus si champignon ajung si la 10-12 RON

  7. larisa
    29.09.2009 la 15:14

    intr adevar am mai auzit si eu de la mai multi colegi de servici ca ar fi o afacere foarte profitabila.Si totusi zic eu ca ai avea nevoie de o persoana care sa aiba cunostinte vaste despre cresterea si cultivarea ciupercilor.Ma gandesc ca este totusi aiurea sa se angajeze intr o astfel de afacere o persoana care invata despre cultivarea ciupercilor din mers sau cu o carte in mana.Un specialist nu strica niciodata si nici un manager care sa te lanseze pe piata,altfel stai cu marfa si nu sti unde si la cine sa o vinzi

  8. Mircea Toadr
    29.09.2009 la 15:56

    Salut Razvan si felicitari pentru articol si pt blog.

    Am vazut ca articolele sunt preluate de Daily Business si de 9am.

    Iti spun un caz concret:

    fratele meu a terminat la Iasi agronomia si la sfatul unui profesor al dansului a infiintat impreuna cu acel profesor o mica ferma de cultivare a ciupercilor. investitia a fost de 20 de mii.

    de un an de zile muncesc la un proiect pentru fonduri europene si tot le mai cere cate un document.

    afacerea este destul de buna dar este mult de munca oricum fara munca nu se poate castiga legal nicaieri.

    recomand aceasta afacere doar daca nu vreti sa mai afecti altceva, cine se tine de asta reuseste si castiga destul de bine cat sa se poata extinde si sa isi permita sa traiasca decent.

    ce se scrie in carti este foarte putin si nimeni nu iti spune toate secretele de aceia eu nu prea crede in astefl de carti.

  9. Marius Comanescu
    29.09.2009 la 16:51

    Cu toate ca cei de la Afaceri la cheie iti dau un CD cu tot ce trebuie si aproape fac munca pt tine…realitatea e cu totul alta. Trebuie sa iti alegi terenul potrivit, sa ai oamenii potriviti, sa stii sa vinzi…si cate si mai cate. Plus ca legumicultura este unul dintre cele mai riscante domenii in care sa investesti…deci de la sfaturi pe hartie la practica, drumul este foarte lung

  10. Inimaroiu Valentin
    29.09.2009 la 18:30

    eu nu m-as apuca de asa ceva pt ca asa cum ai spus si tu este foarte riscant sa investesti in afaceri care presupun mancare pt oameni. daca doamne fereste se intampla ceva infunzi puscaria. si mai ales cu ciuperci daca vrea cineva sa iti faca rau si le otraveste pe toate ai pus-o

  11. rizica
    29.09.2009 la 19:29

    Nu e rea ideea, sa analizam si sa vedem ce-o iesi…

  12. Razvan Pascu
    (author)
    29.09.2009 la 20:27

    Nu cred ca e asa de usor, asa cum nimic profitabil nu e usor. Pare simplu pt ca sunt numai cateva cuvinte scrise….sunt multe insa de facut.

  13. Razvan Pascu
    (author)
    29.09.2009 la 20:28

    Da, asta cu sporii otravitori e chiar periculos.

  14. Razvan Pascu
    (author)
    29.09.2009 la 20:29

    Munca este multa si bataia de cap pe masura. Insa probabil ca merita.

  15. Razvan Pascu
    (author)
    29.09.2009 la 20:32

    Sfiinte, cred ca esti destul de infipt in…… Romania reala daca crezi ca totul se plateste pe lumea asta. 🙂

    Si ca sa iti raspund la intrebare: ma platesc destul, nu ma pot plange. In mod normal sunt destul de scump si costa destul un advertorial pe blog, dar acum a fost gratis. Cred insa ca o sa le cer taxa daca o sa aiba multe clickuri pe link. 🙂 Chiar mi-ai dat o idee buna!

    Spor la vandut si tie pe blogul tau! 🙂

    P.S. Eu am advertoriale de mult timp pe blog, nu doar in ultima vreme. Inseamna ca esti nou prin zona…

    🙂

  16. Razvan Pascu
    (author)
    29.09.2009 la 20:33

    Asa este; si se vand destul de bine.

  17. Razvan Pascu
    (author)
    29.09.2009 la 20:34

    Asa este, dar in orice afacere e la fel.

  18. Razvan Pascu
    (author)
    29.09.2009 la 20:35

    Multumesc pentru felicitari Mircea si mult succes fratelui tau!

  19. Razvan Pascu
    (author)
    29.09.2009 la 20:35

    Dar cam asa e peste tot, nu ?

  20. Razvan Pascu
    (author)
    29.09.2009 la 20:36

    Asa imi place atitudinea pozitiva a oamenilor… 🙂

  21. cristi
    29.09.2009 la 21:29

    ciupercile se strica foarte repede(2 zile) iar daca nu reusesti sa le vinzi ramai cu ele.eu n-as investi intr-o afacere cu ciuperci.

  22. sip
    30.09.2009 la 12:24

    Eu am avut o ciupercarie de champignon , 100mp, inainte de revolutie . Am obtinut primul ciclu 8-9kg/mp. respectiv 850 de kg.
    Al doilea ciclu mai putin si tot asa pana la ciclul 5 cand am obtinut 2kg. Si sti de ce ?
    Pentru ca se imbolnaveau .
    Champignon-ul este foarte pretentios …
    Daca tot vrei sa faci, fa de Pleurotus, se pare ca sunt mult mai usor de cultivat si nu sunt nici pe departe asa de pretentioase.
    In ce priveste valorificare este o problema. productia nu este uniforma in cele doua luni cat recoltezi, ai varfuri uneori foarte mari …
    Eu iti doresc succes . Nu vreu sa spun ca nu se poate, doar ti-am spus ce am patit eu.

  23. Mirela Vasadi
    01.10.2009 la 15:54

    Eu cred ca este o afacere buna

  24. 02.10.2009 la 22:27

    Cati oameni pesimisti… dupa parerea mea afacerile in agricultura pot fi foarte profitabile oricand, chiar si pe timp de criza pentru ca omenirea are nevoie de hrana.
    Si pana la urma cine nu risca nu castiga. Daca as detine suma de bani pentru inceputul afacerii m-as apuca si de aceasta afacere, cum la fel as investi intr-o ferma de melci. Visul meu este sa detin afaceri in domeniul alimentar pentru ca acestea nu mor niciodata.

  25. Valeriu
    04.11.2009 la 22:12

    Sunt convins ca este o afacere profitabila. Munca se cere peste tot, deci nu asta ar trebui sa fie problema…Normal este sa muncesti si sa ai…nu sa muncesti si sa n-ai….
    Noi tocmai avem de terminat o hala de 550 mp si ne gandim serios s-o transformam intr-o ciupercarie performanta.

  26. Valeriu
    04.11.2009 la 22:14

    La cantitati mari este mai usor de gasit desfacerea ptr ca poti avea continuitate.
    Speranta moare ultima.

  27. corina
    14.11.2009 la 17:31

    agricultura este profitabila, cu o conditie de baza…sa muncesti, sa muncesti si iarasi , sa muncesti…de-adevaratelea nu romaneste…si vei reusi…nu e usor, dar merita
    succes

  28. MARI
    12.01.2010 la 17:49

    eu tot caut informatii despre cum se planteaza ciupercie champignon, astazi m-am intalnit cu un domn biolog care prea multe informatii nu mi-a dat ,as vrea sa incerc pe o suprafata mai mica si apoi sa ma extind daca merge, are cineva ciupercarie, ma poate ajuta cu cateva sfaturi , nu stiu de unde sa incep, de unde sa iau miceliu, compost si altele …..

  29. 22.01.2010 la 00:49

    Eu cred cu siguranţă că afacerile sunt pentru oameni curajoşi, care ştiu că nu poate exista nici un câştig fără risc şi uneori fără pierderi.
    D.p.m.d.v, afacerile în domeniul alimentar sunt întotdeauna profitabile dacă ştii să vinzi, dacă eşti mereu în priză cu cererea, etc
    Chiar zilele trecute îi spuneam unei prietene că visul meu e să deschid o cafenea, iar ea a zis „eşti nebună? acum, când atâtea se închid?”. Probabil se închid, dar cu siguranţă sunt multe altele care rămân deschise şi merg foarte bine. A rămas surprinsă când i-am spus asta, dar eu chiar aşa văd problema :).
    Dacă o speluncă poate scoate zilnic un profit de minim 400Ron…oare cineva care investeşte timp, plăcere, muncă, suflet…nu poate?
    Eu cred că trebuie să îţi doreşti ceva din suflet ca să poată să şi meargă.

    Totuşi…pentru moment am să încerc o producţie la scară mică de pleurotus, iar ideea mi-a venit de la soţul meu, care împreună cu nişte colegi fac asta în timpul liber pentru consum propriu. Mereu au scos 20 kg, iar miceliul i-a costat 40 ron.

    Un calcul mic: 20 kgx8 ron=160 ron – câştigul este de 400%.

    Vreau să spun că ei fac asta într-o cameră mică de 12mp.

    Eu m-am gândit să începem ori într-o cameră, ori în pivniţa casei. De vândut, dacă nu voi reuşi să le vând, le pun la congelator, în borcane şi tot nu ies în pierdere :)))).

    Mai aştept articole interesante! Baftă!

  30. 22.01.2010 la 21:19

    Este o afacere buna numai daca te dedici ei. Am transformat un grajd in 4 unitati de crestere champinion. Pana acum au intrat 180.000 euro (amenajare, apartura tratare aer HVAC, rafturi metalice, instalatii apa +electrice). Pt a fi eficient trebuie sa te focalizezi strict pe segmentul tau (ori faci ciuperci ori incerci si compost).
    Cel mai bun compost (pret/calitate) il importi din Ungaria de la BIO FUNGY.
    DACA VRETI NUMAI SA INCERCATI SENZATII DE CIUPERCAR AMATOR GASITI IN MAGAZINE SPECIALIZATE COMPOST LA CUTIE (bax 5 kg) CU CARE SA VA ANTRENATI SI IN GARAJ SI IN BALCON SI IN BECI
    MULT SUCCES !!!

  31. Ioana Tudor
    24.01.2010 la 17:11

    Dragii mei,
    Da, sa ai o ciupercarie in functiune , este multa munca.
    Sa infiintezi o ciupercarie, este nevoie de fonduri mari
    Dar este de viitor. Cu o conditie ! Sa muncesti si cu capul nu numai cu bratele. Desigur ca au boli, daunatori, trebuie pastrata igiena, sunt lucrari de aplicat, se impune o cat de cat perfectionare, ca in orice domeniu nou. Poti sa lucrezi croitorie pana nu te califici ? dar tapiter, patiser, frizer, orice meserie incepe cu o calificare. Aici am auzit numai pareri despre amatori. Cati ati urmat niste cursuri, cati ati citit o lucrare actualizata, nu de pe NET, care , unele sunt vechi de 40 ani, nu carti care se reediteaza de 30 ani, fara a fi actualizate, ci o tehnologie la zi, cu noutati, din afara luate. La noi in tara s-a desfiintat totul, si laborator de cercetare, si colectie de macromicete, nu mai exista nimic. Dar ce putem face in aceasta situatie ? Inainte de a ne arunca cu „capul inainte” va recomand sa va documentati. Dar real.
    Apoi scolarizare, vizita intr-o ciupercarie, si daca se poate lucrati acolo cateva zile.
    Miceliu se produce inca si in tara noastra la Iasi si Bucuresti. Nu vorbesc de cei ce produc sau produceau intr-o garsoniera, bucatarie, langa cazanul de tuica. Da, nu va mirati, eu am gasit asa ceva in jud. Neamt.
    Apoi alegeti specia. Nu le puteti cultiva ca afacere pe amandoua. Si sa stiti ce anume doriti, sa hraniti familia, rudele, prietenii, colegii si vecinii sau sa aveti o afacere ! Aici e diferenta. De cultivat poate toata lumea s-o faca, dar cu ce randament. Cand e afacere, se investesc bani, multi, zeci si sute de mii de euro, si atunci nu e de glumit. Totul e automatizat-ma refer la microclimat. Igiena ca in farmacie. Compost cumparat din afara, deocamdata la noi nu exista. Si bolile si daunatorii nu au ce cauta in ciupercarie. Dar trebuie sa stii cum sa intervii.
    Ciupercile se pot pastra 7 zile la temp. de 0-2 grade C, fara sa piarda in greutate si in calitate. se vand in supermarket, unde e aer conditionat, nu la + 4o grade C.
    Va urez succes tuturor. Timpul nu-mi permite sa va spun mai multe.

  32. Ioana Tudor
    24.01.2010 la 17:13

    Astept sa ma sunati de unde sa cumparati miceliu, compost si tot ce mai aveti nevoie. Doriti consultanta, ne putem intalni la Buc. sau la ciupercaria dvs. Totul este contra cost.

  33. corina
    26.01.2010 la 22:28

    da, multa dreptate in ceea ce spune dna dr ioana tudor. nu o cunosc personl , insa, am lecturat materiale scrise de dumneaei si de un fost coleg de-al dumneaei dl mateescu , care stiu ce spun, sunt oameni care au contribuit realmente in acest domeniu.
    asa , lecturand, am fost prinsa de acest flagel, si recunosc ca, am inceput de la a experimenta emppiric, la nivel gospodaresc, si da , ies ciuperci,iar acum sunt in curs de a achizitiona un teren pt a desfasura o astfel de activitate.Bineinteles ca voi avea nevoie de un tehnolog aproape, tocmai pt a reusi dpdv tehnologic, desi procesul tehnologic l-am invatat si cel mai important l-am inteles..
    succes tuturor

  34. George
    14.03.2010 la 21:25

    Doresc un nr.de tel a doamn. Ioana Tudor sa pot primi niste informatii,si de unde pot procura carti pt documentare. George,multumesc anticipat

  35. 19.03.2010 la 12:53

    Primul pas in investitia intr-o ciupercarie este dimensionarea corecta a acesteia in functie de scop: hobby sau afacere.
    Hobby= experiment cu o camera de cultura. Rezultatul = bani cheltuiti pt un experiment care poate sa se transforme in afacere sau nu. De cele mai multe ori , dupa citeva cicluri de cultura, experimentul esueaza.
    Dimensionarea corespunzatoare se refera la:
    -dimensionarea camerelor de cultura (pentru 20 tone compost sau 40 tone compost/camera)
    -determinarea numarului de camere de cultura Recomandabil minim 2 pentru a avea continuitate.
    In cazul culturii de champignon – in Romania nu produce nimeni compost de calitate.
    Rezultatul: toti producatorii de ciuperci il importa.
    Eficient este un tir/camera de cultura.
    Suprafata la sol-suprafata cultivabila /rafturi-capacitatea sistemului de conditionare/ventilatie-cantitatea de compost de pe rafturi = un tot unitar
    Adica
    120 mp la sol-200 mp suprafata cultivabila-17 tone compost faza 3 /rafturi-sistem conditionare/ventilatie de 4000 mc

    Dimensionarea sub aceste capacitati = experiment si de aici rezultatul.
    Cultura ciupercilor nu este o afacere grea dar nici usoara.In Romania productia de ciuperci champignon a fost trasformata in afacere de cei care au investit in echipamente specifice ciupercariilor , nu in aer conditionat pentru locuinte, au sistem de incalzire/racire eficient energetic, care nu consuma 2000-2500 ron/lunar/camera de cultura, care au dimensionat corect camerele de cultura, care importa compost de la producatori de compost. Si care an de an si-au marit suprafetele de cultura, au crescut productia, au cautat toate caile pentru reducerea costurilor, inclusiv mecanizare pentru aprovizionare/evacuare compost si scarificare/nivelare turba.
    Important este primul pas. Decit sa incercati experimente care costa bani mai bine sortati informatiile care apar pe internet, contactati producatori de ciuperci sa vedeti ce probleme au avut si cel mai important , nu incercati sa inventati roata in acest domeniu.
    Cei care au inventat-o au fost olandezii si au perfectionat-o polonezii care sunt acum principalul producator de ciuperci din Europa.
    Ar fi bine sa le urmam exemplul macar la timpul acordat unei documentari temeinice in vederea investitiei intr-o ciupercarie si in realizarea unui plan de afacere bazat pe realitate.
    Adica:
    -randament pt compost faza 3 ,compost incubat,intre 35-40 % (depinde de producatorul de compost)
    -nr cicluri anuale/camera de cultura /compost faza 3 , =7 (tinind cont si de zile necesare dezinfectiei si eventuale intreruperi)
    -cheltuieli cu energia, apa, salarii, logistica=maxim 50 % la valoare compost+turba+transport
    -pret mediu de vanzare , intre 5,5 si 6,5 fara tva(exceptie perioada inante de Craciun si Paste cind creste cererea si creste si pretul)
    Succes

  36. 26.07.2010 la 14:23

    In ciupercarii se utilizeaza sisteme de tratare aer tip CTA – Centrala Tratare Aer, cu automatizarea specifica, fara alte improvizatii. Majoritatea esecurilor in domeniu au provenit din utilizarea de echipamente improvizate – sisteme de ceata-apa, incalzire infrarosu, etc.

  37. nelu
    11.04.2011 la 19:54

    cine ma poate indruma in achizitionarea,sau constructia unei hale pentru o ciupercarie pe o suprafata de 360mp in apropierea bucurestiului.un pret estimat va rog,si apropo de unde pot cumpara compost in cantitate mai mica pentru a verifica si eu modul de crestere intro anexa

  38. mihai29
    13.04.2011 la 20:28

    salut, am o ciupercarie care momentan este de vanzare. Marea majoritate a articolelor de pe internet care le gasiti sunt informatii foarte proaste care te induc in eroare incepanad cu rafturile, spatiul , de unde se cumpara compostul ..etc, partea cu vanzarea este ultimul lucru care va intereseaza, clientii i-am gasit intr-o zi fara relatii fara nimic . Afacerea este extrem de profitabila indiferent de sezon dar necesita timp sa te ocupi de ea. Timpul este acea informatie de care nu am stiut la inceput mai ales cand incep sa iasa ciupercile adica dupa 22 – 24 zile in functie de mai multi factori. Daca este cineva interesat si doreste mai multe detalii va stau la dispozitie, pentru vanzare sau alte informatii

  39. mihai29
    13.04.2011 la 20:34

    nu tot ce scrie in carte este adevarat , in carte se prizinta situatia ideala, fara un tehnolog bun care sa te treaca prin toata perioada anului nu poti scoate o cantitate profitabila.

  40. ION
    17.05.2011 la 14:34

    Pentru toti cei intresati.sant tehnolog,am experienta de trei ani in cultura ciupercilor champignon,caut ciupercarie care are nevoie de un tehnolog.0757182056.

  41. Kristian32
    23.01.2012 la 10:47

    Pentru mihai29. Te rog frumos trimite si mie mai multe informatii te rog pe mail cri_lmlm@yahoo.com despre ciupercarii.
    Multumesc frumos

  42. 31.03.2012 la 19:00

    investitie de viitor.
    cine are un spatiu de cel putin 100 metri poate ancepe investitia an amenajare si compartimentare a spatiului.

  43. 31.03.2012 la 19:53

    Am absolvit cursurile cu dl.MATEESCU an 1996 si am cultivat ciuperci pana in 2001 . Gresala mare este ca am lucrat pe spatii inchiriate si improvizate. Nu am putut investi nici un leu in tehnologizare deoarece nu era spatiul meu.
    Din experienta recomand ca acei ce doresc sa faca o afacere din cultivarea ciupercilor sa tina cont de urmatoarele sfaturi;
    -sa isi propuna sa lucreze intensiv cel putin 100mp spatiu de cultura-sala de pregatire-sala incubatie -si trei camere de fructificare.
    -sa tina cont de factorii termici – vara – iarna.
    -sa respecte tehnologia de combatere a daunatorilor si sa se informeze temeinic despre acestia deoarece pot compromite partial sau total intreaga cultura.
    -Un factor foarte important este volumul de aer care trebuie administrat pe fiecare camera in parte functie de cantitatea de compost.
    – Iluminatul sa fie pozitionat in asa fel incit sa acopere citi mai multi saci.
    ……….. Sa nu intri niciodata in sala de fructificare fara un tifon sau masca pe fata………….
    ,,,Sper ca am fost de ajutor,,,

  44. maria
    27.04.2012 la 18:37

    Salutare tuturor!
    Parintii mei doresc sa intreprinda si ei aceasta afacere. Deci da, afacere cu pleurotus ci nu un hobby 🙂 Sunt pregatiti sa investeasca atat cat este necesar insa eu nu stiu cum isi vor gasii persoane interesate sa le cumpere. Am inteles ca foarte multa lume se ocupa cu asta si ma intreb: este destula piata de desfacere? Sau, cum gasesti si la cine apelezi sa vina sa-ti ia produsul? Nu sunt sceptica, dar cum nu prea stiu nimic despre asta, ma ingrijorez pentru parintii mei ca sa nu faca o investitie (in care cred enorm) si sa ramana dezamagiti. Aveti un sfat careva in privinta asta? Cum ati inceput sa contactati si unde gasiti pe cei interesati sa achizitioneze ciupercile? Va multumesc mult!

  45. Andrei
    20.08.2012 la 14:52

    Doresc sa ma apuc de o mini afacare in domeniul ciupercilor momentan. Si am nevoie de cateva sfaturi daca doriti sa le impartasiti
    Am un teren liber de 200mp in care as putea sa incep productia sau sa fac o hala pentru inceput as vrea sa vad cum iese productia in timp 3-4 ani sa deschid o linie de ambalare sau sa fac conserve ..

  46. mocanu
    11.11.2012 la 10:24

    am cumparat deja 5 sere echipate pt.cutivarea ciupercilor,la sf. anului le aduc in Romania,nu am nici o experienza in domeniu doar ce am citit pe net.acum o sa-mi achizitionez cartile necesare si vreau sa incep un curs in acest sens (numai sa-l gasesc),intentionez sa incep activitatea la inceputul anului 2013.Serele totalizeaza 1250mp.si sunt in cautarea unui loc adecvat pt.cresterea ciupercilor,vreau sa fac o afacere si nu sa d-au cadou ciuperci neamurilor si prietenilor,de aceea sunt in cautarea unui tehnolog cu experienta in cultivarea ciupercilor binenteles contra cost pentru a face impreuna un plan de dezvoltare a productiei de ciuperci.adresa mea de emai e marcomarin31@yahoo.it si ma numesc marian tel.00393332732263.

  47. cristi
    07.03.2013 la 13:28

    Si eu sunt interesat de aceasta afacere! Poate sa-mi spuna cineva la o suprafata de 200 mp, amprenta la sol pamant liber ma refer, cat ma ajunge o constructie dotata cu tot ce trebuie unei ciupercarii?? Si sunt curios si de un tehnolog care sa-mi spuna un pret de colaborare! Multumesc si astept pareri si oferte!!

  48. florin
    02.07.2013 la 16:50

    cine poate sa imi lase un nr de telefon de unde as putea cumpara compost pt champignon

  49. 04.07.2013 la 17:44

    Bun gasit oameni buni,
    Dar mai lasati naibii sporii otravitori, ca nu va otraviti de la ciupercile de cultura. Acolo totul e sub control, miceliul e produs in Laborator igienic, cu sterilizare a substratului de cereale la 121 grade C, inoculare stricta etc. etc.
    Compostul de asemenea este pasteurizat cu abur pentru a facilita cresterea ciupercilor.Compostul se cumpara din afara tarii, gata insamantat cu miceliu si ambalat in saci sau sub forma de blocuri. Costa in functie de faza de incubare sau neincubat intre 110 – 150 euro/tona plus transportul.Intr-un TIR se aduc 20 tone, necesar pentru o celula sau hala de 200 mp, pe stelaje metalice pe 3 sau 5 nivele.Randamentul este de 35 kg/mp sau 350 kg/tona de compost/ciclu de cultura. Autorul nu e la curent ! La noi in tara nu avem traditie in cultura si nici tehnologi. O celula sau hala cu suprafata de 150 mp la sol, cu inaltimea de 3,5 m poate costa, in functie de materialele din care este construita plus instalatii, automatizari, cca 30-50 000 euro. Nu cred ca veti gasi pe cineva sa va tina de mana si sa va indrume pas cu pas, pe gratis. Traim in economia de piata. La Buc. se organizeaza CURS de CIUPERCAR. Costa 700 ron, dureaza 3 luni, si obtineti, dupa examen Certificat de calificare recunoscut in tara si UE. Cursul este acreditat. Acord consultanta si vand carti de specialitate, nu iluzii.
    Pe langa champignon se pot cultiva si Pleurotus si shiitake si alte specii.Primavara se pot infiinta culturi pe butuci de foioase. De TRUFE ati auzit ? Sunt cele mai scumpe ciuperci din lume, cresc in pamant pe micorize. Dar de Ganoderma ? stiti ca exista si la noi ? Nu pot sa scriu aici tot ce am scris in 20 carti si peste 190 articole, in aproape 40 ani. V-am provocat numai ! Va astept daca va intereseaza. tel. 0745420536, Buc.

  50. IONUT
    05.10.2013 la 08:41

    Se pot construi tunele de productie mult mai ieftine decat afirma dna. Ioana Tudor. cu maxim 8000 Euro, cu inst. de creare microclimat si rafturi.
    Inf. si colaborare la tel. 0757182056.

  51. Diana
    04.07.2014 la 14:52

    Nu vreau sa dau nume, dar aveti grija ce carti cumparati de pe internet cu privire la cresterea ciupercilor. Pe langa ca am dat peste 80 lei cu tot cu transport m-am ales cu o carte in care 20 de pag explica retete cu ciuperci, iar mult din restul de 80 sunt informatii pe care le putem gasi pe internet

  52. Vera
    15.10.2014 la 20:29

    Frumos articol, interesante comentarii si destul de adevarate in mare parte.Eu tocmai ce am inceput o afacere cu pleurotus si va spun ca este foarte greu sa pui la punct o retea de distributie corecta. Ce nu se ia in considerare in acest articol este ca majoritatea persoanelor nu isi produc singuri compostul( aceasta este o investitie in plus destul de majora si destul de riscanta= producerea compostului de calitate si care sa dea un randament bun este foarte grea).Asta inseamna ca nu poti lasa pretul atat de jos din moment ce investesti o suma considerabila la fiecare lot.O alta mica problema ar fi faptul ca anumite ciuperci ,gen pleurotus nu sunt cunoscute pe piata si lumea le evita.
    Cantariti toate aspectele inainte sa incepeti o asemenea afacere,investitia este destul de ridicata si piata din pacate nu prea ajuta! Dar ce frumos ne incantam cand gasim asemenea articole simpatice care ne fac sa credem ca este totul floare la ureche! :))

  53. Dana
    26.10.2014 la 19:46

    Buna ,detin un grajd de 55mp si as vrea sa incep sa-l cultiv cu pleurotus, nu stiu cum sa incep, sunt bune rafturi de lemn sau numai din metal , orice informatie este binevenita in legatura cu ciupercaria, de cat compost am nevoie etc..
    rog sa-mi raspunda numai persoane care au experienta in domeniu ,
    multumesc email danaranzis@yahoo.com

  54. Bianca
    07.01.2015 la 13:10

    Cum intram pe piața cu ciupercile champignon? Vreau sa înființez o crescătorie de 100-200 mp , dar întrebarea mea este unde le vând?exista firme care achiziționeaza pentru export?sau pe piața din România ?

  55. daniela dumitrescu
    04.03.2015 la 21:28

    am un beci de 90 mp as vrea sa infiintez o ciupercarie ma poate ajuta cineva cu informati???

  56. ion
    04.03.2015 la 21:37

    Dragii mei, pentru a avea rezultate trebuie sa investiti in instalatii, in amenajare, compostul costa destul de mult si trebuie sa cunoasteti procesul tehnologic, altfel nu veti avea rezultate.

  57. 09.03.2015 la 14:51

    Au aparut ghidul consultativ pentru submasura 4,1 care incurajeaza investitiile in ciupercarii si se preconizeaza startul sesiunii la 1 aprilie 2015 . Deci pentru cei interesati solutii de finantare exista .

  58. Marius
    06.04.2015 la 14:05

    Buna!, a aparut ghidul pe masurile 4.1si 6.1, dar nu prea ajuta. In legatura cu productia… ma gandesc ca ati luat in considerare varianta in care se produce compostul de catre cultivator, desi este o munca grea si cere efort si timp. Daca cumperi compostul e ca si cum ai cumpara ciupercilesi le-ai revinde. Apoi daca cultivi vrei sa mananci ceva sanatos fara chimicale.
    Oricum nu prea merita sa te apuci de asa ceva daca nu o faci cu ceva „ajutor” sau pe suprafata mare si sa ai asigurata piata. Pleurotus se cultiva mai usor dar e problema cu vanzarea.

  59. alex
    18.05.2015 la 13:00

    cine vrea sa deschida o ciupercarie il astept cu drag ,detin hale industriale ideal pentru tuneluri de ciuperci tel 0751847394

  60. 10.02.2018 la 00:01

    Asi vrea si eu sa incep o afacere cu ciperci dar nu stiu cum sa incep si ce trebuie sa fac

  61. Luminita
    21.02.2018 la 00:29

    Vreau sa deschid o ciupercarie si as dori informatii unde ma pot adresa pentru sfaturi si pasi care trebuiesc urmati .Va multumesc anticipat.

Urmareste-ma pe Instagram! Click aici!