fbpx
excursii-razvan-pascu

Desi am mai publicat articole pe aceasta tema si v-am intrebat pe voi care dintre reclame va plac, eu nu mi-am exprimat pana acum „optiunea”. 🙂 Asa ca pentru astazi m-am hotarat sa va arat cateva dintre reclamele care imi plac si sa va spun cateva cuvinte despre ele.

Ultima reclama de la Banca Transilvania inspirata dupa celebrul rrom „sasa cai frumosi” se pare ca a avut un succes urias, mai ales in randul blogerilor si a celor care acceseaza Youtube. Dupa ce clipul autentic a avut peste 1,9 milioane de accesari pe Youtube, cei de la BT s-au gandit sa profite de el si sa faca o reclama pentru TV cu aceeasi tema.

Va prezint mai jos filmuletul original folosit ca sursa de inspiratie, si reclama BT (neaparat cu sonor amandoua, daca vreti sa radeti) 🙂

Clipul original – „sasa cai frumosi”

Spotul Banca Transilvania

Un alt exemplu asemanator este reclama Galeriilor de Arta Artmark, care s-au inspirat din intamplarea traita de Adi Despot cu reporterita „aiurita” (neaparat cu sonor).

Clipul original – Adi Despot

Reclama Artmark – parodie la „interviul” cu Adi Despot

De asemenea, imi plac foarte mult reclamele Vodafone cu Mondenii si vedetele (cu sonor):

Doroftei

Banel

Ramona Badescu

Foarte mult mi-a placut, la vremea ei, reclama Cosmote de mai jos:

Si probabil reclama pe care multi dintre voi nu au uitat-o si inca o mai amintesc in discutii:

Altex – „Cat e halatu’?” (cu sonor)

Se pare ca si in Romania reclamele fade si reci au fost usor-usor inlocuite de altele care exprima mai mult sau care macar au ceva funny in ele. Poate cel mai important pentru un advertiser este ca reclama sa prinda cat mai repede si la un numar cat mai mare de persoane. Desigur, pentru proprietarul afacerii, reclama este in special pentru a vinde. Si nu neaparat produsul sau serviciul, ci si imaginea companiei sau o anumita stare de spirit (de exemplu companiile de asigurari care au reclame calme si care inspira multa siguranta).

Voi ce preferati? Un spot funny sau unul informativ?

Razvan Pascu

42 comentarii

  1. 13.08.2009 la 09:23

    Cea cu halatul chiar a fost tare ! Si mai are cateva in acelasi stil actorul Cristi Martin !

  2. Alina Trebcea
    13.08.2009 la 09:23

    Eu cred ca reclamele funny aduc notorietatea iar notorietatea se traduce si in bani. e important ca oamenii sa iti stie mesajul si reclamele dar este bine ca mesajul unei reclame sa se poata confunda si cu produsul caruia i se face reclama, pt ca altfel, daca lumea stie doar reclama nu castiga nimeni nimic…

  3. alin
    13.08.2009 la 09:29

    O RECLAMA BUNA NU O POTI UITA USOR . O SA ITI POVESTRESC ACUM DE FETITA MEA CEA MICA -2 ani si 5 luni– SA O VEZI CIND AUDE RECLAMA LA COCA-COLA LIGHT CUM RIDICA PICIOARELE SI SPUME SI EA : EU , MARE MINCINOS , DAR CEL MAI HAIOS E CAND O AUDE LA RADIO SI IMI SPUNE : NU VAD , NU VAD ….., ASA CA EU CRED CA RECLAMELE CU CAT SUNT MAI HAIOASE CU ATAT AU MAI MULT EFECT SI O MAI MARE PRIZA LA PUBLIC .
    PS SA O VEZI CAND ISI RIDICA SI EA BURTICA CA CEI DIN RECLAMA DE LA PRIMA TV-actorul din TRAZNITI IN NATO

  4. 13.08.2009 la 09:35

    Intr-adevar, reclamele funny ramin in minte.
    Pacat ca nu ai pus si din cele vechi: „v-am prins vrajitoarelor” sau „alta viataaaa…”.
    Daca vreu informatii despre un produs, sigur nu le iau din reclame, mai bine ma informez din alte surse.

  5. ubuntugirl
    13.08.2009 la 09:47

    mi-a placut mult prima reclama cu catelusul de la germanos „il gaseste” „nu-l gaseste” si am ramas placut impresionata cand am primit raspuns la un mail trimis, in care vroiam sa aflu despre ce rasa de caine e vorba:

    „Draga ****,

    Numele meu este Cookie si rasa mea se numeste Parson Jack Russel Terrier.

    Iti multumesc foarte mult pentru cuvintele de apreciere. Ma bucur foarte mult ca iti place noua comunicare Germanos. Sper ca ma vei urmari cu placere in continuare si in noile mele aparitii.

    Cu prietenie,
    Cookie”

  6. 13.08.2009 la 09:50

    clar , cele funny prind cel mai repede la public. 🙂

  7. muresan gabriela
    13.08.2009 la 09:50

    Eu cred ca reclamele haioase raman mai bine intiparite in memoria telespectatorului….de curand am participat la un concurs de recunoastere a peste 2000 de reclame si mi-am dat seama ca cele cu mesaj funny mi-au ramas in minte….Mie imi plac cele de la bergenbier( imi aduc aminte cea de iarna trecuta, cu tipu’ care sta prea mult la bere si uita de cadou, ia un caine maidanez si il duce sotiei…iar expresivitatea conteaza foarte mult, ca sa dai realitate unui clip)….iar cumparatorii, cu siguranta sunt tentati macar odata sa incerce un produs pe care il asociaza cu reclama….

  8. andreea
    13.08.2009 la 09:52

    mie imi plac reclamele funny.imi creeaza buna dispozitie si-mi rama in minte.

  9. 13.08.2009 la 09:55

    Sunt si cazuri in care reclama are succes f mare si toata lumea vorbeste despre ea dar foarte putina lume stie produsul sau serviciul la care se face reclama.

    Ii aud pe multi spunand „la ce era ma reclama aiai cu …” 🙂

  10. 13.08.2009 la 10:05

    cea mai tare mi se pare aia cu : „Ba zerzecule, ti-am zis ma ca-i popa, da tu nu, betmen, betmen!!!”.
    Eu sunt 100% convins ca cel putin la noi merg mult mai bine reclamele care itzi raman in minte.
    Am vazut zilele trecute cu un coleg toti parametri care ii primeste functia care calculeaza injectia la BMW. Ganditiva la o reclama in care insira toti acei parametri(vred ca erau vreo 50) cu o voce de genul celei de la reclamele la medicamente („Acest medicament este un supliment….”), iar dupa la reclama in care 2 tineri indragostiti se plimba cu un Mercedes decapotabil , se saruta intr-un peisaj mirific, apoi este pusa intrebarea : „ce si-ar mai dori!”. Raspunsul: Noul BMW M3 Cabrio.

    Cele funny actioneaza la nivel inconstient pe cand cele informative la nivel constient. Se stie ca inconstientul este mai puternic.

    Partea proasta este ca, uneori, acasa itzi dai seama ca ai cumparat o porcarie. Deci as prefera reclamele informative 🙂

  11. iulian M.
    13.08.2009 la 10:13

    cred ca o reclamele funny aduc ambele : si notorietate si bani. de exemplu daca ar fi o reclama funny,probabil as vrea sa ma uit de mai multe ori la ea,si poate intr-un final as dori sa incerc acel produs doar prin simplul fapt ca mi-a placut reclama. cat despre cei care participa in ele, nu stiu cat de bine sunt platiti, dar cred ca daca nu sunt niste persoane deja cunoscute, nu sunt platite prea bine.

  12. Claudia
    13.08.2009 la 10:17

    Reclamele haioase raman cel mai mult in minte. Cele informative sunt ca prescriptiile doctorului- prea „gen retete”.
    Pe mine o reclama funny nu ma determina sa cumpar produsul sau serviciul.
    Ma bazez mai mult pe cumparaturi proprii si neinspirate de reclame…

  13. 13.08.2009 la 10:18

    ai ales reclame pe spranceana; aia cu nebunii si halatul o stie tot poporul, chiar si in piata la mine auzi pe cate unul ” Da halatu’ doamna cat e halatu’?” sau „Scump domne scump; dincolo era mai ieftin”. Iar dintre cele de la Vodafone nu imi place aia cu Ramona Badescu, in rest sunt foarte tari

  14. 13.08.2009 la 11:11

    mie mi a blacut aica cu ” ce ba nu iti mai ajunge strada”. mie una mi s-a parut amuzanta.

  15. 13.08.2009 la 11:44

    n-ai pus seria cu Dorel, cum ai putut… 😉

    ideea este cat de bine identifici targetul produsului si cum iti adaptezi comunicarea in functie de asta. Acu’ ce sa zic, ca tot vorbeam de Dorel, desi imi plac toate reclamele respective nu am cumparat niciodata Unirea. Cu toate astea campaniile au castigat premii de eficienta, deci au vandut targetului vizat.

    Pe de alta parte sunt viralele, care au o putere destul de mare in alte medii. Asadar eu cred ca este mai mult o problema de sincronizare/adaptare si nu de stil (umor vs informativ)
    bonus: http://www.youtube.com/watch?v=s5AQnFnuI5w

  16. Oana
    13.08.2009 la 12:03

    „Halatu….cat e halatu???” Foarte tare la vremea aceea…era imposibil sa treaca o zi si sa nu aud macar pe cineva „Halatu….cat e halatu???”. Cele haioase cred ca au mai mult succes iar in ceea ce priveste profitul nu ma pot pronunta.

  17. roxana martac
    13.08.2009 la 12:04

    Este adevarat ca reclamele haioase iti raman in minte,dar asta nu te face sa cumperi produsele respective..deci nu vad ce castiga ei prin reclamele astea. ai uitat insa sa postezi reclamele la vodafone(cele cu combinatul la cartela)..sincer eu cand vad acele reclame,schimb porgramul 🙂

  18. vlad
    13.08.2009 la 12:17

    Cea cu BT mi se pare ca a vrut sa imbine si „funny” si „informativ” insa la capitolul funny nu mi se pare deloc reusita

  19. Lau
    13.08.2009 la 13:07

    Sunt de parere ca trebuie sa existe un echilibru intre „funny” si informativ. Adica o reclama care este amuzanta poate fi si informativa in acelasi timp, totul tinand de expunere. Desigur, o reclama care te binedispune prinde mult mai bine decat una la care stai si te uiti ca la oricare alta. Asta tine de advertiseri, pentru ca stiu sa-si vanda marfa si isi merita banii (in special in reclamele prezentate mai sus)! Conteaza foarte tare si segmentul de populatie caruia i te adresezi, sau mai pe direct, asa zisul „target”. In concluzie, inca se pastreaza si se pare ca se va pastra o mare vorba: „Clientul nostru, stapanul nostru!” (macar la reclame)! 🙂 O zi placuta!

  20. 13.08.2009 la 13:13

    As prefera 2 in 1 Un spot funny care sa fie si informativ 😀 Combinatia perfecta,zic eu 😀 ;))
    Mie imi plac reclamele de la Romtelecom :D;;)

  21. 13.08.2009 la 14:01

    din pucntul meu de vedere conteaza foarte mult cui i se adreseaza o reclama, am inteles-o pana si pe cea de la Lemarco cu florin piersic, unde clar se adresa gospodinelor si nu mie direct, pentru ca eu nu am cumparat niciodata zahar, totusi mai interesant mi se pare reclama de la coca cola, cu cele 2 limbi si ochiul…unde sincer m-am blocat… astept o iluminare asupra ei, si la ceea ce vor ei sa sugereze.
    P.S. ceea ce ai prezentat sunt intradevar reclame de succes.

  22. euconu
    13.08.2009 la 14:56

    Draga Razvan,

    Ai ales o alta tema interesanta si incitanta de blog. Eu prefer o reclama informativa, deoarece una amuzanta, te distreaza pe moment dar nu te ajuta sa afli despre cacteristicile de noutate, calitative ale produsului oferit. De fapt acesta este si scopul clipurilor funny, de a abate atentia de la un produs slab calitativ, chimizat, chiar toxic, de exemplu vinarsul, caci coniac este o insulta pentru brandul respectiv sa-l numesti, – Unirea. Rememorand reclamele doar din punct de vedere al impactului mare, de-a lungul timpului, unele cu replici de notorietate ce s-au folosit de publicul larg perioade lungi de timp, uitandu-se de cele mai multe ori sursa de provenienta, pot enumera:
    – „V-am prins, vrajitoarelor!” pentru spotul dedicat calculatorului Felix, prin 1991-92;
    – „Titan Ice – alta viata”, pentru cubuletele de gheata Titan, prin ’93;
    – „Adidas Tortion” cu gama de glume aferente – adidasi storsi/intorsi. prin ’94;
    – clipul cinic, de trista amintire, pentru FNI, chiar inainte de prabusirea fondului, cu sloganul „Dormiti linistiti, FNI vegheaza pentru voi!”. prin 2000;
    – reclama excelenta ca impact si conceptie, pentru lansarea revistei Tabu, prin 2004;
    – filmuletul obsesiv-halucinant cu replica „Halatu’, cat e halatu’ ?”
    – seria de spoturi cu Dorel, personajul intrand deja in folclorul urban, ca si Garcea etc.

  23. euconu
    13.08.2009 la 15:02

    Rectific – „Adidas Torsion”

  24. rizica
    13.08.2009 la 18:54

    Reclamele cu „Mondenii” sunt super-tari!

  25. 13.08.2009 la 19:12

    Sunt de acord cu reclamele haioase, dar sa nu se depaseasca limita bunului simt in dorinta de a fi haioase. De fapt am un singur exemplu: reclama de la PrimaTV pentru programele lor de divertisment ne arata spatele unui grup de barbati care isi dau jos pantaloni. Penibil ! Dar probabil ca ei si-au spus „suntem cei mai tari”.

  26. Dead-Alive
    13.08.2009 la 20:31

    ai dreptate 😛

  27. Razvan Pascu
    (author)
    13.08.2009 la 21:57

    Foarte dragut… 🙂

  28. Razvan Pascu
    (author)
    13.08.2009 la 22:03

    Foarte tare! 🙂

  29. Razvan Pascu
    (author)
    13.08.2009 la 22:06

    Daca dupa atatia ani ti-au ramas in minte inseamna ca si-au indeplinit scopul…

  30. Razvan Pascu
    (author)
    13.08.2009 la 22:15

    Sa va spun o povestioara pe care o stiu de la un trainer, de la unul din cursurile pe care le-am facut:

    In anii ’90 imediat dupa Revolutie, consumul de zahar romanesc a scazut foarte mult. Persoana care mi-a povestit (expert in marketing si comunicare) s-a ocupat in acea perioada de „relansarea” vanzarilor. Iata cum s-a procedat:

    A fost angajat „de stat” (de fapt o asociatie formata din producatorii romani) sa reporneasca vanzarile de zahar romanesc.

    Si a facut 2 lucruri: a scris pe pachetele de zahar Made for USA pt ca romanul era obsedat de gandul ca tot ce este pentru export, si mai ales pt SUA, este de calitate. Al doilea lucru pe care l-au facut a fost sa publice in presa vremurilor cateva articole despre cum banii obtinuti de vanzarea zaharului bulgaresc parca (caci acesta se vindea cel mai bine atunci) sunt folositi pentru sustinerea unor unitati pro-comuniste (pentru ca romanii atunci, imediat dupa Revolutie, nu vroiau sa mai auda de comunism).

    Iar vanzarile s-au revigorat…

    Deci multe dintre cele ce vedem pot fi manipulari….

  31. larisa
    13.08.2009 la 23:25

    eu ma uit la spoturile publicitare , insa reclamele care mi au ramas intiparite in minte si care parca sunt exact „made in roumania ” sunt cele cu dorel (” Dorele ne miscam si noi mai cu talent?” 🙂 )sau priviti le pe acestea ,sunt fenomenale http://www.youtube.com/watch?v=B26SJQMhZvA&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=7-O8JJHcQzs&feature=related si inca una straina http://www.youtube.com/watch?v=JZ4O8PBbwYo&feature=related

  32. mihai
    14.08.2009 la 10:12

    Din punctul meu de vedere cea mai reusita reclama din Romania este cea de la Orbit(de prin 2004)in care…” a innebunit lupu’ .” Insa asta de la Cosmote face parte fara indoiala din topul celor mai bune reclame,

  33. Serafimciuc Claudia-Lavinia
    14.08.2009 la 11:41

    Mda! Dar nu stiau ca vine si vremea cand Florin Piersic va musca din capul unei fetisoare! Aiurea reclama, nepotrivire totala a marelui actor cu pitipoanca ce-si punea tortu-n cap! Dar banuiesc ca si in cazul asta au crescut vanzarile la zahar, pentru ca Piersic este adorat de mai toate femeile.

  34. 14.08.2009 la 12:18

    Atat reclama cu Adi Despot, cat si clipul original sunt mai mult decat simple clipuri haioase. Sunt lectii pentru reporterii diletanti din televiziuni si radia. Mi-a placut foarte mult reactia lui din clipul original. Este un material de folosit in traininguri de comunicare, nu doar in reclama. Are substanta pe care celelalte reclame nu o au.

  35. euconu
    14.08.2009 la 14:49

    Pentru Razvan
    Nu, deoarece pasionandu-ma domeniul marketing si avand o memorie buna le-am retinut cum retin si datele istorice dar nu am cumparat nici nici un produs sau serviciu promovate de reclamele amintite, deci, cel putin in cazul meu, ele au fost doar amuzament si piese intr-o arhiva a evolutiei promovarii marfurilor romanesti in ultimii 20 ani..

  36. 14.08.2009 la 15:17

    @euconu
    de curiozitate atunci, ce ai cumparat in urma unei reclame tv?

  37. Simion Livia
    15.08.2009 la 00:15

    Este foarte important mesajul unei reclame.Reclamele informative vin si trec, fara a ramane in mintea telespectatorilor, pe cand cele funny raman si nu numai atat prin modul cum sunt percepute ajung si la sufletul celor ce le privesc.
    Pe mine m-au amuzat copios reclamele care se faceau la cafeaua elite, pur romanesti, personajul principal era unul din actorii de la grupul Voua.

  38. 15.08.2009 la 21:32

    O reclama amuzanta nu vinde in cele mai multe cazuri, ramane in memorie si atat.
    imi place reclama la un credit bancar ipotecar, e cel cu un tanar care iese din dormitor sarutandu-si sotia, pe usa scrie familia ionescu, apoi isi ia ramas bun de la parinti, pe usa scrie familia popescu…
    Mai e una tot pe acelasi subiect cu doi tineri deranjati in momente fierbinti de catre o femeie in varsta, bunica. 🙂
    Reclama mi-a placut, credit n-am facut, stau in continuare cu familia popescu… :))

  39. euconu
    16.08.2009 la 00:22

    @ ZaffCat
    Ai un blog foarte interesant, cu teme diverse, elaborat, cu un motto corect. Felicitari! A propos de Mark Twain. Eu fiind nefumator, mi-a placut o replica a lui subtil de haioasa: „Cum este greu sa te lasi de fumat? Eu m-am lasat de peste 1000 de ori!”
    Si alta ca un aforism, tot a lui: ” Nimic nu este mai plictisitor decat un exemplu bun.”
    Revenind la curiozitatea ta, sunt imun la reclame. Prefer informarea de pe net, cataloage si prin experimentare directa, vazand marfa in magazin, cumparand-o, daca pretul imi permite acest lucru si in acest caz tot dupa o informare. Cu greu pot selecta 2-3 branduri de produse pe care le-am cumparat influentat de reclame: cel mai important obiect fiind o masina de spalat automata Indesit, preferand-o uneia Bosch ( un caz rar pentru mine, cand vazand spotul, mi-a venit ideea sa ma informez pe net si in magazin de caracteristicile brandului Indesit si a tipului masinii in cauza, comparativ cu cel similar Bosch, la care ma gandisem initial.
    @Simion Livia
    Si totusi scopul unei reclame, din punct de vedere al platitorului, este sa faca sa se vinda brandul, produsul, serviciul care apare in clipul TY sau radio, in imaginea de pe panoul publiciyar sau din presa scrisa etc si pentru care acesta a alocat fondurile. In general, adresantii reclamelor le prefera pe cele haioase, sa se binedispuna, sa mai uite de grijile zilnice dar cel care a dat banii este strict interesat ca promovarea din reclama sa se concretizeze in cresterea vanzarilor deoarece altfel este pagubit financiar de 2 ori: 1. vanzarile in loc sa-i creasca fie ii raman stationare sau , mai grav, ii pot scadea in timp datorita dezinteresului potentililor clienti fata de marfurile in cauza, datorata concurentei altora similare mai bune si/ sau mai cunoscute, eventual dublate de deficiente proprii ale acestora, ce nu au fost contracarate de eficienta, de impactul reclamei; 2. banii, adesea multi, aruncati de pomana pe reclamele respective ineficiente.

  40. 17.08.2009 la 14:20

    @ euconu

    multumesc frumos!
    aia cu fumatul am avut-o in motto (le mai schimb din cand in cand) 😉

  41. Braun Linda
    19.08.2009 la 02:05

    Dupa parerea mea o firma atunci isi face reclama la televizor cand vanzarile scad radical si profitul odata cu ea , costul unui asemeana spot se simte forte bine in contabilitatea firmei. Daca reclama este de succes atunci acesta cheltuiala se poate transforma intr-un venit dublu sau chiar mai mult.Ce nu inteleg eu? Ce a putu fi in capul creatorilor spotului Gusto ?
    Daca copii vor vedea aceasta reclama vor mai dori pufuleti? sau parintele ingrozit de reactia copilului care se uita la aceasta reclama vor mai cumpara pufuletiI Gusto in viiitor?

  42. 10.07.2010 la 20:09

    Un viral a fost si prima serie de reclame la Cava Doro, pacat ca le-au scos. Pentru cine vrea sa le revada: http://www.reclame-tv.ro/reclama-interzisa-la-cava-doro/
    Oricum, in ultimul timp nu prea vezi la tv reclame bune. M-au zapacit de cap cu reclamele la telefonie mobila, una mai idioata ca alta.

Vezi aici mai multe imagini de pe pagina mea de Instagram! Urmareste-ma pe Instagram! Click aici!
[icegram campaigns="28403"]