Atentie: la sfarsitul articolului te asteapta un concurs!
Zi de zi auzim vorbindu-se despre branduri. Zi de zi avem de-a face cu sute de branduri. Incepand de dimineata, cand ne suna alarma de la telefonul Nokia, ne spalam cu periuta de dinti de la Colgate si cu pasta de dinti Whitening de la Blend-a-med, ne imbracam cu tricoul Tommy Hilfiger si cu pantofii Skechers si asa mai departe…. ( poate nu acestea sunt si brandurile voastre…dar cred ca ati prins ideea 🙂 ). Important este ca brandurile au inceput sa conteze din ce in ce mai mult in vietile noastre si de multe ori preferam sa platim mai mult doar pentru ca vrem un anumit brand. Avem incredere in el si vrem sa fie al nostru neaparat. De ce toate femeile iubesc pantofii Jimmy Choo si gentile Louis Vuitton, de ce majoritatea barbatilor se barbieresc cu Gillette si isi doresc un Audi, de ce toti copiii iubesc Kinder-ul si sucurile Tedi? Pentru ca fiecare dintre aceste branduri s-a pozitionat pe un anumit segment de piata si isi face bine treaba acolo unde este.
Oare nu acelasi lucru este valabil insa si cu oamenii? Nu ne gandim foarte mult pe cine sa alegem atunci cand avem nevoie de sfaturile unui expert? Alegem orice avocat sau dorim pe cineva precum Ana Diculescu Sova, avem incredere in orice economist sau parca il credem mai mult pe Isarescu, alegem orice chirurg plastician sau pe Marek Valcu, ne place orice primar sau i-am vrea pe toti precum Klaus Johannis?
Si oamenii sunt niste produse care au nevoie sa fie diferentiate. Exista oameni care prin munca lor bine facuta, prin prestanta, prin carisma lor si prin modul in care au legat relatii, au devenit niste branduri. Tocmai acest lucru incearca sa ne invete cartea "Brand you 50" de Tom Peters. Fiecare om poate fi un brand, iar pentru acest lucru, in primul rand, trebuie sa se evidentieze si sa se diferentieze. Sa iasa din multime. Si sa o faca bine. E drept ca si Magda Ciumac este un brand, dar segmentul caruia i se adreseaza ea este altul (destul de mare, din pacate), unul OTV-ist si cu 2 clase mai mult ca trenul. 🙂
Ce mi-a placut la "Brand you 50" este ca are o gramada de sfaturi despre cum poti sa devi un brand adevarat, unele mai simple si usor de urmat, altele destul de dificile. Daca citesti cu atentie cartea asta vei putea invata de la cum sa iti creezi carti de vizita potrivite, pana la cum sa obti o slujba sau ce fel de prieteni sa ai in jurul tau. Pentru cei care vor mai mult de la ei, cartea costa cat o pizza si un suc la Pizza Hut (33 RON) si o puteti comanda online de aici. Nu imi permit sa va dau sfaturi, dar cred ca merita sa aruncati un ochi pe ea. Nu as prezenta vreodata pe blog ceva ce nu imi place si in care nu cred.
Sa recapitulam: cartea "Brand You 50" scrisa de Tom Peters; Editura Publica; se poate comanda online de aici; costa 33 RON; mai multe detalii despre carte aflati aici; la fiecare 6 carti comandate de la Editura Publica primiti un rucsac gratuit.
Si acum concurs: unul (sau una) dintre voi va primi aceasta carte gratis. Si pentru ca vreau sa imi cunosc mai bine cititorii, propun urmatorul concurs: scrieti la comentarii care este brandul cu care va asociati cel mai mult, in opinia voastra, si de ce. Nu exista raspuns gresit, toate sunt corecte – asadar premiul se va acorda la fel ca si pana acum, prin tragere la sorti. Concursul incepe azi si se termina vineri, 17 iulie, ora 24. Nu uitati sa va lasati adresa de e-mail valida. Voi publica in weekend castigatorul, tot aici. Premiul va fi expediat direct de catre Editura Publica.
Razvan Pascu
Nota: acest articol este un advertorial.
Ma identific cu Eugenia; mai putina reclama, nu se vrobeste despre ea dar se vinde pentru ca e accesibila
AI DREPTATE , DE CAND NE TREZIM PANA NE CULCAM TOT TIMPUL NE LOVIM DE DIFERITE BRANDURI , IN ULTIMA PERIOADA CEL MAI DES ADUS IN DISCUTIE IN FAMILIA MEA ESTE ,,PAMPERS,, , MOTIVUL ESTE UNUL CAT SE POATE DE SIMPLU -AL DOILEA COPIL .
La mine in familie unul dintre cele mai folosite brend-uri este Ariel pentru ca murdarim multe hainute.
Ma identific in primul rand ca fiind „Calatorul”.
Imi place sa calatoresc peste tot dar mai ales la munte. Sunt genul de muntoman neinfricat, merg inainte orice s-ar intampla, scopul e sa ajung sus si „sa zbor”, dar niciodata nu sporesc riscul . Intotdeauna plec cat mai echipat posibil, cat mai informat si mereu sanatos.
Am inceput prin a merge la munte cu scoala de Ghizi Patagon, apoi am facut parte din acei oamei frumosi care au intemeiat Anotimpul 5, iar de cateva luni imi organizez singur turele. Intotdeauna iau cativa prieteni cu mine pe care ma pot baza dar daca doreste oricine poate merge cu mine daca indeplineste un minimum de cerinte. Calatorille sunt intotdeauna f placute. Puteti citi si pe blogul meu ca sa va faceti o parere despre Calatoriile mele. De aceea eu sunt un Calator.
Ma identific cu Google. Cu ajutorul lui pot sa gasesc foarte repede informatiile de care am nevoie, din orice domeniu.
Brandul care mie imi place foarte mult este Nokia. E producatorul celor mai bune telefoane mobile, dupa parerea mea…
Yahoo Messenger e brandul propus de mine. Prietenii stiu de ce.
Brandul meu: Coca-cola. Probabil cea mai populara bautura din lume 🙂
Prefer brandul „Canon” pentru ca acest cuvant inseamna perfectiune a culorilor.
Milka e ceea ce numesc eu „brandul cu care ma asociez”, pentru ca e cea mai buna ciocolata. Mmmm….
Cosmote, fiindca e un brand mereu alaturi de mine. Tare, nu?
Eu sunt fan Google!
Brandul care ma reprezinta este Nivea…cele mai multe produse de igiena ale mele se numesc asa
Tide este brandul care s-a dovedit fidel atata timp
branduri cu care ma/ sau as vrea sa ma identific sunt nokia si ford. Altele nu imi vin in minte. Si totusi ca personal branding as vrea sa fiu ceva in genul pufuletilor cu malai-sare-apa. Sunt un produs tipic, facut nu cu prea multa bataie de cap, la pret redus dar care este consumat de nenumarati consumatori si asta in prealabil fara prea multa reclama.
brandul cu care ma identific este adidas…calitate la preturi accesibile.
Brandul pe care il folosesc cel mai des este Pepsi.Nu este sapatamana in care sa nu-mi iau o sticla.Si mai sunt fan Nokia pt ca fac cele mai bune telefoane.
Eu ma identific cu..Kinder 🙂 Are sufletul mereu tanar (jucaria din centru), iar crema si ciocolata prind la orice varsta.
Peroni pentru ca este un brand stilat care si-a pastrat mereu imaginea fresh si cool
nu pot sa spun ce cele pt haine ca nu mi permit sa mi iau prea multe haine de firma dar cred nokia pt ca am un telefon nokia si ma folosesc de el in fiecare zi .
Acum brandul care ma caracterizeaza ar fi INTERNET sau GOOGLE sau NET…
Pe o perioada main indelungata de cateva zeci de ani anteriori mi s-a spus EMINENTA CENUSIE si BEL AMI. Se schimba si brandurile…
-NOKIA- No comment !
Unica – unica in fiecare zi!
Brandul meu pot spune ca ar putea fi Generatia Verde.Ma reprezinta sa spun asa natura,culoarea verde,originalitatea si sustin tot ceea ce fac cei de la Animal x,campanii si toate evenimentele lor.Branduri sunt multe,lista e mare, insa „bineinteles cea mai buna alegere ” ar fi „Un Philips.Bineinteles” .E casa plina :telefon mobil,televizor,combina,epilator,uscator,telefon fix,aspirator chiar si baterii ,bineinteles.Deci o mica „expozitie” e la mine in casa de Philips.
clar coca-cola…asta e brandu myu
<>
Brandul preferat e Nokia,telefonul ma reprezinta pe mine,e acolo unde sunt si eu.
MTV -pentru au cele mai tari melodii
google e brandul meu preferat,ma „duce” unde vreau ,”citesc „ce articol doresc .e de ajuns sa „pocnesc „din degete(pe tastatura) si dorinta e gata.
Ciocolata cu rom. Autentica
pentru ca ma incapatinez sa continui sa fiu pe aici – cu aceleasi calitati
samsung…este bun si sigur. dau de el in toata casa si sunt multumita de el
philips cred ca este cel mai puternic ..cel putin televizorul meu are deja 4ani!!!
alesul meu brand e NIVEA 🙂
Dinamo , brandul care este in inima mea de cand eram copil 😉
google.
I like Sony.
cred ca cel ma tare e reeds….. pt zile de vara fara sfarsit …:)
mie personal imi palce ‘ red bull’ pt k itzi da aripi!:p
ROMANIA TE IUBESC
imi place foarte mult acest brand si maregasesc intru totul in mesajul pe care il transmite
fost-am cugetat profund… da’ nu poci neam a pune oarece brand pe locu’ intii, nu’s de ce… ‘au poate pen’ca exista f’o doua care ma incinta teribil (hasselblad si mercedes)? ‘au din cauza ca sunt fan al add-urilor nike si ikea? ma rog, sunt, adica, foarte nehotarit… atit ca volumu’ cu pricina mi-ar face mare trebuinta… a fost de-ajuns mimata captatio benevolentiae?
levi s unul dintre cele mai vechi si cunoscute branduri din lume , care este si acuma la moda.
Brandul meu favorit cu care ma identific ar nivea
frate mie adidas mi se pare cel mai cool brand.nu-i asa?parerea mea asta e :d so adidas my favorite brand!
Dar parca era vorba sa fi tu un brand nu sa-ti te asociezi cu branduri deja existente. Incearca sa te pui in locul unui om oarecare si spune ce simti in aceasta noua postura despre vechiul tu.
Altfel Gilette ar fi unul din putinele braduri de pe piata ca nu m-a dezamagit niciodata.
Buna, eu sunt milka-vacuta mov. Sau imi doresc sa fiu:) pt ca sunt diferita de turma si de neuitat 🙂 Profesional vorbind, bineinteles. Nu sunt o mare consumatoare de ciocolata(cu toate ca sunt ceea ce profesionistii numesc Brand Loyal sau daca e musai Favourable Brand Switcher). Sau, pentru romanu’ din mine sunt Napolact. Nu e usor sa fi Napolact 🙂
Adidas e brandul preferat…
Corect e sa scrii vrei sa ai brandul personal puternic
Eu sunt fan Hoya, cea ma buna companie producatoare de lentile aeriene oftalmice si multe altele, cum ar fi lentilele camerelor foto, mai toate camerele foto au componente Hoya, chiar daca scrie ca ar fi altceva.
Tehnologie japoneza, calitate japoneza, satisfactie garantata!
Sportul Studenţesc. Alb şi negru, ţopăind dintr-una în alta, imprevizibil dar şi scoţând peri albi pe alocuri. Slab promovat (dar promovat), din când în când apare de nicăieri şi îi lasă pe toţi cu gura căscată. Prospeţime, tinereţe, valori tradiţionale. Lucruri făcute din pasiune.
ROM – pentru placutele senzatii tari – romanesti! Zic ca e un brand cu traditie, vechime, de amploare, original si … ROManesc!
Brand-ul preferat este DOVE, in special sapunul. Il folosesc de peste 10 ani.
Vodafone, Orbit & Mac sunt marcile care ma inconjoara zilnic, de dimineata si pana seara. Nu pot sa zic ca ma identific cu ele, dar simplu fapt al prezentei lor continue, aduce asocierea de care se vorbeste.
GOOGLE cu siguranta!!! Este cel mai tare!!!!!
Apple Computers au un slogan super: The Power to Be Your Best. Mi se potriveste perfect
eu sunt fidela CONVERSE pt ca sunt mereu in miscare prin bucuresti, ba la munca, ba la scoala, si fara tenisi rezistenti in picioare as fi pierduta 😀
brandul meu preferat in momentul de fata este KIA
Un brand de care ma folosesc de fiecare data cand conduc masina este Skoda: calitate germana, finisaje cehesti. Nu am ce sa ii reprosez.
Brandul nostru favorit este Levi Strauss pt ca si noi purtam acest nume cu mandrie si consideram ca jeans-ii nu lipsesc din nicio casa.
eu sunt foarte atenta cand se pronunta cuvantul MAN si PUTZMEISTER
astea aduk bani
restul consuma,,,,
(author)
Concursul s-a incheiat. Dupa ce voi primi datele personale ale castigatorului, voi anunta aici numele.
(author)
Castigatorul este Radu Gabriel Buturoaga si este din Bucuresti.
Mai jos am copiat comentariul sau:
„Eu sunt fan Hoya, cea ma buna companie producatoare de lentile aeriene oftalmice si multe altele, cum ar fi lentilele camerelor foto, mai toate camerele foto au componente Hoya, chiar daca scrie ca ar fi altceva.
Tehnologie japoneza, calitate japoneza, satisfactie garantata!”
Multumesc tuturor pentru participare si va mai astept si la alte concursuri fulger. Vizitati blogul zilnic.
Multumesc pentru premiu, o sa revin cu detalii dupa ce o citesc.
Felicitari pentru premiu!
Cel mai mult imi plac reclamele de la Vodafone,cele cu Banel Nicolita(preferatul meu)imitat de Mihai Bendeac de la Mondenii;cu Leonard Doroftei si cu Ramona Badescu:)….sunt supeeeer tari