fbpx
excursii-razvan-pascu

Nu ma iau de nimeni, e doar o reclama. 🙂 La pufuletii Gusto.

O reclama care a starnit controverse mari pe net. Toata lumea se cearta pe site-uri de profil, blogurile sunt pline de injuraturi sau cuvinte de lauda, toti „tristii” isi dau cu parerea despre cum ar trebui promovati pufuletii Gusto. Iar unul dintre cele 2 spot-uri care apareau pe TV a fost interzis ziua si trimis obligatoriu de catre CNA noaptea dupa 11. Cert este ca Publicis (agentia de publicitate care a realizat campania Gusto) a reusit; de fapt Capanescu (Creative Director la Publicis) a reusit sa creeze o nebunie si o mare valva, care, in fond, inseamna reclama gratis facuta de catre toti cei care isi dau cu parerea pe subiect. Adica inclusiv eu, acum. Daca ai citit articolul meu pana aici inseamna ca deja ai vazut de 3 ori cuvantul Gusto si de 2 ori cuvantul pufuleti. Le-am facut reclama fara nici un ban….sa mai spuna cineva ca nu au fost inteligenti…. Daca pana si ‘al mai tare dintre blogeri a scris despre ei…e mare lucru. 🙂

Inainte de toate, sa vedem primul spot (cel mai tare, dintre cele 2, dupa parerea mea):

O idee noua, iesita din tipare, ceva deosebit care fie iti place foarte mult, te amuza si iti ramane in minte, fie te enerveaza la culme. Dar, fie ca iti place, fie ca te enerveaza, tot iti raman in minte pufuletii Gusto. Cum poate o firma care vinde pufuleti sa isi faca reclama pe TV in valoarea de 2 milioane de euro (rate-card) in plina criza financiara?

Raspunsul il primim de la Ziarul Financiar si din Business Magazin.

Cel de-al doilea spot infatiseaza un pesimist care a ramas fara cap (sursa gandirilor pesimiste) in timp ce curata o portocala. Nu uitati: sloganul lor este „Hraneste-ti optimismul!

Iar faptul ca Gusto a apelat si la Carcotasi pentru awareness, cred ca e o idee super tare. Vedeti clipul de mai jos:

O amica de la Consiliul Roman pentru Publicitate imi spunea saptamana trecuta ca a doua zi dupa interzicerea de catre CNA in timpul zilei a spotului de mai sus, numarul de vizualizari pe Youtube s-a triplat, ca dovada a faptului ca oamenii erau curiosi sa vada cat de „periculos” este spotul despre care citisera in presa ca a fost interzis. Dar cea mai buna explicatie din toata blogosfera am gasit-o pe blogul lui Arhi si o reproduc mai jos:

„In fine, cei de la Gusto au tratat problema in stilul propriu si dealtfel, au perfecta dreptate. Mi se pare absolut normal ca ziua la ora 17 sa urmarim in direct violul babei Aglaia din Manastur, sexul in grup practicat de 2 fotbalisti cu o prezentatoare TV, crima dubla urmata de suicid a lui nea Pandele Strungaru din Radauti, dupa care sa o urmarim pe Roxy Manelista distrugandu-i reputatia Nikitei. Da, acestea sunt emisiuni educative, extrem de usor de explicat tinerelor minti pe care le educam la TV. In schimb, reclama la pufuleti poate fi extrem de daunatoare si trebuie extirpata!”

Voi ce parere aveti despre campanie si aceste 2 spoturi TV?

Razvan Pascu

0 comentarii

  1. Andra
    15.07.2009 la 09:21

    Bine…poate radacinile blonde si-au spus cuvantul, dar m-am prins mai greu la inceput 😀 Sunt foarte haioase si chiar au avut succes la public. Plus de asta, si blogul lor este plin de idei haioase 🙂

  2. Alina Trebcea
    15.07.2009 la 09:25

    Mie imi place foarte mult reclama iar la mine la serviciu toti ne salutam cu „spoof” desi nu suntem mari (spre deloc) consumatori de pufuleti. Cum ai spus si tu e ceva deosebit care atrage…

  3. alin
    15.07.2009 la 09:43

    PUNCT OCHIT PUNCT LOVIT
    CEL CARE A AVUT IDEE ACESTEI RECLAME A DAT LOVITURA CE MAI RAMANE DE ZIS…………

  4. allie
    15.07.2009 la 10:04

    Mie mi se pare reclama cu „fata de caine” absolut geniala,nu ma pot opri din ras,o ador. ce sa mai zic…m-a atins:) nu pot sa scap ziua si noaptea de SPUF. e minunata.tz.

  5. Mircea
    15.07.2009 la 10:10

    Ce poate sa va placa frate la porcaria asta de reclama? Ceva mai inteligent nu gaseati? Ce legatura are un caine cu pufuletii ?

  6. 15.07.2009 la 10:26

    E o reclama desteapa care-si face treaba 🙂

  7. mada
    15.07.2009 la 11:12

    Ok, admit, e o reclama care atinge exact ce si cum trebuie, a creat un buzz incredibil, da’ asta nu inseamna ca nu e o porcarie. Ma tot gandesc la…. ce naiba au scris oamenii aia in brief :))

  8. Mircea
    15.07.2009 la 11:53

    Cred ca „Spoof” au scris 🙂

  9. 15.07.2009 la 12:45

    SPUF!!!
    :))))

  10. Alexandra
    15.07.2009 la 12:52

    Reclamele mi se par tampite, toate si nu gasesc nimic sa-mi placa la ele, INSA cel care le-a realizat si-a atins tinta. Toata lumea vorbeste despre ele, toata lumea stie de pufuletii Gusto…. Acuma d facut faimosi i-a facut… nu stiu daca in urma spoturilor cineva o sa chiar cumpere o punga de pufuleti Gusto ca sa-si hraneasca optimismul, asa ca in concluzie probabil ca si-au atins tinta pe jumatate ( scopul final fiind pana la urma vanzarea cat mai mare, nu?).

  11. 15.07.2009 la 13:26

    Grozav!

  12. 15.07.2009 la 14:58

    Reusite reclame, insa eu tot la pufuletii clasici raman.
    CNA-ul a ajutat campania de promovare, fara ca asta sa le fie intentia.

    Fata de caine… 🙂

  13. alina grecu
    15.07.2009 la 16:24

    :)) e prima data cand vad aceste reclame, nu prea ma uit la tv. Si le voi uita pana maine.
    Dar pufuletii sunt buni.

  14. 15.07.2009 la 16:26

    Reusita intentia de a face o reclama deosebita dar eu tot nu mananc pufuleti

  15. haisamergem
    15.07.2009 la 16:48

    Daca odinioara ne amuzam de basculanta lui Dorel, acum se pare ca am evoluat si am dat-o pe umor negru. „Spuf” devine noul „laser, frate”, iar pufuletii Gusto ameninta pozitia de lider a semintelor Nutline – partener oficial al berii Burger la pet! JALEEEEEE!!!

  16. Razvan Pascu
    (author)
    15.07.2009 la 17:11

    Si „ciudata maimuta” cui ramane? 🙂

  17. Razvan Pascu
    (author)
    15.07.2009 la 17:12

    Sunt mai mult pe MTV si pe UTV.

  18. Razvan Pascu
    (author)
    15.07.2009 la 17:13

    Spoof! 🙂

  19. Razvan Pascu
    (author)
    15.07.2009 la 17:13

    🙂

  20. Razvan Pascu
    (author)
    15.07.2009 la 17:14

    Pai poate tocmai asta e „shpilul”. 😛

  21. Razvan Pascu
    (author)
    15.07.2009 la 17:15

    Si te-a facut sa mananci pufuleti Gusto?

  22. Razvan Pascu
    (author)
    15.07.2009 la 17:17

    Pe aia cu Batman-Batman o stii ? Sau „Era su padre”? 🙂

  23. jurnaldecalator
    15.07.2009 la 22:46

    Parerea mea despre „Orice fel de publicitate e buna atat timp cat e publicitate”:

    Ce daca si-au atins scopul cu o reclama absolut cretina , parerea mea si mi-o asum, acum toata lumea vorbeste despre ea. Maine cand nu ne va mai stresa la tv cu totii o vom uita.

    Sa zicem ca maine toata lumea isi va cumpara o punga de pufuleti. Majoritatea isi vor cumpara doar din cauza influentei reclamei asupra lor. Vor manca o punga dar pe a doua nu stiu cand o mai mananca. Pufuletii erau odata buni, cand nu prea aveam bani iar astia erau la un pret pe care si-l permiteau ai mei ca sa imi cumpere si mie ceva „bun”. Deci nu cred ca din 22 mil pungi isi vor scoate cei 2 milioane bagati in publicitate.

    Si atunci, ma intreb unde e spilu, ce am sarit cu vederea?

  24. allie
    15.07.2009 la 23:05

    eu mancam pufuleti gusto inca din vremurile cand nu existau reclame pentru ei, pentru ca sunt simpli si buni,nu ca cei cu arici pe punga,aceia sunt prea crontz. Reclama nu a facut nimic decat sa-mi confirme bunatatea pufuletilor:)

  25. dalila
    15.07.2009 la 23:17

    razvan
    fara sa citesc nici o parere a nimanui vreau sa ti spun ca eu schimb urgent programul cand incepe aceasta reclama si nici macar nu stiam la ce e!
    e o porcarie!

  26. dalila
    15.07.2009 la 23:18

    pufuletii oricum ii ador
    ii mancam in pauze la prima facultate
    costau 1 leu!
    da reclama e groaznica!

  27. dalila
    15.07.2009 la 23:20

    ps
    cum a fost in vacanta?
    daca ai fost!
    sunt curioasa daca te a multumit acel tur prin romania.

  28. Razvan Pascu
    (author)
    15.07.2009 la 23:50

    Si daca fiecare dintre cei 22 milioane mananca cate o punga pe zi? Adica 365 pe an. 🙂

  29. Razvan Pascu
    (author)
    15.07.2009 la 23:51

    Comentariul tau e foarte foarte tare. 🙂 Deci sunt un adevarat brand….apropo de articolul de maine. 🙂

  30. Razvan Pascu
    (author)
    15.07.2009 la 23:52

    Heyyyy,

    nu te-am mai vazut de mult pe blog. Cred ca nu iti place reclama din simplul motiv ca nu faci parte din segmentul vizat de ei. 🙂

  31. Razvan Pascu
    (author)
    15.07.2009 la 23:53

    Nu am fost inca. Probleme, probleme….. Ti-am povestit. Acum am mai scapat de ele si incep sa ma plimb mai mult. 🙂

    Incep weekendul asta cu Bran-Moeciu. 🙂

  32. jurnaldecalator
    16.07.2009 la 22:35

    eu am devenit mai fitzos acum, nu ma mai multumeste pufuletele asta din malai, sare si ulei. Totusi recunosc ca pufuleti loto mai halesc din cand in cand

  33. 17.07.2009 la 11:36

    nu stiu daca ai citit asta 😉
    http://aathanor.net/fish-eye/2009/07/un-thriller-cu-happy-end/

    Mie personal mi se par proaste ad-urile astea doua…

  34. 01.08.2009 la 09:26

    Initial nu mi-au placut deloc ;))…dupa ce le-am mai vazut de cateva ori au inceput sa-mi placa! Sunt niste reclame facute cu cap.

  35. BIZADEA CAMELIA
    01.08.2009 la 09:37

    …reclama ,daca o vezi de cateva oti ,te obisnuiesti cu ea-la prima vedere,cam ciudate-important este ca si-au facut treaba cu ea-iar pufuletii sunt buni

  36. 03.08.2009 la 15:23

    una din cele m-ai funny reclame:)) fata d caine

  37. 06.08.2009 la 11:32

    Mie aceste reclame mi se par, pur si simplu, slabe. Nu controversate, nu ciudate, nu nimic altceva. Doar slabe. Nu inteleg ideea, nu ma atrage nimic vizual/auditiv, nu au nimic special, care s ama faca sa le retin si, mai ales, sa cumpar produsul!

Vezi aici mai multe imagini de pe pagina mea de Instagram! Urmareste-ma pe Instagram! Click aici!
[icegram campaigns="28403"]