Marketing
Ce branduri ne plac si ce alegem in final?
Scris de Razvan Pascu
05.06.2009
Avem tendinta ca oameni sa fim rai. Ne exteriorizam imediat cand nu ne place ceva, dar partea pozitiva o spunem doar atunci cand ramanem muti de placere. Empatizam mai usor cu cineva aflat in suferinta decat cu cineva care se bucura mai mult decat noi. Ne place succesul dar mai mult atunci cand este al nostru. Nu impartasim lucrurile bune decat atunci cand ne gadila orgoliul. Apreciem traditia unui brand…..pana vine vorba de pret. Ne place o companie dar alegem concurenta.
Va propun un mic test: trebuie sa lasati acum un comentariu despre o companie care v-a dezamagit, care nu va place, care nu e pe gustul vostru si despre care nu puteti vorbi decat de rau. Nu-i asa ca deja v-au venit in minte 2-3 sau mai multe?
Astazi insa facem altceva: ne propunem sa fim putin mai buni. Astazi scriem despre brandul care ne place cel mai mult, despre produsul care ne bucura, despre compania pe care o indragim. Avem oare ce sa scriem? Putem sa ne argumentam alegerea?
Voi incepe eu prin a recunoaste ca mintea mea functioneaza altfel decat dupa tipare: imi place Orange dar sunt client Vodafone de 10 ani, imi place ING dar dau o caruta de bani pe asigurarea de viata de la Grawe, imi place McDonald’s dar mananc la KFC, imi place IKEA dar imi fac mobila la comanda, imi place RBS dar am card ING. 🙂
Voua ce va place? Si ce alegeti in final?
Razvan Pascu
Despre mine:
Am calatorit in peste 110 tari si o fac mereu cu aceeasi placere, dedicare si sete de cunoastere. Calatoriile sunt binecuvantarea mea si am reusit sa imi transform pasiunea intr-un job care ma face fericit. Cel mai fericit ma fac, insa, cei doi baieti ai mei, Alex si Vlad, de la care imi amintesc zilnic despre copilarie.
Sunt consultant in marketing turistic, antreprenor implicat in mai multe business-uri din diverse domenii de activitate, sunt workaholic si bucuros ca am crescut de la zero, alaturi de echipa mea, mai multe companii. Organizam evenimente corporate pentru companii mari, suntem specializati pe PR si Marketing in Turism, iar de 3 ani am dezvoltat o divizie de real-estate care vinde proprietati Premium in Dubai.
Am o diploma de licenta in Marketing (ASE Bucuresti), un masterat in Comunicare (SNSPA), un Executive MBA pe care l-am absolvit la WU Vienna University (2013-2015) si un curs de Global Strategy absolvit la Carlson School of Management (University of Minnesota, SUA).
Revista Forbes m-a inclus in 2013 in topul “30 de tineri sub 30 de ani in Romania”, sunt mereu optimist si un prieten de cursa lunga. Am zburat atat de mult pe toate continentele incat as fi putut face ocolul Pamantului la Ecuator de peste 250 de ori. In ultimii 8 ani am calatorit cu peste 5000 de romani in vacante premium pe care le-am organizat impreuna cu partenerii mei prin toata lumea, in locuri exotice si indepartate. In 2019 am primit premiul “Travel Personality of the Year” de la FORBES Romania.
Acesta este blogul meu personal, unde scriu ceea ce simt si ce gandesc si unde am diverse colaborari cu branduri care isi doresc sa se asocieze cu imaginea mea si a familiei mele. De 14 ani acest blog si paginile de Social Media ale mele au adunat o comunitate de peste 500.000 de romani inteligenti si sunt locuri de intalnire pentru oamenii de bun simt, optimisti, iar subiectele abordate sunt exclusiv de calatorie, premium lifestyle, business si antreprenoriat.
Mi-ar placea sa fiu undeva la munte sa traiesc un trai linistit departe de stresul si mizeria orasului. Mi-ar placea sa fiu respectat pt ca sunt un cetatean al acestei tari care are mai multe obligatii decat drepturi. Mi-ar placea ca lumea sa nu mai fie atat de disperata dupa avere si dupa etalarea ostentativa a laturii materiale. Mi-ar placea sa nu mai fie atata ura din partea politicienilor indreptata asupra acestui popor batjocorit.
Pana una alta, astazi este Ziua Mondiala a Mediului si voi incerca in urmatoarele saptamani sa plantez un copac, lucru pe care l-am mai facut, din pacate, doar odata, in 2002.
Mie imi plac urmatoarele branduri: BRD, Ariel, Kinder. Kinder imi aminteste de copilarie iar faptul ca toate jucariile difera e super, mai ales pt copilul meu.
Mie imi place cum se promoveaza Jacobs. Si de aceea a inceput sa imi place si brandul.
Faza cu brandurile e super tare. Nu m-am gandit niciodata ca si eu sunt la fel. Daca stau si ma gandesc nu imi plac multe din cat cumpar si imi plac altele pe care nu le cumpar
Kinder este si preferatul meu…desi am un pic peste 20 de ani, inca ma mai surprind jucariile si am o colectie maricica 🙂 Ca branduri de haine imi place f mult Mango…asocierea cu Penelope Cruz a fost foarte inspirata si am senzatia ca nu puteau gasi pe cineva mai bun ca ea sa ii reprezinte. Ca brand responsabil apreciez Petromul, care de cand o are pe Mona Nicolici investeste si campanii de CSR facute cu foarte multa inteligenta. Si mai imi place si brandul pe care si l-a construit Andreea Marin de femeie responsabila, „de casa”, iar faptul ca este ambasador UNICEF intareste lucrul asta (fie ca a simtit sa se implice, fie ca a fost PR pur, strategia a fost reusita) – nu stiu daca in marketing asta se numeste brand sau pozitionare – poate ma lamuresti tu 🙂
Si pt ca tot am inspiratie…nu ma pot abtine sa spun ce nu imi place: Bonux – reclamele lor sunt stupide si oricum nu as cumpara niciodata (nu ma intrebati de ce). Si mai imi place ceva: ciocolata ROM (aceea clasica) – are niste super reclame (sau avea) si este delicioasa!
Si mie imi place Kinder si am o colectie destul de mare. De obicei cand plec undeva in alta tara imi iau si cateva oua Kinder. 🙂
Si eu…facem schimb? 😀 La duty free gasesti oua asa cum erau cand eram mici – nu cu crema, cum sunt acum.
asta cu andreea submarin spune totul…pai panarama asta e reper? la petrom persoana cu campania nu are nicio treaba cu responsabilitatea sociala, e doar in ochii lumii aruncata, responsabil e K.M. un neamtz angajat sa creeze noua identitate si imagine a companiei
bine ca nu ati pomenit de brandul de tara al lenutzii spaima constitutzii….
Si mie imi place ciocolata Rom si Kinder. Imi plac foaarte mult si reclamele ING.
(author)
De ce zici ca e panarama Andreea Marin? Cred ca gresesti aici…Mara si-a spus doar parerea ei…
Mie-mi place Coca-Cola. Este băutura a cărei sticlă o ating în fiecare zi, fie că beau, fie că nu. Cert e că mai mult de 300 de zile pe an beau în media o cutie de Coca-Cola pe zi, deşi ştiu că nu face bine. Eu acum ce pot face, avînd în vedere că cele mai bune lucruri de pe planeta Pămînt sînt cele mai rele?
Super idee… nici eu nu mi-am pus niciodata intrebarea oare ce branduri sunt apreciate de altii..
Mie imi plac: Philips, Adidas, Ritter Sport, spot-urile publicitare ale Orange, Coca-Cola… si cred ca mai sunt, doar ca nu sunt ft. inspirat acum… :))
Eu nu vreau sa scriu despre ce branduri imi plac. Nu pentru ca nu vreau ci pentru ca sunt imuna la banduri. Nu imi place publicitatea, bine poate unele spoturi chiar reusite, dar brandurile chiar nu mi-au influentat niciodata alegerile. Le-am considerat mereu o dovada a snobismului. Mai ales in anii 90´ cand daca veneai la scoala cu niste ´Nike-uri´ erai eroul clasei doua zile, si mai ca iti venea sa mergi cu eticheta pe afara ca sa se vada de unde iti cumperi hainele. Cred ca asta m-a facut sa nu ma uit la etichete, ci sa imi cumpar mereu ce am vrut ignorand marca.
Dar admit ca uneori o marca poate fi o garantie a calitatii mai ales in unule domenii mai sensiblie la calitate gen eletronice, sanatate, mancare etc.
Cum acum lucrez in domeniul bunurilor de larg consum, as vrea sa vorbesc despre un fenomen relativ nou aparut: Private labels. Nu stiu care este termenul in romana. In Romania nu are atat de mare succes conceptul, dar in tari precum Germania, Spania fac din ce in ce mai mare competitie brandurilor de larg consum traditionale. Nu sunt percepute ca produse de calitate inferioara, ci ca produse cu un raport calitate/pret superior. Reclamele la Aldi, Lidl, Mercadona (retailers) sustin ´Calitatea nu este scumpa´. Iar persoanele care cumpara din aceste hipermarketuri nu sunt persoane cu venituri mici. Folosesc foarte mult promovarea directa in magazin si word-of-mouth.
Am incercat sa imi explic acest fenomen si prima fraza care mi-a venit in minte a fost ´poate suntem prea saraci ca sa cumparam lucruri ieftine´.
Acum lucrez la un priect pentru o companie care produce bunuri de larg consum cunoscuta si care are reale probleme cu aceste private labels care nu doar ca sunt mai ieftine, de calitate comparabila, dar si beneficiaza de sprijinul retailer-ilor. Daca gasesc solutia pentru iesirea din impas, va anunt.
Imi place Banca Transilvania. De aia am credit la BCR :p