fbpx
excursii-razvan-pascu

Ieri, prin cladirile de birouri din Bucuresti au aparut, in jurul orei 10, fete frumoase costumate in verde, care imparteau pliante pentru un produs Knorr. Curios din fire, m-am uitat pe pliantul primit si am vazut ca am castigat o salata. Promotia se pare ca a avut loc in Bucuresti, Constanta, Iasi, Brasov si Timisoara.

Aveai de ales intre salata Greceasca sau cea Mediteraneana. Knorr promova de fapt Dressing-ul pentru salate care se prepara foarte simplu, prin adaugare de apa si ulei la pliculetul plin de E-uri (maltodextrina din porumb si diacetat de sodiu). Aveai niste numere de telefon, sunai si in 2 ore iti venea salata aleasa, plus dressing-ul gata preparat (si un pliculet de dressing Knorr pentru a-l prepara acasa). Pana aici toate bune si frumoase, iar intentia laudabila. Marketing direct de nota 10, comunicare eficienta si la obiect, politica de promovare interesanta si adresata direct consumtorului final potential (oameni grabiti, cu timp limitat, cu venituri peste medie si cu program de lucru 9am-9pm 🙂 ).

Daca ne-am fi oprit aici ar fi fost totul bine si frumos. Insa salata trebuia si mancata acum. Iar pentru acest lucru a trebuit ca toata lumea sa isi imagineze bucatile de branza in salata greceasca (iar daca stateai greu cu imaginatia nu trebuia decat sa mai arunci o privire pe pliantul mincinos, cu poze inselatoare) intrucat in salata, bucatile de branza lipseau cu desavarsire.

Ori bucatarul prea pofticios a atentat la bucatile de branza ale potentialilor consumatori de salata cu Knorr Dressing, ori salatele au fost pregatite intr-o cantina comunista, iar doamna de la bucatarie a plecat din nou acasa cu sacosile pline, asa cum s-a invatat de cand se stie. Cat despre mozzarella in salata Mediteraneana, nici nu mai discut. Probabil ca, speriat de scandalul cu mozzarella infectata din Italia, bucatarul a luat-o pe toata, acasa, la familia lui. Pentru distrugerea lotului infectat. 🙂

Cert este ca toata lumea a fost dezamagita, iar ceea ce incepuse a fi un program de marketing direct bine pus la punct, s-a transformat intr-un mare „fssss„. Asadar, politica de produs de nota 4, bani irositi aiurea, target potential dezamagit, iar prima impresie a consumatorilor de Knorr Dressing = un fiasco.

Si daca te gandesti ca un brand manager Unilever castiga vreo 2000 de euro pe luna net…e si mai trist…

Razvan Pascu

0 comentarii

  1. Cristina Coman
    27.05.2009 la 09:11

    :))) Super tare articolul. Si la mine la birou au venit ieri.

  2. Alina Trebcea
    27.05.2009 la 09:26

    :)) Razvan, poate urmau sa aduca branza separat… 🙂

  3. xxx
    27.05.2009 la 09:41

    oricum sunt chimicale cu tot cu fetitele lor verzite sau nu

  4. Claudia
    27.05.2009 la 09:50

    :-))) totusi, cu „fetitzele” angajate se pare ca HR-ul a dat lovitura

  5. xxx
    27.05.2009 la 11:03

    „lovitura” tine doar la prostime…aici in Sibiu nu le merge smechereala….sper sa nu mai vad fetite cu promotii prin piata Sfatului ca ne facem de ras cu asa retardate

  6. xxx
    27.05.2009 la 11:42

    si inca ceva, ca tot sunt in pauza de masa: nu ma pricep la bursa, finante sau alte chestii economice, dar la a identifica tepele multinationalelor sunt expert; lucrez la una si am in spate cativa ani lucrati in bucuresti la unul din fmcg asa ca nu ma mai prostesc cu campanii cu cadouri mincinoase; oricum din ce spun si oamenii pe blogul tmctv ca eu nu postez acolo ca nu le am cu bursa, e o tara naspa si lumea e satula; ma intriga prostia romanului care se lasa pacalit cu mititei la alegeri si cingo la promotii; sper sa aflu chestii interesante pe blogul tau ca citesc o gramada de bloguri si nu prea postez, da acu chiar am timp ca e sedinta cu sefii care vor sa mai concedieze si oricum azi nu am pachet la mine; spor la knor si alte delicatese

  7. carmen
    27.05.2009 la 17:05

    sunt curioasa daca fetele acelea frumoase stiau macar numele produsului pe care il promovau…
    la noi au venit cu noul suc…natural, din euri.
    si pentru ca fetele erau, intr-adevar, frumoase, baietii le-au cam luat la intrebari, intrebari pertinente, nevinovate, despre suc, juice, si ce credeti?
    va las pe voi sa dati liber imaginatiei.
    ideea aceasta de marketing direct o fi buna, doar daca nu lipseste nimic- nici din salata lui Razvan, nici din respectul care ar trebui acordat consumatorului…

  8. 27.05.2009 la 18:49

    xxx, o sa fac tot posibilul sa nu te dezamagesc si sa scriu articole interesante si din care eventual sa si castigi ceva….chiar saptamana asta pregatesc unul. 🙂

    Carmen, ii inteleg pe baieti 🙂 Fete frumoase, sucuri cu E-uri, minte putina….hai sa nu mai fim rai 🙂

  9. carmen
    28.05.2009 la 15:22

    dar nu sunt rea; imi pare rau daca ai inteles asta!
    fetele erau angajate sa zambeasca frumos, sa ofere un produs spre a fi comercializat – bine vandut-ulterior, ceea ce am vrut eu sa adaug era tocmai acordul la titlul articolului tau…

  10. 28.05.2009 la 20:33

    Carmen, iti dai seama ca am glumit, nu?! 🙂

    Era si smiley face acolo. 🙂

    Traiasca fetele frumoase dar si cele destepte! 🙂

  11. 01.06.2009 la 17:06

    Draga Razvan, de fapt erau chiar 3 tipuri de salate. Ai omis minunatia de Salata cu ardei si verdeturi ;).

Vezi aici mai multe imagini de pe pagina mea de Instagram! Urmareste-ma pe Instagram! Click aici!
[icegram campaigns="28403"]