excursii-razvan-pascu

Marketingul viral este, conform Asociatiei Americane de Marketing, un fenomen care inlesneste comunicarea si ii incurajeaza pe oameni sa trimita mai departe un mesaj primit. Denumirea „viral” i-a fost atribuita acestui tip de marketing pentru ca raspandirea rezultatelor acestuia este asemanatoare raspandirii unui virus intr-o comunitate.

Raspandirea mesajului se poate face prin e-mail, website, blog, link sau carte electronica (e-book). Marile companii au inteles importanta si eficienta acestui tip de promovare, Ford, Burger King sau McDonald’s fiind doar cateva exemple. In Romania , un exemplu de marketing viral a fost spotul realizat de catre Bogdan Naumovici pentru Altex, intitulat „Batman” si care a aparut exclusiv pe internet.

Un exemplu deosebit pentru promovare eficienta si inteligenta a fost job-ul oferit de catre o insula din indepartatul Ocean Indian, si anume acela de administrator al insulei. Salariul este destul de bun, job-ul este aproape fantastic, munca este putina si consta mai mult in interviuri in presa, postari de articole pe site-ul insulei si mult PR . Campania s-a extins viral tocmai pentru ca este ceva unic, iar organizatorii au primit peste 10.000 de aplicatii din 160 de tari, site-ul a avut peste 2 milioane de accesari in doar 2 saptamani, anuntul apare in peste 1000 de bloguri (acum si pe blog-ul meu), iar daca tastezi „best job in the world ” pe Google, primul rezultat este pagina acestei insule.

De altfel, daca lucrezi intr-o multinationala din Romania, in mod sigur ai primit si tu un mail de la colegii sau prietenii tai cu informatii despre acest job si despre insula.  🙂

Asadar, rezultate incredibile printr-o metoda putin costisitoare si foarte eficienta. Asta este marketingul viral adevarat si este domonstrat ca beneficiile acestuia sunt mari.

http://www.islandreefjob.com/

Reclama Altex, cu Bogdan Naumovici in rolul principal:

Razvan Pascu

Vezi aici mai multe imagini de pe pagina mea de Instagram! Urmareste-ma pe Instagram! Click aici!