excursii-razvan-pascu

Pana de curand drumurile lungi cu masina nu erau chiar pe lista mea de activitati favorite. Pe de-o parte, insa, imi place sa fim cu totii in familie ore in sir, sa inventam tot felul de jocuri in masina sau pur si simplu sa ne bucuram de peisaje frumoase din Romania. Cand vine vorba despre calatoriile cu masina am rolul de “soferul familiei”, insa in timp am invatat sa ma bucur de asa-numitele “road trips” si sa ma relaxez.  

Bineinteles, un mare factor in schimbarea perceptiei mele a fost si masina pe care o conduc. Nu sunt genul de barbat care sa vorbeasca toata ziua despre masini, nu stiu sa va spun exagerat de multe detalii tehnice, insa sunt pasionat de calatorii si de excelenta. Iar un numitor comun l-am gasit chiar in povestea brandului BMW, si, mai ales, in confortul conferit de condusul unei astfel de masini.

De ceva vreme conduc un BMW X6 de la BMW Auto Cobalcescu si am fost cu el in Harghita la mijlocul lunii mai. Cum a fost drumul si pe unde am “testat” masina, va povestesc in randurile ce urmeaza. 

.

Prima oprire? Lacul Sfânta Ana

Tind sa afirm ca Sfânta Ana este preferatul meu dintre toate lacurile din Romania pe care am avut ocazia sa le vizitez. Chiar daca am fost aici de nenumarate ori, in toate anotimpurile, pe canicula, pe ploaie marunta, cand ningea ca in povesti sau la multe grade cu minus, ori de cate ori ajung in zona, simt o energie aparte, ma incarc pozitiv si totodata imi eliberez mintea. 

Despre lacul Sfânta Ana se stie deja ca este un lac vulcanic, iar in locul celuilalt crater vulcanic, „vecin” cu Sfânta Ana, se afla Tinovul Mohoș, un alt loc pe care il recomand cu drag si unde merita sa mergeti indiferent de vreme, dar daca aveti noroc de soare, ziua voastra va deveni o poveste si mai frumoasa. 

.

Drumul pana la Sfânta Ana este in general bun, se ajunge relativ usor din Miercurea Ciuc sau Sfântu Gheorghe, iar pentru copii a fost ca un “leganat” din cauza serpentinelor, astfel ca pe la jumatatea drumului era o liniste totala in masina. De fel, curbele de pe traseu ne cam dadeau de furca, dar cu BMW X6 drumul s-a transformat intr-o plimbare tare placuta. 

.

In functie de unde va incepeti calatoria, puteti opta intre a pleca mai departe spre Lacul Rosu sau a innopta in zona. Despre cazari si locuri de luat masa in regiune am scris aici, iar despre lacul Sfânta Ana si rezervatia Tinovul Mohoș, aici

Scurt ocol la Barajul Frumoasa

Cam la jumatatea drumului dintre Lacul Sfanta Ana si Lacul Rosu se afla Barajul Frumoasa, unde lesne de inteles ce priveliste te intampina, nu? 🙂 

Nu am petrecut foarte mult timp din zi aici, insa ni s-a parut o zona in care merita sa faci macar un popas. Pescuitul este la mare cautare aici, apele fiind “populate” de specii precum somon, salau, pastrav de lac sau crap romanesc. Data fiind apropierea de una dintre cele mai mari partii de schi din zona, in apropiere s-au construit si multe case de vacanta, diverse proprietati de inchiriat si alte facilitati in scop turistic. Astfel, daca aveti suficient timp la dispozitie, puteti face drumetii pe jos sau cu bicicletele, ori puteti vizita satul Frumoasa, fostul centru de targ al ghimesenilor, un satuc inconjurat de ape minerale, cu locuitori care isi pastreaza inca traditiile.

Barajul se poate vizita fara a plati vreo taxa, iar drumul pana aici este asfaltat, cu denivelari pe ici, pe colo, insa abia daca le-am simtit, asta si gratie suspensiei adaptive M cu care este dotata masina.  

.

Lacul Rosu

Desi m-am “declarat” fan Lacul Sfânta Ana, nici Lacul Rosu nu imi este indiferent. Iar daca anul trecut cand am ajuns era destul de aglomerat, de data aceasta era aproape gol, fara prea multi turisti sau masini care sa acapareze peisajul. 

De la Barajul Frumoasa pana la Lacul Rosu am facut cam o ora si jumatate, iar drumul a fost de-a dreptul superb, privelistile de-o parte si de alta facandu-i pe copii sa se lipeasca la propriu de geamuri si sa exclame la fiecare 3 minute: „Wooow, tati, uite ce verde! Mami, sunt milioane de brazi, oare aici vine Mos Craciun si il alege pe cel de la el de acasa?” Plus „tati, cat de rosu e Lacul Rosu?”, intrebare la care nu am avut un raspuns concret, a ramas ca ne lamurim la fata locului, dar le-am explicat totusi de unde ii vine de fapt numele. Nu pot sa zic ca nu au ramas dezamagiti cand au vazut culoarea lacului, dar le-a trecut repede si s-au alergat unul pe celalalt pana au obosit.

.

In plan era sa ne plimbam cu barcutele, ne placuse tare mult plimbarea cu barca la Sfânta Ana, dar nazdravanii au “capitulat”, asa ca am pornit mai departe, iar eu si Andra am avut oportunitatea de a ne bucura in liniste de plafonul panoramic al masinii. Foarte utila mi se pare si proiectarea vitezei cu care mergi dar si a indicatoarelor in parbriz, pentru ca soferul sa le vada in fata ochilor fara a lasa capul in jos, dar si multitudinea de butoane de pe volan, dintre care cel mai util mi se pare cel de asistenta la condus, prin care sunt recunoscute liniile continue sau discontinue de pe sosea si masina pastreaza banda de mers. Mai sunt si senzorii de avertizare la schimbarea benzii, dar pe acestia ii dezactivez de fiecare data. 

.

Bonus: Lacul Paltinu

Si pentru ca auzisem lucruri faine despre Lacul Paltinu, iar copiii deja se plictisisera si de “conversatiile” cu asistentul virtual BMW si de toate jocurile inventate de noi, la intoarcerea spre casa ne-am oprit la acest lac de acumulare, ce se intinde pe 3 kilometri si este inconjurat de foarte mult verde.

.

Pont: Nu va opriti la baraj, ci mergeti putin mai departe, spre lac si asa-numitul “Belle View Point”, trecand pe langa Popas Viaduct. N-o sa va para rau!

In apropiere se afla Valea Doftanei si Campina, iar un popas pe aici este oricand binevenit. Si pentru ca portbagajul spatios si incapator al BMW X6 ne-a permis sa plecam si cu paturici de picnic si diverse preparate delicioaase din Harghita, am luat un soi de pranz traditional chiar pe malul lacului. A fost superb!

.

Cum s-a comportat BMW X6 pe serpentinele din Transilvania?

Desi ai putea avea senzatia ca atunci cand a fost facut X6, accentul a fost pus pe design, as vrea sa punctez ca dupa aproape 2 luni de condus, pe mine m-a cucerit in primul rand pentru confortul pe care il ofera in timp ce conduci. Indiferent ca ai de parcurs sute de kilometri in conditii nu tocmai prietenoase, nu resimti oboseala. Este masiva, puternica, stabila, nu simti viteza. Bonus? E spectaculoasa si dotata cu tot felul de “chestii” inteligente care iti fac viata mai usoara si mai frumoasa. 

Va las mai jos si un review mai „tehnic” foarte bun in cazul in care sunteti curiosi sa aflati mai multe despre aceasta masina.

Vezi aici mai multe imagini de pe pagina mea de Instagram! Urmareste-ma pe Instagram! Click aici!