excursii-razvan-pascu

Intre o calatorie de grup in Mexic si una in Maldive, ne-am decis sa schimbam perspectiva si ne-am luat prima portie de frig si de zapada dupa mult timp, in Harghita. Astfel, pe la jumatatea lunii ianuarie, am pornit pe urmele iernii perfecte, cu brazi incarcati de zapada, cu peisaje de poveste, partii propice pentru invataceii ca Andra si Alex (de care sunt tare mandru ca au indraznit sa se urce pe schiuri), cu oameni civilizati si o sumedenie de activitati interesante cu care sa iti umpli timpul si sa uiti nu doar de temperaturile scazute de afara – au fost si -20 de grade -, ci si de grijile si stresul cotidian. Cu toata sinceritatea, va spun ca am gasit fix ceea ce cautam si chiar mai mult. Unde? In inima Secuimii, unde am stat fix o saptamana, dar nu am mai fi vrut sa plecam. 

Ne astepta Maldive, insa, de unde va si scriu aceste randuri, si, chiar daca soarele dogoreste dezvaluind zecile de nuante de albastru pe care le poarta apele Oceanului Indian, o parte din sufletul nostru este (si) in Harghita, la traseul superb pe care l-am parcurs acolo alaturi de partenerii ideali de calatorie: Andra, cei doi nazdravani ai nostri si noul BMW X5 de la BMW Auto Cobalcescu, pe care am inceput sa il conduc cu putin inainte de a pleca in Mexic, neavand astfel prea mult timp ca sa ne cunoastem prea bine. Nici nu as sti sa va spun cine a fost mai entuziasmat de plecarea in Harghita: cei mici pentru ca mergem la schi sau eu pentru ca voi conduce aceasta bijuterie pana in inima Romaniei.

Din start as vrea sa va marturisesc ca sunt un fan al masinilor care nu imi dau mare bataie de cap, cu functionalitati simple, si ca am condus multe masini bune pana acum.

Imi plac masinile cu cele mai noi dotari tehnologice, dar nu am timpul necesar sa stau sa caut cum sa activez fiecare gadget. Imi plac masinile intuitive, care sa fie un adevarat partener de drum si in conducerea carora sa nu am nevoie de un MBA. Iar acest model BMW X5 se potriveste perfect dorintelor mele. Bine, sunt si subiectiv acum, imi place brandul, am mai condus ani de zile o masina BMW, deci stiu despre ce vorbesc. 

Mai mult, a contribuit considerabil la toata experienta acestei calatorii in “Tinutul Zapezilor” din Romania, pentru ca atunci cand calatoresc in sezonul rece am un mare stres legat de comportamentul masinii la temperaturi reduse si la portiunile cu gheata si zapada de pe carosabil.

.

Harghita Madaras – Harghita Bai – Toplita – Borsec pe timp de iarna cu BMW X5

Noi ne-am inceput excursia in Harghita Madaras, una dintre cele mai spectaculoase statiuni de schi din Transilvania. Am scris mai multe despre zilele petrecute – aici.

Ca prima impresie dupa un drum destul de lung, aceasta masina este foarte stabila si puternica, usor de manevrat si iti da senzatia de deplina siguranta, chiar daca soseaua nu este cea mai prietenoasa si conduci, eventual, chiar pe drumuri inzapezite sau unde s-a format deja gheata.

Din Harghita Madaras am pornit spre Harghita Bai, unde Andra si Alex au continuat entuziasti lectii de schi (un articol complex despre Harghita Bai am scris aici), si pentru ca tot auzisem despre cascada inghetata, dar nu ajunsesem niciodata sa o vedem in perioada aceasta a anului, am trecut si prin Toplita si Borsec. Despre aceste doua statiuni am povestit pe larg aici

In Harghita Bai am fost tare incantati de activitatile in aer liber, insa acolo am gasit mai mult decat partii de schi, plimbare cu sania trasa de cainii husky sau mancare buna: am gasit una dintre statiunile cu cele mai frumoase peisaje de iarna dintre cele vazute de mine pana acum. De aceea, de la mic la mare am fost fascinati de plafonul panoramic din sticla, Sky Lounge, prin care am putut admira in toata splendoarea sa peisajul din Secuime si brazii plini de zapada.

.

Ne-au ,,furat ochii” si designul aerisit la interior si ,,holograma” care iti arata pe parbriz in fata masinii viteza cu care mergi si semnele de circulatie, pentru a nu mai fi necesar sa lasi privirea in jos, spre bord. Asta mi se pare una dintre cele mai utile functionalitati de pe masina.

Asta ne-a ajutat si la drumul mai lung Bucuresti-Harghita, dar si pe durata intregului traseu, caci de-a lungul celor aproximativ 1000 de kilometri cu totul, copiii ori au admirat peisajele si s-au minunat de cata zapada ne inconjura, ori s-au distrat minute in sir cu  asistentul virtual BMW, timp in care au tot repetat ,,Hello BMW”.

Eu, in schimb, constatam mai tot timpul incantat ca, desi soseaua pe care conduceam era acoperita cu un strat gros de zapada, batatorita sau proaspat depusa, masina nu a parut sa aiba vreo problema sau sa solicite din partea mea mai mult decat un strop de extra-atentie, nu a derapat necontrolat si avand tractiune integrala am putut urca fara lanturi pana la partia de la Harghita Madaras.

Unde mai pui si ca dimineata interiorul se “incalzea” in doar 2 minute, desi afara erau multe grade cu minus, chiar si minus 23 de grade. Dupa zile pline la -15 grade, prin zapada, pe schiuri si cu snowmobilul, incalzirea in scaune si cotiere pe 3 niveluri de intensitate, precum si climatizarea automata pe 4 zone a fost fix ce ne doream. Mai ales pentru copii, care se incalzeau imediat si nu li se strica buna dispozitie. Dimpotriva, de multe ori se mai si moleseau, iar acasa adormeau mai repede.

.

Dotari high tech si pachete extra pentru BMW X5

Cat despre dotarile high tech, trebuie sa recunosc ca nu sunt neaparat un fan al senzorilor de schimbare a benzii, care te avertizeaza prin vibratii pe volan daca schimbi banda sau depasesti linia continua, asa ca i-a dezactivat din meniu, in schimb senzorii de viteza si de parcare sunt mai mult decat bineveniti pentru mine. La senzorii de parcare, de exemplu, te ajuta mult unghiurile de la camerele de pe fata si pe spate, apoi foarte utila mi s-a parut functia care iti arata proiectate in afara parbrizului nu doar viteza, ci si semnele de circulatie, dar si senzorii care iti arata daca este o masina in unghiul mort, pe care nu o vezi in oglinda, atunci cand te pregatesti de o depasire. 

Iar daca nu vrei sa iti bati prea mult capul sau preferi sa nu te bagi in chestiuni prea tehnice, iti iei pachetul off-road, care vine, printre altele, cu moduri de condus presetate pentru diferite portiuni de drum, cum ar fi modul “drum inzapezit”, modul “drum cu pietris”, “drum cu noroi”, etc. Eu am testat din plin comportamentul masinii pe drumuri inzapezite si marturisesc ca nu am simtit in niciun moment ca nu are aderenta ok. Acum multi ani am avut un BMW Seria 3, cu tractiune doar pe spate, asa ca stiu cat de important este ca masina sa traga bine in orice conditii, chiar si pe zapada, mai ales ca portiunile de urcat catre partiile de schi sunt chiar „grele” pentru o masina care nu face fata.

Nu in ultimul rand, portbagajul la X5 are o capacitate de pana la 620 litri, fara rabatarea banchetei din spate, un aspect tare important atunci cand calatoresti cu toata familia ,,din dotare”, cu echipamente de iarna, jucarii, carti, laptopuri si lista poate continua randuri bune… de multe ori luam chiar si 2-3 kg de mere cu noi. 

.

Review-uri tehnice foarte bune despre BMW X5 gasiti pe Youtube sau pe bloguri specializate pe auto. Eu vreau doar sa va aduc in atentie ca partenerii mei de la BMW Auto Cobălcescu au o oferta in aceasta perioada prin care ofera TVA cadou si 10% discount la accesorii lifestyle originale BMW. Detalii aici.

Pentru variante de finantare si achizitie ii puteti contacta direct, iar daca eu va pot ajuta cu persoane de contact sau cu alte informatii imi puteti scrie in comentarii, folosind formularul de contact de pe blog sau pe pagina de Facebook.

Detalii despre oferta BMW X5 de la Auto Cobalcescu gasiti si aici.

Vezi aici mai multe imagini de pe pagina mea de Instagram! Urmareste-ma pe Instagram! Click aici!