blog turism

Va scriam aici despre OUG 29 si masurile prevazute in aceasta ordonanta de urgenta in contextul blocajului economic generat de masurile pe care autoritatile au fost nevoite sa le adopte in vederea limitarii raspandirii noului coronavirus. In OUG 29 este vorba de masuri economice si fiscal – bugetare.

Pentru a sprijini companiile afectate de aceasta situatie, a fost publicata in Monitorul Oficial OUG 30 in care se detaliaza, printre altele, si subiectul sprijinului de la stat sub forma subventionarii somajului tehnic.

Iata ce trebuie sa stii daca iei in considerare sa acorzi somaj tehnic angajatilor

  • In timpul starii de urgenta, pentru perioada suspendarii contractului individual de munca din initiativa angajatorului (art. 52 alin. 1 lit. c din Codul muncii), in cazul intreruperii temporare a activitatii, indemnizatia de care beneficiaza salariatii va fi suportata din bugetul asigurarilor pentru somaj.
  • Nivelul indemnizatiei va fi de minimum 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat platit din fondul de salarii, dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea nr. 6/2020 privind bugetul asigurarilor sociale de stat pe anul 2020 (5429 lei *75% =4.072 lei).

Indemnizatia se acorda astfel:

a. pentru companii care intrerup activitatea total sau partial in baza deciziilor autoritatilor publice, subventia se va acorda in baza unui certificat pentru situatii de urgenta emis de Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri.

b. pentru companii care reduc activitatea ca urmare a efectelor epidemiei COVID-19 si nu au capacitatea financiara de a achita plata tuturor salariilor angajatilor lor (companii cu incasari diminuate in luna in curs cu cel putin 25% fata de media incasarilor din perioada ianuarie-februarie 2020), subventia se va acorda in baza unei declaratii pe propria raspundere in care specifica diminuarea incasarilor si faptul ca angajatorul nu are capacitate financiara pentru a plati toti salariatii.

ATENTIE!

Angajatorii pot beneficia de plata indemnizatiei prevazuta pentru cel mult 75% dintre angajatii care au contracte individuale de munca active la data intrarii in vigoare a ordonantei.

Indemnizatia primita (in ambele situatii) este supusa impozitarii si platii contributiilor sociale obligatorii potrivit Codului fiscal. Calculul, retinerea si plata impozitului pe venit a CAS si CASS aferente indemnizatiei, se efectueaza de angajator din indemnizatiile incasate din bugetul asigurarilor pentru somaj.

NU se datoreaza contributie asiguratorie pentru munca (pentru indemnizatia de 75% din brut).

Decontarea sumelor platite cu titlu de indemnizatie, din bugetul asigurarilor pentru somaj, se face in cel mult 30 de zile de la depunerea documentelor, prin posta electronica la AJOFM sau agentia de ocupare a fortei de munca a municipiului Bucuresti.

.

Continutul documentatiei care trebuie depuse:

  • cerere (modelul cererii este prezentat in OUG 30/2020)
  • lista persoanelor care beneficiaza de indemnizatie.

Documente se depun in luna curenta pentru plata indemnizatiilor din luna anterioara.

___

***Informatii furnizate cu sprijinul Vulpoi & Toader Management

Vezi aici mai multe imagini de pe pagina mea de Instagram! Urmareste-ma pe Instagram! Click aici!