Adaugat de la 14 Sep 2014

In iulie si inceput de august am renuntat la linistea de vara din Bucuresti si am plecat spre SUA. Am plecat cu treaba, insa apoi am ramas in vacanta acolo. Prima saptamana a insemnat scoala, cursuri si vizite la companii, fiind primul modul in afara tarii organizat in cadrul MBA-ului pe care il urmez la Vienna University. Urmatoarele doua saptamani au insemnat, insa, aventura pe patru roti prin cel mai autentic peisaj al Statelor Unite si Canadei.

Traseul nostru a fost urmatorul: Minneapolis – Chicago – Berlin (Ohio) – Niagara Falls – Toronto – Ottawa – Montreal – New York – Washington. Daca vi se pare lunga insiruirea de orase, imaginati-va cum a fost sa conduci dintr-un punct in altul, aproape 5000 de km in 14 zile.

Primul drum a fost de la Minneapolis la Chicago. M-am obisnuit destul de repede cu stilul lejer de condus al americanilor, cu masinile mari, cu limita mica de viteza (undeva pe la 100 km/ora pe autostrada), cu bornele si GPS-ul pe mile si nu in kilometri. Mai dificil a fost sa gasesc un popas fara fast-food si pentru asta a trebuit defiecare data sa iesim de pe autostrada si sa intram in cateva orasele de provincie, in cautarea unui restaurant deschis.

Totul arata ca in filme: case de lemn, steagul SUA arborat la intrare pe peluza, tot felul de simboluri nationaliste, masina serifului si cate un bar sau un restaurant. Am ales sa mancam in New Lisbon, un orasel cu cateva zeci de locuitori si cu un fel de restaurant “impinge tava”. Cartofii prajiti au venit intr-un cosulet de plastic, pe o bucata de hartie, la fel si crevetii pane. Cu greu gaseai ceva care sa nu fie prajit, iar salata venea dintr-o punga. Deloc incurajator pentru primul pranz pe drum, dar am supravietuit.

A urmat apoi Milwaukee, orasul de pe malul raului Michigan. Desi nu este un oras foarte turistic, Milwaukee a fost o supriza placuta si ma bucur ca i-am dedicat o plimbare de cateva ore. Citisem ca este cunoscut pentru doua lucruri: berarii si muzeul si fabrica Harley Davidson. Dincolo de asta, este un oras de provincie cu terase si berarii cu farmec, raspandite de-a lungul raului Milwaukee, iar panorama asupra lacului Michigan merita si ea o oprire. Pe bratele raului Michigan, care tranziteaza orasul, circula tot felul de barci si iahturi, astfel ca nu este deloc suprinzator sa vezi ca in loc de semafor, masinile asteapta la intersectie sa coboare podurile orasului, ridicate pentru a permite iahturilor mai inalte sa treaca. Toata operatiunea nu depaseste 10 minute.

Pentru ca am oprit si in Milwaukee, pe malul lacului Michigan, in Chicago am ajuns noaptea tarziu. Pentru cazare am ales Oak Brook Hills Resort, un hotel si resort de golf situat intr-o suburbie foarte linistita a orasului. Desi ne era teama ca vom pierde mult timp pe drum pana in zona turistica din Chicago, autostrada care ajunge pana in inima orasului si traficul lejer de vara ne-a ajutat sa fim in Downtown Chicago in 30 de minute.  Orasul este cosmopolit, un mix de arhitectura, arta, cladiri istorice si zgarie–nori. Desi se pare ca este unul dintre cele mai “nesigure” orase din SUA, eu nu am simtit aceste lucru, poate si pentru ca am stat mai mult in zona centrala. Nu am plecat fara sa urcam in Willis Tower si fara sa admiram operele de arta din Millennium Park, dar si fantana lui Al Bundy.

A urmat Amish Country din statele Indiana si Ohio, adica am mers mai departe spre natura si satele linistite din Amish Country. Prima oprire a fost in comunitatea din Indiana, in zona Nappanee (a treia cea mai numeroasa comunitate de amish din SUA) si apoi spre Berlin (Ohio), zona in care se afla cel mai mare numar de amishi din SUA. Aici ne-am si cazat doua nopti si am testat pe indelete viata amish-ilor, despre care nu stiam aproape nimic pana sa ajungem acolo.

De la Amish Country am plecat direct spre Canada si cascada Niagara. Am admirat cascada de pe partea canadiana, care este si cea mai spectaculoasa, iar apoi ne-am indreptat spre Toronto, unde am ramas doua nopti.

Urmatoarea oprire pe traseul nostru a fost oraselul Kingston, pentru o croaziera de 2 ore in arhipelagul Thousand Islands, sau mai precis al celor 1864 de insule. Noi am vazut doar vreo 20, dar experienta este interesanta. In Ottawa ne-am cazat intr-o pensiune aflata intr-o casa Victoriana, care ne-a gazduit doua nopti. In Ottawa, o zi a fost suficienta pentru a explora orasul si pentru a asista atat la schimbarea garzii, cat si la spectacolul Mosaika. A fost una dintre cele mai frumoase opriri ale noastre din aceasta parte de Canada.

In Montreal deja se simtea oboseala si ne-am restrans la a servi un poutin la ceas de seara, mancarea traditionala din Montreal, care include cartofi prajiti cu branza si tot felul de plus-uri, pentru cine vrea si nu se teme de kilogramele in plus. Carne de porc, sos-uri, etc.

Am plecat apoi spre New York si Washington. Ambele au fost la inaltime, la propriu si la figurat, pentru ca de data aceasta am reusit sa vad Statuia Libertatii din elicopter, iar Washington a fost o supriza turistica extrem de placuta si am promis ca voi reveni, pentru ca am ramas cu restante si multe locuri si muzee nevizitate.

Ca sa va convingeti despre cat de cool a fost vacanta aceasta, va las mai jos cateva fotografii realizate cu LG G3, telefonul pe care l-am avut in teste si l-am folosit in aceasta vacanta, cu un SIM-card de Statele Unite. Despre toate experientele de mai sus voi povesti pe larg in articole viitoare.

Despre mine:

Calatoriile sunt binecuvantarea mea si am reusit sa imi transform pasiunea in job. Sunt consultant in marketing turistic, dar imi place sa ma definesc ca antreprenor, sunt workaholic si bucuros ca am crescut de la zero, alaturi de echipa mea, agentia de Evenimente, PR si Marketing Travel Communication Romania, dar si Asociatia Travel Focus. Sunt implicat in mai multe organizatii nationale de promovare si dezvoltare a antreprenoriatului, am o diploma de licenta in Marketing (ASE Bucuresti), un masterat in Comunicare (SNSPA), un Executive MBA pe care l-am absolvit la WU Vienna University (2013-2015) si un curs de Global Strategy absolvit la Carlson School of Management (University of Minnesota, SUA). Revista Forbes m-a inclus in 2013 in topul “30 de tineri sub 30 de ani in Romania”, sunt mereu optimist si un prieten de cursa lunga – mai multe detalii despre mine gasiti aici.

O părere la “De la Minneapolis la New York, via Canada. 15 zile de vacanta in 35 de fotografii by LG G3

1. Bravo! Felicitari pentru viata pe care o ai si multumesc pentru ca o impartasesti si cu ceilalti printre care si eu :)… succes! Vali (sotul Mirelei – Clestisorul Vesel).