Scriam la inceputul saptamanii trecute ca voi pleca pentru doua zile la Innsbruck, in destinatia de vis a schiorilor, la un eveniment Michelin, unde am fost invitat ca sa testez pe asfalt si pe zapada un nou tip de anvelopa Michelin – Alpin 5, anvelopa de iarna ce va fi lansata lunile acestea pentru sezonul urmator. Cei care ma urmaresc pe Facebook au putut vedea si fotografii de la eveniment, bucuria maxima pentru mine fiind drive-test-ul cu un BMW seria 3 GT echipat cu noile anvelope.
Daca la astfel de evenimente merg de obicei jurnalisti care scriu pe domeniul auto, de data aceasta organizatorii m-au invitat pe mine din partea Romaniei pentru ca discutiile de acolo nu au fost foarte tehnice, majoritatea subiectelor fiind legate de utilitatea folosirii anvelopelor de iarna nu doar atunci cand este zapada, ci pe parcursul intregului sezon rece, atunci cand temperatura exterioara scade sub 7 grade Celsius.
Nu vreau sa intru in detalii tehnice (am gasit aici un articol interesant cu detalii tehnice, pentru pasionati) inainte sa va povestesc despre experienta mea personala cu anvelopele. Pana anul acesta nu am folosit la masina anvelope de iarna, ci am avut unele all-season pe care le foloseam mereu. Ma gandeam de fiecare data ca pe langa banii pe anvelope noi, mai trebuie sa ma ocup si de depozitarea celor vechi si ma gandeam ca bataia de cap este prea mare pentru cateva zile de zapada iarna in Bucuresti. Desi intelegeam ca anvelopele speciale pentru iarna pot sa ma ajute si ca sunt mai sigure, nu le consideram o prioritate si nu le dadeam atentie. Gandeam (gresit) ca imi trebuie cauciucuri pentru iarna doar atunci cand este zapada pe sosele.
Iarna asta la insistentele tatalui meu am renuntat la a mai face economii la anvelope si am trecut la cele de iarna. Iar pentru masina mea cu tractiune pe spate, credeti-ma ca se simte diferenta.
Legat de evenimentul Michelin din Austria, tema principala a acestuia a fost lansarea unui nou tip de anvelope de iarna Michelin, Alpin 5. Si pentru asta au invitat influenceri din toata Europa la Innsbruck in Austria, intr-o desfasurare de forte de nota 10, un eveniment mare cum doar o companie de forta financiara a Michelin putea sa faca. Au adus din Franta masini echipate pentru test drive, au avut jurnalisti din toata Europa, un intreg hotel inchiriat, sali de evenimente si conferinte de presa, plus specialisti independenti din Germania sau Franta.
Am fost placut surprins ca printre speakeri au avut un meteorolog, care a povestit despre diferentele de clima dintre diferite regiuni din Europa si despre adaptarea anvelopelor la temperaturile de afara. Au avut invitat si un inginer de la un institut de cercetare independent din Germania care ne-a povestit ca anvelopa de iarna se foloseste la temperaturi sub 7 grade Celsius, cand materialul unei anvelope de vara nu mai este la fel de fiabil si nu mai are aderenta la fel de buna. Interesant a fost studiul prezentat de acesta, studiu realizat pe 12.000 de cazuri analizate, care a aratat ca iarna cele mai multe accidente nu au loc pe zapada (doar 8%), ci pe asfalt uscat & umed (92%). Asadar, nu zapada sau gheata sunt cauzele principale ale accidentelor pe timp de iarna.
De asemenea, la eveniment ne-au fost prezentate si principalele calitati de care trebuie sa tinem cont atunci cand ne alegem o anvelopa:
– Economie de combustibil: aici depinde foarte mult de tipul de cauciuc si trebuie sa va uitati cu atentie pe eticheta acestuia pentru ca exista mai multe tipuri (precum afisajele de pe electrocasnice). Calculele Michelin arata ca la o distanta de 40.000 de km parcursa cu anvelope de tip A se economisesc 300 de euro comparativ cu anvelopele de tip G.
– Distanta de franare: diferenta majora dintre tipurile de anvelope si mai ales intre ce inseamna adaptarea acestora la carosabil se vede atunci cand franam. Folosirea unui cauciuc de vara in timpul iernii ne mareste distanta de franare cu 30 de metri. Totodata, folosirea unui cauciuc de calitate inferioare (tip F) ne mai mareste distanta de franare cu inca 16 metri.
– Durabilitate: testele au aratat ca durata de viata a unei anvelope poate fi, in functie de compania care o produce, de la simplu la dublu.
Fotografii de la evenimentul Michelin Total Performance (inclusiv de la drive-test-ul cu masina mea preferata, cu cutie automata) gasiti mai jos sau pe pagina Michelin de Facebook.
nice 😀 avion ce sa mai 🙂