excursii-razvan-pascu

La momentul in care scriam acest articol eram in avion, vinerea trecuta, pe zborul Amsterdam-Lima, la aproximativ 3 ore distanta de Peru. Rareori se intampla sa imi incep o vacanta scriind impresii, insa ceva special ce s-a intamplat atunci si am vrut sa fie impresii la cald.

A fost primul meu zbor lung-curier cu KLM. Am decolat din Bucuresti dimineata la ora 7 cu destinatia Amsterdam, aeroportul Schiphol. Am avut o escala de 3 ore la Amsterdam si datorita cardului Gold Flying Blue (programul de fidelitate al Air France KLM), am putut intra gratuit la unul dintre business lounge-urile de pe aeroport. Avantajul unui lounge se vede in special cand ai de asteptat mai mult pana la urmatorul zbor, pentru ca in lounge gasesti scaune pe care te poti odihni confortabil, internet gratuit, presa internationala si ceva gustari. Daca nu esti Gold sau Platinum Flying Blue, poti plati intrarea la lounge, aproximativ 35 de euro.

Aeroportul Schiphol a fost votat de curand cel mai bun aeroport al Europei si are un parc in interior, o biblioteca, SPA-uri, mai multe lounge-uri si multe facilitati pentru ca timpul sa curga mai usor pentru pasagerii aflati in tranzit.

Cu o ora inainte de decolare m-am indreptat spre poarta de imbarcare. Sistemul este un pic diferit aici, pentru ca la poarta, inainte de imbarcare, se mai realizeaza un control de securitate. Fiind o aeronava lung-curier, deja se formase coada la control. Fiecare pasager intra intr-un fel de capsula si era scanat si verificat. Avand cardul Gold Flying Blue am putut sa beneficiez de Sky Priority, adica am avut prioritate la scanarea de securitate si am trecut rapid de pasul acesta. Aveam lectia invatata cu Sky Priority-ul de la Paris, unde ultima oara cand am ajuns m-a scutit de aproximativ o ora de asteptat in plus la cozile formate (la Paris exista Sky Priority si la sosire, la control pasapoarte). Mai multe detalii despre cardul de fidelitate Flying Blue am scris aici.

Cand am trecut de securitate, la boarding, am avut placuta surpriza sa constat ca am fost upgradati la Business Class. Gratuit. Ce s-a intamplat de fapt? Avionul era full, astfel ca pasagerii Elite Flying Blue (adica Platinum, Gold sau Silver), erau upgradati la Business, intr-o ordine impusa de tipul de calator frecvent, clasa rezervata, etc. pentru ca pasagerii de la clasa Economy sa nu fie foarte inghesuiti. Este o practica destul de comuna pe zborurile lung-curier, iar alaturi de noi au mai fost upgradate la Business si alte 2 persoane, tot gratuit. Este a doua oara cand sunt upgradat la Business Class calatorind spre America de Sud, prima data fiind atunci cand am plecat spre Chile cu Air France acum 3 ani.

Sincer, m-am simtit ca un copil in ziua de Craciun. Intotdeauna am probleme cu spatiul la picioare pe zborurile lung-curier. Nu reusesc sa ma odihnesc prea bine, ajung obosit si de cele mai multe ori am nevoie de cateva ore de odihna dupa zbor. La Business Class ai un fotoliu care se poate intinde aproape la 180 de grade, perna mai mare decat cea obisnuita de avion, casti care blocheaza complet zgomotul de fond, o mica trusa de “supravietuire” pe un zbor lung (cu sosete, periuta si pasta de dinti, etc.). Bineinteles ca si meniul si bauturile disponibile sunt de 5 stele, dar sincer sa fiu, aspectul acesta mi se pare secundar. Spatiul si confortul conteaza cel mai mult din punctul de vedere al unui om de aproape 1,90 metri. Plus programele, filmele, concertele si jocurile pe care le ai pe monitorul personal in timpul zborului.

Cu ocazia asta mi s-a reconfirmat inca o data utilitatea biletelor de avion in clase de confort superioare. Nu vorbesc neaparat despre Business Class, pentru ca mai sunt si clase intermediare intre Economy si Business sau locuri preferentiale la Economy cu mai mult spatiu la picioare.

Nu vreau sa inchei inainte sa vorbesc putin si despre preturile unui zbor Business Class, care in cea mai mare parte a cazurilor sunt destul de mari, uneori diferenta fiind de la simplu la dublu sau poate chiar mai mult. Exista insa si situatii in care gasiti promotii foarte bune pe Business, iar pentru 300-400 de euro in plus fata de biletul Economy (pentru un bilet care oricum a costat peste 1000 de euro) poti sa calatoresti la Business Class pe un zbor lung-curier. Eu vad deseori oameni care zboara la Business Class chiar si pe zboruri scurte de genul Bucuresti-Paris sau Bucuresti-Amsterdam, insa acolo nu prea inteleg rostul, tinand cont ca ceea ce difera este doar meniul si faptul ca pe 3 scaune sunt asezati doar 2 pasageri. Insa pe zborurile lung-curier chiar merita sa zbori la Busines Class, daca iti permiti diferenta mare de pret sau daca ai noroc sa gasesti o oferta buna (se poate intampla uneori chiar sa gasiti preturi mai bune la Business decat la Economy, motivul fiind cererea mare de bilete la Economy si cererea mica de bilete la Business Class pe acelasi zbor).

Daca totusi diferenta de pret vi se pare prea mare, nu ezitati ca atunci cand va faceti check in-ul online si va alegeti locurile in avion la Economy, sa platiti 30-40 de euro in plus pentru locuri preferentiale (exista unele locuri in avion care ofera mai mult loc la picioare la clasa Economy sau un loc la iesirea de urgenta).

Fotografii Business Class zbor inter-continental KLM

6 comentarii

  1. Jonathan
    02.08.2013 la 09:52

    Salut,

    Inteersante informatii am aflat…
    Spune-mi si mie te rog un lucru.
    Am zburat si am trecut prin aeroporturi care mai de care mai futuriste ca aspect. As fi vrut sa fotigrafiez dar imi era sa nu fiu luat la ochi de politie sau de paza aeroprturilor.
    Am vazut ca tu faci poze. Da-mi si mie un pont te rog: e voie sau sunt poze facute pe sest?

  2. 03.08.2013 la 11:29

    Nu par a fi facute pe „sest”, probabil doar in anumite locuri sau cazuri nu ai avea voie.. dar in rest nu vad de ce ar deranja.. (le faci reclama cu acele poze :D)

  3. Razvan Pascu
    (author)
    04.08.2013 la 06:34

    @ Jonathan: fotografiile sunt facute in/din business lounge. Prin aeroporturi ma feresc sa fac poze, mai ales in zona de securitate.

  4. 05.08.2013 la 13:32

    Eu am fost in China cu economy si a fost foarte ok, sincer nu prea conteaza cum stai, un drum de 16 ore te oboseste groaznic

  5. Zvetlana
    05.08.2013 la 22:58

    Din cate stiu (intamplator, am aflat si eu de la cineva) un alt avantaj la business class e ca poti sa anulezi biletul chiar si cu o ora inainte de decolare si primesti banii inapoi si deasemenea poti lua biletele direct din aeroport, cu cateva ore inainte de decolare. De aceea sunt foarte multi oameni de afaceri care calatoresc pe distante scurte la business class. Si altceva: am zburat pe distante mai scurte cu cei de la Turkish si vreau sa spun ca sunt chiar o companie care se respecta. La un zbor de 5 ore am avut un spatiu maricel la clasa Economy, bocceluta cu chestii de supravietuire (sosete, antifoane, masca de dormit), paturi, perne, si totodata fiecare loc avea monitor personal, iar servirea ireprosabila. Pe un zbor de o ora (Romania-Istanbul) cu Turkish am avut servire cu masa calda!!Chiar am fost placut impresionata de Turkish.

  6. 08.08.2013 la 10:04

    Foarte faina ideea unui lounge. Fotoliile pareau tare confortabile 🙂

Vezi aici mai multe imagini de pe pagina mea de Instagram! Urmareste-ma pe Instagram! Click aici!