Am scris in articolul de ieri cateva detalii despre cum puteti ajunge cu masina la Berlin si care sunt actele de care aveti nevoie si detaliile pe care ar fi bine sa le stiti.
Continuam astazi in primul rand cu informatii despre costuri: de la Bucuresti si pana la Berlin (dus-intors) sunt aproximativ 3500 de km (1750 pe traseul de dus pe care vi l-am spus in articolul trecut si 1800 km daca la retur alegeti traseul prin Arad-Cazanele Dunarii), iar pentru tot acest drum, plus inca 250 km facuti prin Berlin timp de 6 zile, masina mea a consumat fix 5 rezervoare de motorina (de 60 de litri) pe care am platit intre 80-95 de euro pentru fiecare (in functie de locul unde am facut plinul: Romania, Slovacia, Austria, Germania). Costurile totale au fost, asadar, de aproximativ 400 de euro, la care se mai adauga si costurile pentru vignete despre care am scris in articolul de ieri.
La Berlin nu am mai optat pentru o camera de hotel, ci am ales sa inchiriez un apartament in regim hotelier. Pe site-ul airbnb.com poti inchiria apartamente fie de la agentii de turism / imobiliare, fie direct de la proprietari care se muta pe la parinti / prieteni pentru o perioada scurta. Am platit 380 de dolari pentru 6 nopti, ceea ce, pentru o perioada aglomerata cum este perioada ITB-ului, a fost chiar ok. Aveam si metroul foarte aproape, insa in timpul targului m-am deplasat foarte mult cu masina prin oras. Din nou, GPS-ul m-a salvat, iar drumul pana la Messe il faceam cam in 30-40 de minute, in functie de trafic. Nu am prins in nicio zi ambuteiaje in trafic, doar ceva aglomeratie, in special in ultimele doua zile, cand a si nins.
La intoarcerea spre tara am decis sa fac un mic ocol prin Austria, pe la Parndorf, sa imi fac tura anuala de cumparaturi…daca tot eram cu masina. Ca traseu, se mai adauga cam o ora la drumul initial, plus costul vignetei pentru Austria, care este de 13 euro. Am cumparat-o din Germania, inainte de granita cu Cehia. Sunt semnalizate pe marginea autostrazii astfel de zone de unde iti poti cumpara vigneta. Se mai gasesc si prin benzinarii, dar sfatul meu, daca aveti cat de cat planificat traseul, este sa vi le luati din Romania, ca sa scapati de-o grija.
Tot la intoarcere, autostrazile din Germania erau mult mai aglomerate, iar in apropierea oraselor se formau chiar cozi de asteptare la schimbarea de sens. Asa era la intrarea in Berlin (pe sensul de intrare in oras), dar si la Dresden, cand am intarziat cam 40 de minute de la traseul normal.
In loc de incheiere, o sa va mai dau cateva informatii pe care poate le veti considera utile cand veti face acest drum:
- Limitele de viteza in Ungaria, Slovacia si Cehia sunt ca in tara noastra, respectiv 50 km/ora in localitati, 90 km/ora pe drumurile nationale si 130 km / ora pe autostrazi; In Germania sunt portiuni de autostrada in care nu ai limita de viteza si nu va imaginati ca in aceste zone vezi masinile zburand…ci mergi cam cu cat te tin puterile (eu am mers cu maxim 210 km/h, o scurta portiune).
- Cele mai bune autostrazi le veti gasi in Germania, atat din punct de vedere a calitatii drumurilor, cat si a semnalizarii.
- Cele mai proaste mi se par in Cehia (pe langa o parte din Romania), unde banda 1 a autostrazii are multe denivelari. In plus, soferii au un stil de a conduce foarte agresiv si bizar…nu merg cu viteza mai mare pe langa tine pe banda 1; daca vor sa depaseasca, se muta pe banda 2, stau in spatele tau pana te dai tu la o parte pe banda 1, te depasesc, si apoi revin si ei pe banda 1 in fata ta.
- Cehia are cele mai bune radio-uri.
- Cele mai plictisitoare radio-uri sunt in Germania.
cele mai plictisitoare radio-uri sunt în germania? :))
sincer, nu-mi amintesc.
Foarte, foarte intereseante aceste articole pentru pasionatii de calatorii cu masina. Tocmai m-am intors dintr-un circuit cu autoturismul propriu, de 14 nopti prin Bulgaria-Macedonia-Albania-Muntenegru-Croatia-Italia-Elvetia-Austria-Ungaria-Romania. M-a costat aproximativ 300 de euro (am fost 4 persoane in masina, asadar in total 1200 Euro/4 persoane/14 nopti cazare, dintre care 7 cu mic dejun + cost carburant si taxe de drum). La anul chiar planuiam sa o iau spre Copenhaga prin Berlin. Multam fain de articole!
Foarte util articolul, dar ce masina ai avut de ai atins 210km/h pe Autobahn?
(author)
@ Daniel: BMW 318d. Doar am atins aceasta viteza, nu am mers asa constant.
” In plus, soferii au un stil de a conduce foarte agresiv si bizar…nu merg cu viteza mai mare pe langa tine pe banda 1; daca vor sa depaseasca, se muta pe banda 2, stau in spatele tau pana te dai tu la o parte pe banda 1, te depasesc, si apoi revin si ei pe banda 1 in fata ta.”
în codul rutier din țara ta scrie că trebuie să ocupi banda cea mai din dreapta a șoselei. e dovadă de bună creștere să faci asta, indiferent de viteza sau mașina pe care o ai.
în alte țări e chiar ilegal să mergi pe banda a doua a autostrăzii dacă prima e liberă. gen germania (e chiar prima regulă de aici). pentru că e mai periculos să devansezi pe banda 1 un idiot care nu se uită în oglinzi, că nu îi trebuie lui.
(author)
@ Vali: mersi pentru comentariu. Ciudat mi s-a parut faptul ca veneau in spatele meu foarte aprope (cam ca romanii), ma dadeam la o parte ca sa i las sa treaca, ma depaseau si apoi imediat treceau in fata mea pe banda 1, de ma obligau sa franez.
îți arătau intr-un mod ciudat că n-ai ce căuta pe banda aia. te obișnuiești după 2-3 drumuri pe autostrăzile din afară.
Bună Răzvan,
Mulţumim pentru toate informaţiile atât din acest articol, cât şi din toate celelalte articole. Multă baftă în continuare în toate proiectele pe care le ai în gând!
@Floryn, putem sa vorbim pe mail mai multe despre circuitul tău despre care spuneai? Plănuiesc ceva similar pentru anul acesta şi mi-ar fi de mare ajutor câteva informaţii de ordin logistic.
Mulţumesc,
Mădălina
Interesante materialele postate. Peste doua saptamani pornesc intrun circuit asemanator (Braila- Oradea-Cracovia-Berlin-Munchen-Linz-Budapesta – Arad/Braila), astfel ca, informatiile sunt mai mult decat utile.