Bucuresti-Berlin cu masina. Informatii utile (1)

Adaugat de la 26 Iun 2013

De ceva timp imi doream sa ies din tara cu masina. Din ratiuni de timp sau din comoditate, pana acum am optat doar pentru avion, insa odata ce a aparut necesitatea de a participa la targul international de turism de la Berlin, ITB Berlin, mi-am propus sa ajung aici cu masina. Nu mai iesisem cu masina din tara, decat pana la Veliko Tarnovo, in Bulgaria.

Ca si pregatire inainte de a pleca, am dedicat cateva ore cautarii traseului si documentandu-ma despre actele necesare pentru a iesi cu masina din tara. Masina este pe numele meu, astfel ca pentru a iesi din tara nu a trebuit decat sa verific ca asigurarile mele CASCO si RCA au acoperire internationala (prin tarile prin care am trecut). De obicei, daca cele doua sunt la aceeasi companie, ai acoperire si in afara tarii. Daca asigurarile nu au acoperire internationala trebuie sa iti faci o extindere. Ca si in Romania, CASCO nu este obligatoriu, dar pentru linistea mea, l-am verificat si pe acesta. Evident, trebuie sa aveti la voi si cartea de identitate si, ca in fiecare vacanta in care merg, mi-am facut si o asigurare de calatorie.

Pe langa acte, mi-am mai stabilit si traseul ca sa stiu cam cat am de facut, pe unde sa ma opresc si cand voi ajunge in Berlin. Traseul l-am calculat inainte de toate pe ViaMichelin.com

L-am si printat, dar nu pot spune ca mi-a folosit foarte mult pentru era destul de dificil de urmarit, in special la iesirile intortocheate de pe autostrazi. Foarte utila mi-a fost harta IGO Europe, pe care am instalat-o in telefon si pentru care am platit 65 de euro (in AppStore). Practic, aceasta harta a fost ghidul meu pe tot traseul si prin Berlin, si mi-a fost de mare ajutor.

Asadar, pe tari, traseul meu la dus a fost urmatorul: Romania – Ungaria – Slovacia – Cehia – Germania. La intors am facut un mic ocol prin Austria, la outlet-ul de la Parndorf.

Ai nevoie de vinieta in Ungaria, Cehia, Slovacia si Austria. In Germania nu se plateste taxa de drum. Vignietele pentru Ungaria, Cehia si Slovacia le-am cumparat din apropiere de Nadlac. Am fost destul de sceptic dar a fost chiar mai util ca le-am luat din Romania si am scapat de-o grija. Vigneta pentru Ungaria este de fapt o hartie, pe care trebuie sa o tii la indemana in caz de control. Pentru un autoturism costa 55 de lei.

Pentru Cehia si Slovacia ti se dau abtibilduri care trebuie lipite pe parbriz pentru ca sunt puncte de control video si daca nu le ai puse, vei primi amenda prin posta, acasa. Acestea te mai costa inca 66 de lei pentru Cehia si 56 lei pentru Slovacia. Toate trei au valabilitate 10 zile, deci suficient pentru cat aveam eu nevoie.

Prin Romania am urmat traseul Bucuresti – Pitesti – Ramnicu Valcea – Sebes – Arad – Nadlac, fara probleme majore. Intr-adevar exista portiuni mai proaste, sau bucati de autostrada pe care GPS-ul nu le recunostea, dar nu pot spune ca am intampinat probleme. Cal mai prost segment mi s-a parut intre Arad si Nadlac, mai exact centura Arad-ului care arata groaznic si tot imi puneam intrebarea “Oare chiar asta este iesirea din tara?!”.

Am iesit din tara seara pe la ora 19 si am decis sa merg mai departe macar inca vreo doua ore si sa ma opresc undeva prin Ungaria pentru a innopta. Controlul de la vama, atat la vamesii romani cat si la cei unguri, a fost rapid si succint. La romani s-au uitat doar la buletine, iar ungurii au cerut si talonul masinii. Pentru ca atat Ungaria, cat si Cehia, Slovacia si Germania sunt in Schengen, acesta avea sa fie singurul control vamal.

Prin Ungaria am trecut prin vreo 5 autostrazi, astfel ca cel mai bun sfat pe care vi-l pot da este sa aveti un GPS la voi. Sunt indicatoare, insa aveti toate sansele sa ratati iesirile sau zonele in care treceti de pe o autostrada pe alta.

Ce va pot spune este ca la iesirea din Romania sa urmati indicatoarele de Szeged, pe M43, apoi M5 spre Budapesta, M0 si M1 spre Gyor si iesiti din Ungaria pe M15, spre Bratislava. Eu am oprit aproape de Gyor, la un hotel pe marginea autostrazii si am dormit acolo. M-a costat 40 de euro noaptea, si asta dupa ce am negociat cu “hangiul” care mi-a redus 10 euro, dar mi-a taiat si posibilitatea de a lua micul dejun.

A doua zi dis-de-dimineata am plecat spre Bratislava. Asa cum va spuneam la inceputul articolului, intre Ungaria – Slovacia, Slovacia – Cehia si Cehia – Germania, nu mai exista vama. De-abia realizezi ca ai trecut in alta tara, insa trebuie sa fii foarte atent sa ai in geam vignetele. Dupa Bratislava, urmatorul punct de reper a fost Praga, pentru ca am trecut pe centura orasului. Am mers pe D1 si apoi D2. Dupa Praga, m-am indreptat spre Dresden, pe D8. La un moment, aproape de granita cu Germania am facut un ocol de vreo 20 de kilometri si am mers sa vad un restaurant facut intr-un avion. Asa s-a intamplat ca am trecut granita nu pe autostrada, cum este traseul normal, ci prin niste satuce, astfel ca la un moment dat, am vazut o masina de Politie in spatele meu, afisand mesajul “Stop”. Stiam ca eram in regula, poate depasisem viteza…deci eram destul de calm. Ne-au verificat mai intai actele, atat mie cat si prietenei mele, care era in dreapta, apoi au spus sa deschidem portbagajul si au verificat bagajele si in interior. Banuiesc ca li s-a parut dubios ca eram pe acolo si nu pe autostrada, insa dupa 30 de minute ne-au lasat sa plecam. La intoarcere, pe autostrada, nici nu am mai vazut politie.

Dupa Dresden, urmatorul reper era chiar Berlinul. Am facut in total vreo 21 de ore, cu ceva opriri, plus o noapte dormita in Ungaria si am ajuns pe la ora 18 in Berlin.

Despre mine:

Calatoriile sunt binecuvantarea mea si am reusit sa imi transform pasiunea in job. Sunt consultant in marketing turistic, dar imi place sa ma definesc ca antreprenor, sunt workaholic si bucuros ca am crescut de la zero, alaturi de echipa mea, agentia de Evenimente, PR si Marketing Travel Communication Romania, dar si Asociatia Travel Focus. Sunt implicat in mai multe organizatii nationale de promovare si dezvoltare a antreprenoriatului, am o diploma de licenta in Marketing (ASE Bucuresti), un masterat in Comunicare (SNSPA), un Executive MBA pe care l-am absolvit la WU Vienna University (2013-2015) si un curs de Global Strategy absolvit la Carlson School of Management (University of Minnesota, SUA). Revista Forbes m-a inclus in 2013 in topul “30 de tineri sub 30 de ani in Romania”, sunt mereu optimist si un prieten de cursa lunga – mai multe detalii despre mine gasiti aici.

9 păreri la “Bucuresti-Berlin cu masina. Informatii utile (1)

  1. Am facut si eu acest drum cu masina pana in Berlin , a fost ok , fara probleme majore. Mai putin in Slovacia unde nu era deschis nici un punct de cumparat vigneta , iar la primele benzinarii nu aveau . Totul parca a fost premediat , 50 de km mai tarziu era filtru si se verifica vigneta. O gramada de masini oprite- nemti, austrieci, romani. Nu conta ca toti explicam ca nu am avut de unde cumpara – amenda .

  2. acelaşi drum l-am ales şi noi spre berlin în urmă cu câţiva ani şi am folosit amicul gps ca să ne îndrume. nu ştiu de ce dar de fiecare dată când trecem prin budapesta, amicul gps ne duce prin oraş, lucru care nu ne-a displăcut deloc, mai cu seamă că am traversat noaptea, dar la întoarcere mergem numai pe centură.
    ar trebui să bolduieşti informaţiile referitoare la achiziţionarea şi lipirea vignetelor prin slovacia şi cehia, sunt de interes pentru cei care nu ştiu ce amenzi pot primi.
    aştept să ne scrii impresiile din berlin, oraşul cel mai drag mie. 🙂

  3. Ne batea si pe noi gandul sa plecam cu masina din Constanta, dar doar pana la Budapesta si nu stiam pe unde sa iesim din tara, pe la Nadlac sau pe la Bors.
    Cativa prieteni ne-au cam speriat cu drumul spre Nadlac si ne recomandau Oradea- Bors, dar mai studiem.

  4. deci sa nteleg ca cel mai bine este sa iti cumperi de la iesirea din tara vignete pentru toate tarile in care ajungi (poate cu diferenta de o zi intre date). asta ca sa nu mai ai probleme: ca nu gaseste la primele statii peco sau la trecerea in alta tara care este in schengen. si poti sa iti iei de la nadlac vignetele pentru ungaria, slovacia, cehia, germania?

  5. iesirea pe la Bors prin Oradea e mult mai ok din pct de vedere al drumului, decat pe la Nadlac. Acolo e praf si nici nu se grabesc sa-l refaca prea curand. Oricum prin Bors ai avantajul ca esti mai aproape de autostrada directa spre Budapesta, iar iesirea prin vama Bors e mai indicata pentru cei care au punct de tranzit Clujul.

  6. Si prin Nadlac este ok , cu exceptia ultimilor km , inainte de Arad . Din Constanta cred ca este mai usor sa vina pe Nadlac decat varianta de Cluj – Oradea – Bors, iar dupa Nadlac la 15km intri pe autostrada.

  7. pai eu când plec spre Norvegia caut sa plec din Constanta miercurea pe la ora 14 pe traseul pitești-Drobeta-Timișoara-cenad-szeged pentru ca traseul e bun, relativ recent asfaltat, il prinzi majoritatea pe timp de noapte, nu sunt radare și dacă suntem trei șoferi, prima oprire e la Timișoara 3-4 ore, apoi la dresden în germania peste noapte și ultima oprire în Hirsthals Danemarca la feribot și sâmbătă seara ajung la destinație.

  8. Oameni buni,între timp s-au schimbat costurile vis-a-vis de prețul vignettelor. Prețul este mare pentru o vignetta achiziționata in Romania. In Ungaria pentru 10 zile, te costa doar cca. 11 € (de la benzinărie !) si nu 14 €,cat iti iau cei de la granița romană . In Austria 8 € iar in Germania s-a introdus de curând o taxa,pe care nu o cunosc. Nu incă. Urmează in zilele imediat următoare sa călătoresc in Germania.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Aboneaza-te la newsletter

Nr. abonati RSS & Newsletter

Michelin
blue air

Copyright

Materialele postate pe acest site imi apartin in totalitate sau apartin colaboratorilor mei si se afla sub protectia Legii Dreptului de Autor. Preluarea lor se poate face doar cu acordul scris al autorului si cu citarea sursei. La sfarsitul fiecarei preluari de text trebuie sa existe un link catre acest blog.
Positive SSL on a transparent background