fbpx
excursii-razvan-pascu

BahamasExperienta pe croaziera in Bahamas a fost una dintre cele mai interesante parti ale calatoriei din care tocmai m-am intors. A insemnat pentru mine prima croaziera, desi am mai fost pe vase de croaziera, invitat sa le vizitez. In vara lui 2011 chiar am si dormit pe un vas de croaziera si mi-am petrecut 2 zile acolo (in portul din Venetia), fiind invitat atunci sa asist la lansarea celui mai nou vas de croaziera al companiei Costa. Am scris despre asta aici.

De data aceasta am mers intr-o croaziera de 4 zile cu plecare din Miami catre Bahamas si retur tot la Miami. Am mers cu vasul Norwegian Sky al companiei Norwegian Cruise Line, iar traseul a fost Miami (SUA) – Freeport (Bahamas) – Nassau (Bahamas) – insula Great Stirrup Cay (Bahamas) – Miami (SUA), cu oprire de cate o zi in fiecare din cele 3 locuri din Bahamas.

Experienta pe un vas de croaziera este extraordinara si sunt hotarat sa promovez mai mult acest tip de calatorie pe care multi dintre romani am senzatia ca nu il cunosc cu adevarat si despre care au idei preconcepute: fie ca e foarte scump, fie ca in croaziere merg numai batranii, fie ca raul de mare iti poate strica vacanta, fie ca programul pe vas e plictisitor sau limitat, etc. Nu e niciuna dintre toate acestea si am de gand sa fac tot ce tine de mine pentru a va convinge de acest lucru. Plus ca mi-am pus in cap sa mai repet experienta pe un vas de croaziera.

Am revenit in tara duminica si am pentru voi cateva mii de fotografii, zeci de filmulete si aproape 40 de pagini Word scrise cu impresii din aceasta calatorie. Stateam in fiecare seara 1-2 ore si imi scriam pe laptop impresii din ceea ce vazusem in ziua respectiva pentru ca doar asa as fi putut sa va ofer informatii actualizate si interesante. Abia astept sa va povestesc toata experienta si desi nu mi-a fost usor, cred ca acest „sacrificiu” e un lucru pe care il meritati pentru ca imi cititi blogul si vorbiti despre el prietenilor vostri.

Despre Bahamas pot sa scriu, in doar cateva cuvinte, ca este un amestec de civilizatie americana (sau poate mai degraba englezeasca, pentru ca au fost colonie britanica) si civilizatie caraibiana. Pe strazi vezi majoritatea locuitorilor negri cu accente rasta, preturile sunt la fel ca in SUA, iar turismul reprezinta pentru ei 65% din PIB. Pe locul 2 se afla industria bancara, pentru ca Bahamas este un paradis fiscal si peste 400 de banci au sedii aici. In afara de aceste 2 sectoare ale industriei altceva nu prea mai conteaza, insa cel putin din turism, se fac bani frumosi in Bahamas, astfel incat si preturile proprietatilor au crescut, multe companii au sedii aici, se construiesc zeci de hoteluri si magazine pentru turisti, iar chinezii investesc in Bahamas peste 2 miliarde de dolari in constructia celui mai mare resort turistic din zona.

Bahamas este totusi un amestec de saracie si bogatie, cu peisaje deosebite si sute de insule (din care doar vreo 30 sunt populate), cu nisip alb si fin si mare turcoaz atat de limpede incat se vede fundul oceanului. Intr-una dintre zile am mers cu un vaporas care avea fundul din sticla si semana cu un submarin din care am admirat pestii colorati si am vazut un rechin mic, intr-o alta zi am mers cu un kayak in jurul insulei, iar toata experienta in Bahamas s-a desfasurat cam la 20-25 de grade, fiind, dupa cum spuneau localnicii, unele dintre cele mai friguroase zile ale ultimelor luni de zile. In general, in lunile decembrie-ianuarie sunt peste 30 de grade Celsius si vantul abia adie. Revin cu detalii.

Imagini din Bahamas

16 comentarii

1. Raluca
    10.01.2012 la 11:15

Am citit, parca ai fost pe alta planeta, Rasta Man !!!

2. Ovidiu
    10.01.2012 la 11:38

Razvanel mama,sincer nu e interesant sa te vad pe tine in jumatate din pozele „din Bahamas”!Se vede ca ai fost,ne-am lamurit,iar pe tine te stim si te apreciem ca impartasesti cu noi impresiile,dar as vrea sa vad ceva interesant care sa ma faca sa merg acolo!

3. rizica
    10.01.2012 la 11:56

Frumoase imagini…m-ai dat gata!!!

4. Andreea E.
    10.01.2012 la 13:24

Eu as vrea sa stiu cat te-a costat toata excursia (de cand ai inceput-o,inainte de craciun) :D. Msi

5. 10.01.2012 la 13:57

Deabia astept impresiile de acolo. Si eu imi doresc croaziera, numai lucruri bune am auzit despre ele!
    Frumoase pozele 🙂 culoarea apei e preferata mea.
    Apropo, se face baie? Sau e prea frig?

6. Razvan Pascu
    (author)
    10.01.2012 la 14:41

@ Ovidiu: deocamdata asta e un blog personal, nu l-am vandut unui trust de presa inca… 🙂

@ Andreea: o sa scriu preturi in articolele cu impresii.

@ Aliceee: In una din zile am facut baie. Era putin cam rece pt ca batea vantul, insa nu asa e vremea de obicei. Din punctul asta de vedere pot sa spun ca am avut putin ghinion pt ca localnicii spuneau ca nu a mai fost asa de frig de multe luni de zile si ne ziceau noua ca am adus cu noi frigul. Erau cam 25 de grade dar batea vantul. Insa in general, daca vrei sa mergi, aceasta este perioada optima; vara e prea cald si sunt uragane.

7. alexa
    10.01.2012 la 16:16

superb, sunt geloasa

8. Raluca
    10.01.2012 la 16:47

@ ovidiu Eu vreau sa-l vad pe Razvanel in toate pozele si ceea ce m-ar face eventual sa merg acolo sunt impresile lui, pe care le va scrie in curand pe larg pe blog. Pozele sunt ca in ilustratele si pliantele publicitare. Astept cu nerabdare articolul .

9. gabbis
    10.01.2012 la 23:02

Mi se pare nemaipomenit acest colt de rai fie el turistic sau fiscal..Esti un norocos ca ai avut sansa sa ajungi acolo! Multumim de pozele care ne incanta vederea…

10. Ovidiu
    11.01.2012 la 00:36

@Raluca; o poza e cât 1000 de cuvinte,știm cu toții asta,mai ales la un blog de travel
    @Razvan;blogul nu mai e demult „personal” atâta timp cât stai de vorba cu cei care te citesc,dar mai ales din moment ce ai acceptat publicitate pe el!Blogul tau e defapt al nostru,al cititorilor;iar de vândut poate mai peste câțiva ani…

11. Raluca
    11.01.2012 la 10:36

@ ovidiu. O poza e cat o mie de cuvinte pe site-urile de matrimoniale, poate, aici eu pun mai multa baza pe critica lui Razvan, decat pe imagini. Stii vorba aia ” pe afara -i vopsit gardul si inauntru leopardul”:))

12. 11.01.2012 la 17:32

Pacat ca nu ai prins vreme buna, dar totusi 25 de grade nu e asa rau 🙂

13. Dragos
    28.02.2012 la 15:32

Superbe poze…:)

14. mari
    18.03.2012 la 18:26

Buna,te rog sa-mi spui si mie cat te-a costat croaziera si de unde ai luat-o.Anul viitor vreau sa fac aceeasi excursie,multumesc!

15. Razvan Pascu
    (author)
    18.03.2012 la 21:08

@ Mari: croaziera de 4 zile a costat 350 de dolari de persoana in cabina interioara si am luat-o de pe internet cu compania Norwegian Cruise Line.

16. mari
    26.03.2012 la 23:44

multumesc pt informatie,toate cele bune!

Urmareste-ma pe Instagram! Click aici!