Impresii si imagini din simulatorul de zbor Carpatair de la Timisoara

Adaugat de la 02 Dec 2011

Razvan PascuCand eram prin scoala generala am fost foarte incantat de cursurile de circulatie rutiera pe care le faceam la ora de dirigentie. Am invatat regulile si semnele de circulatie de baza, precum si cum ar trebui sa ne comportam ca pietoni in trafic. Apoi in liceu am facut scoala de soferi si a trebuit sa invat toate regulile de circulatie. Mai departe, pentru facultate eu am ales o cariera de economist, alti colegi ai mei au ales sa devina ingineri, medici sau chiar marinari.

Exista insa o cariera mult mai interesanta si banoasa: cea de pilot. De fiecare data cand zbor pe undeva pilotul este personajul principal si daca ati zburat si voi prin aeroporturi mari in mod sigur ati vazut si ati intors capul cu admiratie dupa piloti si insotitoare de zbor care isi carau bagajele spre avioane.

Ei bine, ca sa ajungi aici trebuie multa munca si o investitie importanta de bani si timp. In primul rand trebuie sa urmezi o scoala de pilotaj precum cea autorizata a Carpatair de la Timisoara, unde vin sa se scoleasca inclusiv persoane din alte tari ale Europei pentru ca sunt preturile mai bune decat in alte tari si pentru ca pot parcurge intr-un timp mai scurt mai multe module si sa obtina mai repede si mai ieftin licentele de zbor.

simulator de zbor Carpatair

simulator de zbor Carpatair

simulator de zbor Carpatair

M-am simtit ca un copil care invata semnele de circulatie la simulatorul de zbor al companiei Carpatair pe care am avut norocul sa il pot testa in urma cu cateva saptamani la Timisoara. A fost simplu: am plecat dimineata cu prietenul Toader Paun din Bucuresti spre Timisoara cu un avion Carpatair, iar odata ajunsi acolo am intrat pe mana lui Danut Petrov care ne-a explicat principiile de baza ale functionarii simulatorului de zbor si care ne-a asistat ca sa nu prabusim de prea multe ori avionul. Dan este pasionat de avioane si dupa ce si-a facut studiile in Marea Britanie s-a intors in Romania si lucreaza alaturi de tatal sau (fondatorul Carpatair) in companie, iar momentan face studiile la Scoala de Pilotaj Carpatair pentru a deveni pilot de aeronave de pasageri, dupa ce in prealabil a obtinut licenta de zbor pentru avioane usoare.

Razvan Pascu

Razvan Pascu

Razvan Pascu

Nu va ganditi ca vreau sa imi schimb profesia, meseria de pilot nu m-a atras pentru ca imi cunosc limitele. Insa am imbratisat cu incantare aceasta propunere din partea Carpatair pentru ca am vrut sa inteleg si sa va povestesc cata munca se gaseste in spatele fiecarui zbor, ca pilotii si insotitorii de zbor sunt invatati si educati cum sa previna sau sa faca fata chiar si celor mai ciudate situatii care s-ar putea intampla in zbor.

Razvan Pascu

Razvan Pascu

Pentru orice problema intr-un zbor real nu exista o a doua sansa si nu o poti lua de la inceput ca in simulator, iar pilotii si insotitorii de zbor invata asta in timpul scolii de pilotaj. De aceea, fiecare miscare a personalului trebuie sa fie atent calculata si pregatita. Atat pilotul cat si insotitorii de zbor in momentul in care intervine o anumita situatie, posibil periculoasa pentru siguranta pasagerilor, nu se pot apuca sa caute in carti si manuale modalitatea de actiune. Din acest motiv, poate ca scoala unui pilot sau a unui insotitor de zbor este mult mai importanta decat altele. Aici nu pot exista licente date pe ochi frumosi, ai de invatat carti de sute de pagini, dai examene grele si dese, iar toate examinarile se dau la Autoritatea Aeriana Romana si sunt foarte stricte. Nu e usor, nici foarte ieftin, dar este singura sansa pe care o ai daca iti doresti acesta cariera iar daca gandesti ca o investitie in educatia ta, pe termen lung iti vei scoate banii inzecit.

Toader la simulator

Toader Paun

Toader Paun

Toader Paun

Toader Paun

Scoala de instructie a pilotilor Carpatair a fost fondata in anul 2008. Astfel, de atunci, pe langa zborurile interne si internationale pe care compania le realizeaza, Carpatair a format la cele mai inalte standarde piloti privati pentru avioane de agrement (PPL) sau profesionisti (ATPL Frozen), dar si instructori de zbor si insotitori de bord.

Antrenamentul cursantilor este asigurat in prima faza de simulatorul de zbor produs de catre compania Mechtronix din Canada, dar si de doua avioane de tip Cessna 152.

Despre experienta in sine de la simulator, dincolo de standardele si de conditiile existente acolo trebuie sa va spun ca m-am simti ca un copil cu o masinuta cu telecomanda. Am pornit la fiecare zbor cu emotii, pentru ca totul era destul de real si ma simtean exact ca intr-un cockpit. Am prabusit de doua ori avionul si, gandind lucrurile la rece, aceasta meserie nu este deloc pentru cei mai slabi de inger. Trebuie sa iti pastrezi calmul in situatiile neprevazute si de aceea scoala, dar si experienta, sunt foarte importante.

Imagini de la simulatorul de zbor

Asadar, daca va bate gandul sa va schimbati cariera sau daca va ganditi la o cariera deosebita pentru copiii vostri puteti arunca o privire pe site-ul Scolii de Pilotaj Carpatair. De asemenea, daca nu stiti ce sa mai faceti cu banii si daca va ganditi sa va cumparati un avion de agrement atunci trebuie sa stiti ca aveti nevoie de licenta de zbor pentru acest tip de avion, licenta care se poate obtine la aceeasi scoala de la Timisoara. Tot de aici puteti obtine licenta si pentru insotitori de zbor.

Toader la simulator – cum arata simulatorul inauntru si pe afara 

P.S. La intoarcerea de la Timisoara spre Bucuresti am obtinut aprobare din partea companiei Carpatair de a zbura in cabina pilotilor. Puteti citi impresiile aici.

Despre mine:

Calatoriile sunt binecuvantarea mea si am reusit sa imi transform pasiunea in job. Sunt consultant in marketing turistic, dar imi place sa ma definesc ca antreprenor, sunt workaholic si bucuros ca am crescut de la zero, alaturi de echipa mea, agentia de Evenimente, PR si Marketing Travel Communication Romania, dar si Asociatia Travel Focus. Sunt implicat in mai multe organizatii nationale de promovare si dezvoltare a antreprenoriatului, am o diploma de licenta in Marketing (ASE Bucuresti), un masterat in Comunicare (SNSPA), un Executive MBA pe care l-am absolvit la WU Vienna University (2013-2015) si un curs de Global Strategy absolvit la Carlson School of Management (University of Minnesota, SUA). Revista Forbes m-a inclus in 2013 in topul “30 de tineri sub 30 de ani in Romania”, sunt mereu optimist si un prieten de cursa lunga – mai multe detalii despre mine gasiti aici.

5 păreri la “Impresii si imagini din simulatorul de zbor Carpatair de la Timisoara

  1. Apreciez in mod deosebit felul in care ai descris seriozitatea cu care se face pregatirea celor ce vor deveni piloti. Cred ca tot atat de temeinic ar trebui sa se pregateasca oamenii pentru absolut orice cariera, indiferent de domeniu, indiferent de nivel, mediu sau superior. Abia cand se va intampla asta, Romania va avea sanse de progres real. Felicitari lui Carpatair pentru standardele de la scoala de piloti !

  2. Stiu din surse sigure ca pilotii romani sunt cei mai buni si ca scolile noastre de pilotaj sunt deasemenea cele mai bune.Felicitari Razvan si daca obtii vreodata brevetul si te angajezi ca pilot sa stii ca o sa zbor intr-un avion pilotat de tine cu toata increderea :))

  3. Asta e un simulator de zbor „basic”, sa vezi ce misto arata un simulator de zbor adevarat! Si eu tot de 2 ori am prabusit avionul, cred ca de emotie :-)))

  4. Foarte tare experienta1 Te invidiez din nou, trebuie sa recunosc. Mi-ar place si mie tare mult sa experimentez asa ceva!

  5. Uite o ocazie unica sa te reprofilezi, sa devii pilot-economist..Poti face prognostice si calcule, poti estima inflatia, dar la inaltime:))

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Aboneaza-te la newsletter

Nr. abonati RSS & Newsletter

Michelin

Copyright

Materialele postate pe acest site imi apartin in totalitate sau apartin colaboratorilor mei si se afla sub protectia Legii Dreptului de Autor. Preluarea lor se poate face doar cu acordul scris al autorului si cu citarea sursei. La sfarsitul fiecarei preluari de text trebuie sa existe un link catre acest blog.
Positive SSL on a transparent background