Exclusiv: decolarea unui avion Carpatair filmata din cabina pilotilor

Adaugat de la 23 Noi 2011

cabina pilotilor avionZilele trecute ma tot uitam pe diversele website-uri care iti calculeaza cate ore ai zburat facand tot felul de comparatii fata de distanta Pamant-Luna sau lungimea Ecuatorului. Am refuzat pana acum sa imi fac astfel de calcule intrucat, dupa parerea mea, la fel de important este fiecare minut de zbor, nu doar cate ore sau ce distanta totala am zburat pana acum. Indiferent ca am zburat pe ruta Bucuresti – Timisoara sau Paris – Buenos Aires sau daca am zburat cu un Boeing mare ori un Fokker, zborul este la fel de important pentru siguranta mea.

Am facut aceasta introducere deoarece in urma cu o saptamana am avut onoarea sa fiu invitatul companiei aeriene Carpatair la Timisoara, alaturi de prietenul meu Toader, in simulatorul de zbor, de fapt in “incubatorul de piloti” al companiei.

Desi o companie destul de mica in lumea colosilor aviatici, Carpatair, pe langa zborurile interne (in special Bucuresti-Timisoara) si spre cateva capitale europene si orase din tarile vecine, este foarte cunoscuta pentru Scoala de Aviatie de la Timisoara.

O astfel de scoala este cea care creeaza profesionisti in care avem incredere ca ne pot salva in situatii neprevazute din timpul zborului. O astfel de scoala este cea care iti poate defini foarte clar o cariera si este locul unde intri nepriceput si iesi aproape cu un job platit cu mii de euro lunar (dar si cu responsabilitati uriase). Multe companii continua sa angajeze piloti, industria fiind, mai ales in zona Golfului, in continua expansiune.

Am fost incantat sa vad si mai ales sa testez Simulatorul de Zbor Carpatair, adica locul unde pilotii sunt instruiti de la cele mai banale manevre pana la cele mai complexe procedee. M-am jucat ca un copil, nu pot sa spun ca mi-am descoperit viitorul, insa joaca aceasta a reusit sa imi demonstreze cat de serios este totul si cata munca este in spatele pregatirii personalului de zbor.

Dar de fapt nu despre asta vroiam sa vorbesc in articolul de astazi si o sa scriu intr-un articol viitor informatii suplimentare despre Simulatorul de Zbor. Astazi vreau insa sa vorbesc despre altceva. 

La intoarcerea spre Bucuresti, dupa ce m-am jucat in Simulatorul de Zbor si am reusit sa prabusesc avionul virtual de vreo doua ori, am primit aprobarea celor de la Carpatair de a zbura inapoi spre Bucuresti in cabina pilotilor, in cockpit alaturi de pilot si co-pilot si sa observ cum se intampla totul in viata reala, cum se face pregatirea de zbor si decolarea.

Am zburat cu o aeronava Saab si am fost numai ochi si urechi la manevrele pilotului si copilotului, dar si la discutiile cu turnul de control. Pe de o parte ma simteam ca un copil intr-un magazin de dulciuri, bucurandu-ma de toate butoanele si toti indicatorii din cabina (nu i-am incercat, doar i-am observat), si pe de alta parte ma gandeam la resposabilitatea personalului si la miile de ore de zbor pe care pilotii le au ca experienta pentru a ajunge sa faca lucrurile sa para atat de normale si reactiile atat de firesti.

Cel mai tare a fost la decolare cand pilotii verificau dintr-un tabel tot ce trebuia verificat: unul striga ce trebuie verificat si altul spunea „Check!” dupa ce verifica in prealabil. Un alt lucru foarte tare a fost la un moment dat in timpul zborului cand pe radar a aparut un avion care venea spre noi, iar turnul de control ne-a spus noua sa ridicam avionul, iar celorlalti sa il coboare.

cabina pilotilor avion

cabina pilotilor avion

cabina pilotilor avion

Nu am scos niciun cuvant, pilotii nici nu m-am bagat in seama si si-au vazut de treaba lor, doar am stat cuminte si am filmat totul special pentru voi. Sunt sigur ca sunteti interesati de filmul decolarii, prezentat mai jos. Si din cate stiu eu acest tip de film este o premiera pe un blog din Romania, asa ca va invit sa vedeti mai jos cum arata totul in cabina pilotilor la decolarea unui avion.  

Enjoy!

Decolarea unui avion Carpatair vazuta din cabina pilotilor 

Despre mine:

Calatoriile sunt binecuvantarea mea si am reusit sa imi transform pasiunea in job. Sunt consultant in marketing turistic, dar imi place sa ma definesc ca antreprenor, sunt workaholic si bucuros ca am crescut de la zero, alaturi de echipa mea, agentia de Evenimente, PR si Marketing Travel Communication Romania, dar si Asociatia Travel Focus. Sunt implicat in mai multe organizatii nationale de promovare si dezvoltare a antreprenoriatului, am o diploma de licenta in Marketing (ASE Bucuresti), un masterat in Comunicare (SNSPA), un Executive MBA pe care l-am absolvit la WU Vienna University (2013-2015) si un curs de Global Strategy absolvit la Carlson School of Management (University of Minnesota, SUA). Revista Forbes m-a inclus in 2013 in topul “30 de tineri sub 30 de ani in Romania”, sunt mereu optimist si un prieten de cursa lunga – mai multe detalii despre mine gasiti aici.

13 păreri la “Exclusiv: decolarea unui avion Carpatair filmata din cabina pilotilor

  1. Doamne cat esti de norocos! Intotdeauna mi-am dorit sa stau in cockpit in timpul unui zbor. Foarte interesant. Mi-ar fi placut sa fiu pilot. Inca o experienta absolut fara asemanare, de care nu multa lume poate sa aiba parte. Te invidiez din ce in ce mai mult!:)

  2. Genial.Am mai vazut cum arata cockpit-ul la AN-2 dar nici nu m-am gandit sa vad chestia asta in afara filmelor televizate. Multumesc ca ne-ai impartasit experienta!

  3. awesome,Ai un noroc imens in viata asta (chiar daca il mai facem si singuri conteaza sa iti iasa toate bine )

  4. Foarte misto! Pacat ca nu a fost pe lumina, ar fi fost si mai interesant dupa desprinderea de la sol.

    Ma rog, eu cred ca tre sa fii destept tare sa fii pilot! 😛

  5. Felicitari pentru domnul copilot ….Ionut PRISECARU.

  6. Exista meserii si meserii.

    Niciodata nu am desconsiderat una, oricare ar fi ea, in fata alteia. Poti sa fi presedinte de stat, poti sa lucrezi cu cifre intr-un fotoliu confortabil de birou sau poti dai la lopata, salvand vieti de sub nameti, este ceva nobil oricum.

    Dar sa fi pilot de avion, am considerat intotdeauna ca este ceva special si aparte. O responsabilitate imensa in lupta cu gravitatia si cu conditiile meteo, pentru viata ta, pt. viitorul familiei tale si cel mai important pt. vietile a 180 sau a 880 de pasageri, care depind in foarte mare masura de tine si numai de tine.

    Tehnologia evolueaza, aeroporturile SUA implementeaza posibilitati de aterizare complet asistata electronic, fara interventie umana, in Londra trenuri DLS circula fara conductor … si cu toate astea, oamenii au incredere in oameni, cu atat mai mult cu cat pentru unii, la fel cum si pentru mine, pilotii sunt super-oameni !

    Ca o curiozitate: Exista 8 piloti in toata lumea, calificati pentru a putea ateriza si a decola de pe un aeroport foarte dificil de abordat: Paro din Buthan – muntii Himalaya.

    http://www.dailymail.co.uk/news/article-2079836/The-Himalayan-airport-dangerous-pilots-qualified-land-there.html

  7. Felicitari Razvan pentru aceasta experienta unica ! Am avut si eu ocazia de a ma afla in cabina unui Boeing 747-400 pe ruta Amsterdam-Kuala Lumpur , si pe ruta Auckalnd(Noua Zeelanda) – Singapore . Cu siguranta imi voi aminti toata viata acele clipe .Ce-i drept a fost acum 14 ani , prin martie 2000 inainte de 9/11.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Aboneaza-te la newsletter

Nr. abonati RSS & Newsletter

Michelin

Copyright

Materialele postate pe acest site imi apartin in totalitate sau apartin colaboratorilor mei si se afla sub protectia Legii Dreptului de Autor. Preluarea lor se poate face doar cu acordul scris al autorului si cu citarea sursei. La sfarsitul fiecarei preluari de text trebuie sa existe un link catre acest blog.
Positive SSL on a transparent background