excursii-razvan-pascu

Piata FOREX este cea mai mare piata de tranzactionare din lume si este locul in care se pot tranzactiona monedele diferitelor tari din lume, adica se pot cumpara unele monede si vinde altele pentru a beneficia de castiguri de pe urma fluctuatiilor valutare. Toate bancile tranzactioneaza pe aceasta piata iar valoarea schimburilor depaseste pe zi 1 trilion de dolari. Piata FOREX este deschisa non-stop astfel incat se pot face tranzactii oricand, inclusiv din Romania si inclusiv noaptea (online), mai putin in weekend.

Avantajul pietei FOREX este tranzactionarea in marja, adica posibilitatea de a beneficia de castigurile (dar si pierderile) unei investitii pe piata spot (piata la vedere) dar cu mult mai putini bani investiti (chiar si 1% din suma).

Exemplu concret: sa spunem ca raportul EUR/USD este de 1,2. Daca pe piata spot (piata obisnuita) pentru a cumpara 1000 de euro avem nevoie de 1200 de dolari, pe piata FOREX avem nevoie in general de doar 1% din acesti bani, restul de bani “imprumutandu-i” de la broker contra unei dobanzi overnight foarte mici.

Sa spunem acum ca raportul EUR/USD creste la 1,3 si noi am mizat pe crestere (adica am cumparat euro si am vandut dolari). Inseamna ca cei 1000 de euro (1200 de dolari cumparati) au devenit acum 1300 de dolari, deci pe piata spot am fi castigat 100 de dolari, ceea ce reprezinta un randament de 8,3% (100 dolari castig la investitia de 1200 dolari). Pe piata FOREX insa castigul este tot de 100 de dolari, dar raportat la investitia noastra de doar 1% din cei 1200 de dolari (12 dolari). Ceea ce inseamna un randament de 833,3%.

Diferenta dintre cati bani ai nevoie pe piata spot si cati bani ai nevoie pe piata FOREX se numeste laverage. Pe exemplul meu de mai sus, daca pe piata spot avem nevoie de toti banii (100%), iar pe piata FOREX doar 1%, asta inseamna ca laverage-ul este de 100. Am vazut de ceva timp brokeri online care ofera si laverage de 200, 400 sau chiar 500. Tineti minte: acest lucru este cam tricky ! Nu alegeti neaparat cel mai mic laverage ! Este adevarat ca va permite sa investiti cat mai putin si sa castigati cat mai mult, dar trebuie sa va ganditi ca este foarte posibil sa gresiti sensul speculatiei (de exemplu, credeti ca EURO/USD creste si de fapt va scadea). In acest caz, pentru ca laverage-ul a fost mic si ne-am lacomit sa cumparam mult, acum pierdem mai mult. Deci este foarte inselator.

Cei interesati de piata FOREX pot contacta direct companiile care ofera servicii de tranzactionare online – o parte din ele le gasiti in caseta cu anunturi din partea dreapta, aici, pe blog.

40 comentarii

  1. amarie
    23.06.2010 la 09:38

    Cred ca piata FOREX este un domeniu speculativ accesibil celor dispusi sa riste multi bani. Foamea de bani este la multi si tentatiile multiple…
    As fi interesat sa tratati subiectul mai accesibil de a castiga bani pe internet (prin clicare). Sunt un sceptic ponderat, dar tentatia ramane. (Am auzit recent o replica despre alimentatia rationala, adecvata si aici : Sa fii inger 100%, degeaba mai traiesti; la 90% comportament de inger, e nevoie si de 10% dracusori… )

  2. Genoveva
    23.06.2010 la 09:52

    Mie nu-mi prea place sa risc, de aceea nu ma bag unde nu ma pricep. In concluzie, FOREX-ul nu este pentru mine.

  3. irina
    23.06.2010 la 10:49

    Cu toate ca am invatat cate ceva la facultate despre acest domeniu, mi-e inca teama sa ma aventurez. In primul rand iti trebuie un instinct si un fler deosebit, ca sa nu mai zic si forta sa rezisti la dezamagiri( cauzate de tranzactii proaste). Tu ai incercat? Si daca da, impartaseste-ne cateva impresii te rog.

  4. Alina Trebcea
    23.06.2010 la 11:32

    Razvan, ai mai scris despre forex si desi incerci sa ne explici din ce in ce mai bine, eu tot nu ma las si consider ca cea mai riscanta investitie pe care am facut-o si o voi face in continuare va fi sa am actiuni la SIF-uri si la banci.

  5. 23.06.2010 la 11:52

    Eu sunt de principiu ca pe o astfel de piata, in momentul in care ics castiga, multi igreci se dau cu capul de pereti. Ca sa fii in prima categorie nu e suficient sa citesti postarea(-ile) lui Razvan, ci tone de documentatie. Si conteaza si flerul, da.
    Pana la urma, cu ce e mai diferit Forex fata de pariurile sportive, de exemplu? (Asta apropo de faptul ca atunci cand mi-am trecut in semnatura link catre blogul de pariuri sportive, cineva de pe blog si-a aratat superioritatea, poate va mai aduceti aminte episodul, cred ca era vorba de pensiile private in subiect…)

  6. Cristi
    23.06.2010 la 11:57

    Salutare !

    De aproape 2 ani , ma „joc ” pe piata Forex , pe un cont demo( X-Trade Brokers ).Se poate juca pe o platforma demo pentru a va da seama mai bine despre ce este vorba.Referitor la parerile de mai sus : este o piata cu un risc mult mai ridicat decit piata spot , in schimb riscurile pot fi limitate cu un stop – loss sau cu un take-profit.Mai este nevoie de ceva : FOARTE MULTA DISCIPLINA. Asa cum a spus si Razvan , este o posibilitate de a investi , chiar daca nu dispui de sume foarte mari. Eu de exemplu , pe un cont demo , intr-o luna mi-am dublat suma . In schimb trebuiesc citeva lucruri : DISCIPLINA , STUDIU ( foarte mult ) , MUNCA.

  7. Cristi
    23.06.2010 la 12:00

    Felicitari Razvan pentru subiectele despre bursa tratate pe blog-ul tau. Romania are nevoie acum de asa ceva mai mult ca oricind. Daca finantarea s-ar fi facut mai mult pe piata de capital decit prin credite bancare , parerea mea ca situatia ar fi fost totusi alta. Felicitari !

  8. 23.06.2010 la 12:01

    Cristi, diferenta dintre un cont demo si un cont cu bani reali este ca de la cer la pamant. Una e sa investesti 1000 de dolari virtuali, alta aceeasi suma pe real.

  9. Cristi
    23.06.2010 la 12:11

    Nu am spus ca nu este diferenta. Am mentionat de cont-ul demo pentru cei care doresc sa se familiarizeze mai mult cu aceasta piata.In rest perfect de acord cu tine.In piata reala intervine factorul psihologic . Dar pentru a incepe si a te forma e nevoie totusi de un cont demo.

  10. 23.06.2010 la 12:16

    Cu siguranta e nevoie de un cont demo. Am un prieten care de vreun an aproape tot exerseaza pe demo, a zis ca intra pe real dupa 3 luni consecutive pe plus pe contul de demo.
    Factorul psihologic este extrem de important si poate face usor diferenta intre esec si succes pe FOREX.

  11. 23.06.2010 la 12:33

    tu cati bani castigi pe FOREX?

  12. 23.06.2010 la 13:51

    eu am mai incercat prin conturi demo si nu mi se pare cine stie ce. Nu sunt omul care sa risc iar in aceste conditii nu castig mai mult decat, sa zice, o dobanda. Plus ca e loterie curata, nu prea pare sa difere prea mult de jocurile de noroc.

  13. Cristi
    23.06.2010 la 15:08

    Steiul, Nu prea este loterie.Este o piata unde activeaza mari banci de investitii si fonduri de investitii.Este o piata care actioneaza in functie de date macroeconomicice.O piata pe care se tranzactioneaza valute , marfuri si titluri de stat . Este o piata de capital la fel ca oricare alta.Are in schimb avantaje si dezavantaje.Ca avantaje : dispune de o lichiditate foarte mare ( ceea ce pe piata spot BVB sau de derivate Sibex , nu prea ia parte ) , sumele investite sunt mai mici decit cele pe piata spot.Ca si dezavantaje : volatilitate mare , de aici si riscul, dar asa cum am spus cu stop loss se pot diminua pierderile. Mie unul nu mie se pare deloc o loterie. Lipsa unui stop loss in strategia de investitie a fiecaruia , face ca aceasta actvitate sa devina o loterie.In ceea ce priveste cistigul , depinde foarte mult de momentul activarii si inchiderii pozitiilor.

  14. gabi
    23.06.2010 la 15:10

    observ ca nu va place riscul, multora dintre voi. viata in sine e o loterie. daca plecati de la premisa ca forexul este o loterie, atunci nu are niciun rost sa intrati in piata pt ca va veti „curata” foarte repede. Piata valutara este o bursa, asemenea bursei de valori (actiuni). Diferenta consta in faptul ca piata forex (foreign exchange, de la asta vine forex) nu are un sediu si din acest motiv se poate tranzactiona non-stop, mai putin in weekend. De asemenea, forexul implica mai multe riscuri decat tranzactionarea actiunilor, dar si posibilitatile de castig sunt mult mai mari. Pentru a tranzactiona pe forex fara sa iti pierzi banii ai nevoie de ce au zis si altii mai sus + o strategie de tranzactionare pe care ti-o formezi pe demo si de la care nu te abati! De asemenea, trebuie respectate si niste reguli de money management (ex: nu risti mai mult de 3% din cont intr-o tranzactie) si atunci veti vedea ca norocul dispare din ecuatie. Asta nu inseamna ca veti castiga intruna dar cel putin nu va veti prabusi. Mentionez ca tranzactionez live de 3 luni, prima luna m-a terminat psihic, dupa care mi-am revenit si acum sunt pe plus si piata nu mai pare un balaur cu 3 capete, chiar mi se pare un prieten :). Dar ca sa ajung aici am tranzactionat demo 3 luni, am facut cursuri de tranzactionare, am dat 3 examene pt a primi acceptul companiei de a intra in piata si am citit zeci de carti pana la acest moment. Am incercat sa va arat ca forexul nu este un joc de noroc. sper sa fi reusit. bafta

  15. 23.06.2010 la 15:28

    @Cristi. Eu zic ca este o loterie pentru ca felul in care creste sau scade un indice nu este dictat decat de alte vanzari si cumparari din acel moment. Si ca si vanzarile de la bursa in opinia mea, tot loterie e.
    Am inteles cum e cu sumele investite si nici asta nu ma atrage pentru ca, necunoscator fiind, voi putea pierde si mai mult. Desigur, nu zic ca sunt unii care pot castiga din asta. Peste tot exista oameni care pot specula sau care au pur si simplu noroc.
    O strategie nu iti va aduce bani niciodata si nici nu te va impiedica sa ii pierzi. E doar un plan de actiune pe care te incapatanezi sa il tii pentru ca la altii a dat rezultate. E adevara ca poti seta un stop loss, insa asta nu te va impiedica sa pierzi, ci doar sa pierzi mult.
    Sincer, mi se pare exact ca la pariurile de fotbal.:D. Pierzi azi un pic, maine un pic, apoi iei o cota mare si le tot invarti asa. Si totusi sunt oameni care castiga din pariuri, dar e un joc de noroc.
    No offense, nu am nimic cu tine, e doar parerea mea. Asta nu inseamna nimic personal si nici ca mi-o voi schimba.

  16. Cristi
    23.06.2010 la 15:43

    Steiul,
    1. Imi pare bine ca aici are loc o dezbatere pe aceasta tema.
    2.Intr-adevar pretul este dictat de vanzari si cumparari, asa se intimpla pe orice ce piata . Asa se formeaza o piata , indiferent ce se tranzactioneaza pe aceea piata.
    3.Intr-adevar pe aceasta piata , ca pe oricare alta exista speculanti , investitori pe termen mediu sau lung , dar cred ca te referi la investitorii mari , puternici , care dicteaza pe piata. Perfect de acord cu tine , asta neinsemnind ca cei cu sume mai mici nu pot participa.
    4.Legat de strategia de investitie. Este cea mai mare greseala pe care o fac multi investitori, pornesc la drum fara un plan de investitii.
    6. Referitor la pierderi. Azi un pic , maine un pic .La fel de bine poti si cistiga ,azi un pic , maine un pic 🙂
    7.Nici nu m-am gindit ca ai ceva cu mine .Perfect de acord. Este o dezbatere de idei care nu poate sa faca rau nimanui.
    Astept parerile lui Razvan , arbitrul acestei dezbateri 🙂

  17. gabi
    23.06.2010 la 15:47

    @steiul: cu atitudinea asta, ramai la pariuri… O strategie de tranzactionare ti-o formezi si nu o iei de la altul! Eu am o strategie care pt mine are un randament de 100% pentru ca eu stiu sa o aplic. Ti-o pot da si tie dar iti garantez ca nu vei avea acelasi randament pt simplul motiv ca vedem altfel piata si punctele de intrare. (era un exemplu, nu am strategia ideala). In piata sunt milioane de oameni. Statisticile zic ca profitabili nu ar fi decat 1 pana la 10% din ei. Dar e greu de estimat, e greu sa definesti „profitabil”. Cel mai important este sa VEZI CE VEDE PIATA si sa VREI CE VREA PIATA. mai departe, pt a reusi asta, ai nevoie de acea strategie de care vorbesc eu si cristi. Strategie care nu te va imbogati peste noapte, doar ca iti va limita pierderile si va scoate norocul din ecuatie. Mai ai nevoie de money management. Uite un exemplu. ai 2000 USD in cont, joci un mini lot (1 pip=1 USD). Pui stop-loss la 30 pips si take-profit la 40 pips. intr-o luna faci 100 de tranzactii din care 50 le castigi, 50 le pierzi. daca vei trage linie la sfarsitul lunii, vei avea 500 usd profit. de ce? pt ca 50 de tranzactii pierdute la 30 pips fiecare inseamna 1500 USD. 50 de tranzactii castigate la 40 pips inseamna 2000 usd. Si jucand un mini-lot la 2000 USD cu un risc de 30 pips deci 30 usd/tranzactie, ai riscat 1.5% in tranzactie. Tranzactionand astfel, vei respecta ceea ce in cazino se spune „house always wins”. Si mai sunt multe alte chestii care trebuiesc stiute, ideea e ca forexul nu e un joc de noroc decat daca vrei tu sa fie! bafta

  18. Cristi
    23.06.2010 la 15:53

    Perfect de acord cu tine Gabi. Multumesc pentru exemplul dat.

  19. Iulia
    23.06.2010 la 16:05

    Salutare
    Multumesc Razvan pentru informatiile despre piata Forex, un domeniu nou pentru mine.
    Interesanta ideea unui cont demo, Cristi, cred ca voi incerca si eu.
    O zi buna tuturor !

  20. 23.06.2010 la 16:17

    @cristi. Perfect de acord.
    @gabi. Raman la ideea cu pariurile insa nu la pariuri. Nu prea joc jocuri de noroc. E bine ca ai o strategie, toti trebuie sa avem o strategie in ceea ce face altfel vom ajunge numai acolo unde ne vor indruma altii.
    Strategia ta da roade acum pentru ca reusesti sa previzionezi anumite chestii(probabil). Maine se poate sa nu iti mai iasa.
    Inca o chestie referitor sa „house always wins”. Tu nu poti fi niciodata casa- ar trebui sa o stii deja. Te poti baza pe faptul ca din 100 de incercari 50 sunt albe, 50 sunt negre. Asta zice o lege a probabilitatii. In practica insa, nu e deloc asa.
    Prin strategia asta iti trebuie ca 43 din 100 cazuri sa creasca cu 40 pips sa iti recuperezi banii. Altfel pierzi. Daca esti bun la previziuni, poti reusi insa nu cred ca de multe ori. Si sincec acum. 43% din previziuni sa fie corecte mi se pare mult. De ce? Multe din tranzactii vor fi intradevar in castig, dar nu cu 40 pips. Vor fi pana in 40, dupa care e foarte posibil sa se indrepte spre stop loss. Eu zic ca poti avea, fara cunostinte un randament de 20% insa nu de 43%. Tu poate poti mai mult.

    Altceva, castigi astazi cu 43%. Esti bucuros ca si scos banii. Ideea e sa scoti profit astfel incat sa poti acoperi pierderile.Mai joci cateva serii din astea si eu zic ca ajungi tot pe minus. Nu poti castiga la rand 4 serii cu 50% cum zici tu decat stii sa previzionezi. Si nici macar cu 43%.

    Dupa parerea mea, un calcul corect ar fi sa iei in cosiderare ca 51% din tranzatii merg spre stop loss din start, 49% spre profit. Statistic vorbind e mai usor sa ajungi la -30 pips decat la 40 pips. Asta inseamna ca din cei 49% profit ai sa pierzi cateva procente. E de ajuns sa pierzi pana la 44 – 45% ca sa intri intr-o gaura fara fund(nu faci profit ca sa iti acoperi eventualele pierderi ulterioare).

    Cum spui si tu, poti intoarce sortii doar daca previzionezi. Si trebuie sa ai un procentaj mare ca sa faci astfel de predictii. Mie mi se pare o strategie nu tocmai buna, decat daca esti vreun guru al predictiilor. Atfel faci doar bani de cheltuiala, daca faci. (din nou, nu e nimic personal, vorbesc la modul general)

    Vreu sa stiu daca castiga cineva si cum castiga altfel decat speculand. Sa zica cineva ca da, castiga constant x% din investitie de un an de zile incoace. Asta ar fi o realizare. Razvane, tu esti ?:D. Am eu impresia ca ai si tu cont pe vreun client forex. Ia zi 😀

    Concluzie: Riscurile implicate in Forex vs Jocuri de noroc sunt aceleasi.

  21. Cristi
    23.06.2010 la 16:43

    Pentru cine este interesant pot pune la dispozitie o serie de materiale legate de bursa,spot,derivate,forex.Un e-mail la pin[email protected],este si id de messenger,si se rezolva.Sunt materiale adunate de mine de citiva ani participind la seminarii si webminarii pe teme bursiere.

  22. gabi
    23.06.2010 la 16:55

    @steiul: nu stiu cu ce sa incep.
    Asadar… nu ai inteles. strategia asta inseamna ca tu, ca sa intri in piata, nu pariezi 1 sau 2 sau x la un anumit moment. tu folosesti niste indicatori, niste nivele si linii de trend. pe demo le incerci pe toate, vezi pe care le intelegi cel mai bine si apoi tranzactionezi cu ele pana reusesti sa le intelegi si sa devii profitabil cu aceasta strategie. doar in momentul in care indicatorii tai iti arata un punct de intrare in piata, doar atunci intri! asadar, tu nu faci predictii ca nu esti mama omida! tu astepti un punct pe care indicatorii tai ti-l arata, astepti ca acesta sa fie confirmat si apoi intri. de ce confirmat? pt ca riscul de a intra aiurea in piata sa fie cat mai mic.
    2. ce spuneam de 50 cu 50. uite altfel. faci 100 tranzactii, pierzi 55 si castigi doar 45! ce zici? mai esti profitabil? da! ai un profit de 150 usd. dar tu nu vei pierde 55 la rand! te vei chinui si o tranzactie o vei inchide pe profit, o alta pe pierdere. mergi asa taras. si tot esti profitabil. in schimb, daca joci un lot (1 pip=10 usd) la un cont de 2000 usd si pierzi la rand 3 tranzactii la 30 pips, ai pierdut 900 usd. de fapt, ai pierdut toti cei 2000 pt ca vei primii un MARGIN CALL. Ce e asta? Cand tu deschizi o pozitie pe 1 lot, brokerul iti cere 1% din suma, ceea ce inseamna pe EURUSD aprox 1300 USD. Acesti bani sunt trasi pe dreapta, si tu nu ii poti folosi cat timp pozitia este deschisa. Daca pierzi 30 pips, nu vei pierde 1600 usd. acesti bani revin in contul tau si tu vei pierde doar cei 30 pips. la fel daca castigi. primesti si marginea si profitul. dar daca tu ajungi la -70, adik -700 usd, si ai 2000 usd in cont, tu nu mai ai de unde sa sustii tranzactia si vei primi un margin call. fie refinantezi contul daca ai de unde, fie ai pierdut tot!! asta e o greseala pe care o fac majoritatea incepatorilor si e bine de stiut. Leverage-ul te ajuta sa castigi mult, dar la fel te poate falimenta in cateva minute daca nu respecti regulile de MONEY MANAGEMENT.
    3. sper ca ne-am lamurit si ai inteles ca nu facem predictii ci intram in piata „calculat”. binenteles ca piata se poate intoarce intr-un moment si vei pierde, dar daca tu intri corect in piata riscul de a pierde este mai mic. un take profit la 40 de pips nu este mare, in fiecare zi piata fluecteaza in medie cu 100 pips. dar sa spunem ca azi euro scade in raport cu dolarul. asta nu inseamna ca va scadea toata ziua. pretul va mai si creste astfel ca in fiecare zi sunt sute de pipsi pe care ii poti culege.
    4. daca respecti strategia, vei fi profitabil mereu si nu doar in acea serie de 100 de tranzactii. intelege ca pe forex nu intri la PLEASCA!
    5. HOUSE ALWAYS WINS e valabil pt fiecare trader din piata asta imensa. Nicio entitate (banca, fond de investitii, etc) nu poate controla piata pentru mult timp. Tu trebuie sa fi tot timpul alaturi de cei care conduc piata, si nu impotriva lor. impotriva lor inseamna sa pierzi. de asta spuneam ca trebuie sa vezi ce vede piata. un cazino pierde bani. dar castiga mai mult! asta trebuie sa faci si tu! gandeste-te ca azi castigi 40 pips, maine pierzi 30, apoi mai pierzi 30 dupa care castigi iar 40. daca tragi linie ai un profit de 20 pips! pricepi? dar asta nu e un ideal. ideal e ca tu sa castigi minim 70% din tranzactii cu strategia ta.
    Oameni care au castigat in piata sunt fara numar. cel mai cunoscut e george soros, care pe 16 septembrie 1992, profitand de indecizia bancii angliei, a mizat (fondurile lui de investitii nu el personal) 11 mld. de usd contra lirei, a castigat si profitul lui a fost de 1.1 mld usd. acea zi se numeste „miercurea neagra”.
    iti pot da exemple de oameni ca noi, care au inceput de jos, cu cateva mii de usd, si care in 2-3 ani au reusit sa isi cumpere casa lor din trading.
    in concluzie, tradingul nu e pentru toata lumea si daca nu te crezi in stare nu intra in piata pentru ca vei pierde! dar primul pas pt a reusi in asta, ca in orice alta activitate, e sa fi deschis si sa renunti la „nu pot, nu e de mine, e teapa, e ruleta”. mult succes

  23. Cristi
    23.06.2010 la 17:11

    Sau mai bine spus Gabi : daca nu esti sigur de decizia de investitie nu te baga , mai asteapta.
    Daca vezi ca pierzi mereu inseamna ca undeva gresesti.Te apuci si mai studiezi. Pleci din nou la drum.Sau intr-adevar s-ar putea ca trading-ul sa nu fie de tine si atunci mai bine te orientezi spre alte forme de investitii ( fonduri , banci, s.a.m.d. ).Oricum cind iti deschizi un cont la o casa de brokeraj , vei fi intrebat despre aversiunea ta fata de risc. Daca nu nu doresti sa risti nimic , un broker profesionist te va indruma pe drumul bun.

  24. gabbis
    23.06.2010 la 17:34

    Pentru mine bursa in general este un sector cam necunoscut dar as fi tentata sa investesc doar la recomandarea unui broker profesionist, care sa ma indrume pentru inceput..As miza pe urma si pe flerul si intuitia mea, desi cred ca investitia minima pe care ar presupune-o piata Forex este captivanta.

  25. 23.06.2010 la 17:34

    @gabi. Ok mersi de explicatii si sunt binevenite dar ajungem la aceleasi concluzii. E vorba de specula (iti faci strategii pentru a specula), de risc mare pentru incepatori(chiar si pentru cei avansati) si o piata in care nu esti casa ci faci parte din ea. Asta nu inseamna ca esti casa. Similaritatile cu jocurile de noroc se observa si imi mentin parerea.
    Propun thread inchis pentru ca ce a fost important s-a zis deja.

  26. 23.06.2010 la 19:42

    Cu câteva luni în urmă, m-am informat în ce constă investiţia pe piaţa FOREX, care are avantajul(zic eu)că o poţi face online şi că suma minimă care poate să aducă beneficii este de 100 euro. Dar nu am avut curajul pentru că…..!

  27. Razvan Pascu
    (author)
    23.06.2010 la 19:51

    @ ameno: FOREX-ul este deosebit de pariurile sportive prin simplul motiv ca la pariuri iti trebuie doar noroc iar pe FOREX iti trebuie si stiinta (vezi analiza tehnica), tehnica (o strategie pe care sa o respecti) si cunostinte economice. Si nimic din toate astea nu iti garanteaza succesul.

    @ Cristi, multumesc foarte mult pentru comentarii si detalii. pe contul demo e mult mai simplu decat pe un cont live din simplul motiv ca nu sunt banii munciti de tine si nu iti pasa de banii virtuali. pe contul demo eu mereu castigam, pe cel live mai niciodata. 🙂

    @ Gabi, multumesc foarte mult pentru exemple.

    @ steiul, FOREX-ul e speculatie curata, exact asta este si nici nu are pretentia sa fie altceva.

  28. 13.08.2010 la 12:49

    🙂 interesant

  29. 12.09.2010 la 03:46

    Salut!
    am sa urmaresc si eu discutiile despre Forex ba chiar am sa te contactez „Cristi” pentru mai multe informatii.
    Eu am inceput Cu un cont demo unde incepator fiind doar cu o idee vaga despre forex si ce urma sa fac,am „nimerit” cateva tranzactii ce mi-a adus profituri consistente (de 3-4 ori banii jucati), pe demo e foarte usor de „aruncat” cu bani,de cateva zile am cont real,am investit o suma modesta ( 500euro ) dar stresul e mult mai mare si nu mai am curajul sa „arunc” banii pe orice tranzactie. Sper ca norocul incepatorului sa nu ma lase cel putin pana nu dublez suma 😀

    Astept noi articole despre FOREX,sugestii,pareri

  30. 18.09.2010 la 12:12

    Piata forex este fparte riscanta pentru incepatori. nu va aruncati cu capul inainte..sa nu il pierdeti
    Stima!

  31. dan
    22.11.2010 la 19:17

    cred totusi ca ai vrut sa zici leverage, nu laverage..

  32. gogu
    25.05.2011 la 10:15

    Nu „laverage” ci „leverage” (pârghie.

  33. 04.06.2011 la 19:13

    In prima zi m-am jucat cu un cont demo de 50.000 eur si nu pot sa spun ca mi-a displacut. Mai ales imi place sa cumpar cand e piata foarte jos si sa speculez in urcare. Acum am invatat si in coborare. imi place sa vand si sa cumpar loturi folosind butoanele alea si nu cu ordine din alea cu diminuarea pierderii. Oricum mai am de studiat. cert e ca dupa doua ore ajunsesem pe la 54000 de eur …Nu m-am aruncat pe multe valute, ca nu le pot urmari …am ales doar euro /usd si euro/chf parca.

  34. teodor
    25.06.2011 la 15:31

    Salutare tuturor si succes celor care tranzactioneaza la forex.Eu sunt nou in aceasta afacere sa-i zic asa si am nevoie de o strategie.Gabi am inteles ca ai tu o strategie buna,am incercat sa o inteleg din ce ai scris si cred ca ai dreptate dar daca vrei sa imi explici mai in detaliu.Multumesc anticipat. [email protected]. Mult succes tuturor.

  35. booghie
    13.10.2011 la 01:27

    Interesante discutiile,rog pe cei care au ceva experienta si cateva material la indemana,carti,studii…etc,sa dea o mana de ajutor celor care se afla la inceputurii.Multumiri lui Gabi si lui Cristi pentru postarile obiective.

  36. 07.12.2011 la 08:37

    Pentru a tranzactiona pe Forex trebuie mai mult decat pare la prima vedere,cine crede ca este vorba doar de intuitie se inseala amarnic.Forex are ca scop speculatia valutara,speculatie care nu este o joaca.Daca doresti sa faci tranzactii pe forex,trebuie sa fi bine informat in economiile tarilor care detin respectivele valute/monede.Pietele bursiere sunt mai mult decat par si mult mai complicate.Pentru a face o strategie trebuie sa cunosti politicile internationale din economie si politica si sa intelegi putin care sunt strategiile statelor puernice care influenteaza aceste valute/monede.Informatiile sunt cele care iti aduc profit-pierdere.

  37. dan
    06.02.2012 la 23:29

    buna. ca oricare sunt interesat sa obtin ceva profit si in afara de salariu, fiind bugetar.colegii mei joaca la pariuri sportive, dar m-am scarbit de fotbal si nu pun la pariuri.de curios am facut un cont pe forex si am fost sunat de un broker destul de rapid.
    ma gandeam ca pot incerca ceva gen cu bani virtuali dar tipu a zis sa am 100 euro in cont si sa incepem cu un cont demo.lamuriti-ma eu vroiam sa rulez un pic bani virtuali pana intru pe ai mei, mai ales ca nu am avut treaba cu piata valutara sau cunostinte in domeniu.am studii doar in domeniul dreptului lucrand ca politist

  38. 09.11.2012 la 18:31

    Serios…Explicatiile sunt departe de realitate si multi termeni sunt gresit explicati.
    (ex leverage, care este un multiplicator la baza si afecteaza ‘margin’-ul disponibil iar in functie de broker te baga in margin call (adica pierzi intre 70% si 90% din ‘investitie’).

    Miscarile de la 1.2 la 1.3 pe EUR/USD sunt catastrofale.

    Nu neaparat leverage-ul este tricky ci combinatia leverage-margin call.
    Daca tranzactionati cu leverage mai mare 50 sunteti in categoria sigur de pierdere.

    Tot articolul suna a reclama unui broker de tip iForex : tanti Leana vanzatoarea face 2000 euro cu doar 100 in fiecare luna (bullshit)

  39. 05.04.2013 la 14:12

    Salut! As vrea sa aflu mai multe despre cum se tranzactioneaza Forex, dar, intr-adevar, dupa cum scrie si in articol, multi pierd din lacomie. Cred ca inainte de a specula corect leverage-ul, trebuie sa te informezi si sa ai un broker bun.

  40. 31.01.2015 la 10:37

    este fuarte tare saitu

Vezi aici mai multe imagini de pe pagina mea de Instagram! Urmareste-ma pe Instagram! Click aici!