excursii-razvan-pascu

Dupa ce Executivul a recunoscut ca etapa a-II-a a Programului Rabla nu a avut succesul asteptat,  Ministerul Mediului a hotarat sa schimbe beneficiile programului de casare a masinilor vechi. Astfel, in program au intrat si persoanele juridice, care pana acum nu beneficiau de aceste avantaje si, pe langa acest lucru, conform noii legi, in acest program vor intra si alte categorii de autovehicule, inclusiv tractoare. Prima de casare pentru tractoare este de 17.000 RON.

Cea mai buna veste pentru cei interesati este insa ca orice persoana fizica va putea sa caseze pana la maximum 3 rable, beneficiind de o prima de casare cumulata de 3800 RON * 3, adica maximum 11.400 RON (aproximativ 2700 euro). In plus, daca pana acum era obligatoriu ca rabla sa fie pe numele celui care vrea sa cumpere masina noua, incepand cu noua lege pentru care Guvernul isi asuma raspunderea (lege care face parte din pachetul anticriza propus de Guvern) aceasta obligatie nu mai exista. Astfel, orice proprietar de rabla poate merge la centrul specializat pentru scoaterea din circulatie a acestor vehicule unde primeste un tichet valoric pe care il poate folosi sau il poate vinde catre o terta persoana.

Important este ca orice persoana interesata de achizitionarea unei masini noi se poate prezenta cu pana la 3 astfel de tichete, indiferent pe numele cui sunt ele emise. Astfel, e foarte probabil ca o mica „Mafie a rablelor” sa rasara, iar pretul acestora sa creasca destul de mult si fara nici o alta explicatie.

Oricum, cred ca decizia este una buna, tinand cont ca in a-II-a etapa s-au vandut doar 9649 masini noi prin acest program. In Germania, unde prima de casare a fost de 2500 de euro Programul Rabla autohton a avut un succes enorm, fiind epuizat intregul buget alocat (de 5 miliarde de euro) si vanzandu-se peste 2 milioane de masini. Programul a fost copiat in intreaga lume, SUA fiind printre ultimele state importante care au introdus acest program, cererea de masini crescand si aici de la o zi la alta datorita primei de casare de 4000 de dolari oferita de americani.

Razvan Pascu

0 comentarii

  1. iulian M.
    03.09.2009 la 09:35

    putem spune ca tot raul spre bine, chiar daca s’ar crea o asa-zisa mafie a rablelor, rablele tot vor disparea incetul cu incetul din tara noastra… cati dintre noi nu am injurat cand in fata noastra era un mosnegut cu o dacie de prin ’70 cu 4 trepte care mergea cu 60km in afara localitatii si nu aveam pe unde sa il depasim?! bineinteles, am vazut si astfel de mosneguti cu Logan,dar macar mergeau cu 80-90… 😀

  2. Cosmin
    03.09.2009 la 10:05

    Ar fi super bine sa fie asa. Iti dai seama ca pentru o Dacia Logan ar fi cam jumatate din valoarea masinii

  3. 03.09.2009 la 10:43

    @ iulian M.
    aici nu e vorba de viteza ci de siguranta 🙂

  4. 03.09.2009 la 12:28

    Interesanta proportia:

    900 euro Romania
    2500 euro Germania
    2850 euro SUA

    De 3 ori mai putin la romani …

  5. Elena
    03.09.2009 la 13:25

    Abia astept! Mi-as schimba masina una-doua 🙂

  6. Lau
    03.09.2009 la 13:35

    Ehee! Acum sa te tii afaceri! Sa-nceapa bisnita! 🙂 Si la rable si la tichete. Dar lasa, tot raul spre bine, caci nu-mi va parea deloc rau ca vor iesi din trafic masinile „batrane” care polueaza din plin. Nu de putine ori am prins in fata mea, in trafic, masini care reprezinta un real pericol public, practic arme pe 4 roti, instabile, care scoteau metri intregi de fum sau care pareau ca se dezmembreaza la fiecare groapa (ce sa mai vorbim de rugina). Nu zic, una peste alta, au fost masini bune, durabile, dar stiti cum este si cantecul: „Vine-o vreme..cand te lasi de toate”! 🙂 Asadar, nenica, sa te tii preturi la negru la tichete! Eu chiar sunt curios! 😀
    O zi placuta!

  7. larisa
    03.09.2009 la 15:42

    nu i de mirare ca ca etapa a-II-a a Programului Rabla nu a avut succesul asteptat ,pentru ca suntem in an de criza.si orice om se gandeste ca pe langa acea prima primita de la stat va trebui sa mai puna o suma destul de consistenta pentru a si putea achizitiona un alt autovehicul.Oricum prin programul rabla lansat in Germania masina noastra autohtona,DACIA,a avut foarte mult de castigat,fiind una dintre cele mai solicitate,una dintre cele mai vandute ,si cred ca ar trebui sa profite din plin de orice ocazie i se ofera de la acest program indferent in ce tara va avea loc.

  8. rizica
    03.09.2009 la 18:01

    Este o idee foarte buna pt ca avem mari sanse sa scapam de rablele care polueaza(inclusiv fonic)

  9. 03.09.2009 la 19:16

    E o decizie foarte buna, ar fi bine sa fie asa! Sa vedem acum

  10. Razvan Pascu
    (author)
    03.09.2009 la 20:24

    Si eu cred ca este o masura buna, sper sa o si vedem aplicata.

  11. Razvan Pascu
    (author)
    03.09.2009 la 20:25

    Chiar asa 🙂

  12. Razvan Pascu
    (author)
    03.09.2009 la 20:26

    Cred ca in fiecare parcare sunt cateva rable care nu mai au nici proprietar, nimic. Macar se mai elibereaza din locurile de parcare 🙂

  13. 06.09.2009 la 10:30

    Ca orice masura arbitrara a statului in economie, si aceasta va avea „efecte secundare”.
    Cu cat statul e mai putin capabil (asa cum e cazul la noi) cu atat mai multe probleme va genera o decizie a acestuia. Eu lucrez in industria auto si „beneficiez” direct de maretele efecte ale acestor decizii. Practic ceea ce au spus guvernantii romanilor este NU MAI CUMPARATI MASINI ACUM, MAI ASTEPTATI PANA LA ANUL SI LE VETI LUA MAI IEFTIN. E tot ceea ce speram, ca si putinii clienti care mai erau, sa amane pana la anul achizitia unei masini. Si sa nu ne amagim ca din ianuarie se va intampla ceva. Ianuarie in Romania e ca lunea… nici iarba nu creste. Pana facem bugetul, pana remaniem guvernul, pana semneaza unul, altu’, prin aprilie poate vom vedea masura aplicata. Deci, 8 luni de acum inainte, romanii stiu ca ar fi bine sa nu isi cumpere masina. Si asa multi dealeri auto sunt in pragul falimentului, si abia isi pot plati angajatii. Astfel de masuri nu fac decat sa destabilizeze economia.
    Eu zic sa nu mai laudam masurile astea populiste, care nu fac altceva decat sa interfereze cu piata libera, sa creeze sezonalitati periculoase, dificultati de productie si aprovizionare si o gramada de neplaceri.
    Ceea ce ne lipseste noua e stabilitatea. Hai sa luam o hotarare (dupa ce ne gandim foarte bine)si sa o pastram. Ideal ar fi fost ca aceasta prima de casare sa ramana constanta, sa nu existe limitari de locuri, sa nu „expire’ niciodata posibilitatea de a beneficia de ea, pur si simplu sa fie o suma din parte statului daca predai o masina veche, poluanta si cumperi alta noua.
    Atunci, da, ar fi un ajutor si pentru cetatean, si pentru vanzarile de masini noi. Insa deciziile astea … sunt doar voturi… ipotetice.
    Asa ca, ma scuzati, dar bilet doar dus pentru Congo de unde luam?

  14. Razvan Pascu
    (author)
    06.09.2009 la 14:23

    Din pacate….ai dreptate!

  15. 08.09.2009 la 22:12

    Interesant ar fi de stiut din ce data intra in aplicare ….Eu personal as fi deacord sa imi dau cele doua dacii si un oltcit pe ca avans pentru un logan….
    Daca tot e anticriza macar sa ii scot pe ai nostrii din rahat decat pe nemtii aia care au avut deja peste 2 mil masini…..
    Daca as fi in locul celor din parlament as mentiona numai dacia in acest proect.Dar apar”discriminarile” daca se face asta…..
    Daca stie cineva data la cre va intra in vigoare astept 😀

  16. MARI MAR
    19.11.2009 la 13:56

    Stie cineva, in cazul in care nu doresc sa cumpar o masina noua, cum as putea sa valorific tichetul de 3800 lei?

  17. Lau
    20.11.2009 la 15:09

    @MARI MAR
    Tichetul valoric rezultat in urma casarii masinii personale poate fi instrainat oricand. Acum depinde de tine daca vrei sa il vinzi sau sa il faci cadou unei rude apropiate, sau unui prieten, etc, ce doreste cumpararea unei masini noi.
    Din cate stiu eu, poti casa pana la 3 masini / persoana, asadar vor fi destule persoane interesate in cumpararea acestor tichete.

    Referitor la pret nu stiu ce sa-ti spun concret, dar pretul si-l face fiecare, dupa cum considera!

    Bafta multa!

Vezi aici mai multe imagini de pe pagina mea de Instagram! Urmareste-ma pe Instagram! Click aici!