Informatii de business
La loc comanda cu impozitul minim!
Scris de Razvan Pascu
09.05.2009
Dupa ce a starnit o gramada de discutii intre oamenii de afaceri si Guvern, dupa ce atata lume a spus ca nu este nici o branza cu acest impozit minim iar eventualul castig de 3-4 sute de milioane de euro la Buget din acest impozit poate fi anulat de evaziunea fiscala la care ar putea apela angajatorii, dupa ce ministrul Pogea s-a incapatanat sa spuna intr-una ca nu vor disparea firme de pe piata din cauza acestui impozit, dupa ce toata lumea normala la cap din tara asta a spus ca exemple de tari precum Franta (care are acelasi tip de impozit) sunt exemple negative si nu trebuie urmate mai ales in perioada de criza majora (plus ca in Franta exista un prag minim destul de ridicat sub care nu se plateste impozit forfetar), legea a fost adoptata si strictete si a intrat in vigoare la 1 mai.
Rezultatul: peste 14.000 de firme si-au suspendat activitatea numai in ultima luna.
Dupa 8 zile de la intrarea in vigoare a legii, ministrul IMM-urilor spune ca din toamna acest impozit ar putea fi anulat si ca vor incerca sa gaseasca o solutie pentru a nu pune in pericol firmele mici din Romania.
Adica stiau ca pun in pericol firmele si totusi au facut-o!
Acesta este una dintre cele mai mari batai de joc la care am asistat si dovedeste ca avem un Guvern de oameni absolut incompetenti.
Mi se pare mie sau Romania e tara nimanui?!
Razvan Pascu
Despre mine:
Am calatorit in peste 90 de tari si o fac mereu cu aceeasi placere, dedicare si sete de cunoastere. Calatoriile sunt binecuvantarea mea si am reusit sa imi transform pasiunea intr-un job care ma face fericit. Cel mai fericit ma fac, insa, cei doi baieti ai mei, Alex si Vlad, de la care imi amintesc zilnic despre copilarie. Sunt consultant in marketing turistic, antreprenor implicat in mai multe business-uri din diverse domenii de activitate, sunt workaholic si bucuros ca am crescut de la zero, alaturi de echipa mea, mai multe companii. Sotia mea si echipa ei se ocupa de agentia de Evenimente Corporate, PR si Marketing Travel Communication Romania. Sunt implicat in mai multe organizatii nationale de promovare si dezvoltare a antreprenoriatului, am o diploma de licenta in Marketing (ASE Bucuresti), un masterat in Comunicare (SNSPA), un Executive MBA pe care l-am absolvit la WU Vienna University (2013-2015) si un curs de Global Strategy absolvit la Carlson School of Management (University of Minnesota, SUA).
Revista Forbes m-a inclus in 2013 in topul “30 de tineri sub 30 de ani in Romania”, sunt mereu optimist si un prieten de cursa lunga. Am zburat atat de mult pe toate continentele incat as fi putut face ocolul Pamantului la Ecuator de peste 250 de ori. In ultimii 4 ani am calatorit cu peste 2000 de romani in vacante premium pe care le-am organizat impreuna cu partenerii mei prin toata lumea, in locuri exotice si indepartate. In 2019 am primit premiul “Travel Personality of the Year” de la FORBES Romania.
Imi place mult Romania si sunt printre cei care se simt bine in tara lor. Am devenit antreprenor dupa ce am lucrat 8 ani in 2 multinationale din Bucuresti, iar acum la traininguri sau in emisiuni TV le vorbesc angajatilor din corporatii si antreprenorilor despre echilibrul Work-Life si despre intraprenoriat.
Acesta este blogul meu personal, unde scriu ceea ce simt si ce gandesc si unde am diverse colaborari cu branduri care isi doresc sa se asocieze cu imaginea mea si a familiei mele. De 10 ani acest blog si paginile de Facebook si Instagram ale mele au adunat o comunitate de peste 300.000 de romani inteligenti si sunt locuri de intalnire pentru oamenii de bun simt, optimisti, iar subiectele abordate sunt exclusiv de calatorie, premium lifestyle, business si antreprenoriat. Am doi copii minunati si o sotie fantastica, impreuna cu care calatoresc prin toata lumea si alaturi de care am aflat cum bucuriile simple sunt cele care te fac fericit cu adevarat. Impreuna, incercam sa le insuflam romanilor pasiunea pentru calatorii si bucuria de a-si umple cartea de memorii cu amintiri de prin toate tarile Pamantului.
Oricum, eu cred ca a fost o masura luata pe genunchi fara o analiza in detaliu a costurilor unei astfel de impuneri. Castigurile estimate ar fi de 450 mil euro iar pierderile (prin inchiderea firmelor) cu siguranta vor fi pe masura. Pierderi vor fi, din neplata contributiilor la pensii, sanatate, taxe locale, din plata somajului pentru cei care isi pierd locurile de munca…prin urmare, nu inteleg utilitatea acestei masuri.
Piata romaneasca e saturata si produce exact cat e nevoie, in plus, noi romanii avem produse de nisa care se vand foarte bine.
Ma intreb de exemplu daca produsul „sampon garnier” se produce si in Romania sau pasta de dinti ” aquafresh”, la fel cum se produce Coca cola sau Santal.
Daca se va intampla acest fenomen in Romania, atunci vom intra in Europa automat si vom fi in stare sa promovam si produsele romanesti similare care sunt de aceeasi calitate, macar pe piata romaneasca.