excursii-razvan-pascu

De cand ma stiu calator, imi place sa pun la punct cat mai multe detalii inainte de orice excursie, sa las cat mai putin loc imprevizibilului si sa existe intotdeauna planuri de rezerva “in caz ca”. Iar printre primele mele “griji” atunci cand plecam undeva este sa avem asigurare de calatorie toata familia, chiar si daca plecam doar pana in Bulgaria. Poate spuneti ca sunt control freak, dar mereu am considerat asigurarile (de orice fel) foarte utile. Mai bine sa fie „bani aruncati” decat sa am vreodata nevoie de ele. Iar timpul mi-a demonstrat ca am dreptate pe aceasta tema.

Pentru multi stiu ca este un subiect „plictisitor”. Insa asigurarile le faci cand iti este bine, pentru zile in care ti-ar putea fi mai rau. Nu invers. Si daca esti responsabil.

De ce aleg sa fac mereu asigurare de calatorie?

Dincolo de felul meu precaut de-a fi, ma raportez si la experientele personale sau intamplarile in care asigurarea de calatorie ne-a salvat de cateva ori de la pagube mari in buzunarul propriu. Una dintre datile in care am avut nevoie de asistenta a fost in SUA in urma cu ceva ani, cand Andrei i s-a facut destul de rau in California.

De obicei, suntem „rezistenti” la durere si nu ne panicam usor, mai ales ca efectele jet lag-ului si ale calatoriilor lungi sunt cunoscute ca dand batai de cap din cand in cand. Insa, de data aceasta, nu parea a fi vorba doar de oboseala, asa ca am fost la spital ca sa fim siguri ca nu e ceva grav. Din fericire, era ceva asemanator unei caderi de calciu combinat cu ceva mancare proasta, asa ca doctorii i-au prescris Andrei niste pastile, i-au facut niste analize, apoi ne-au trimis acasa. Toata aceasta procedura ne-a costat peste 2000 de dolari. Stiam ca sistemul medical din Statele Unite este extrem de scump, insa experimentand pe pielea noastra, ne-am convins.

Norocul a fost ca asigurarea ne-a acoperit toate costurile si pentru care am fost recunoscatori. Mai ales ca procesul in sine de recuperare a pagubelor a fost foarte rapid.

Ce vreau sa transmit nu este panica, ci, mai degraba, increderea ca o asigurare buna isi face treaba la momentul potrivit! Si ca preferi sa o ai si sa nu o folosesti, decat sa ai nevoie de ea si sa nu o ai.

Pe scurt, pe langa carduri si pasaport, ce nu lipseste niciodata din bagajul meu este asigurarea de calatorie.

De ce sa incheiati o asigurare de calatorie?

E simplu! Pentru ca, din punctul meu de vedere, intotdeauna este mai usor sa previi, decat sa „tratezi”. Si pentru ca niciodata nu esti „prea safe”, mai ales cand vorbim despre calatorii in strainatate (si nu numai).

Si pentru ca de ceva timp mi-am mutat toate asigurarile la Groupama Asigurari, inclusiv pe cele de locuinta, sau chiar si de insolventa pentru companii, am sa va povestesc mai multe despre ei si produsele lor pentru calatorii, astfel incat sa puteti lua cea mai buna decizie pentru voi si cei alaturi de care calatoriti.

Cum se incheie asigurarea Groupama?

Foarte rapid si simplu! Va puteti face asigurarea online, direct AICI, sau in orice agentie Groupama din tara sau prin brokeri.

Noi de multe ori facem asigurarea in seara dinaintea plecarii, dupa ce am terminat cu toate bagajele, dar ni s-a intamplat sa incheiem polita si chiar din aeroport, ori in timp ce stateam in coada la vama daca plecam spre Bulgaria. Daca doriti sa adaugati si optiunea suplimentara de STORNO, atunci trebuie sa cumparati polita de asigurare cu cel putin 3 zile inainte de data plecarii, iar calatoria sa aiba o durata de minim 3 zile. In cazul in care incheiati polita in ziua plecarii, clauza STORNO intra in vigoare 3 zile mai tarziu.

Informatiile pe care trebuie sa le furnizati sunt cele de baza, asadar procesul in sine nu dureaza foarte mult. Cateva minute. Iar daca vreti sa faceti simulari de costuri pentru a alege cea mai buna varianta servicii oferite-pret, puteti face asta tot online pe site-ul Groupama Asigurari.

Ce riscuri acopera o astfel de asigurare de calatorie?

In  primul rand, asigurarea implica partea medicala. Astfel, sunt incluse, printre altele si:

– Asistenta medicala de urgenta

– Repatrierea medicala si funerara

– Tratamentul dentar de urgenta

– Cheltuieli suplimentare in cazul spitalizarii pe o perioada mai mare de 10 zile (vizita unei rude, repatrierea minorilor, convorbiri telefonice de urgenta)

E bine de stiut ca suma asigurata depinde de pachetul de asigurare ales, dat fiind ca exista 3 optiuni.

Apoi, sunt incluse asigurarea de accidente, raspunderea civila individuala si asigurarea documentelor. Si aici, suma asigurata depinde de pachetul ales, cu mentiunea ca in cazul pachetului A, cel simplu, raspunderea civila si asigurarea documentelor nu sunt incluse, pachetele B si C acoperind pana la 400 de euro.

Iar daca va doriti o asigurare completa, puteti adauga asigurari suplimentare, cum ar fi:

Anularea Calatoriei – suma asigurata fiind de max. 1000 euro pentru pachetul A, max. 3000 euro pentru pachetul B si max. 5000 euro pentru pachetul C

Sporturi de sezon – in limita sumei asigurate din pachetul de baza

Calatorii cu avionul – aici fiind incluse intarzierea bagajului (200 euro), pierderea bagajului (500 euro), in perioada Craciunului (750 euro), intarzierea cursei aeriene (max. 500 euro), pierderea cursei aeriene (max. 1.000 euro)

Intreruperea/Extinderea calatoriei – intreruperea calatoriei persoanei asigurate (max. 300 euro), repatrierea copiilor minori (max. 500 euro), extindere pentru sot/sotie (max. 500 euro)

Servicii de asistenta rutiera: Max. 1.500 euro/eveniment, inclusiv tractare sau reparatii in service (asta este utila daca plecati cu masina in vacanta!)

Ce se intampla in cazul infectarii cu Covid-19? Ce acopera asigurarea Groupama cu clauza COVID?

Cel mai important beneficiu adus de clauza COVID este acoperirea in limita sumei asigurate (10.000, 30.000 sau 50.000 de Euro, in functie de pachetul ales) a serviciilor de asistenta medicala de urgenta si cazul nefericit de repatriere in caz de deces in strainatate.

De asemenea, prin clauza de intrerupere/extindere a calatoriei sunt acoperite evenimentele cauzate de izolare sau carantina si cele cauzate de diagnosticarea cu Covid-19, ca de exemplu: cheltuielile achitate pentru cazare/hrana, telefon, bilet de avion pentru intoarcerea in tara ori extinderea calatoriei in limita sumei asigurate, respectiv max. 300 euro, atat pentru asigurat, cat si pentru persoana alaturi de care calatoreste, ori pentru copiii minori inclusi pe polita.

In cazul nefericit in care aveti nevoie si de spitalizare sau este necesara carantinarea sau izolarea,  se poate extinde calatoria, inclusiv pentru sotul/sotia/partenerul si/sau copiii alaturi de care calatoriti, prin rambursarea cheltuielilor cu cazarea, pana la maximum 500 de euro.

Ce trebuie sa faci daca te imbolnavesti in vacanta? Ce pasi trebuie urmati in cazul imbolnavirii in strainatate?

Cam toata lumea prefera decontarea directa, adica sa plateasca asiguratorul direct clinicii sau spitalului, nu sa achite bolnavul, urmand ca acesta sa isi recupereze banii ulterior. Asa mi se pare cel mai usor pentru toata lumea si plus ca unele costuri sunt oricum exagerat de mari si poate nici nu ai bani sa le achiti pe loc.

Tot ce trebuie sa faceti cand aveti o astfel de urgenta in strainatate este sa sunati la numarul de telefon 0374.110.115 in maximum 48 de ore de la aparitia evenimentului pentru care va doriti sa beneficiati de asigurare si sa le furnizati operatorilor detalii precum nume complet, CNP si eventual seria si numarul politei de asigurare.

10% discount la asigurarile de calatorie pentru persoanele vaccinate

Recent, cei de la Groupama au anuntat ca ofera o reducere de 10% la asigurarea de calatorie tuturor persoanelor vaccinate si copiilor minori ai acestora daca sunt inclusi pe aceeasi polita.

La cat mai multe calatorii in siguranta!

Vezi aici mai multe imagini de pe pagina mea de Instagram! Urmareste-ma pe Instagram! Click aici!