fbpx
excursii-razvan-pascu

Ultimele 8 luni au fost despre readaptarea, schimbarea si sustenabilitatea business-urilor din majoritatea domeniilor, dar mai ales din industria HORECA. Nici nu vreau sa ma gandesc ce a fost si inca probabil este in sufletul tuturor antreprenorilor din domeniu, dat fiind ca lucrurile se schimba constant si peste noapte, iar sprijinul din partea autoritatilor intarzie sa apara, ba chiar uneori pare ca li se pun de fapt bete in roate antreprenorilor, cu masuri anuntate peste noapte, fara dialog si uneori fara logica.

M-am pus de multe ori in “pantofii” unui hotelier in ultima perioada, mi-am facut analize SWOT mentale incercand sa identific oportunitatile acestei perioade si acele masuri care ar ajuta industria sa iasa din acest blocaj. Noi pe consultanta si marketing lucram cu cateva hoteluri mari si stiu ca a fost o perioada dificila.

Dintre intrebarile pe care mi le-am pus, amintesc doar cateva:
  • Ce m-ar determina, ca turist, sa calatoresc in aceasta perioada?
  • Cum m-ar convinge un restaurant sa continui sa servesc masa la el (acum doar la terase) sau sa comand acasa?
  • Cum m-ar convinge un antreprenor din turism & HORECA ca isi doreste sa ii fiu client nu doar pentru cifra de afaceri pe care i-o generez, ci si pentru ca intelege ca este un parteneriat de lunga durata si o lupta pentru supravietuire a amandurora? Eu imi doresc sa calatoresc, sa stau la hoteluri si sa ma bucur de servicii impecabile, dar in deplina siguranta pentru ca asta imi va aduce confortul psihic sa trec peste toate incertitudinile care ne inconjoara.

.

In urma cu mai bine de 10 ani, imi amintesc ca ma plimbam pe strazile din Cairo si soferul care ne insotea, un om foarte inteligent si bland, mi-a spus ca egiptenii vad turistii ca pe niste “dolari cu picioare”. Ca el nu intelege acest mod de a privi lucrurile, pentru ca asta nu inseamna emotie si cultura, ci doar un schimb mercantil de lucruri care, pe termen lung, va determina o viata scurta a unei destinatii turistice. Imi spunea el atunci ca succesul unei destinatii turistice este dat de dorinta de a reveni a celor care ii trec pragul.

Va povestesc asta pentru ca de cativa ani aveam deseori impresia ca turistii sunt tratati doar ca niste “dolari cu picioare” si nimic mai mult.

Altfel cum va explicati ca este posibil ca in anul 2020 sa fie restaurante unde nu puteai plati prin POS, hoteluri la care rezervarea se facea exclusiv telefonic si plata cash la check-in. Bine, explicatii fiscale exista in mod clar, dar nu despre asta vreau sa vorbesc astazi. Sau ca sunt hoteluri fara un website propriu, fara un sistem de management al rezervarilor, fara sa isi integreze sistemele de rezervari din diferite motoare de rezervare si de cautare. Nu va imaginati ca o fac din cine stie ce motive oculte, ci pentru ca s-a popularizat acest “merge si asa”. Pentru ca noi acceptam sa platim cash, sa sunam in receptie si nu am cerut niciodata mai mult, disperati cu totii dupa un discount pana la limita supravietuirii unui business, iar nici ei nu s-au vazut constransi sa faca schimbari.

Dar iata ca a venit pandemia, acest moment ZERO in turismul mondial. Moment in care noi, ca oaspeti, avem nevoie de mai mult decat o camera confortabila si o masa delicioasa. Avem nevoie de mai mult decat o localizare intr-o zona turistica si mai mult decat un personal amabil. Avem nevoie de siguranta.

Si o sa va povestesc din experienta mea, cum am prins incredere sa calatoresc in luna Iunie, imediat dupa primul lockdown “pandemic”.
  • Am cautat proprietati care sa ma informeze corect si complet asupra masurilor luate. Desigur ca nu imi doresc sa ma cazez intr-un “spital”, dar vreau sa stiu inca de la momentul rezervarii ca toate masurile impuse de autoritati sunt respectate.
  • Am cautat proprietati care sa foloseasca tehnologia in beneficiul lor si care sa ma ajute sa minimizez expunerea la angajatii lor si la ceilalti oaspeti ai hotelului.
  • Am cautat proprietati care sa faca check in-ul si check out-ul cat mai simple pentru mine, sa nu fiu nevoit sa astept la coada pentru check in, sa nu fiu nevoit sa astept prea mult la check out.

Si prima surpriza placuta a venit chiar la prima calatorie post-lockdown, prin judetul Covasna. Urma sa stau cateva zile la Proprietatile Contelui Kalnoky de la Miclosoara si cateva zile la Daniel Castle. De la ambele proprietati am primit un email de online check in, prin care completam datele pe telefon, ca sa nu mai astept la receptie. Am facut check in-ul online si la sosirea la proprietati am primit cheia de la camera. Totul a durat mai putin de 3 minute.

.

Ulterior am aflat de la proprietarii de la Daniel Castle ca, drept raspuns la “pandemie”, au implementat o solutie tehnologica pentru a automatiza procesul de check in, check out si comanda de la restaurant. Totul se face printr-o aplicatie care se numeste Guest App PynBooking, extrem de usor de folosit, un business romanesc despre care vreau sa va explic mai departe.

.

Pe scurt despre PynBooking – solutia de smart management si automatizare pentru hoteluri si restaurante

In acest context, ceea ce i-a mai ajutat cat de cat pe unii sa supravietuiasca a fost capacitatea de a se reinventa, dar si digitalizarea. Printre cele mai ingenioase solutii implementate de hotelieri pe care i-am intalnit in aceasta perioada se afla si PynBooking, un produs smart sau, mai bine zis, o solutie smart de management si automatizare creata special pentru HoReCa.

Ce mi-a placut la PynBooking? Ce poti face prin intermediul acestei aplicatii?

PynBooking este, de fapt, un ecosistem de aplicatii. Este o solutie completa care faciliteaza intreaga experienta pe care o are turistul cu hotelul si/sau restaurantul, care e alcatuit din cinci pasi:

  • Rezervarea,
  • Comunicarea,
  • Sosirea,
  • Sederea,
  • Plecarea.

Partea faina e ca PynBooking te asista pe parcursul intregului proces.

Cu ajutorul aplicatiei PynBooking, ca si oaspete al unui hotel ce foloseste acest serviciu, iti poti face check in-ul online, fara sa fie nevoie sa mai stai la coada la receptie, unde poate fi aglomerat. Exista chiar si posibilitatea sa primesti un fel de cheie electronica pe care sa o utilizezi pentru a intra in camera pe care ai rezervat-o. Poti comanda bauturi sau mese cu servire la tine in camera sau pe terasa, poti solicita sa ti se curete camera, iar la plecare ai ocazia sa platesti online tot ce ai consumat. Inclusiv bacsisul poate fi achitat prin aplicatie.

Cum functioneaza PynBooking? E complicat de folosit? Ce avantaje are aceasta aplicatie?

Haideti sa va arat mai in detaliu despre ce este vorba cu aplicatia PynBooking. Sunt aproape convins ca si voua o sa vi se para la fel de fain ca mie, mai ales in acest context in care cu totii cautam sa ne expunem cat mai putin si sa rezolvam totul rapid si fara griji.

Sa luam exemplul unui Hotel Demo, care poate fi orice alt hotel unde aveti rezervare si care foloseste acest produs de management hotelier.

Voi detalia, in cele ce urmeaza pasii experientei turistice in cadrul acestui hotel care are si restaurant.

Pasul 1: Rezervarea

Daca doriti sa faceti rezervare la acest hotel, care are in spate una dintre multiplele solutii oferite de PynBooking, trebuie doar sa dati click pe site-ul hotelului pe ,,Rezerva acum” si veti ajunge in urmatoarea pagina, foarte intuitiva si usor de folosit.

.

Alegem sus perioada, se genereaza tarifele, ne alegem tipul de camera si apasam pe confirmati rezervarea.

.

In pagina de confirmare vom vedea toate detaliile rezervarii solicitate si, in functie de facilitatile unitatii de cazare alese, puteti opta si pentru alte servicii extra ca in printscreen-ul de mai jos:

Eu voi alege un platou cu fructe si transfer aeroport.

.

La urmatorul pas ni se cere sa completam datele personale. Ce mi s-a parut foarte fain la acest pas este ca cei de la PynBooking au introdus inclusiv optiunea de a selecta plata cu tichete de vacanta, mai ales ca, in contextul pandemiei, valabilitatea voucherelor de vacanta emise in anul 2019 a fost prelungita pana la data de 31 mai 2021.

Daca nu vom alege optiunea de plata cu tichete, platforma ne va duce la pagina de plata online, iar apoi rezervarea este confirmata.

Rezervarea pe alte site-uri

Daca hotelul nu are site sau daca ati gasit hotelul pe o platforma de booking sau chiar printr-o agentie, tot in acelasi loc ajungeti. Se poate face rezervarea de oriunde datorita unui modul numit Channel Manager de la PynBooking, care este conectat cu Guest APP si cu cele mai importante platforme de rezervări online, precum Booking, Expedia, Travelminit si multe altele.

Pasul 2: Comunicarea

Prin tot ceea ce face, PynBooking faciliteaza comunicarea dintre hotel si turist. Indiferent de unde a fost facuta rezervarea, datele turistului ajung in sistemul PMS in cloud. Aici, personalul hotelului are toate detaliile rezervarii pe care le poate accesa, iar pe emailul pe care l-ati introdus in sectiunea detalii va veni si confirmarea rezervarii de la PMS.

Apoi incepe partea mea preferata, check-in-ul online. Mesajul de check-in pe care il veti primi difera in functie de cat de creativi au fost cei de la unitatea de cazare pe care ati ales-o.

Standard, mesajul de check-in va arata cam asa:

.

Primesti mesajul pentru check-in si pe telefon, prin SMS, nefiind, bineinteles, nevoie sa cari un laptop sau tableta dupa tine tot timpul

Pynbooking GuestApp este, asa cum l-au numit cei de la Castel Daniel, un fel de majordom online, ce va sta la dispozitie pe toata durata sejurului.

Pasul 3: Sosirea

Aplicatia Guest App va ajuta cu check in-ul dar si cu alte servicii ce le puteti solicita pe parcursul sederii (room-service-ul si serviciul de curatenie la orele solicitate), dar si cu plata tuturor serviciilor de care veti beneficia la cazare.

Pentru a face check-in, trebuie doar sa mergi pe iconita corespunzatoare, sa apesi ,,registration” si sa iti completezi datele personale.

.

La sosire, oaspetele primeste cheia de acces in camera pe telefon, daca hotelul foloseste un sistem de yale inteligente pe baza de cod numeric sau cod QR. Daca foloseste sistem de yale clasice, atunci oaspetele trece pe la receptie doar sa i se inmaneze cheia.

Oricum ar fi, se evita cozile de la receptie si oaspetele are pe telefon toate informatiile, astfel incat nici sa nu mai aiba nevoie de receptie.

Pasul 4: Sederea

Aplicatia de telefon GuestApp este foarte prietenoasa si super usor de folosit chiar si de catre cei mai putin tehnici, ca mine. De fapt nici nu este o aplicatie, nu trebuie sa instalezi nimic ca si client. Este doar o solutie web personalizata pentru telefoanele mobile. Are cateva butoane simple si intuitive. Similar arata si cea pentru laptop sau tableta. Mi-a placut la aceasta solutie tehnica pentru HORECA ca nu trebuie descarcata sau instalata o aplicatie, ci se acceseaza printr-un simplu click pe butonul din email.

Tot prin aplicatia GuestApp puteti solicita si transfer de la / spre aeroport, minibar sau SPA (daca este cazul), iar costurile serviciilor extra sunt adaugate automat la fisa de cazare si veti achita totul la check-out. Simplu de tot!

.

Daca ne ducem pe room service, in functie de meniul unitatii de cazare unde aveti rezervare, vi se vor afisa toate optiunile pe care le aveti pentru masa. Daca va face ceva cu ochiul, trebuie doar sa dati click pe produsul respectiv, iar daca, sa zicem, apa o vreti rece, puteti lasa un mesaj atunci cand faceti comanda si sa specificati acest aspect, la fel si locul unde vreti sa il aduca (de exemplu, in camera, la terasa restaurantului, in gradina etc).

Pasul 5: Plecarea

Nu in ultimul rand, asa cum va mentionam si la inceputul articolului, inclusiv check out-ul si plata pentru toate serviciile de care ati beneficiat pe perioada sederii se pot face online, apasand butonul de pay & check out. Simplu si rapid, fara batai de cap. Toate platile sunt securizate si procesate imediat, astfel ca sunt eliminate riscurile de frauda.

Aplicatia PynBooking este conectata cu Google Pay si Apple Pay. Asadar, puteti face plata in doua click-uri: din GuestApp veti fi redirectionat pe pagina de plata proprie din Google Pay sau Apple Pay.

Dupa efectuarea platii, primiti instant pe email factura, generata automat din sistemul Guest APP.

.

La plecare, lasati un review, Iar review-urile atrag alti oaspeti.

Daca v-am facut curiosi si doriti sa vedeti cum functioneaza PynBooking, accesati site-ul www.pyn.ro/demo/ sectiunea „Solicita un Consultant” puteti sa incercati 30 zile gratuit.

Tehnologizarea si digitalizarea – viitorul turismului post-COVID?

In aceasta perioada ciudata, cand uneori ne este teama si ne gandim de doua ori inainte de a ne intalni chiar si cu cei dragi, astfel de aplicatii te scapa de un stres suplimentar, te ajuta sa economisesti mult timp si sa iti organizezi programul fix cum vrei. Mi-ar placea sa vad tot mai multe unitati de cazare care aleg astfel de solutii digitale, atat pentru noi, ca turisti, dar si pentru eficienta business-ului.

Viitorul este cu si despre digitalizare si in turism, iar pe langa asta, adaugam si reinventare, transformare, gasirea de noi metode pentru a asigura siguranta calatoriilor, dar a le pastra atractive pentru turisti. Pe langa aplicatii precum cea prezentata mai sus, pretabila in cazul hotelurilor si restaurantelor (acolo unde au, desigur, alte facilitati, precum afisarea electronica a meniului, prin scanarea unui cod QR), sunt convins ca vom vedea tot mai des pe aeroporturi si in gari/autogari scanere pentru verificarea temperaturii, ghisee de preluare automata a bagajelor, aparate de self-check-in, porti de imbarcare automate sau, de ce nu, imbarcare pe baza de recunoastere faciala.

Nu stiu voua, dar mie toate acestea mi se par parti bune ale acestei pandemii, care ne-a fortat sa ne digitalizam si sa ne organizam altfel de cum eram obisnuiti.

Urmareste-ma pe Instagram! Click aici!
[icegram campaigns="28403"]