blog turism

Am facut pasul spre antreprenoriat acum 7 ani, dupa alti 6 ani petrecuti in corporatie, cu birouri in cladiri de sticla si tot confortul asigurat de colegi al caror job era sa se asigure ca avem toate consumabilele necesare, ca biroul nostru este curat, ingrijit, ca avem apa si cafea.

Nu am stiut pana cand nu am intrat in jocul antreprenoriatului cat de dificila este partea administrativa a unui birou. M-am trezit brusc in situatia de a inchiria un spatiu suficient pentru doua birouri, de a incheia contracte de internet si telefonie, de a-l mobila si de a asigura tot confortul necesar unui business la inceput de drum. Enorm de mult timp pierdut pe care acum, uitandu-ma in urma, ma gandesc ca ar fi fost mai util sa il „investesc” in proiectele si ideile business-ului meu, decat in decorul biroului.

Am avut atunci trei optiuni la dispozitie: inchirierea unui birou intr-o cladire cu mai multe spatii de mici dimensiuni, inchirierea unui spatiu mai mic intr-o cladire de birouri sau un hub. Hub-ul a picat pentru ca nu ma regaseam in propunerile hub-urilor de la noi, ideea cladiriii de birouri a picat pentru ca inchiriau suprafete de minim 50 – 100 mp, iar costul pe metrul patrat era destul de mare, in special din cauza serviciilor de mentenanta.

Am decis, asadar, sa inchiriez o camera intr-o cladire cu mai multe spatii de mici dimensiuni. A fost perfect pentru primul an de functionare. Acum am ajuns de la un spatiu de 130 mp si consider ca am formula perfecta pentru echipa mea.

De conceptul de „hub” am fugit destul de mult pana acum, pentru ca am observat ca se adreseaza in special unor business-uri mici, freelanceri, persoane aflate intre job-uri care mai realizeaza diferite proiecte. Stilul si decorul hub-urilor cunoscute de mine pana acum nu se potriveau cu tipul meu de birou „ideal”.  Totul pana cand am avut prima intalnire la Mindspace Pipera. Conceptul, designul, atmosfera si oamenii de acolo m-au surprins in cel mai placut mod posibil si, da, pentru un businessman nomad mi se pare locul ideal de unde sa iti conduci afacerea.

Care sunt elementele care m-ar convinge sa imi aduc business-ul la Mindspace?

Decorul si atentia la detalii

Tin foarte mult la aspectul, design-ul si feeling-ul pe care ti-l ofera un loc si cred ca biroul tau si spatiul in care iti primesti potentialii clienti sau parteneri de business spune foarte multe despre tine si despre obiectivele business-ului tau. Mindspace transmite ideea de „next level”, de „upscale” si nicidecum de business care „poate va functiona sau poate nu”. Mobilierul si decorul sunt atent alese, au mese de lemn masiv, elemente industriale, mobilier de piele, scaune cu tesaturi deosebite, o atentie speciala la lumina prin tot felul de lampadare si becuri decorative, carti si mici obiecte de design care fac trecerea de la un spatiu rece de birouri la un spatiu cald si primitor. Imi place in mod special combinatia dintre elementele vintage cu cele de design contemporan.

.

Birourile individuale combinate cu spatiile deschise

Recunosc ca nu lucrez bine din cafenele sau spatii deschise, insa mi se pare cool ca ofera mai multe zone de unde se poate lucra daca vrei sa mai diversifici zona de lucru. Au fotolii cu mese joase, o masa lunga, de lemn masiv dar si sali de meeting si, cel mai ingenios lucru, niste cabine telefonice cu o masa mica si un scaun, pentru atunci cand ai nevoie de maxima liniste si concentrare.

.

Zona de masa care poate trece lejer ca o cafenea „a casei”

Persoanele care lucreaza de la Mindspace si invitatii lor au cafea si specialitati de cafea la discretie, apa plata, apa infuzata cu tot felul de fructe de sezon, dar si o zona cu mese si scaune tip cafenea, pentru masa de pranz sau meeting-uri mai informale.

.

Receptia… cu un design in stilul receptiilor hoteliere

Sa fim sinceri… cate business-uri la inceput de drum au sedii cu receptie?! Eu nu cunosc niciunul, dar atunci cand am ajuns la intalnirea de la Mindspace, iar persoana de la receptie m-a invitat sa ma inregistrez pe tableta si mi-a prezentat spatiul, automat am simtit ca nu ma aflu intr-un loc al incepatorilor. Cateva exemple de companii care folosesc Mindspace pentru echipele lor din intreaga lume: Samsung, Yahoo, Expedia, Microsoft si Barclays.

.

Tot receptia si intreaga zona de primire se pot transforma intr-un loc perfect pentru evenimente de pana la 50 de persoane.

.

Si poate cel mai important aspect: calitatea de membru Mindspace se transfera automat la orice hub Mindspace din lume

In Bucuresti sunt doua astfel de hub-uri, in Pipera, la 2 minute distanta de metrou, si la Piata Victoriei. In afara de Bucuresti, mai gasesti hub-uri Mindspace in Londra, Washington, San Francisco, Tel Aviv, Berlin, Frankfurt, Hamburg, Munchen, Varsovia, Amsterdam sau Utrecht (in total 29 de locatii).

In aceste spatii ai tot ce e nevoie pentru a-ti desfasura si concentra atentia asupra afacerii pe care o ai. Cred ca este foarte important sa iti prioritizezi business-ul, fara sa stai cu grija daca mai ai toner la imprimanta sau daca mai sunt capsule de cafea.  

Daca vrei sa afli mai multe despre Mindspace, poti gasi detalii pe www.mindspace.me. Eu am facut o vizita chiar de sarbatori la hub-ul din Pipera si am filmat pentru voi spatiul ca sa puteti intelege mai bine despre ce este vorba. Iata filmul mai jos.

Vezi aici mai multe imagini de pe pagina mea de Instagram! Urmareste-ma pe Instagram! Click aici!