O noua masina-statement. Porsche a lansat noul Porsche Macan

Adaugat de la 07 Noi 2018

Povesteam acum ceva timp intr-un articol despre cum la +30 ani incepe sa fie despre calitate si nu cantitate, despre putin si bun, despre confort, despre no-stress.

Nu sunt un impatimit al luxului, dar apreciez calitatea inclusiv in ceea ce priveste masinile si recunosc ca dupa ce conduci un Porsche nu prea iti mai vine sa schimbi brandul.

De aceea ma bucur sa fiu un mesager al noului Porsche Macan, lansat in aceasta toamna la Paris, brandul cel mai bine vandut al celor de la Porsche, lansat pentru prima data in 2013 si imbunatatit constant de atunci. De altfel, Porsche deja a anuntat si data urmatorului upgrade pentru Macan: 2022.

Uitati de clisee. Dincolo de caracteristicile noului Porsche Macan, vreau sa va povestesc despre cateva „upgrade-uri” pe care le aduce un Porsche in viata unui conducator auto si de ce consider ca este o investitie foarte buna, evident, daca iti permiti aceasta masina.

O masina sport in haine de SUV

Cu 245 cai putere si un motor turbo cu patru cilindri pe benzina, 2 litri, noul Porsche Macan atinge 100 km / ora in 6,7 secunde. Pentru pasionatii de motoare mai puternice exista si varianta Macan Turbo, care atinge 100 km/ora in putin peste 4 secunde. OK, nu putem conduce cu totii masini sport care sa rupa acceleratia, eu spre exemplu merg pe autostrada cu limita de viteza pentru ca nu prea ma omor dupa condusul cu viteza…dar, chiar daca avem nevoie de spatiu mai mult si confort pe masura, este genial sa te poti bucura de un motor atat de puternic. In plus, consumul pentru un astfel de SUV puternic este chiar decent: 8,1 litri/100 km.

Confortul soferului si al pasagerilor vine pe primul loc

Noul Porsche Macan isi propune sa combine perfect utilitatea unui SUV cu fiabilitatea si experienta de condus a unei masini sport. Sistemul de suspensie activa o sa faca drumurile Romaniei mult mai usor de strabatut, iar centrul de greutate mai jos (masina fiind cu 4 inch mai joasa decat modelul anterior) ii da stabilitate la virajele efectuate la viteze mari. Inclusiv acest element o apropie mai mult de o masina sport decat de un SUV.

Perfecta pentru drum lung, dar si in traficul din oras

Evit cat pot de mult drumurile lungi cu masina pentru ca sunt obositoare, pentru ca ajungem cu totii incercanati si secati de energie la destinatie, pentru ca cel putin o persoana va trebui sa se „sacrifice” si sa fie „on duty” tot timpul. Plus ca avand aproape 190 cm inaltime, putine masini au reusit de-a lungul timpului sa nu imi para prea mici. Fotoliul confortabil, spatiul sporit la picioare, toate comenzile pe care le poti accesa fara prea mare efort m-au facut sa imi schimb radical perspectiva dupa primul drum mai lung cu un Porsche. Confort sporit pentru sofer nu inseamna insa lipsa de confort pentru pasageri. E drept, eu am condus mai mult Cayenne, insa pentru un SUV sport, Macan are grija in egala masura de sofer si de pasagerii din spate.

Optiunile high-tech confirma si ele fiabilitatea masinii la drum lung (unele disponibile si pe modelul anterior): asistenta la schimbarea benzii de circulatie, asistenta pentru pastrarea benzii de circulatie (astea sunt foarte tari, le-am testat pe o masina in Olanda), volanul incalzit si multe alte nebunii disponibile in functie de preferintele soferului. Pe langa abilitatea de a accelera si de a frana semi-automat, sistemul ajuta conducatorul auto sa ramana pe banda sa in ambuteiaje sau atunci cand traficul e incetinit, ceea ce il face si o masina excelenta de oras, dar si pentru autostrazi.

Potrivita pentru familii

Stiu, poate nu va gandeati la Porsche ca la un brand de masini de familie. Nici eu acum 2 ani, cand am facut mai bine cunostinta cu aceasta masina. Dar realitatea mi-a demonstrat ca este unul dintre brandurile auto cele mai fiabile cand vine vorba de spatiu pentru pasageri (in special in spate). Ai loc lejer pentru doua scaune de copii in spate + un pasager, fara sa resimta vreunul dintre micii pasageri lipsa spatiului si fara sa afecteze spatiul pasagerilor din fata. Dincolo de spatiu, o trasatura a noului Porsche Macan mi se pare fantastica pentru familiile cu copii: ionizatorul de aer care impreuna cu filtrul de aer pentru particule fine (inclus in echiparea standard), imbunatateste calitatea aerului din masina.

Modul “sport” la o apasare de buton distanta

Pentru soferii care isi doresc sa evidentieze mai mult partea “sport” la bolidul lor SUV exista pachetul optional Sport Chrono, care include si modul Sport Response ce poate fi activat printr-o simpla apasare a butonului aflat pe volan. In plus, soferii care isi doresc ceva senzatii tari la volan pot opta si pentru un volan Sport GT.

Masina-superman a calatorilor

Dincolo de confort, printr-un cititor de cartele SIM noul Porsche Macan are si posibilitatea de a se transforma intr-un hotspot WLAN. Astfel, daca esti in vacanta in afara tarii ai propriul tau hotspot in masina.

Ecran tactil full HD cu o latime de 10,9 inch (anterior 7,2 inch), interfata care poate fi adaptata in functie de preferintele utilizatorilor, conectare cu telefonul mobil, doua interfete audio si control vocal inteligent sunt doar cateva dintre caracteristicile high tech ale acestei masini. Aplicatiile Porsche Connect si Porsche Car Connect ii permit conducatorului auto sa comunice cu SUV-ul sau Macan prin intermediul smartphone-ului. Aplicatia Offroad Precision poate fi utilizata pentru a face experientele off-road cu noul Macan.

Nu veti trece neobservati pe sosele

Cu 4 noi variante de finisaje exterioare: Mamba Green Metallic, Dolomite Silver Metallic, Miami Blue si Crayon, noul Porsche Macan cu siguranta va atrage privirile pe sosele. Este o masina frumoasa, fara a fi tipatoare, si iese in evidenta pe sosele in mod clar.

Nu este o masina care se adreseaza oricarui conducator auto, dar credeti-ma ca o sa va reseteze ceea ce considerati drept “adevar general valabil” in ceea ce priveste SUV-urile si masinile sport.

Contact, pret si detalii tehnice

Detalii tehnice specifice, oferta de pret si alte informatii puteti cere prin formularul de contact de aici.

 

Despre mine:

Calatoriile sunt binecuvantarea mea si am reusit sa imi transform pasiunea in job. Sunt consultant in marketing turistic, dar imi place sa ma definesc ca antreprenor, sunt workaholic si bucuros ca am crescut de la zero, alaturi de echipa mea, agentia de Evenimente, PR si Marketing Travel Communication Romania, dar si Asociatia Travel Focus. Sunt implicat in mai multe organizatii nationale de promovare si dezvoltare a antreprenoriatului, am o diploma de licenta in Marketing (ASE Bucuresti), un masterat in Comunicare (SNSPA), un Executive MBA pe care l-am absolvit la WU Vienna University (2013-2015) si un curs de Global Strategy absolvit la Carlson School of Management (University of Minnesota, SUA). Revista Forbes m-a inclus in 2013 in topul “30 de tineri sub 30 de ani in Romania”, sunt mereu optimist si un prieten de cursa lunga – mai multe detalii despre mine gasiti aici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Aboneaza-te la newsletter

Nr. abonati RSS & Newsletter

Michelin

Copyright

Materialele postate pe acest site imi apartin in totalitate sau apartin colaboratorilor mei si se afla sub protectia Legii Dreptului de Autor. Preluarea lor se poate face doar cu acordul scris al autorului si cu citarea sursei. La sfarsitul fiecarei preluari de text trebuie sa existe un link catre acest blog.
Positive SSL on a transparent background