Majoritatea persoanelor care calatoresc cu avionul au trecut prin experienta unui zbor intarziat, suprarezervat (overbooking – adica vandute mai multe bilete decat numarul de locuri din avion), pierderea zborului de conexiune ( atunci cand din cauza unei intarzieri minore, zborul de la escala este pierdut , astfel ca pasagerul ajunge la destinatie cu o intarziere mai mare de 3 ore) sau mai rau, zbor anulat. Insa foarte putini dintre pasagerii afectati stiu ca exista posibilitatea unei despagubiri in aceste cazuri.

Daca zborul tau este intarziat, suprarezervat (overbooking – si te obliga sa renunti la zbor), anulat sau daca ai ajuns la destinatie cu o intarziere de minim 3 ore, atunci conform unei Directive Europene din 2004, care are efecte la nivel de UE, Regulation 261/2004 EC, ai dreptul la o despagubire pentru acest lucru. Sumele pe care le poti primi ca despagubire variaza de la 250 pana la 600 de euro per pasager, in functie de cat de mare era distanta calatoriei:

– 250 euro pentru zboruri pe distante sub 1500 de km

– 400 euro pentru zboruri pe distante intre 1500-3500 km

– 600 euro pentru zboruri pe distante de peste 3500 km (cu intarziere de min 4 ore)

– 300 euro pentru zboruri pe distante de peste 3500 km (cu intarziere intre 3 si 4 ore)

La ce companii aeriene esti eligibil pentru aceste compensatii?

1. Fie cand compania aeriana este inregistrata in UE (de exemplu Air France, KLM, Lufthansa, British Airways, Ryanair, Wizzair, Blue Air, LOT, Austrian Airlines, TAP, TAROM si altii)

2. Fie daca zborul decoleaza de pe un aeroport din UE, chiar daca respectiva companie aeriana nu este inregistrata in UE (de exemplu zboruri Qatar Airways, Air Canada, Air Serbia, FlyDubai, EL AL, Aeroflot, Pegasus sau Turkish Airlines care pleaca din Romania – si mai sunt si altii)

Ce obligatii are compania aeriana?

1. Daca zborul a intarziat minim 2 ore, compania aeriana este obligata sa iti ofere asistenta. Plus mese si racoritoare, proportional cu timpul de asteptare.

2. Daca zborul a ajuns la destinatie cu minim 3 ore intarziere, sau daca zborul a fost anulat, sau daca zborul a fost amanat pentru a doua zi, ori daca s-a facut overbooking si la check-in ti s-a spus ca nu te mai poti imbarca, atunci este eligibil pentru a primit aceasta compensatie intre 250-600 euro, plus sa iti rezolve cu un alt zbor sa ajungi la destinatie.

3. Daca zborul urmeaza sa decoleze a doua zi si esti nevoit sa ramai o noapte in aeroportul de escala sau la aeroportul de plecare spre casa (cand te intorci de undeva), atunci compania aeriana este obligata sa iti ofere si cazare + mese. Eu am patit asta de 3 ori, pe zboruri intercontinentale, o data am ramas in Bangkok pentru ca zborul Turkish Airlines a fost anulat, alta data un zbor British Airways a avut intarziere 20 de ore la plecare din Republica Dominicana spre Londra/Bucuresti, iar a treia oara un zbor Austrian Airlines a avut intarziere 14 ore la plecare din Viena spre Bangkok (de fiecare data companiile aeriene ne-au oferit cazare si mese gratuit in noaptea respectiva).

Reguli la anularea unui zbor

In cazul anularii unui zbor, ai dreptul la:

Redirectionarea catre destinatie cu o alta companie aeriana, in conditii asemnatoare de transport, sau rambursarea costului intreg al biletului intr-un termen de sapte zile, pentru partea neefectuata;

Asigurarea hranei si a bauturilor pe timpul asteptarii

Cazare asigurata in cazul in care perioada de asteptare include o noapte

Transportul intre locul de cazare si aeroport

Compania aeriana trebuie sa iti dea un alt bilet de avion pe un alt zbor al lor sau sa iti gaseasca o alta varianta de a ajunge la destinatie, inclusiv cu o alta companie aeriana.

Cand nu esti eligibil sa primesti compensatia (claim)?

Trebuie sa fii atent, deoarece exista situatii in care compania aeriana nu este obligata sa iti plateasca despagubiri. Acestea sunt:

1. Daca ai fost informat despre anulare cu minimum 2 saptamani inainte de ora de plecare prevazuta;

2. Daca ai fost informat despre anulare intr-un termen cuprins intre 2 saptamani si 7 zile inainte de ora de plecare prevazuta si ti se ofera o redirectionare care sa iti permita sa pleci cu cel mult 2 ore inainte de ora de plecare prevazuta si sa ajungi la destinatia finala in mai putin de 2 ore dupa ora de sosire prevazuta;

3. Daca ai fost informat despre anulare cu mai putin de 7 zile inainte de ora de plecare prevazuta si ti se ofera o redirectionare care iti permita sa pleci cel tarziu cu o ora inainte de ora de plecare prevazuta si sa ajungi la destinatia finala in mai putin de doua ore dupa ora de sosire prevazuta;

4. Daca operatorul de transport aerian poate face dovada ca anularea este cauzata de imprejurari exceptionale care nu au putut fi evitate, in ciuda adoptarii tuturor masurilor posibile (lovituri de stat, vulcani care erup, incendii, conditii meteo extreme). Atentie la conditiile meteo extreme: de exemplu, daca un avion al companiei la care ai tu bilet nu decoleaza de pe aeroport invocand motive legate de vreme (ninsoare, ceata, etc), dar toate celelalte avioane de pe acelasi aeroport decoleaza, chiar daca acele conditii meteo au fost asa cum le spune compania aeriana ai putea fi totusi eligibil pentru aceasta compensatie si trebuie verificate mai multe aspecte de catre compania intermediara care iti depune cererea de compansare (claim). Explicatia este ca unii piloti nu au suficiente ore de zbor acumulate si atunci unele aeroporturi daca au conditii de ceata sau zapada, etc nu ii lasa sa aterizeze daca nu sunt considerati suficient de experimentati pentru asta – de aceea, in conditii de vreme neplacuta identice si avioane identice, unele companii decoleaza si altele nu – iar in acest caz esti eligibil, desi compania aeriana se va stradui din rasputeri sa te convinga ca nu esti eligibil (pentru ca nu ai nicio vina tu ca pasager ca respectiva companie nu a angajat un pilot cu mai multe ore de zbor si mai multa experienta, ca sa poata ateriza/decola si in conditii de vreme mai putin prietenoasa).

Atentie: Problemele tehnice nu se califica drept “imprejurari exceptionale”, chiar si in cazul in care compania aeriana incearca sa iti explice contrariul. Daca sunt probleme cu avionul atunci e clar ca esti eligibil. 

Cum poti obtine aceasta despagubire?

Poti incerca de unul singur, insa procesul este unul indelungat si destul de complicat. Trebuie sa stii sa cauti explicatii si sa stii unde sa trimiti cereri si ce sa ceri. Majoritatea companiilor aeriene vor face tot posibilul ca sa nu iti dea acesti bani, vor tergiversa, vor invoca orice motive si poate nu ai expertiza juridica pentru a te putea contrazice cu ei. De asemenea, timpul de asteptare este de pana la 2 luni (sau uneori chiar mai mult), iar in unele cazuri compania aeriana poate sa refuze sa iti dea aceasta compensatie si iti spune “nu”, desi ai dreptul legal sa o primesti. Unii incearca inclusiv sa iti ofere diverse vouchere de calatorie de suma mult mai mica, dar nu esti obligat sa le accepti. Poti merge in instanta, dar iti trebuie avocat, iar cheltuielile de judecata le vei suporta singur.

In aceste conditii nu foarte prietenoase pentru pasageri, au aparut in Europa companii care sunt intermediari si sunt specializate pe recuperarea acestor bani. Ei preiau documentele de la pasagerii care au avut astfel de probleme, semneaza electronic cu acestia un document de reprezentare si apoi mai departe se ocupa de partea aceasta birocratica si de negocierea cu companiile aeriene care sa le ofere compensatiile pasagerilor. Au expertiza pe asta, au multi avocati, stiu ce sa faca si cum sa procedeze, stiu ce sa ceara si ce argumente legale sa aduca, iar uneori chiar si ei sunt refuzati si ajung sa dea in judecata companiile aeriene in numele clientilor. Daca vor castiga in instanta, compania aeriana va plati acele compensatii + cheltuielile de judecata si costurile avocatilor.

Pentru toate acestea, companiile intermediare nu percep in avans nicio suma de bani de la pasageri, ci doar la final, daca au reusit sa recupereze banii. Compania FlightClaim percepe un comision de 25% din suma recuperata + 25 de euro taxa de serviciu. De exemplu, in cazul meu, am depus lunile trecute un claim pentru a primi 600 euro pentru o intarziere a Austrian Airlines de 14 ore pe zborul Viena – Bangkok (am plecat din Bucuresti la ora stabilita, dar cand am ajuns la Viena ne-au spus ca escala se prelungeste cu 14 ore, asa ca ne-au dat cazare, mese si transfer de la aeroport la hotel si inapoi), iar cand m-am intors in tara am completat hartiile si le-am trimis, intermediarul s-a ocupat de asta, iar dupa 2 luni am primit 600 euro compensatie, din care intermediarul si-a oprit 150 euro + 25 euro. Chiar si acum o luna am depus tot prin FlightClaim.ro cereri de compensatii de 600 euro/persoana pentru mai multi pasageri care au zburat din Republica Dominicana spre Londra si au plecat cu 20 de ore intarziere – FlightClaim.ro s-a ocupat sa negocieze pentru banii pe care pasagerii sunt indreptatiti sa ii primeasca si chiar zilele trecute am fost anuntat ca i-au obtinut (in acest caz isi vor opri comisionul de 150 + 25 de euro/persoana si restul de bani ii vor trimite in conturile pasagerilor).

Foarte-foarte important!

1. Solicitarile se pot face pentru zboruri operate pana in urma cu 3 ani, deci nu trebuie neaparat sa fie zboruri recente.

2. Fac obiectul EC 261/2004 si cursele Charter, astfel ca romanii care isi petrec concediile in Turcia, Grecia sau alte destinatii „traditionale ” de vara si au intarzieri pe curse charter sunt eligibili sa primeasca aceasta compensatie, chiar daca nu au folosit o cursa de linie.

Cum poate interveni FlightClaim.ro?

FlightClaim.ro ajuta pasagerii care sunt afectati de intarzierea si anularea zborurilor. In cazul in care imprejurarile cer acest lucru, echipa FlightClaim merge in instanta pentru orice client care poate fi despagubit. FlightClaim cere un comision de 25 de euro + 25% din suma recuperata, dar doar in cazul in care pasagerul este despagubit – NU SE PLATESTE NIMIC la inceput. Practic, daca nu castiga cazul, FlightClaim.ro nu cere niciun ban pasagerilor care depun plangerea la ei. In schimb, ei analizeaza destul de bine toate cazurile si nu prea le accepta pe cele despre care stiu ca nu sunt eligibile si ca nu ar avea sanse cu ele, prin urmare, odata ce ti-a fost acceptat claim-ul de catre FlightClaim atunci ai mari sanse sa primesti banii.

Cine este FlightClaim?

FlightClaim este una dintre cele mai mari companii de acest gen din Europa. Este fondata de Claim Corporation Network, una dintre cele mai mari companii din Olanda care se ocupa de astfel de claim-uri, in special pe zona maritima. De un an de zile s-au extins si pe zona de companii aeriene si se ocupa in toata Europa de cereri de compensatii de la intarzieri sau anulari de zboruri, pana la distrugeri sau pierderi de bagaje. Compania are site-uri in toata Europa, iar anul trecut si-a deschis reprezentanta si in Romania si site in limba romana. Daca ati trecut printr-o astfel de situatie cu anulare sau intarziere de zbor si stiti ca sunteti eligibili sa primiti acesti bani de la compania aeriana, cererile la FlightClaim se pot depune online direct aici, prin email la office@flightclaim.ro , prin mesaje pe pagina de Facebook, sau prin Whatsapp la numarul 0746 937 941.

Pentru mai multe detalii despre legi, despagubiri  si demersuri legale, intra pe www.flightclaim.ro

*foto: Shutterstock

45 comentarii

  1. Elena Badiu
    05.03.2018 la 21:33

    Informatii f folositoare. Felicitari, multumesc!

  2. Simona
    16.03.2018 la 16:35

    Cum aflu exact cate ore a avut avionul intarziere? Exista pe undeva o arhiva? Este vorba de un zbor din 2016 Doha-Krabi (23 decembrie). Tin minte ca am stat cateva ore,insa nu stiu cate exact…..au inlocuit aeronava cu totul intrucat cea cu care trebuia sa plecam avea o defectiune la motor.

    Multumesc anticipat!

  3. Stefan
    05.05.2018 la 20:59

    Salutare tuturor,
    Eu am avut o experienta neplacuta cu cei de Ryanair ,trebuia sa decolam de la Otopeni la ora 13:10 ,in luna iulie ,insa abia la ora 00:05 am decolat spre Palermo.
    Desi le-am solicitat sa-mi acorde compensati m-am tot amanat cu email-uri in care precizau ca cererea mea este in curs de analiza.
    In final mi-au comunicat official dupa o luna si jumatate ca au fost conditii meteo nefavorabile,ceea ce nu era adevarat.Intre timp am depsus si plangere la protectia consumatorilor si prin ei in luna septembrie am primit compensatia de 250 euro.

  4. elena
    09.05.2018 la 09:20

    Si eu am luat legatura cu ei dar nu raspund. Le-am dat remindere dar nimic.

  5. Razvan Pascu
    09.05.2018 la 19:39

    @Elena: i-am intrebat despre cazul tau, ai depus cererea acum 2 zile, ti s-a trimis imputernicirea sa o semnezi, nu ai raspuns la email, nu ai trimis nimic semnat la ei, nu ai raspuns astazi la telefon cand te-au sunat. Cu sotul tau se pare ca s-a putut lua legatura, intreaba-l pe el detalii. Si, pe viitor, nu uita ca onestitatea este cel mai important atu al unui om. Numai bine.

  6. Elena
    09.05.2018 la 20:48

    Multumesc, Razvan. Am vazut dupa amiaza apelul si i am sunat inapoi dar probabil ala 18.00 era incheiat programul. Din pacate, pe email in spam nu am am nimic :(. De onestitate, ce pot sa spun, am fost onesta cand am scris mesajul. Apelul pe mobil a fost astazi intre 17.00 -18.00 dupa ce am scris mesajul catre tine.

  7. Elena
    09.05.2018 la 20:48

    Si multumesc frumos pt raspuns si detalii.

  8. Mihai
    21.05.2018 la 13:26

    Stimate domn Mihai Costache,

    Vă mulțumim pentru contactarea Departamentului Relații Clienți Wizz Air și pentru mesajul dumneavoastră.

    Vă rugăm să acceptați scuzele noastre sincere pentru anularea cursei din data de 23 martie 2018 și pentru neplăcerile cauzate de această situație pasagerilor. Chiar dacă încercăm întotdeauna să respectăm orarul curselor noastre, suntem confruntați, câteodată, cu situații aflate în afara controlului efectiv al companiei noastre, care conduc la perturbări ale orarului de zbor.

    Cu permisiunea dvs., dorim să vă prezentăm în continuare motivul care a stat la baza anulării zborului W6-3676, programat pe ruta Roma Ciampino (CIA) – Iași (IAS). Conform evidențelor noastre, cursa dvs. a fost anulată ca urmare a condițiilor meteorologice incompatibile cu efectuarea zborului în cauză (ninsoare abundentă pe aeroportul din Iași).
    Menționăm că vă putem rambursa diferenta dintre zborul anulat și cel achiziționat de dumneavoastră la compania Ryanair.

    Aşteptăm cu interes răspunsul dumneavoastră şi vă mulţumim pentru înţelegere.

    Ne cerem încă o dată scuze pentru neplăcerile cauzate de evenimentele din data de 23 martie 2018.”
    Si de atunci desi am dat toate datele nu am mai primit nici un raspuns

    Cu stima,

  9. Razvan Pascu
    (author)
    21.05.2018 la 23:22

    @ Mihai Costache: e cazul sa ii contactezi pe cei de la FlightClaim sa rezolve ei. 🙂

  10. Stefan
    22.05.2018 la 07:08

    Salut,
    Poți depune plângere la Protecția Consumatorilor pe baza corespondentei primire din partea companiei aeriene .Eu așa am procedat si in 3 săptămâni am primit compensația .

  11. Dan Gina
    12.06.2018 la 17:06

    Buna ziua. Cum pot proceda la urmatoarea situatie? Am cumparat un sejur Marmaris cu avionul pentru data de 18.06.2018-25.06.2018. Initial mi s-au comunicat o prima varianta de zbor Otopeni-Bodrum ora 15.00, a doua varianta mi s-a trimis o alta hartie ca s-a schimbat ora, fiind ora 8.00 , si astazi 12.06 mi s-a comunicat ora de zbor ca fiind 23.25. Eu am intrarea la Hotel pe data de 18 iunie, 7 noptii all inclusiv. In conditiile in care avionul ajunge la Bodrum la ora 1.10, deci pe data de 19 iunie, eu ma cazez efectiv pe data de 19 iunie. Mai beneficiez de 7 nopti all inclusiv.? Mentionez ca am facut deja o reclamatie la directbooking, nu am primit inca raspuns dar mi s-a sugerat ca nu nu exista conditii de schimb a orei de plecare. In aceasta situatie ce as putea face? Va multumesc.

  12. Razvan Pascu
    (author)
    12.06.2018 la 19:16

    @ Dan Gina: va recomand sa trimiteti aceasta intrebare catre http://www.FlightClaim.ro – aveti datele de contact in articol. Mi-a mai scris cineva care a patit acelasi lucru cu zborul de saptamana asta.

  13. Dan Gina
    12.06.2018 la 21:24

    Multumesc pentru raspuns. Am trimis mail catre persoana indicata de dvs.

  14. Negulescu Viorel
    09.07.2018 la 10:44

    Bună ziua,
    Noi am luat legătura cu cei de la Claim compas, și… s-a făcut anul și nu avem un răspuns clar. Oare pot sa renunț la serviciile lor și sa ma adresez celor de la FlightClaim?

  15. Florin Miron
    06.08.2018 la 14:06

    Bună ziua . Am avut o experiență vineri 03 08 2018. Aveam zbor de la Fiumicino (Roma) pentru iasi cu escală la Bucuresti. Avionul de la Fiumicino trebuia sa plece la 15:15 cu sosire la Bucuresti la 15:30 apoi plecare de la Bucuresti la 17:30 ajungând la Iasi la 18:30. Am plecat de la Fiumicino cu 6 ore întârziere adica la 18:30 ajungând la Bucuresti la 21:45.Am fost cazați la hotel spunandu-ne ca a doua zi avem aeronava la 12:30 si ca la ora 10:15 vine masina care ne transporta la aeroport. Ajungând la 10:20 la aeroport ni sa spus ca avionul tocmai a decolat și ca avem altul la 17:30 .Am solicitat din nou cazare până la următorul zbor , noi fiind o familie cu doi copii minori unul de 3 ani și celălalt de 8 ani și jumătate.In final am ajuns la Iasi cu o întârziere de 24 de ore cu nervii la pământsi copii super obosiți . Ce as putea face in situatia de fata. Mulțumesc anticipat.0751989134

  16. Razvan Pascu
    (author)
    06.08.2018 la 14:14

    @ Negulescu Viorel: da.

    @ Florin Miron: contactati pe cei dela FlightClaim.ro , aveti datele lor in articol mai sus.

  17. Bogdan
    07.08.2018 la 11:05

    Taxa administrativa de 25 euro o platesti oricum, indiferent de rezultatul obtinut! Cititi cu atentie pe site! Este foarte usor sa fii pacalit in zilele astea! Consider ca prezentarea mai multor siteuri de acest gen ar fi putut da o imagine mult mai obiectiva asupra pietei de profil. Asa, pare doar o reclama ieftina…

  18. EMILIA G
    12.08.2018 la 07:15

    Buna,
    As dori sa stiu care se considera ora de decolare? Eu am plătit o taxa extra la wizzair ca si garanție pt intârziere mai mare de o ora la decolare iar in aeroport au spus ca avionul va avea intârziere de 50 minute. Ne-au urcat in avion si nu a decolat decât peste o ora si ceva.

  19. EMILIA G
    12.08.2018 la 07:20

    Buna. As dori sa stiu daca am dreptul la compensația de 100€ pentru intârziere. Am plătit o taxa extra la wizzair ca garanție de decolare. Daca întârzierea era mai mare de o ora se angajau sa restituie 100€. In aeroport ne-au anunțat ca va avea 50 minute intârziere însă dupa ce ne-au urcat in avion au trecut o ora si 10 minute pana a decolat. Sint șanse sa mi se restituie acei bani?
    Mulțumesc

  20. Razvan Pascu
    (author)
    14.08.2018 la 00:13

    @ Bogdan: FALS ce spui. Ori nu pricepi, ori te faci ca nu pricepi. Nu platesti nimic in avans, se percepe comision doar daca se obtine compensatia pentru client.

    @ Emilia: ora de decolare nu conteaza. Conteaza doar ora de aterizare.

  21. Preda
    30.08.2018 la 09:45

    Buna ziua,am avut avion de la craiova la paris cu wizz,si am ajuns la destinatie cu 4 ore mai tarziu,din cauza ceții.mai exact am stat 4 ore in avion in craiova pt ca nu stiau cand o sa decolam.este considerata intarziere pt vreme nefavorabila?sau pot sa cer despagubire?multumesc

  22. Anca
    30.08.2018 la 09:52

    Buna ziua,am avut avion de la craiova la paris cu wizz,si am ajuns la destinatie cu 4 ore mai tarziu,din cauza ceții.mai exact am stat 4 ore in avion in craiova pt ca nu stiau cand o sa decolam.este considerata intarziere pt vreme nefavorabila?sau pot sa cer despagubire?multumesc

  23. Razvan Pascu
    (author)
    03.09.2018 la 22:59

    @ Anca: nu stiu, dar poti incerca.

  24. Gabriel Costin
    11.09.2018 la 19:56

    Bună. Am trimis o reclamație la Fightclaim în urmă cu două săptămâni și încă nu am primit răspuns. Există și o altă posibilitate de a comunica cu ei. Mulțumesc!

  25. 21.09.2018 la 13:08

    Folositor in momentul in care te aflii intr-o situatie deosebita si ramai marcat de cele intamplate.Este un drept al pasagerului care trebuie sa- l primeasca.Multumim Razvan Pascu ,cu siguranta voi cere sfaturi ptr.ce a suportat sotul meu in data de 20.09.2018 in zborul de la ora 10 plecare di Otopeni spre Instambul cu Turkish

  26. Liviu
    02.10.2018 la 18:13

    Salut
    Incerc sa accesez site-ul indicat de tine si nu se conecteaza. Mai este activ ?

  27. Razvan Pascu
    (author)
    02.10.2018 la 19:25

    @Liviu: incearca sa trimiti pe email la office@flightclaim.ro sau intra aici: https://flightclaimeu.com/?lang=ro

  28. Gapşa Gheorghe
    03.10.2018 la 11:46

    21 sept 2018 Budapesta-Hurgada , cu AirCairo , doi adulți și un copil 3ani, întârziere 7 ore, nici o explicatie ( în loc de ora 9 a plecat la 16) ce trebuie sa facem? Mulțumesc anticipat!

  29. Razvan Pascu
    (author)
    03.10.2018 la 11:50

    @ Gapşa Gheorghe: pare ca sunteti eligibili. Depuneti solicitarile pe http://www.FlightClaim.ro

  30. Claudiu Dragomir
    12.10.2018 la 13:07

    Salut Razvan,
    Iti scriu acest text deoarece am nevoie de sfatul tau: acum 3 luni zborul Madrid Budapesta al companiei WizzAir a intarziat mai bine de 6 ore (intarzierea a fost cauzata de faptul ca avionul nu a plecat la timp din Budapesta spre Madrid).
    Am depus o sesizare pe site-ul lor din Ungaria iar raspunsul lor a fost ca intarzierea s-a datorat, citez „unor circumstante neprevazute care au fost dincolo de controlul nostru!” iar conform regulamentului EU 261/2004 un operator aerian nu este obligat sa plateasca compensatii conform Art.7, daca poate dovedi ca intarzierea a fost cauzata de circumstante extraordinare care nu ar fi putut fi evitate chiar daca toate masurile rezonabile ar fi fost luate.
    Din acel moment eu le-am transmis sa imi spuna care a fost cauza intarzierii iar raspunsul lor este de fiecare data acelasi: „aceste informatii sunt confidentiale si nu sunt capabili sa le dezvaluie”.

    Care este sfatul tau? Ce sa fac mai departe?

    Multumesc anticipat pentru raspuns.

  31. Razvan Pascu
    (author)
    14.10.2018 la 21:53

    @ Claudiu: poti trimite aceasta intrebare si catre cei de la FlightClaim, insa daca deja ai depus singur si te-ai ocupat singur de claim nu cred ca te mai pot ajuta nici ei.

  32. Claudiu Dragomir
    16.10.2018 la 12:21

    @ Stefan: daca intarzierea m-a afectat si pe mine si pe persoana care ma insotea, in formularul UE de plangere disponibil o sa trec numele ambelor persoane?
    Sau trebuie completat un formular pentru fiecare?

  33. Potorac ala
    22.11.2018 la 13:54

    Buna ziua. Va rog sa ma ajutati cu un sfat. Sambata 10.11.2018 am avut cursa spre barcelona din cluj-napoca, programata la 06.35. Din cauza cetii am fost trimisi pe aeroportul din sibiu , si am decolat lla ora 11.30. Mentionez ca au fost si alte curse de la cluj-napoca spre tel-aviv, londra care au zburat cu o mica intarziere din cluj.
    Puteti sa ma sfatuiti daca as putea cere despagubire din cauza acestei situatii? Va multumesc

  34. Alina Al Shami
    21.12.2018 la 20:21

    Mi a fost refuzata imbarcarea la Ryanair,fara sa mi dea nici o explicatie.initial au spus ca nu am voie cu handbag- ul in avion,desi se incadra in dimensiunie cerute,apoi mi au zis sa platesc cu cardul 8€,dar aparatul pt card nu a functionat(am incercat 3 carduri),apoi au inchis usile fara a- mi da nici o explicatie.UMILITOR!!!

  35. Cristina
    26.12.2018 la 17:05

    Mare atentie la acest comentariu de pe formularul de deschidere a cazului al celor de la FlightClaimEu:
    „Indicați dacă ați depus deja această cerere printr-un alt furnizor sau ați contactat compania aeriană în legătură cu reclamația dvs. *
    Colegii noștri vor investiga temeinic circumstanțele relevante pentru revendicarea dvs. În conformitate cu Termenii și condițiile noastre generale, vă putem percepe o taxă dacă cererea noastră de revendicare împotriva companiei aeriene este respinsă deoarece a fost deja trimisă în prealabil.”
    Noi am depus deja cererea de compensatie la compania aeriana care ne-a refuzat fara niciun motiv intemeiat.
    Dupa ce am completat 90% din formularul celor de la Flight Claim, ne-am lovit de aceasta mentiune.Nu era mai normal sa se incepa din start cu acesta intrebare?
    Cu toate ca avem toate motivele sa obtinem compensatia (600E/pasager – 5000 km si 18 ore intarziere la destinatie datorita intarzierii zborului initial), am renuntat la serviciile FlightClaim. Sa nu obtinem nimic si sa mai dam si bani din buzunar?!!

  36. Laura Nicolae
    12.01.2019 la 08:17

    Buna Razavan. Sotul meu a avut un zbor Otopeni – Guanghzou – Otopeni cu escala in Doha, operat de Qatar Airway. Pe prima ruta escala din Doha s-a prelungit cu 8 ore. La intoarcere, escal tot in Doha au refuzat sa il urce in avion pe motiv ca nu i-a fost transferat bagajul de cala pentru ca a intarziat avionul din Guanghzou si i-au dat alt zbor peste 10 ore. In ambele situatii a fost cazatbla un hotel. In cazul acesta este eligibil pentru despagubire? Intarzierea a avut loc in Doha, dar plecase din Otopeni si se intorcea pe Otopeni. Multumesc

  37. Razvan Pascu
    (author)
    16.01.2019 la 14:45

    @ Cristina: e normal sa fie asa, pentru ca multi depun in veselie la mai multe companii, si nimeni nu este obligat sa munceasca degeaba pentru altii. Deci daca vrei sa depui la FlightClaim.ro iti asumi ca estiun om corect si nu ai mai depus si la altii, e un lucru de bun simt.

    @ Laura Nicolae: da, este eligibil doar pe zborul cu plecare din Otopeni, daca a ajuns in China cu minim 3 ore intarziere.

  38. Daniela
    25.01.2019 la 21:54

    Buna seara, am cumparat un City break in Barcelona, perioada 24.01.2019-25.01.2019, achitat integral (bilete de avion dus-intors +cazare). Avionul (compania aeriana Wizzair) trebuia sa decoleze la ora 18:40, am ajuns la aeroport la ora 17 aprox. La Ora 18:30 au inceput operatiunile de imbarcare dupa aprox 10 min au spus ca nu sunt pregatiti sa decolam, ca avionul este de 2 zile in garaj si ca nu este inca pregatit iar conditiile meteo nu sunt tocmai prielnice (ploaie inghetata). La ora 19 (aprox) ne-au informat ca o sa decolam la ora 21. La ora 21 liniste…au inceput oamenii sa se agita si sa ceara explicati moment in care o domnisoara ne-a informat ca inca pilotul nu este pregatit sa decoleze deoarece avionul nu este pregatit iar conditiile meteo s-au inrautatit (lucru pe care noi l-am prevazut si l-am subliniat la ora 19). S-a solicitat de catre pasageri disperati (unii dintre ei erau in situatia de a-si pierde locul de munca daca nu erau la Barcelona pana dimineata) un alt avion sau daca pilotul nu era suficient de experimentat sa fie inlocuit.
    La ora 22 nu aveam nici o informare oficiala cat va mai fi amanat zborul sau daca se va anula, moment in care oamenii au devenit foarte agitati cerand explicatii si o declaratie oficiala, cu ce avea sa se intample cu zborul. La ora 22:15 au anuntat prin statie ca zborul este anulat. Datorita agitatiei produse a fost chemata politia de frontiera, care printre altele ne-au aruncat in fata ” asta se intampla cand optezi pentru o companie low cost”…
    Mentionez ca in tot acest interval de timp toate celelalte companiile aeriene au decolat.
    A mai fost anulat un zbor tot de la compania wizzair (timp estimat de decolare aprox ora 22) in acelasi timp cu al nostru, dar cel putin oamenii de la celalalt zbor nu au asteptat mai bine de 4 ore fara sa stie ce se intampla.
    Cat despre apa sau mancare nici vorba…
    Am plecat de la aeroport dupa ora 12 am cu un taxi la Ploiesti (sper sa recuperez si bani transportului).
    Pe scurt asta este povestea noastra, umilinta maxima de ziua Romanei.
    Credeti ca avem vreo sansa sa primim compensatii?

  39. andi
    20.02.2019 la 05:37

    salut, am avut zborul de seara cu turkish air de la 9.15 bucuresti – istambul on time. cu destinatia finala bangkok, urmand escala la istambul unde zborul catre bkk are deocamdata o intarziere de 4h55min. intrebare.. nefiind companie din spatiu EU, si intarzierea e doar de 4h55 ( distanta de peste 3500km ) este eligibila si pt ce tip de compensatie, cea de 600euro? si 2, daca depun plangerea la flightclaime, dupa ce efectuez acest zborul cu intarziere, nu incalc vreuna din conditiile din termenii cu care am fost in prealabil deacord cand cand le am bifat casuta respectiva si mi am luat biletul on line de la turkish? stiu ca suna paranoic… dar zborul de intoarcere catre ro este in aprox 2 luni si jumatate incepand de azi… iar astia daca o sa se “judece” intre ei, pt mine.. ma gandesc sa nu ma trezesc si cu vreo anulare la zborul de intoarcere. multumesc frumos.

  40. Bianca
    22.02.2019 la 20:39

    Buna Razvan,
    Am rugamitea sa ma ajuti cu un sfat pentru situatia expusa mai jos.
    In urma unei intarzieri de 26 de ore am cerut despagubire companiei aeriene. Motivul convocat de catre acestia a fost “conditii exceptionale”. In acel moment am inceput sa contactez mai multe firme de recuperari. Au trecut mai bine de 6 luni de zile si nu am primit niciun raspuns afirmativ de la nicio firma de recuperare.
    Intre timp, un alt pasager a aceluiasi zbor, dupa multe insistete a primit despagubire direct de la companie, fapt ce m-a determinat sa mai insit direct. Intr-un final, raspunsul companiei aeriene a fost afirmativ si am primit despagubirea meritata. Dupa mai bine de o luna, una dintre companiile de recuperare m-au contactat pentru a plati cei 25% + tva. Este normal? Acum ca am primit despagubirea eu sunt nevoita sa platesc tuturor firmelor pe care le-am contact? Daca cazul era solutionat de catre o firma de recuperare, nu trebuiau sa primeasca ei banii direct de la compania aeriene si doar dupa sa-mi diferenta? Ce se intampla daca refuz plata fee/ului?

  41. Marius
    02.03.2019 la 17:59

    Buna ziua ,o intrebare daca are cineva idee, aproximativ in cat timp se rezolva o reclamatie la un zbor intarziat ?reclamatia e facuta la flightclaim undeva in luna iulie 2018.Multumesc

  42. Canalos petru aurel
    25.05.2019 la 01:38

    Am o intarziere la wizz de aproape 7 ore cum fac si eu sa ma despagubeasca ms 0744401514

  43. Afloarei Lucian
    09.09.2019 la 18:47

    Salut Razvan !

    Am o intrebare pentru tine sau eventualii cititori care au trecut prin situatia ce vreau sa o precizez. Sa spunem ca beneficiez de acea compensatie , ajung sa o incasez .In situatia cand voi incerca sa mai zbor cu acea companie care mi-a platit compensatia ,exista posibilitatea sa fiu gasit intr-o ” lista neagra” si sa fiu refuzat cand incerc rezervarea unui bilet ?
    multumesc

  44. Razvan Pascu
    (author)
    09.09.2019 la 18:56

    @ Afloarei Lucian: nu exista asa ceva.

  45. Cristina
    28.09.2019 la 21:09

    Bună seara. As fi curioasa ce as putea face in următorul caz. Astăzi, mama mea avea bilet Iasi-Pisa(Italia) cu escala la București. Cei de la Blue Air cu care trebuia sa plece din Iași au avut întârziere 2 ore jumătate asa ca a pierdut legătură de la București către Pisa. Costul total al pierderilor financiare a fost de 200 de Euro plus pierderea locului de munca din Italia. Avem vreo șansă să fim despagubite sau situația noastră e minora în comparație cu altele….. Mulțumesc

Urmareste-ma pe Instagram! Click aici!