Despre romani de geniu care pot schimba lumea. Axosuits

Adaugat de la 17 Dec 2016

Un filmulet viralizat pe net acum vreo cativa ani pornea de la intrebarea ‘Cum ar fi lumea fara Romania?!‘ si enumera acolo tot felul de romani remarcabili, de la inventatori, medici, chimisti si pana la legende precum Dracula.

Dar progresul stiintific al Romaniei nu s-a oprit acum cateva zeci de ani si, desi investitiile in cercetare si dezvoltare sunt mici (spre nule), cumva Romania reuseste sa dea in continuare IT-isti de geniu, specialisti in robotica si tot felul de inventii care ar putea revolutiona parti mai mici sau mai mari ale lumii noastre.

Din pacate, majoritatea ar ramane niste necunoscuti pentru publicul larg daca nu ar fi proiectele de CSR ale unor companii precum Chivas, care isi propun sa ii forteze sa faca un pas in fata pe cei care chiar pot schimba imaginea Romaniei.

Este al doilea an in care ma implic in campania lor, Chivas The Venture, si pot sa spun ca este una dintre cele mai dragi sufletului meu. Pentru cei care inca nu cunosc detalii, The Venture este o competitie la nivel mondial initiata de Chivas ca un proiect de responsabilitate sociala, prin care isi propun sa promoveze si, in final, sa finanteze o idee de antreprenoriat social.

Imi este atat de draga aceasta campanie intrucat aduce 3 lucruri esentiale pentru public, dar mai ales pentru initiatorii acestor business-uri sociale.

1. Da incredere inventatorilor si antreprenorilor implicati ca proiectul lor poate avea succes, ca este apreciat si ca este o idee buna. De multe ori, ca antreprenor la inceput de drum, ai o gramada de indoieli cu privire la ideea ta si la tine. De aceea ai nevoie de multe incurajari, sfaturi, pareri care, adeseori, vin de la familie si prieteni, deci nu sunt 100% pertinente. The Venture le scoate in fata oamenilor. Antreprenorii primesc aplauze sau suturi in fund.

2. Forteaza antreprenorii sa isi vanda ideea. Antreprenorii sociali, in cele mai multe cazuri, isi finanteaza din propriul buzunar ideea de afacere. Nu o promoveaza / lauda prea mult pentru ca vor ca business-ul sa vorbeasca de la sine. Dar uneori trebuie sa inveti sa iti vinzi ideea pentru a trece la nivelul urmator si The Venture le da acel push de care au nevoie.

3. Noua, publicul, The Venture ne da o speranta. Ca avem cercetare, dezvoltare, inovatie, ca putem concura cu orice stat care investe miliarde de euro in R&D si ca nu suntem mai prejos. Si eu sunt interesat de companii in care sa investesc si sa ma implic, iar genul acesta de afacere este ceea ce ma incanta.

Nu spun toate astea dintr-o bravada nationalista, ci pentru ca, urmarind competitia The Venture de aproape ma suprinde cate idei de business-uri sociale au gasit in Romania. Ca si anul trecut, am ales sa sprijin un business social puternic legat de zona medicala. De ce? Desi pare mai putin cool, in final, ei vor schimba in bine viata a milioane de oameni. Business-ul pe care il sustin anul acesta se numeste Axosuits si va invit sa il votati in competitia The Venture, aici. Axosuits produce exoschelete care pot ajuta persoanele cu dizabilitati ale membrelor inferioare (paralizie / atrofie) sa se deplaseze vertical, simtind bucuria mersului si contribuind, unde se poate, la procesul de vindecare.

O statistica a organizatiei Mondiale a Sanatatii spune ca 15% din populatia lumii sufera de o dizabilitate. Ceea ce mi se pare ENORM, in conditiile in care, pentru cei mai multi dintre ei nu exista posibilitatea vindecarii, solutia principala fiind scaunul cu rotile si mici eforturi pentru normalizarea vietii lor.

Nu numai ca prin produsul lor Axosuits poate ajuta milioane de oameni sa isi imbunatateasca viata, dar dorinta lor este de a reusi sa il scoata pe piata la un pret accesibil, ”asa incat oricine se regaseste in aceasta situatie sa poata procura echipamentul si, cu ajutorul lui, sa-si recastige autonomia”, dupa cum declara pentru The Venture chiar András Kapy (CEO).

© Mihnea Ratte

Cu András m-am intalnit de curand in platoul de la emisiunea INCOME de la Antena 3 si mi-au placut foarte mult argumentele lui pentru a avea un business social in Romania. Este circumspect, isi cunoaste posibilitatile de castig, dar mai ales este constient de impactul pozitiv pe care il poate avea produsul sau asupra oamenilor. Pentru el este foarte important sa stranga fondurile necesare pentru a-l pune la dispozitia pacientilor din Romania, dar si din intreaga lume, la un pret accesibil.

Daca sunteti in asentimentul meu si daca vreti sa ii incurajati pe Axosuits, va rog sa ii votati aici.

Cateva detalii despre Axosuits

Axosuits propune un dispozitiv medical electromecanic de tip exoschelet care ii poate ajuta pe cei cu paralizie/atrofie musculara a membrelor inferioare sa se deplaseze altfel decat in fotoliul rulant. Folosirea acestuia din urma genereaza o lista lunga de boli secundare, care pot fi ameliorate sau eradicate prin trecerea la tehnologia Axosuits.

Exoscheletul se leaga la nivelul picioarelor si spatelui, iar aditional se pot folosi carje sau un cadru pentru siguranta. Miscarea este controlata de catre utilizator, aparatul fiind conectat la Internet si oferind control total acestuia.

Tehnologia se adreseaza persoanelor cu paraplegie si poate fi folosita in jur de doua ore pe zi.

Cu ajutorul exoscheletilor, Axosuits isi propune sa ajute pacientii paraplegici sa simta din nou bucuria de a merge, iar acolo unde este cazul, sa inlesneasca procesul de recuperare. Aparatul vine si in ajutorul cadrelor medicale, acestea pot intelege mai usor procesul de recuperare si stadiul in care se afla pacientii.

In competitie mai sunt 4 idei interesante: Re.Flex, un start-up care ofera pacientilor asistenta permanenta in procesul de recuperare fizica, cu ajutorul unui sistem bazat pe senzori, SOWAT, o statie transportabila de filtrare care rezolva problema accesului la apa potabila in comunitatile defavorizate, uRAD Monitor, un dispozitiv care masoara calitatea aerului din atmosfera si gradul de poluare si MIRA Rehab, o platforma medicala bazata pe Microsoft Kinect, care incearca sa simplifice procesul de recuperare fizica cu ajutorul jocurilor video.

© Mihnea Ratte

Despre mine:

Calatoriile sunt binecuvantarea mea si am reusit sa imi transform pasiunea in job. Sunt consultant in marketing turistic, dar imi place sa ma definesc ca antreprenor, sunt workaholic si bucuros ca am crescut de la zero, alaturi de echipa mea, agentia de Evenimente, PR si Marketing Travel Communication Romania, dar si Asociatia Travel Focus. Sunt implicat in mai multe organizatii nationale de promovare si dezvoltare a antreprenoriatului, am o diploma de licenta in Marketing (ASE Bucuresti), un masterat in Comunicare (SNSPA), un Executive MBA pe care l-am absolvit la WU Vienna University (2013-2015) si un curs de Global Strategy absolvit la Carlson School of Management (University of Minnesota, SUA). Revista Forbes m-a inclus in 2013 in topul “30 de tineri sub 30 de ani in Romania”, sunt mereu optimist si un prieten de cursa lunga – mai multe detalii despre mine gasiti aici.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Aboneaza-te la newsletter

Nr. abonati RSS & Newsletter

Michelin

Copyright

Materialele postate pe acest site imi apartin in totalitate sau apartin colaboratorilor mei si se afla sub protectia Legii Dreptului de Autor. Preluarea lor se poate face doar cu acordul scris al autorului si cu citarea sursei. La sfarsitul fiecarei preluari de text trebuie sa existe un link catre acest blog.
Positive SSL on a transparent background