Luna trecuta am fost la Bremen, in Germania, unde a avut loc Targul de Turism business-to-business, adresat doar specialistilor din domeniul turismului.
Organizarea a fost de nota 10 inca de la inceput, cu zeci de voluntari prin gari si aeroporturi si sute de jurnalisti, oameni de comunicare si agenti de turism invitati de pe toate continentele.
Orasul Bremen este cunoscut inclusiv pentru carnavalul de samba care se desfasoara in fiecare an in luna februarie, acest carnaval fiind cel mai mare de acest gen de pe teritoriul Germaniei, adunand aproximativ 35.000 de persoane in fiecare an. La deschiderea „German Travel Mart” organizatorii au mizat pe promovarea carnavalului si a „Muzicantilor din Bremen”, povestea fratilor Grimm care a facut celebru acest oras.
Conceptul de eveniment este foarte interesant si se repeta in fiecare an intr-un alt oras din Germania, de 40 de ani. Intr-o hala imensa s-au adunat reprezentantii agentiilor de turism, hotelurilor si regiunilor turistice din Germania si la care, ca hosted buyer strain sau jurnalist invitat (anul acesta au fost invitati din 46 de tari), te prezinti la intalniri si ai discutii despre posibilitatile de colaborare.
Timpul alocat pentru fiecare intalnire era de 15 minute, fiind stabilite in prealabil, prin intermediul unei platforme online. Fiecare din cei peste 1000 de participanti are creat un profil pe platforma online, astfel ca oricand iti poti stabili intalnire cu oricine, si de fiecare data stii destul de multe despre respectiva persoana fara ca macar sa o fi intalnit. De exemplu, o functie de cautare detaliata permitea gasirea furnizorilor de servicii care detineau exact serviciile pe care le cautai – daca ai nevoie sa vorbesti cu directorul de marketing dintr-un lant de hoteluri nemtesti, o poti face, daca vrei sa cauti pe cineva de la un oficiu de turism sau de la o companie aeriana, din nou, o poti face. Prin functia de mesaje s-a permis un contact cu acestia chiar inainte de a incepe targul, astfel se putea cadea de acord cu privire la posibile teme de discutie, interese sau idei de afaceri. Aceste functii au facut ca cei implicati sa se poata pregati eficient pentru Targul de Turism, astfel incat intalnirile organizate la eveniment sa fie de succes.
La fiecare 15 minute in imensa sala de conferinte din Bremen cineva ii anunta pe participanti ca timpul pentru intalnirea respectiva a expirat si ca trebuie sa mearga catre urmatoarea intalnire.
Evenimentul de 2 zile, organizat in acest an in orasul Bremen, a strans peste 1000 de participanti din industria turismului de pe toate continentele. Intr-una din zile, invitatii au putut sa descopere mai multe despre Bremen – orasul in care care au construit fabrici companii precum Nordsee, Mercedes-Benz AIRBUS, ArcelorMittal, Kellogg’s sau producatorul berii germane numarul 1 in lume – Beck’s.
Delegatia formata din persoane din 46 de tari (jurnalisti si hosted buyers) a participat la cateva circuite personalizate prin Bremen, in functie de preferintele fiecaruia.
Au fost disponibile 4 tururi:
– “Historical Bremen” – s-a vizitat cel mai vechi cartier din Bremen, turul primariei (monument UNESCO), strada Bottcher si producatorii de argint Koch si Bergfeld.
– “Green Bremen” a cuprins turul centrului stiintific Botanika, o plimbare prin parcurile Rhododendron si Burger, o calatorie cu barca de agreement Marie si o plimbare prin Blockland.
– “Ultimate Bremenhaven Tour” a cuprins portul Bremerhaven, insula Luneplate, terminalul marin ABC-Halbinsel si un tur al Centrului de Emigrare German.
Eu am participat la turul intitulat “Innovative Bremen”, care a mers la fabrica Mercedes-Benz, unde lucreaza peste 30.000 de muncitori din Bremen si unde am avut un drive-test cu GLK 350 in conditii extreme si pe un teren accidentat, la cladirea Fallturm Drop Tower, apoi la Muzeul Universum, unde erau simulate si explicate cutremurele si, cel mai important, la fabrica AIRBUS de langa aeroportul Bremen, unde sunt produse atat componente pentru avioane, cat si pentru rachetele ARIANE 5. Aici a fost produs si modulul Columbus de pe Statia Spatiala Internationala.
Interesant. Am vizitat Bremen-ul – un oras frumos, foarte dezvoltat, unde nu cred ca exista someri. Oare se mai tine Targul de Craciun?
(author)
@ IulianD: da, se tine targul de Craciun, timp de o luna in decembrie.