fbpx
excursii-razvan-pascu

Cred ca nu ati inteles mare lucru din titlu, asa ca o sa va povestesc pe scurt despre ce este vorba: unul dintre clientii Travel Communication este Air France KLM, un client tare fain, deschis catre nou, creativ si cu oameni muncitori.

Relatia cu agentiile de turism este extrem de importanta pentru ei, asa ca se intalnesc deseori cu agentii de ticketing ca sa ii asculte si sa ii ajute cu solutii. La una dintre intalnirile de saptamanile trecute a participat si Cesarina Persu de la agentia Marshal Turism, iar perspicacitatea ei (dar si norocul) i-a adus o vacanta la Amsterdam cu KLM in urma unui concurs-fulger. Singura problema: plecarea era in aceeasi zi, peste cateva ore. Iata impresiile Cesarei, mai jos.  

Cum s-ar spune, norocul te loveste intr-o clipa si apoi surprizele se tin lant !! Zborul de la ora 14:00, cu care era programata plecarea, KLM1374, era plin in economic astfel ca am avut biletul emis in business. La fel si la retur! Am fost un client rasfatat, nu ma pot numi pasager pentru ca nu am simtit deloc oboseala calatoriei sau disconfortul imbarcarii. Impreuna cu clasa business am primit si avantajele imbarcarii cu prioritate!

Pe aeroport nu am asteptat deloc la cozi, am avut ghiseu separat pentru check-in, prioritate la formalitatile de vama, imbarcare in aeronava printre primii, acces business lounge. De mentionat ca de serviciul "Priority Boarding" beneficiaza atat posesorii biletelor business, cat si membri programelor frequent flyer Flying Blue - functie de nivel si de aeroport pot aparea deosebiri; oricum apare inscris pe boarding pass, deci pasagerul cunoaste inca de la momentul check-in-ului online.

Business lounge-urile din Amsterdam sunt generoase atat ca numar, cat si ca spatiu; eu am avut acces la cel cu nr.52, ce-i drept, am mers pana l-am gasit, dar a meritat! Separat complet de zgomotul din aeroport te poti relaxa in liniste. Iti sunt la dispozitie agenti de ticketing in cazul in care doresti asistenta pentru modificare bilet, laptop-uri pentru acces internet, scaune si fotolii in diverse forme, spatiu separat pentru fumat, masa calda, dulciuri, bauturi alcoolice, sucuri naturale. In drum spre lounge am vazut si servicii de masaj pe cunoscutele scaune cu care au venit si la noi in agentie; spatiu de meditatie, cabinet medical. Am inteles ca exista si colt cu oxygen, unde poti inhala oxygen cu diferite arome - nu l-am vazut, dar ar fi fost interesant de testat. In business class zborul iti ofera intimitate. Insotitorii la bord sunt dedicati doar pe cabina de business, raman la dispozitia pasagerilor pana la aterizare si imbratiseaza pe rand rolul de consultant implicat, ghid amabil, gazda generoasa si personal devotat al companiei pe care o reprezinta.

Pana la Amsterdam configuratia de scaune se imparte in doua, fiecare cu 3 randuri, cel din mijloc fiind blocat pentru confort personal, practic ramanand doar locuri la fereasta si culoar, spatioase si confortabile. Decorul, uniformele, designul scaunelor, culoarea mochetei, forma serviciului de masa sunt realizate cu atentie si originalitate de designeri renumiti. Impreuna cu cele 3 feluri de mancare servite cald, meniu pregatit de chef olandez, raman la dispozitia ta bauturile diversificate, vin din Australia sau Spania, sampanie, sucuri naturale. Pentru cei care vor sa lucreze in timpul zborului exista posibilitatea conectarii laptop-ului.

Aeroportul din Amsterdam este extrem de prietenos, o singura platforma cu foarte multe facilitati, usor de tranzitat pentru pasagerii cu zbor de legatura. In cazul in care ai ajuns la destinatia finala, legatura cu orasul este facila cu trenul, care are statie direct in aeroport. Niciun moment nu iesi in exterior.

Doar 4 statii de parcurs si ai ajuns in gara centrala, un punct de atractie al orasului Amsterdam, o cladire impresionanta si masiva, punct de plecare in mai multe excursii interne si internationale. In spatele si fata garii sunt canale si feriboturi, vaporase care fac curse pe canale si o uluitoare parcare de biciclete.. imensa! Tot in gara au punct comun cele 3 linii ale metroului pentru care se lucreaza mult si se sapa adanc prin oras. Hotelul unde am fost cazati, Rho Hotel, 3*, este localizat la aproximativ 10 min de mers pe jos fata de gara, in Dam Square, centrul istoric si politic al orasului, cea mai cunoscuta piata, populata cu porumbei si inconjurata de ... biciclete ... reprezinta o normalitate sa inchiriezi bicicleta in Amsterdam; am vazut tururi de oras insotite de ghid; organizate ... pe bicicleta.

Am participat si la un eveniment! Prin agreement-ul semnat intre KLM si Oriental City Restaurant, incepand cu orarul de iarna, pentru urmatorii 2 ani, pe rutele din Amsterdam catre China, pasagerii vor beneficia la bordul aeronavelor de meniu pregatit de Chef-ul acestui restaurant. Bineinteles am degustat preparatele.

In timpul ce-a mai ramas, am descoperit orasul la inceput de toamna, cu atmosfera umeda, cu ceata si uneori cu un pic de ploaie, intotdeauna cu bucurie. Am hoinarit prin renumitul Red light district - nu mai lasa nimic imaginatiei, are de toate ..; am baut bere intr-un club local si am intrat in atmosfera orasului! M-a cucerit! Este fermecator! Deschis si tolerant catre caractere cat mai diverse, ospitalier si generos, cu caracter festiv, plin de turisti si localnici, cu arhitectura impresionanta, cladiri masive, vechi, discrete, in culori ce pastreaza mereu un oras viu.

Sunt multe atractii, nu ramane decat sa-i dedicati 3 zile pline sau 4 relaxate; apoi reveniti sigur! Piata de flori, Piata Leidse, Hard Rock Cafe, Parcul Vondel, muzee, Van Gogh si Rijjks, Casa Anna Frank, Hermitage, fabrica de bere Heineken, muzeul de diamante Coster impreuna cu magazinul Delft, muzeul maritim olandez, centrul stiintific NEMO - cladirea construita in forma unei nave, gradina zoologica cu pasari flamingo, gradina botanica, mori de vant si nelipsita plimbare cu vaporasul pe canale. Nu am stat decat 24 ore in Amsterdam, la 17:00 am ajuns la hotel, urmatoarea zi, aceeasi ora a fost momentul de intalnire pentru plecare spre aeroport, dar atrage ca un magnet!

La sosire pe aeroport in Bucuresti am multumit, iar Dan Petrescu de la KLM mi-a spus "sa povestesti". Desigur, cu prioritate!

Cesara

Vezi aici mai multe imagini de pe pagina mea de Instagram! Urmareste-ma pe Instagram! Click aici!
[icegram campaigns="28403"]