Pana acum doi ani de zile emiteam facturile de pe PFA-ul si firma mea prin vechea metoda: cumparat facturier de la librarie, numerotat si adaugat detaliile in facturier si apoi scris fiecare factura, cu pixul, de mana, si trimis prin posta. Dupa aceea am trecut la nivelul urmator, adica nu mi-am mai cumparat facturier de la librarie, ci am aflat ca pot sa le cumpar gata tiparite cu datele firmei sau ale PFA-ului si gata inseriate, asa ca am apelat la o tipografie pentru asta. Am mai dus-o asa inca vreun an de zile, pana acum un an, cand mi-am luat inima in dinti si am trecut 100% in online.

Imi doream de mult timp sa fac asta, dar aveam cateva rezerve legate in primul rand de confidentialitatea datelor. Ma gandeam ca nu as vrea sa vada cei care produc softul respectiv ce facturi am emis si care sunt clientii, insa mi-am dat seama apoi ca e vorba de afaceri prea mari pentru ca acestia sa isi permita sa incalce termenii din contract. Apoi cineva mi-a explicat cum e cu sistemul de protective al site-ului, certificatul SSL, precum cele folosite de catre banci in aplicatiile de internet banking. Asa ca am trecut online.

Cum emiti o factura online cu Factureaza.ro?

In primul rand trebuie sa iti deschizi un cont pe o platforma care emite facturi online. Una dintre cele mai cunoscute este Factureaza.ro, aplicatie folosita de peste 7000 de societati comerciale si persoane fizice autorizate din Romania. Contul se deschide in 2 minute, precum o adresa de email pe Yahoo sau Gmail, si vei avea un user si o parola pentru conectare de oriunde din lume. Dupa ce ti-ai deschis contul, trebuie sa intri in setari si sa adaugi datele firmei sau ale PFA-ului, informatiile fiscale (de exemplu: platitor sau neplatitor de TVA, codul de TVA pentru facturile externe, etc.), dar si sigla firmei (care va aparea pe facturi).

Apoi poti emite facturi online catre orice firma, iar factura o poti scoate apoi la imprimanta sau i-o poti trimite automat clientului, direct pe email sau pe fax (direct din aplicatie).

Cat te costa sa emiti facturi online cu Factureaza.ro?

Costurile la Factureaza.ro sunt in functie de numarul de documente emise (facturi, chitante, avize, etc.). Abonamentul standard costa 35 RON pe luna si include 100 de documente emise. Exista si un abonament gratuit, care include 5 documente lunar. Cel mai scump abonament costa 100 RON pe luna si include 500 de documente emise. In functie de frecventa cu care iti platesti abonamentul, exista si niste discounturi. Detali aici.

In plus, nu trebuie sa iti faci un contract pe termen lung, ca la telefonul mobil. Platesti doar atat cat folosesti acest serviciu – daca nu iti platesti abonamentul, nu mai poti emite alte documente.

Cum m-a ajutat pe mine?

Eram convins ca ma va ajuta foarte mult emiterea facturilor online, insa, cu toate astea, am intarziat mult cu decizia din diverse motive. Odata ce am luat decizia, mi-am mai luat cateva griji de de cap. Aplicatia online imi este utila din mai multe motive:

1. Nu trebuie sa tin o evidenta la facturilor emise, ci pot scoate aceasta evidenta oricand din aplicatie.

2. Nu trebuie sa urmaresc facturile neplatite, ci ma anunta aplicatia care sunt acestea.

3. Atunci cand un client intarzie cu plata, aplicatia trimite un mesaj automat prin care il anunta ca a depasit termenul de plata.

4. Facturile nu trebuie sa le mai trimit prin posta, ci imediat dupa ce le-am emis am o optiune de a le trimite clientilor direct prin email sau fax (Potrivit prevederilor Art 155 par. (6), din Codul fiscal, semnarea si stampilarea facturilor nu sunt obligatorii).

5. Am castigat timp, am scapat de batai de cap, am facut chiar si o usoara reducere de costuri (nu mai cumpar facturier si chitantier de la tipografie sau librarie, nu mai am costuri cu trimiterea facturilor prin posta, etc.), iar suma pe care o platesc lunar ca abonament la aplicatia de facturare este rezonabila.

6. Pot sa emit facturi de oriunde din lume, chiar daca sunt plecat intr-o calatorie, conectandu-ma doar la aplicatie, de oriunde am acces la internet.

7. Pentru contractele pe care le am si care prevad costuri lunare sau periodice (la 2,3,6 luni) exista posibilitatea de a seta aplicatia sa emita facturile automat, scapand astfel de aceasta grija.

8. Pentru facturile pe care le emit catre clienti din strainatate, am optiunea ca acestea sa fie scrise in limbi precum franceza, engleza, germana sau italiana. De asemenea, pot emite facturi in orice moneda.

9. Datele clietilor raman inregistrate, astfel ca atunci cand trebuie sa le emiti o noua factura, nu trebuie sa le introduci din nou.

Daca vi se pare interesant, atuncati o privire pe site-ul Factureaza.ro ca sa vedeti despre ce este vorba. Pentru inceput, puteti porni cu un cont gratuit ca sa vedeti daca va ajuta. Ulterior, tipul de abonament se poate schimba.

Succes!

Film despre cum se emite o factura online

10 comentarii

  1. psi
    05.04.2013 la 15:11

    mulțumesc de articol. chiar voiam să mă interesez de acest aspect al emiterii electronice, mai cu seamă că sunt novice în domeniu. 🙂

  2. 05.04.2013 la 15:15

    foarte util

  3. 06.04.2013 la 01:28

    nu e doar un program de facturare, ci si de monitorizare a facturilor in acelasi timp

  4. 06.04.2013 la 09:46

    Mai este si varianta SMART BILL. Este tot un program on-line, care este folosit de foarte multe firme din Romania.
    La inceput ai o luna gratuita.
    Apoi, daca vrei sa achizitionezi programul STANDARD, platesti circa 120 RON + TVA PE VIATA ! Diferenta de pret este foarte mare ptr. ca una este sa platesti 35 RON/luna, adica cam 420 RON/an, platesti doar 120 RON ptr. TOATA VIATA FIRMEI.
    Ce face acest SMART BILL ?
    – Tine evidenta tuturor documentelor, care nu sunt putine : FACTURI, FACTURI STORNO, FACTURI PROFORMA, CHITANTE PTR. FACTURI, INCASARE BANCA, AVIZE DE EXPEDITIE,
    – Ai RAPORT ptr. fiecare TIP DE DOCUMENT.
    – Iti poti configura CLIENTII, pe care ti-i memoreaza si ti-i identifica CU TOATE DATELE doar dupa CUI. Este suficient sa introduci CUI-ul unui client nou, sa dai CLICK si programul iti afiseaza ABSOLUT TOATE DATELE ACELEI FIRME : DENUMIRE, ADRESA EXACTA A SEDIULUI SOCIAL, J-ul.
    – NOMENCLATOR CLIENTI EXISTENTI
    – NOIMENCLATOR PRODUSE.
    – Programul se up-dateaza automat cu cele mai noi versiuni adaptate ultimelor modificari fiscale.
    De asemenea, ptr. un abonament anual, care mi se pare ca este de circa 90 RON ( pe an, RETINETI ), toate documentele sunt pastrate in CLOUD.
    Cam asta stiu eu ca face acest program !
    Si eu il folosesc si sunt foarte multumit !
    Nu ii fac reclama, ci doar va informez ptr. ca asa mi se pare corect ! Sa foloseasca si altii acest produs, daca li se pare avantajos ! Nu am sa pastrez doar ptr. mine „SECRETUL ASTA” !

  5. gabbis
    06.04.2013 la 09:51

    Acest sistem informatizat te scapa de o mare bataie de cap….Are foarte multe facilitati si te scuteste de mult timp pierdut, stres si evidente nenumarate…

  6. Razvan Pascu
    (author)
    06.04.2013 la 11:01

    @ Adrian: am avut si eu Smart Bill pentru o firma pe care am inchis-o acum cativa ani. E ok sistemul dar pentru mine a avut 2 mari defecte:

    1. Cand mi-am schimbat laptopul am pierdut si facturile emise si salvate pe laptop dar si programul in sine (atunci nu exista acel CLOUD).
    2. Nu poti avea acces de oriunde din lume, decat daca ai calculatorul acela in permanenta cu tine. Iar eu calatoresc foarte mult si mi-e mult mai simplu sa ma loghez cu un user si o parola si sa emit o factura.

    Dar este o optiune, bine inteles.

  7. 06.04.2013 la 12:29

    Se poate sa ai dreptate Razvan ! Nu stiu ce sa zic, dar eu am inteles ca in baza ID-ului pe care il primesti la activarea programului, acesta poate fi instalat pe oricate calculatoare, ptr. ca oricum nu poate fi folosit decat cu datele de identificare ale firmei care a platit licenta. Eu asa stiu !
    Oricum…tu stii mai bine ce si cum ai de facut ! Eu am facut aceasta propunere, la modul general, ptr. toti cei care iti viziteaza paginile ptr. ca oricum sunt multi si fac parte dintr-un anumit segment….zic eu…..oameni carora le-ar putea fi necesara si informatia asta !
    In orice caz este bine ca avem cu totii mai multe variante din care sa alegem ! Asta este foarte bine !

  8. giarmati flavius
    07.04.2013 la 12:13

    Foarte bine pina aici, dar eu sunt curios cum vei pute tu să-ţi recuperezi în instanţă, ieftin, facturile neplătite, că aici nu prea poţi aplica OG 5/2001, pe practica instanţelor cererea va fi respinsă. Ca şi evidenţă contabilă e ok, dar dpdv juridic am rezerve.

  9. Laura
    30.07.2013 la 16:28

    Buna tuturor,
    Eu mi-am infiintat de curand PFA si de la Administratia Financiara mi-au spus doamnele ca nu am nevoie de facturier, chitantier si stampila daca facturez online ci am nevoie de ceva specimen de semnatura care sa existe pe facturile emise online. Vreau sa mentionez ca eu voi emite doar facturi online. Este suficient sa imi fac abonament pe un astfel de site sau trebuie sa mai am ceva care sa echivaleze cu stampila?

  10. Liviu Mihai
    12.05.2016 la 13:33

    Sal. Util articolul pt multi. Eu deocamdata folosesc pt facturare Ciel Simplu(gratis).

Urmareste-ma pe Instagram! Click aici!