lufthansaAcum cateva zile am fost la prima mea conferinta de presa Lufthansa. Scopul acestei conferinte de presa a fost anuntarea noutatilor pe care le pregateste Lufthansa, precum si a rezultatelor de anul trecut, atat pe piata din Romania, cat si la nivel worldwide.

In 2012, Lufthansa a transportat aproximativ 770.000 pasageri intre Romania si hub-urile sale din Germania: Frankfurt, Munchen, Dusseldorf si Berlin. Unul dintre acesti pasageri am fost si eu, de 2 ori anul trecut, prima data cand am zburat spre Moscova (cu escala) si ultima data in decembrie 2012, cand am fost invitat de catre Biroul de Turism al Germaniei la targurile de Craciun. Cifra reprezinta o crestere de 12% comparativ cu 2011. Daca luam cifrele de pe toate companiile aeriene de linie din grupul Lufthansa care sunt prezente in Romania (inclusiv SWISS si Austrian Airlines), acestea au fost de 1,3 milioane de pasageri. Si aici pot sa spun ca am contribuit inclusiv eu, pentru ca am zburat anul trecut o data spre Elvetia cu SWISS si de 2 ori cu Austrian spre Viena.

Lufthansa este o companie aeriena uriasa. La nivel global, in 2012 peste 103 milioane de pasageri au zburat anul trecut cu companiile din grupul Lufthansa (include si low-cost-ul Germanwings).

Anul acesta avem 6 zboruri pe saptamana Bucuresti-Berlin, iar din 25 martie 2012 sunt 2 zboruri zilnice Bucuresti-Zurich, operate de SWISS. Compania nu are concurenta pe zboruri directe pe Zurich (ceea ce ii face si mai scumpi – de exemplu am facut o cautare aleatorie in perioada 26-28 februarie 2013 si zborul direct Bucuresti-Zurich cu Swiss este 425 de euro, pe cand la Air Berlin sau LOT, cu escala la Berlin sau Varsovia, este cu 100 de euro mai ieftin), insa la Berlin zboara si alte companii. Recent, Air Berlin a anuntat ca suspenda zborurile Bucuresti-Viena (prin FlyNIKI) si introduce zboruri Bucuresti-Berlin. Incepand din 1 aprilie 2013 va fi introdus si zborul Lufthansa sezonier Bucuresti-Frankfurt, dar si zborul zilnic cu oprire de noapte Sibiu-Munchen.

De asemenea, la conferinta de presa s-a discutat si despre noul terminal A Plus de la Frankfurt, a carui lansare a avut loc pe 10 octombrie 2012. Acesta are o capacitate de peste 6 milioane de pasageri pe an si asigura o viteza mai mare de transfer in cazul zborurilor cu conexiune (conexiunea se poate face in maxim 45 de minute).

Iar pentru ca mie imi plac foarte mult cifrele, am retinut ca in 2011 Lufthansa a avut peste 100 de milioane de pasageri, peste 1 milion de zboruri, peste 120.000 de angajati la nivel mondial (inclusiv romani), peste 28 de miliarde de euro cifra de afaceri si un profit operational de 820 de milioane de euro. Din Romania, Lufthansa opereaza curse directe catre Germania din Bucuresti, Sibiu, Cluj, Timisoara si Iasi. Compania a anuntat ca a avut o cota de piata de 26% in Romania, apropiata de cea a TAROM. Cifra nu ia in considerare zborurile low-cost si rezulta conform statisticilor IATA.

Pe zborurile lung-curier, cei mai importanti concurenti ai Lufthansa sunt Air France-KLM si British Airways.

3 comentarii

  1. 22.02.2013 la 18:29

    Eu nu am avut decat experiente pozitive cu Lufthansa, in cele cateva dati in care am zburat!

  2. gabbis
    23.02.2013 la 15:08

    Chiar sunt adevarati profesionalisti!

  3. 23.02.2013 la 16:24

    Si eu stau in aeroportul din Munchen din cauza ca zborul Lufthansa spre Timisoara a fost anulat… ironia sortii…