Deja lumea stie ca am o mare admiratie pentru Dragos Anastasiu (de la Eurolines si TUI Travel Center) si pentru afacerea pe care si-a construit-o in Romania. L-am cunoscut pe Dragos personal acum vreo 3 ani, insa ii urmaream activitatea cu mult timp inainte. Imi placeau investitiile lui de la „Arena Leilor” si ii admiram cresterile cifrei de afaceri din fiecare an ale Eurolines. Imi doream atunci sa il cunosc, dar nu mi-am imaginat niciodata ca voi ajunge sa lucrez pentru el si impreuna cu el.
Acum cateva luni mi-am deschis o noua firma – despre care veti afla si voi in curand.
Cativa oameni din industria turismului deja stiu despre aceasta firma, pentru ca, in mare, ideea tot de la ei mi-a venit. Acum cateva saptamani directoarea de marketing de la TUI Travel Center, Anca Duse, imi scrie un email in care imi cere sa ma implic in organizarea unei conferinte de presa pentru TUI Travel Center la care sa mobilizam presa traditionala si bloggeri de turism, conferinta pe care sa o moderez tot eu si in strategia careia sa ma implic.
Desi aveam alte proiecte speciale pe cap, plus o petrecere de Craciun de organizat pentru o companie aeriana, am zis „da” imediat, pentru ca mi s-a parut o onoare sa ma asociez cu un brand atat de puternic si o agentie din Top 5.
Restul deja nu mai conteaza – lucrurile au iesit foarte bine, conferinta a avut loc saptamana trecuta si a fost un succes pentru toata lumea. Principalul element de comunicat in aceasta conferinta de presa a fost cresterea de 121% pe Turism inregistrata in ultimul an de grupul Eurolines – TUI Travel Center.
Ne-am dorit ca prin prezentarea de la conferinta de presa sa atingem toate zonele din presa care conteaza:
1. Presa de business care este interesata in general de cifre, previziuni, estimari si tendinte.
2. Presa „glossy” care este interesata de cele mai multe ori de povestea din spatele afacerii. Aici Dragos a avut multe de povestit, de la negocierea timp de 2 ani de zile cu TUI Germania a acestui parteneriat si pana la ceea ce isi propune pe termen scurt si mediu. De retinut aici este ca TUI este cel mai mare grup de turism din lume si s-a format in Germania, compania avand avioane proprii, mai multe lanturi hoteliere in toata lumea si o cifra de afaceri anuala de aproape 10% din PIB-ul Romaniei.
3. Televiziunile care au reguli stricte de difuzare si carora trebuie sa le oferi stiri care sa fie utile pentru telespectatori. Aici am decis sa discutam despre partea de incoming, adica partea de „adus turisti in Romania” de catre tour-operatorul german TUI – despre care v-am scris detalii mai sus.
Eu am moderat aceasta conferinta de presa si ma bucur ca am fost alaturi inclusiv de Cosmin Marinof, directorul de vanzari al TUI Travel Center, la prima sa conferinta de presa. Cosmin este unul din oamenii pe care ii consider vizionari in turismul romanesc (alaturi de Remus Visan de la Paravion), iar cand imi vorbea acum un an de zile despre viziunea sa de a deschide agentii de turism in mall-uri, ma gandeam daca e o decizie buna sau nu – astazi se pare ca strategia a functionat atat la partea de vanzari, cat mai ales la partea de branding pentru TUI Travel Center. Oricum, Cosmin e un om interesant inclusiv prin prisma pasiunilor sale si va promit ca in scurt timp voi publica un interviu cu el in care sa il cunoasteti mai bine si in care sa va vorbeasca despre ce inseamna sa fii atat de pasionat de caini incat sa cheltui bani pe tratamente si monte in strainatate pentru acestia. 🙂 Cosmin a povestit in special despre site-ul TUI Travel Center Romania.
Si pentru ca in ultimul an strategia mea a fost sa va prezint pe acest blog oameni noi si care consider eu ca merita promovati, un alt om pe care cu aceasta ocazie am reusit sa il cunosc mai bine este Anca Duse, directorul de marketing al TUI Travel Center, un om care initial mi s-a parut destul de rece, insa acum am realizat ca munceste atat de mult si se dedica atat de mult jobului incat ma minunez ca are timp sa mai si raspunda la mailuri sau telefon. 🙂 Despre Miki Lech, directorul tour-operatorului Nova Travel (parte tot din grupul Eurolines-TUI Travel Center), nu va scriu prea multe pentru ca am senzatia ca nu ii place foarte mult sa iasa in fata – pare genul de om care rezolva lucrurile din umbra, fara sa se expuna prea mult, iar eu personal am o mare admiratie pentru acest gen de oameni, din simplul motiv ca eu nu as putea sa fiu niciodata asa si ca sunt total opus, ceea ce uneori nu e chiar bine.
Revenind la conferinta de presa Eurolines – TUI Travel Center, va mai pot spune ca in ultimul an TUI a adus in Romania prin Nova Travel si Danubius Travel aproximativ 30.000 de turisti din strainatate, fiind probabil cel mai mai tour-operator pe incoming in Romania (aici nu am cifrele pe intreaga piata, insa este o estimare personala). Ca si numar de agentii, Eurolines – TUI Travel Center are acum 59 de agentii proprii la care se adauga francizele si cei peste 500 de revanzatori, din care 37 de agentii sunt sub brandul TUI Travel Center. In urmatorii 3 ani isi propun sa ajunga la 100 de agentii. Investitia in imaginea TUI Travel Center din ultimul an se ridica la peste 400.000 de euro.
La finalul conferintei de presa, jurnalistii au fost invitati la o plimbare prin Bucuresti cu cel mai nou autocar din flota Eurolines, una dintre cele 3 investitii de cate 250.000 de euro in flota auto a grupului de turism.
Si pentru ca fiecare om percepe in mod diferit lucrurile, poate o sa vi se para ciudat, insa ceea ce mi-a placut mie cel mai mult in aceasta conferinta de presa a fost momentul in care Dragos Anastasiu a multumit echipei sale si lui Cristian Baciucu, partenerul sau la Eurolines de 17 ani. Eu cred mult ca fidelitatea este cea mai mare calitate a unui om, asa ca 17 ani de lucrat impreuna in conditiile Romaniei actuale mi se pare nu numai un succes, dar si o chestiune de mare onoare.
Buna ziua,
Vreau sa va zic ca si mie imi place Arena leilor, si mai ales de dl. Dragos Anastasiu, il admir mult pentru ceea ce a realizat si despre modul cum le zice cand are cuvantul.
Imi pare bine ca reusiti sa faceti ceva ce va place.
Succes pe mai departe.
Maria
Felicitari pentru realizarea acestei conferinte, astept cu nerabdare sa aflu mai multe detalii despre firma ta!
Razvan, impreuna cu cine ai co-organizat conferinta si de ce nu ai organizat-o singur?
Merci
(author)
@ Madalin: am un deja-vu…parca ti-am mai raspuns de vreo 2 ori la aceasta intrebare… 🙂 Urmeaza sa ma intrebi acum, din nou, si de ce nu am invitat Turism Market la aceasta conferinta? 🙂
Incoming ? in sfarsit 🙂 e bine ca dupa foarte multi ani (cam vreo 23..) turisitii straini vor fi adusi probabil prin mari companii de turism din afara cum ar fi tour-operatorul german TUI ! asta pentru ca ministerul de resort din Romania nu reuseste mai deloc acest lucru ( ma refer la publicitate , infotrips etc.).Fac exceptie de la acest capitol agentiile romanesti care se zbat sa aduca ceva turisti prin contracte directe cu turoperatori din SUA , Germania , Israel, Asia etc. si binenteles pe banii lor chiar daca pe parcursul acestor contracte vireaza catre bugetul de stat TVA , impozite etc.Adica aduc o „plus valoare ” si pentru bugetul de stat in timp ce ministerul are alta „viziune ” despre promovare (care ar trebui sa fie destul de agresiva in aceste timpuri).In rest , felicitari ,spor si INCOMING cat mai mult ! 🙂
Mihai Teodor
Quasar Tours & Travel
http://www.quasartravel.ro
Chiar nu mi-ai raspuns la chestiunea cu Turism Market desi sunt sigur ca ai fi vrut sa o faci:)
(author)
@ Madalin: Banuiesc ca ai fi vrut sa fii chiar tu invitat la conferinta TUI, ca blogger, si nu ca om de marketing de la concurenta?! 🙂
Andrada ar fi fost in charge cu evenimentul pt a evita orice urma de subiectivism.
Nu mi-ai raspuns la intrebare
(author)
@ Madalin: nu m-am gandit la Andrada, doar la Carmina ma gandisem, dar nu era in tara, era la Budapesta. Cat despre faptul ca nu ti-am raspuns la intrebare…deci acum incepem sa fim chit?! 🙂
Aici poti vedea si varianta video necenzurata 🙂
http://www.infotravelromania.ro/blog/2012/12/galerie-foto-filme-conferinta-presa-tui-travelcenter-sau-cum-sa-cresti-vanzarile-cu-121-intr-un-an-de-criza/
Asta vara am fost la Mamaia si erau nemti in hotelul meu. M-am simtit ca in copilarie cand mergeam cu parintii si era plin de ei pe acolo. A fost misto. Dar hotelul avea ceva deficiente pe care sigur nemtii le-au sesizat. Spre ex locul de servit masa era in restaurant cu deschidere spre terasa ceea ce a facut ca sa fie curent ingrozitor in permanenta, dimineata, pranz si seara, iti zbura capul, nu alta. Decoratiunile din hotel erau modeste spre proaste, pt 4 stele e de neconceput. Si dupa aia, muzica! Wow, cea mai proasta muzica ever canta non stop. Mai bine lasau valurile sa se auda, pe bune. In rest, toate bune. Atat ca a fost un pic cam scump. A, erau si iranieni in hotel. Ca uitam sa va zic.
Foarte frumos! Felicitari !!!