Unde va cazati si unde sa mancati in Alba Iulia?

Adaugat de la 26 Noi 2012

Acum 2 saptamani am fost la Alba Iulia pentru un weekend prelungit. Mai ajunsesem acum 2 ani, mi-a placut mult cetatea si cum a fost aceasta restaurata, iar de data aceasta am mers ca sa vad cum arata cetatea Alba Carolina cu cateva luni inainte de finalizarea lucrarilor de renovare.

Vineri voi publica un articol cu impresii despre oras si despre cetate, insa pana atunci m-am gandit sa public un articol cu detalii logistice: unde sa va cazati si unde sa mancati daca ajungeti la Alba Iulia.

V-am mai tot povestit ca pe masura ce simt ca se maturizeaza turistul/calatorul din mine, incep sa caut si alt gen de experiente decat clasica formula «vazut-placut-pozat-plecat». Este bine sa avem ce vedea in calatoriile noastre, un pic de arta, un pic de istorie, un pic de Entertainment…insa uneori imi place sa asez totul in decorul unui hotel cochet si impreuna cu cel putin o masa delicioasa la un restaurant bun.

Sunt obisnuit ca in orasele mici din Romania sa gasesc cel mult un restaurant cu pizza si paste (asa cum de altfel am gasit si la Alba Iulia in urma cu doi ani)…dar intodeauna ma bucur ca un copil cand descopar cate un loc deosebit.

Intamplarea face ca la Alba Iulia sa fi gasit de data aceasta chiar mai multe.

In plin centrul cetatii, intr-un stil renovat aproape perfect, se afla proaspat-inauguratul Hotel Medieval. Aflat intr-una dintre cladirile fostei cazarmi din cetate, cu niste ziduri care parca vorbesc de la sine, intr-o cladire monument-istoric veche de peste 300 de ani, hotelul m-a impresionat in cel mai placut mod nu prin opulenta si lux, avand in vedere ca este un hotel de 5 stele, ci prin simplitate si eleganta.

Din pacate nu m-am cazat acolo pentru ca era rezervat in totalitate pentru un eveniment privat, insa am mers sa vizitez hotelul intr-una din zile, pe holurile caruia l-am intalnit si pe fostul Ministru al Culturii, Razvan Theodorescu.

Judecand dupa ceea ce am vazut, pot spune ca as incadra hotelul in categoria Boutique Hotel. Are doar 28 de camere, amenajate in stil medieval, 3 restaurante intre care preferatul meu si cel in care am cinat intr-una din seri este Sala Frumoasei Privelisti, denumire ce imi aminteste de Poarta Armoniei Supreme de la intrarea in Palatul Interzis din Beijing. 🙂 Mancarea a fost foarte buna, insa atmosfera este cea care a asezonat seara cel mai bine. Pe langa acest restaurant mai este o sala cu capacitate de 180 de locuri care mie imi aminteste de vechile sali regale, cu o masa lunga si scaune de-o parte si de alta.

In demisolul si subsolul hotelului sunt amenajate cateva camere cu tematica medievala, Sala Armelor, Sala Cavalerilor Templieri si Sala Capitulara.

Orasul mai ofera si alte posibilitati de cazare. Prima oara cand am fost in Alba Iulia, in urma cu doi ani, am stat la o doamna foarte draguta la pensiune, care ne-a povestit despre viata ei si ne-a pregatit un mic dejun gustos (100 RON camera dubla). Din cate imi amintesc, aceasta era pensiunea.

De data aceasta am stat la hotelul Parc, aflat in centrul vechi al orasului. Despre acest hotel prea multe nu am ce sa scriu: hotelul este ok, camerele sunt spatioase, mancarea in restaurant e bunicica, oamenii de acolo s-au purtat extrem de frumos cu mine, insa nu a fost nimic care sa ma dea pe spate. Cateva fotografii gasiti mai jos.

In ultima zi la Alba Iulia, inainte de a pleca spre Bucuresti, m-am oprit sa iau pranzul la un restaurant aflat in apropierea hotelului Parc. Restaurantul se numeste „La Maison de Caroline” si se afla in aceeasi cladire cu hostelul ce poarta acelasi nume (ulterior i-am vazut promovandu-se si la Targul de turism al Romaniei).

Aflat intr-o cladire de patrimoniu, restaurata de catre un medic renumit din Alba Iulia, restaurantul, desi are doar cateva mese, castiga prin atmosfera intima si servirea impecabila. Pentru mine este foarte importanta interactiunea cu oamenii locului, astfel ca atunci cand chelnerul mi-a ghicit din priviri ce as vrea sa comand, mi-am modificat rapid planurile si o masa de jumatate de ora inainte de drum s-a transformat intr-o masa de mai bine de o ora, inceputa cu masline kalamata si cascaval langa o portie de bruschete cu crema de branza, avocado si bacon, continuata cu pui cu gorgonzola si pui mediteranean si terminata cu o spuma de branza si o spuma de ciocolata (nu va speriati, nu am mancat eu tot …eram doua persoane. 🙂

Concluzia este ca si orasele de provincie din Romania ascund adevarate comori cand vine vorba despre cazare si mancare…si sfatul meu personal este sa nu va temeti sa le explorati.

Despre mine:

Calatoriile sunt binecuvantarea mea si am reusit sa imi transform pasiunea in job. Sunt consultant in marketing turistic, dar imi place sa ma definesc ca antreprenor, sunt workaholic si bucuros ca am crescut de la zero, alaturi de echipa mea, agentia de Evenimente, PR si Marketing Travel Communication Romania, dar si Asociatia Travel Focus. Sunt implicat in mai multe organizatii nationale de promovare si dezvoltare a antreprenoriatului, am o diploma de licenta in Marketing (ASE Bucuresti), un masterat in Comunicare (SNSPA), un Executive MBA pe care l-am absolvit la WU Vienna University (2013-2015) si un curs de Global Strategy absolvit la Carlson School of Management (University of Minnesota, SUA). Revista Forbes m-a inclus in 2013 in topul “30 de tineri sub 30 de ani in Romania”, sunt mereu optimist si un prieten de cursa lunga – mai multe detalii despre mine gasiti aici.

4 păreri la “Unde va cazati si unde sa mancati in Alba Iulia?

1. Subscriu la cele povestite despre Hotel Parc. Pe lista locurilor in care poti manca as adauga Pub 69 de la Cetate, cu toate ca in una dintre cele doua dati in care am fost acolo personalul m-a dezamagit. Dar ii mai dau o sansa, de dragul arhitecturii si modului in care acest local a fost integrat, atat de firesc si natural, in peisajul Cetatii. In plus, orasul nu este ofertant la acest capitol….

2. Recomand pensiunea Casa Traiana din Alba Iulia , un loc aparte ,linistit si frumos decorat unde va puteti rasfata cu preparate culinare traditionale ,deosebite dar in acelasi timp si un loc de cazare minunat .

3. Recomand doua restaurante cu mancare foarte gustoasa si cu ambient elegant,relaxant,preturi bune:Carpaccio si Brothers,cel din urma este nou deschis,vizavi de Casa de Cultura a Studentiilor.Au deserturi delicioase,limonade foarte bune,merita incercat!