excursii-razvan-pascu

Nu mai este pentru nimeni un secret afinitatea mea pentru agentia de turism exclusiv online Paravion.ro si pentru oamenii de acolo, care au inceput prin a-mi fi clienti si acum imi sunt prieteni.

Trecerea de la o relatie de business la una de prietenie este un pas firesc care s-a intamplat in relatia noastra de mai bine de 2 ani, la fel cum un pas firesc este si pentru eMAG, cel mai mare si de incredere retailer online, trecerea catre vanzarea de bilete de avion si pachete turistice.

Stiam despre aceasta miscare importanta din online de mai multe luni de zile. A trebuit sa pastrez secret pentru ca in tot acest timp echipa de experti de la eMAG si Paravion au lucrat luni de zile la sistemele IT si la testarea tuturor functionalitatilor, investind atat timp cat si sume considerabile de bani. Totul pentru ca tranzactiile sa fie sigure si rapide, iar clientii eMAG sa poata achizitiona servicii turistice pe site. Pariul meu: 1 milion de euro cifra de afaceri „eMAG Turism” pana cel tarziu sfarsitul lui martie 2013.  🙂

Iata cateva informatii din comunicatul de presa trimis astazi:

Partenerul certificat Marketplace, Paravion.ro, face parte din grupul Happy Tour, cel mai mare furnizor de servicii turistice din Romania, cu o experienta de peste 18 ani in piata.

Pentru eMAG Turism, Paravion a conceput un portofoliu special de oferte de turism intern si international. Pe langa ofertele exclusive, clientii eMAG vor mai putea sa isi rezerve de pe platforma si bilete de avion pentru orice destinatie, prin orice companie aeriana, precum si camere in zeci de mii de hoteluri din intreaga lume.

„In zona de turism suntem de parere ca un mare potential il au pachetele de tip city break. Fiindca acest gen de vacante, lungi de 2-3 zile, sunt la fel de usor de strecurat in program pe cat sunt de achizitionat, ne asteptam la o crestere importanta pe acest segment in viitorul apropiat. Mai departe, tinta noastra este sa aducem pe eMAG cele mai atractive promotii si pe segmentul biletelor de avion iar, pe termen mediu, planul nostru este sa avem propriile noastre chartere pentru pachetele speciale eMAG Turism” a explicat Bogdan Axinia.

“Parteneriatul cu eMAG, liderul comertului online, inseamnă pentru noi o adresabilitate crescuta a ofertelor noastre”, a declarat Javier Garcia del Valle, CEO Happy Tour Group. “Suntem convinsi ca experienta de lideri a ambelor parti se va concretiza cat de curand in vanzari importante si ne asteptam ca piata sa raspunda rapid.”

Paravion, prima agentie romaneasca de turism 100% online, a fost achizitionata in 2010 de catre fondul de investitii GED, prin intermediul Happy Tour, ca parte a planului de consolidare a unui lider pe piata de servicii turistice, ale carui operatiuni sa poata fi extinse si in alte tari din Europa.

“Intr-adevar, luam in calcul pentru viitor o extindere a parteneriatului cu Paravion in toate tarile din regiune in care vom patrunde cu eMAG”, a declarat Radu Apostolescu, Vicepresedinte si Director de Dezvoltare eMAG. “De altfel, acesta este planul pentru toti partenerii din Marketplace care au produse pretabile si capacitatea de a livra in afara tarii”, a mai spus el.

17 comentarii

  1. 13.11.2012 la 11:20

    Salut Razvan,

    Mi se pare din partea eMAG o extindere cel putin ciudata. Pe un segment care nu l-au mai abordat pana acum. Sunt curios ce calcul de riscuri si-au facut inainte si cum a fost gandit proiectul.
    Mai mult a fost demonstrat in repetate randuri si la alte firme mai mari decat eMAG, daca ai monopol pe un segment si ai succes, asta nu inseamna ca o sa ai automat succes si pe un alt segment.
    Oricum ei aleg unde si cum vor sa investeasca in noi proiecte, am spus o parere.
    Trebuie sa fie constienti de faptul ca in acest moment pe segmentul „turism”, sunt branduri mult mai consacrate si cu vechime.

  2. Mircea
    13.11.2012 la 11:46

    O miscare nu foarte reusita, era mai bine sa ii stim pe cei de la eMAG cu ocupatia lor de baza. Fiecare e specialist pe un domeniu si eu zic ca nu e ok gandirea aceasta ‘hai sa vindem de toate’ ca se cere. E la fel cum Coca Cola nu s-ar apuca sa faca telefoane doar pentru ca se cer si daca se vinde sucul Coca Cola se va vinde si telefonul. Eu cu siguranta nu as cumpara bilete de la o companie specializata ep retail. Cel putin asta e parerea mea.

  3. constantin maricica
    13.11.2012 la 11:46

    ma bucur de acest parteneriat eu fiind un cumparator fidel emag si am agreeat orice domeniu nou pe care l-au imbratisat- cum ar fi asigurarile. sper doar ca orice produs sa poata fi accesat pri sistemul de rate!

  4. 13.11.2012 la 11:50

    Răzvan, să nu-ți fie cu bănat, dar „scopul nobil” pentru care s-au asociat cei doi jucători nu rezonează deloc cu cifra de afaceri pe care o estimezi în articol, mai ales că nu e declarat nicăieiri că banii ăia vor pleca spre cazuri caritabile.

    Când o să vezi acolo numai oferte de la paravion.ro de sub 50 de euro, atunci poți spune că parteneriatul a fost pus la cale cu scopul de a facilita accesul la servicii turistice a cât mai multor oameni cu venituri sub medie.

    Narcis, partea de bilete de avion e în seama paravion.ro/Happy Tour. eMag-ul pune la bătaie doar patforma de comercializare, focusul va fi în continuare pe IT&C și electrocasnice.

    Din toată treaba asta pot ieși în câștig, dacă știu să facă un mix bun între serviciile pe care le intermediază.

  5. Razvan Pascu
    (author)
    13.11.2012 la 11:51

    @ Narcis, Mircea: in principiu, aveti dreptate, e bine sa fii specialist intr-un domeniu. Insa eMAG a demonstrat ca se poate transforma intr-un mini-hypermarket online si poate vinde de toate. Tocmai de aceea isi cauta parteneri pe diferite domenii de activitate unde nu are expertiza, de aceea si parteneriatul cu Paravion.ro care pune la dispozitie tehnologia catre eMAG pentru a putea sa vanda pachete turistice.

    @ Petrus: scopul unei activitati comerciale este profitul, iar cei doi jucatori nu sunt ONG-uri ca sa faca acte caritabile… 🙂

  6. andrada crangus
    13.11.2012 la 12:09

    Mie un lucru mi-e clar aici, chiar daca nu sunt on de online: eMag a pus la bataie tehnologia (platforma) si un imens canal de distributie, iar Paravion vine cu specializarea pe turism- cu partea de productie a pachetelor turistice la un pret competitiv. Din punctul meu de vedere, daca fiecare isi face treaba cum trebuie, n-are de ce sa nu iasa bine. Ce nu mi-e clar este de cand este Paravion foarte tare pe pachete de turism intern, astfel incat: „Pentru eMAG Turism, Paravion a conceput un portofoliu special de oferte de turism intern si international „?? Eventual Paravion are in plan si o achizitie pe turism intern, care sa ii garanteze preturi bune la furnizori?…ca altfel ma indoiesc ca poate oferi preturi foarte bune pe segmentul asta…

  7. 13.11.2012 la 12:41

    Răzvan, asta spuneam și eu făcând o paralelă între titlul articolului și estimările tale din articol. 🙂

    Poate îmi scapă mie logica din titlu și nu am înțeles ce ai vrut să zici.

  8. 13.11.2012 la 12:46

    Razvan, atunci fara suparare, dar nu pot sa fiu de acord cu „scopul nobil” atata timp cat devine sinonim cu profit pentru ei :).
    Sau poate ne lamuresti si pe noi cititorii tai, ce ai vrut sa spui ?

  9. Razvan Pascu
    (author)
    13.11.2012 la 12:56

    @ Petrus, Narcis: o sa cresteti si o sa intelegeti… 🙂

    @ Andrada: Paravion colaboreaza bine cu Prestige, poate de la ei pot obtine preturi bune pe turism intern. Nici eu nu stiu de unde din alta parte.

  10. andrada crangus
    13.11.2012 la 14:06

    Razvan, esti sigur ca e corecta informatia? Am verificat la eMag si n-am gasit destinatii de turism intern, nici la vacante, nici la hoteluri (unde ar fi fost logic sa fie)…

  11. Razvan Pascu
    (author)
    13.11.2012 la 14:44

    @ Andrada: e corecta, pentru ca este in comunicatul oficial. nici pe Paravion.ro nu sunt deocamdata destinatii de turism intern, dar poate vor face ceva exclusiv pentru eMAG.

  12. 13.11.2012 la 15:42

    Aceasta colaborare inseamna ca Emag a cooptat in marketplace si ofertele Paravion. Practic Emag a venit cu platforma, experienta in online, traficul, marketingul iar Paravion a adus pachetele turistice si biletele de avion.

    Nu este nici un risc pentru clienti sau pentru Emag, iar pentru Paravion este un nou canal de vanzare; unul cu un potential extrem de mare (tinand cont de succesul inregistrat de Emag pe partea de carti si asigurari)

  13. Razvan Pascu
    (author)
    13.11.2012 la 20:30

    Apropo de puterea eMAG…s-au epuizat locurile pe city-break-ul la Istanbul lansat pe eMAG in doar 30 de minute de la lansare: http://turism.emag.ro/oferte-turism/city-break

  14. Petruș
    13.11.2012 la 22:43

    Ești amuzant, Răzvan!

  15. Claudiu
    14.11.2012 la 11:41

    Poate noul parteneriat va functiona acum, in extrasezon, cand se vand mai bine ofertele city break, dar ce te faci cand vine vara si lumea cauta pachete charter ieftine, sau cazari pe litoral in Grecia, Bulgaria, Romania. Ce va oferi Paravion atunci?

  16. andrada crangus
    14.11.2012 la 12:32

    E interesant de stiut cate locuri au fost pentru city-break-ul de Istanbul, ca sa intelegem despre ce vorbim. Stii cumva sau ne lamureste Madalin :-)?

  17. Razvan Pascu
    (author)
    14.11.2012 la 14:22

    @ Andrada: stiu ca 30.

Vezi aici mai multe imagini de pe pagina mea de Instagram! Urmareste-ma pe Instagram! Click aici!
This error message is only visible to WordPress admins
There has been a problem with your Instagram Feed.