fbpx
excursii-razvan-pascu

Dupa cum va spuneam aici, ma aflu la Londra pentru cateva zile. Am venit pe cont propriu pentru a participa la unul dintre cele mai mari evenimente mondiale din industria turismului. Scopul meu a fost sa descopar cum se face turismul la nivel profesionist. Si sunt pe cale sa aflu…

Ce am vazut astazi a fost grandios. Si a fost abia prima zi, o zi care este dedicata doar profesionistilor in turism si presei, nu oricine are acces in ziua de luni. Incepand de maine se asteapta un puhoi de oameni, desi inclusiv astazi era destul de multa lume.

Organizatorii au spus ca asteapta peste 50000 de expozanti din peste 180 de tari. Si ca sa intelegeti cum functioneaza lucrurile, trebuie sa va spun ca fiecare tara isi inchiriaza un anumit spatiu unde amenajeaza un stand dupa imaginatie si buget. De cele mai multe ori lucrurile astea sunt rezolvate de catre Ministerul Turismului din tara respectiva. Mai departe, Ministerul subcontracteaza spatiul inchiriat de ei catre agentii de turism din tara respectiva. Agentiile de turism, companiile aeriene sau Birourile de Turism din tara respectiva care considera util sa participe, o fac.

De exemplu din partea Romaniei am vazut ca participa aproape 40 de companii, printre care Atlantic Tour, Accent Travel & Events, Karpaten Turism, J’info Tours, Prestige Tours, JW Marriot Grand Hotel, TAROM, primaria Sibiu, Radisson Blu Hotel, Aerotravel, RIN Hotels si Christian Tour. Standul Romaniei este destul de modest, dar verdele reuseste sa il scoata putin in evidenta. Fata de alte tari, veti putea observa si singuri din fotografii ca standul este modest tare, insa exista si tari care au investit chiar mai putini bani in prezenta la World Travel Market – de exemplu Republica Moldova. Ce nu mi-a placut la standul Romaniei este ca l-au impartit destul de static pe 36 de birouri unde companiile au cate un scaun si un reprezentant care asteapta sa vina potentialii parteneri. Nu are nimic dinamic, nimic care sa atraga publicul: de exemplu Portugalia are o mini-bucatarie, standul Austriei este foarte bine pus la punct, standurile tarilor din America de Sud si Centrala sunt pline de culoare, dansatori si fete frumoase, Rusia are un stand imens, poate la fel de mare precum China, iar mai peste tot se fac sampling-uri si se servesc mancaruri si bauturi traditionale.

Oricum ar fi, Romania nu sta foarte rau la capitolul stand, ci la capitolul imaginatie in ceea ce priveste crearea unei atmosfere placute care sa atraga oamenii si cat mai multi vizitatori la stand. Pe de alta parte, din informatiile pe care le am, standul Romaniei a costat mai putini bani decat multe altele de la acest targ, ceea ce inseamna ca pentru cat de putin ne-am permis sa investim, totusi ne-am descurcat cel putin onorabil.

Hala de la Excel London este imensa si este impartita pe continente. Exista restaurante si cafenele, sali de conferinta, centru de presa si incepand de marti vor avea loc o multime de seminarii care sunt promovate foarte bine atat prin panouri, cat si prin intermediul site-ului WTM London sau prin intermediul aplicatiei pentru iPhone. Cei care au legitimatie de presa pot avea acces la seminarii si conferinte de presa si pot primi diferite rapoare cu cifre si statistici foarte bine puse la punct.

De altfel, organizarea este punctul forte al acestui eveniment si din cate mi-am dat seama, acesta este un eveniment de referinta pentru Marea Britanie: chiar si ofiterul care verifica pasapoartele m-a intrebat „sunteti cu afaceri in Londra?”, eu am dat din cap iar el ma intreaba „Mergeti la World Travel Market, nu-i asa?”. Apoi, daca iei metroul de la aeroport trebuie sa schimbi de vreo 2 ori ca sa ajungi la centrul expozitional Excel London (care se afla langa Canary Wharf si O2 Arena), insa de fiecare data sunt oameni care te ajuta cu informatii si indicatii in statiile respective, plus panouri si diferite indicatoare cu WTM London 2012. Adica organizare ca la carte. Iar la plecare, ai bannere care iti spun ca esti asteptat si la anul la WTM London 2013, in perioada 4-7 noiembrie, deci editia de peste un an de zile este deja rezervata.

Cat despre printuri, organizatorii pare ca nu au facut economie deloc, ai tot felul de reviste pentru fiecare zi de eveniment si brosuri cu expozantii si alte lucruri de interes pentru participanti.

In continuare va las sa vedeti fotografiile pe care am reusit sa le fac pentru voi la targ si va indemn sa ma urmariti si pe paginile de Facebook (aici si aici) pentru informatii calde. Stiu ca sunt multe persoane din agentii de turism care citesc acest blog si cred ca fotografiile de mai jos sunt utile pentru multi dintre voi, mai ales daca agentia pentru care lucrati decide sa participe la targuri de turism.

9 comentarii

  1. 06.11.2012 la 10:36

    Vazand celelalte standuri iti dau dreptate. Si verdele oricat ar atrage atentia este prea putin. Nu credeam ca o voi regreta pe Udrea 🙁

  2. 06.11.2012 la 11:28

    Chiar ca standul Romaniei e MODEST 🙁 Ma intreb, in Peru, Etiopia, Uganda, nu e criza?

  3. 06.11.2012 la 11:47

    In primul rand felicitari pentru noul aspect, imi place este curat si nu-ti fug ochii in toate directiile pe el. Referitor la standul nostru era de asteptat sa fie modest o fi conditie de la FMI sa nu iesim prea mult in evidenta. Te asteptam cu noi articole despre eveniment.

    P.S daca se poate sa spui cam cat te-a costat totul ?

  4. Mihai I
    06.11.2012 la 11:58

    hmm..nu cred ca e ceva de regretat. Standul de la Berlin a fost aproape identic, singura modificare este doar combinatie de culori verde – gri, la Berlin a fost verde – negru, in schimb acelasi stand.

  5. 06.11.2012 la 12:06

    La anul vreau sa merg si eu 🙂 Ori la Londra, ori la cel din Berlin, prea sunt faine targurile din afara.

  6. 06.11.2012 la 18:17

    Salutari Razvan ! Noi ne ocupam in principal de partea de incoming si dupa o multime de targuri de turism la care a participat si Romania , majoritatea oaspetilor din USA , UK, Germania , Israel etc ne spun ca Romania nu este promovata in afara ca si destinatie turistica !! (ma refer la o promovare eficienta).Cu alte cuvinte turistii nu au prea multe informatii despre Romania si nu sunt atrasi de tara noastra deoarece publicitatea nu este facuta intr-un mod profesionist !Sa participi de doua ori pe an la targ in Germania si/sau in UK si apoi sa te duci „la somn” nu ajuta…De exemplu Turcia este prezenta in Romania in toate anotimpurile pe toate autobuzele , tramvaiele , mall-uri , etc prin bannere foarte atractive .De aici si diferenta ..Deoarece ministerul nu se zbate prea tare poate ar fi o solutie sa reuseasca agentiile de turism (mici, medii si mari) sa creeze conexiuni cu ceilalti agenti din toata lumea si sa incercam noi promovarea ! Pentru acest lucru cred ca ai putea sa incerci sa afli parerile agentilor de turism cu privire la aceasta problema (websituri , platforme dedicate etc.).Pentru o agentie de turism mica din Romania costurile de participare la un astfel de targ sunt destul de mari ( am vazut ca ai postat numele catorva agentii de la noi si mai toate au ceva putere financiara si vechime in bransa – de ex Atlantic Tour aprox 20 ani !).
    Sedere placuta si informare cat mai eficienta !Multumesc.

  7. Popescu Iulian
    06.11.2012 la 23:36

    Stau sa ma gindesc la ce e bun un tirg. Si pentru ce facem standuri in acel tirg. Facem reclama unui produs. Adica mergem la tirg, si vizitam niste standuri de unde sa cumpartam ceva.
    Este treaba vinzatorului / exponzantului sa ne vire in creier dorinta de a cumpara. Ne prezinta produsul de asa maniera incit sa ne spunem..IL Vreau ! si la naiba o sa-L am !!

    Poate nu chiar azi, dar precis o sa-l am . Tot ce ma inconjoara in acel stand, trebuie sa ma impinga spre acest gind si sa-mi scoata banii din buzunar repede, pina la tirgul urmator.
    Desigur ca standul costa, dar exista si un randament al investitiei. Bagi 1000 si scoti 5000 si asta din vinzarea directa dar si din vinzari colaterale.
    Dar pina artunci, sa ne curam ograda, sa reparam ulita, sa vopsim gardul, sa ne tim cinii in lesa , milogii la sanatorii si asa mai departe…

    Vecini cu o balta si un castel fac de 5 ori mai mult ca noi, sa cumparam si intelepciune.

  8. Razvan Pascu
    (author)
    07.11.2012 la 00:56

    @ Narcis: cam 800 de euro cu tot cu niste promotionale pe care le-am facut.

    @ Anca: da, merita, si eu o sa merg la ITB la Berlin in primavara.

  9. 13.11.2012 la 19:24

    pacat ca ai nostri nu au facut nimic pentru a iesi in evidenta cu standul Romaniei cred ca nu era nevoie decat de putina imaginatie si aia ar fi fost… am fi avut cu siguranta mult de castigat, cel putin la targul asta

Urmareste-ma pe Instagram! Click aici!
[icegram campaigns="28403"]