Zilele trecute, pe 20 septembrie s-a implinit primul an de TUI Travel Center in Romania. Asa ca vinerea trecuta a avut loc un eveniment care sa marcheze succesul pe care grupul TUI, cel mai mare operator in turism din lume, incepe sa il aiba in Romania prin parteneriatul cu Eurolines Romania.
Si pentru ca am fost invitat vineri la eveniment, haideti sa va spun pe scurt povestea TUI Travel Center Romania si informatiile pe care le-am aflat:
Dupa 2 ani de discutii si negocieri purtate intre liderul mondial in turism – TUI – si agentia de turism si transport persoane Eurolines Romania (condusa de Dragos Anastasiu), in 20 septembrie 2011 a avut loc lansarea oficiala a brandului TUI Travel Center by Eurolines in Romania in prezenta ministrilor si a oamenilor importanti din turismul romanesc. Un an mai tarziu, facand o evaluare a realizarilor TUI Travel Center in Romania, actionarii si angajatii au constientizat ca tot ce si-au propus cu un an in urma s-a realizat…cu 4 luni mai devreme decat au planificat.
Pentru pasionatii de cifre si pentru jurnalistii care ma citesc (si pe care stiu ca ii intereseaza in special cifrele), iata cateva detalii:
- La nivel mondial TUI are o cifra de afaceri de 19 miliarde de euro, aproximativ 10% din PIB-ul Romaniei.
- Principalii competitori ai TUI la nivel mondial sunt, in ordine, Thomas Cook, Rewe si Kuoni. Cifra de afaceri a Thomas Cook este putin mai mult de jumatate din cifra de afaceri TUI.
- TUI are la nivel mondial 30 de milioane de clienti si o flota proprie de 143 de avioane.
- Cota de piata a TUI in Marea Britanie este de 47%, fiind numarul 1 in turism. Tot numarul 1 este si in tari ca Belgia sau Germania.
- Pe langa propria flota de avioane, TUI are si propriile hoteluri, peste 260 de hoteluri cu peste 170.000 de paturi. Ca sa aveti un termen de comparatie, pe tot litoralul romanesc sunt 140.000 de paturi, din cate stiu eu.
- In Romania, in ultimul an s-au deschis 10 agentii TUI Travel Center si alte 27 de agentii au fost rebranduite din Eurolines in TUI Travel Center by Eurolines.
- TUI Travel Center a investit peste 400.000 de euro in ultimul an in marketing (incluzand rebrandingul agentiilor si deschiderea de agentii noi). Focusul TUI Travel Center este acum deschiderea de agentii in centre comerciale. Acesta este pariul lui Cosmin Marinof, directorul de vanzari al TUI Travel Center, un om tanar si ambitios (cu o mare pasiune pentru caini) despre care multi oameni de turism cu care am vorbit au doar cuvinte de lauda.
- In 2011 cifra de afaceri in turism a grupului Eurolines a fost de 43 de milioane de euro, iar in 2012 este preconizata o cifra de afaceri de 55 milioane de euro.
- Anul viitor TUI Travel Center Romania va lansa zboruri charter spre Creta si Corfu.
Ce se va intampla in anul 2 de TUI Travel Center in Romania ramane de vazut. Oricum, ce s-a intamplat deja in primul an e remarcabil si nu arata decat setea de servicii turistice de calitate a romanilor.
Mai jos aveti cateva fotografii de la evenimentul TUI Travel Center de vinerea trecuta.
Felicitari si la mai mare…
Eu am calatorit frecvent prin TUI, insa ceea ce ofera Eurolines e departe de standardul real TUI… Cat despre preturi… sa fim seriosi. Preturile Eurolines sunt aproape duble cele cele originale. Thanks, but no thanks!
(author)
@ Amelia: multumesc pentru feedback. TUI e inca inca la inceput in Romania, dar perspectivele sunt bune.
Inca o dovada a ceea ce inseamna marketingul in turism si asocierea cu brand cunoscut si de incredere.
Dragos este un om de afaceri in adevaratul sens al cuvantului,de unde deduc ca,in asociere cu el, TUI va avea succesul scontat si la noi,dar…dupa ce mai trece un pic criza:)
Din pacate trebuie sa fiu in acord cu ceea de a spus doamna/domnisoara Amelia. Recent o persona apropiata mie a avut ocazia sa calatoreasca prin Eurolines si din pacate numai lucruri negative a avut de spus despre ei… Ar fi de dorit sa ii ridice cei de la TUI.
Buna ziua,
@Miruna&Amelia
Eu lucrez in acesta companie (chiar daca in back office) si ma intereseaza sa cunosc asteptarile clientilor.
In masura in care doriti, va rog sa dati exemple concrete si sa puneti lucrurile in context. Numai asa parerile exprimate pot fi si relevante. Numai asa concluziile pot fi trase corect si eventualele greseli corectate. Multumesc.
Multumesc Cosminei Toma(agentia Baneasa) pentru colaborarea prompta de care a dat dovada, voi reveni cu mare placere si data viitoare !
multumim dlui Cristian Hancu de la agentia Baneasa, pt promptitudine si seriozitate . Liliana Anton