excursii-razvan-pascu

Acum o luna am initiat un concurs pe pagina mea de Facebook, concurs despre care am scris si aici. Premiul, oferit de agentia de turism Europa Travel, a constat intr-o excursie pe insula Corfu din Grecia pentru 2 persoane, transport cu avionul si cazare cu mic dejun timp de o saptamana la un hotel de 3 stele.

Dintre cei care au participat la concurs, norocoasa castigatoare care a plecat in Grecia a fost Adriana Stanescu. Iar pentru ca lunea trecuta Adriana s-a intors din vacanta in Corfu, aceasta a avut amabilitatea sa scrie pentru voi cateva impresii din vacanta sa. Le gasiti mai jos. Iata asadar ce se poate face o saptamana in Corfu.

Intr-o zi de joi am primit nemaipomenita veste ca am castigat o excursie de 7 nopti in insula Corfu in cadrul concursului de pe blogul lui Razvan Pascu! Avand in vedere ca ma gandeam deja de ceva timp la un concediu in Grecia, vestea a picat cum nu se putea mai bine.

Asa ca dupa doar 3 zile eram deja in cursa charter catre Corfu.

Corfu este o insula din marea Ionica, foarte aproape de coasta albaneza si are o lungime de aproximativ 64 km. Numele grecesc al insulei este Kerkyra, asa cum apare de multe ori pe indicatoarele rutiere. De-a lungul timpului, insula a fost, pe rand, sub dominatie venetiana, franceza si britanica pana in secolul XIX, cand a fost cedata Greciei.

Primul lucru pe care l-am facut a fost sa inchiriem un ATV si sa mergem la Paleokastritsa, despre care auzisem ca ar fi printre cele mai frumoase locuri de pe insula. Intr-adevar, peisajul este de vis, plajele (multe si unele accesibile doar cu barca) fiind inconjurate de stanci inalte, maslini, lamai si chiparosi.  In zilele in care marea este linistita apa are nuante albastre-verzui si este atat de limpede incat poti vedea fundul marii chiar si la adancimi de cativa metri. Un important punct turistic in Paleokastritsa este manastirea din sec XIII, construita in varful unui deal izolat, care ofera o vedere superba asupra insulei si a marii.

Aici se organizeaza plimbari cu vaporasul catre mini-grotele sapate de mare in stanci. Insa cel mai spectaculos lucru de facut aici este plimbarea cu „submarinul” galben. Este vorba de fapt de un vaporas care are fundul ca o cuva de sticla din care poti admira lumea de sub apa. Noi am mers intr-o astfel de plimbare in capitala insulei, Corfu Town. Vaporasul a inconjurat o insulita aflata la cativa kilometri de Corfu, iar la un moment dat a oprit si a inceput spectacolul. Doi scafandri ne-au aratat sepii, caracatite si multi pesti, dupa care am urcat pe puntea vaporasului pentru o reprezentatie cu doi lei de mare foarte jucausi.

O alta excursie a fost cu vaporul catre insulele Paxos, Antipaxos si pesterile albastre. Am avut ocazia sa inotam in apele albastre de langa insule, sa vedem pesterile in stancile din mare si sa vizitam orasul-port Gaios. Ne-am plimbat pe stradutele inguste si am mancat foarte bine la una dintre tavernele locale. In Gaios am mancat cea mai buna inghetata pe care am mancat-o vreodata, o specialitate cu iaurt grecesc, miere si caju. Drumul cu vaporul a fost unul foarte frumos, dar si palpitant, deoarece la un moment dat soarele a intrat in nori si valuri mari au inceput sa legene vasul, stropindu-i generos pe cei care stateau pe puntea din fata (adica pe noi).

Din pacate, soarele a fost cam scump la vedere in ultimele zile, asa ca ne-am hotarat sa inchiriem o masina pentru turul insulei intr-o zi. Astfel am descoperit satele mici cu strazi inguste, plantatiile de maslini care acopera intreaga insula si dealurile care ofera din loc in loc „avanpremiere” ale plajelor stancoase din urmatoarea destinatie.

Un loc perfect pentru a vedea apusul este Kaiser’s Throne aflat langa Pelekas, un mic sat de munte aflat in vestul insulei. Locul se afla pe un deal la o inaltime de 270 metri si ofera o panorama de 360 grade asupra insulei. Numele vine de la Kaiser Wilhelm II care isi petrecea verile in Corfu si care venea des in Pelekas pentru a vedea apusul.

Un alt loc minunat al insulei este Canal d’Amour, in nordul insulei, langa Sidari. Canal d’Amour reprezinta un canal care s-a format in stanci de argila datorita eroziunii apei si vantului. Zona are un aspect selenar si deosebit de frumos si reprezinta una din principalele atractii din insula.
Capitala insulei, Corfu Town, este un mic oras in care se vede inca influenta din perioada de ocupatie venetiana. Locul este plin de turisti, atrasi de cele doua fortarete venetiene si de zona orasului vechi, cu restaurante cu specific corfiot si buticuri cu suveniruri, ulei de masline si zeci de feluri de condimente.

La cativa kilometri de capitala se afla palatul Achilleion, construit pentru Imparateasa Elisabeta (Sisi), sotia Imparatului Franz Iosef al Austriei. Din pacate nu am ajuns sa il vizitam, desi am auzit ca merita o vizita, insa l-am trecut pe lista pentru urmatoarea excursie in Corfu! Pe aceeasi lista se va afla si muntele Pantokratour, cel mai inalt punct de pe insula, cu o inaltime de peste 900 de metri.

Modalitatile de transport pe insula sunt suficiente, incepand cu autobuzul care face legatura intre capitala si diverse puncte importante, si continuand cu posibilitatea inchirierii de masini, scutere, ATV-uri si biciclete. In general, majoritatea, atat turisti cat si localnici aleg scuterul, insa trebuie avut in vedere ca traficul este cam haotic, asa ca nu strica un plus de atentie cand treceti strada, chiar si pe trecerile de pietoni riscati sa nu primiti prioritate.

Corfu este un mic paradis al sporturilor acvatice, apa limpede si albastra fiind perfecta pentru scufundari si snorkeling, mai ales ca exista posibilitatea de a inchiria mici ambarcatiuni din diverse puncte ale insulei. De asemenea, pe insula exista si parcuri acvatice pentru amatorii de senzatii de acest gen.

In Corfu sunt multe cafenele si restaurante, in general afaceri de familie, specialitatile grecesti fiind foarte cautate. Fructele de mare sunt omniprezente si marturisesc ca, desi nu sunt fan, am mancat pana si eu! Am incercat din curiozitate si masline crescute local, si diferenta fata de maslinele din comert este foarte mare. Maslinele sunt mici si au un gust foarte puternic si deosebit. Corfu este renumit pentru vinurile sale, in general „vinul casei” din restaurante fiind foarte bun.

Pe insula creste fructul Kumquat – seamana cu portocala, dar este mult mai mic, si se foloseste pentru lichioruri, dulceata sau se mananca crude. Partea interesanta e ca acest fruct mai creste in putine locuri pe glob, mai exact in unele zone din Asia si in sudul SUA.

In concluzie, a fost o experienta foarte interesanta, am descoperit multe locuri frumoase si cu siguranta la un moment dat ma voi intoarce in Corfu!

Multumim, Razvan!

7 comentarii

1. Cristina D
    24.09.2012 la 09:38

frumos:d

2. Claudia
    24.09.2012 la 09:40

Foarte frumoasa descriere, chiar are talent la scris Adriana!!! Felicitari!!!

3. Rizica
    24.09.2012 la 10:06

Foarte frumos…

4. Mihaela C
    24.09.2012 la 14:22

Foarte frumoase pozele si descrierea … sa va fie de bine si sa reusiti sa vedeti si ce v-a mai ramas pe lista.

5. 24.09.2012 la 18:36

Da, Corfu e o insula minunata, merita cel putin o vacanta acolo. Eu am fost in luna iunie. Mi se pare amuzant ca una dintre pozele facute de mine este aproape la fel ca a Adrianei: http://violetamatei.com/cafe-kerkira-corfu-greece/

Eu am stat mai intai in Barbati, o asezare micuta, chiar la poalele muntelui Pantokrator. Ce era culmea: in timp ce in restul insulei era soare, la noi ploua in fiecare zi. Cred ca varful muntelui era ca un magnet pentru nori. Dupa o saptamana ne-am mutat in Sidari, ca sa facem si noi ceva plaja.

6. Andreea
    07.02.2014 la 22:49

Corfu (Kerkyra) este locul meu de suflet. Sunt multe lucruri de vizitat. Intr adevar Achillonul este unul din obiectivele turistice care merita vazut (din pacate al doilea etaj are ca destinatie cazinou). Aici puteti vedea bijuterii care i au apartinut printesei, tablouri si multe alte lucruri. La fel de frumoasa este gradina, cu o multitudine de trandafiri japonezi, nuferi, palmieri (daca sunteti la sfarsitul lunii august puteti vedea palmierii infloriti). De asemenea din gradina puteti vedea cum decoleaza/ aterizeaza avioanele.
    Daca va plimbati pe stradutele din capitala o sa vedeti cateva bisericute (merita sa intrati sa le vizitati- puteti face si poze dar fara blitz).
    In capitala puteti vizita cele doua forturi (daca sunteti in criza de timp atunci sugestia mea este sa vizitati fortul vechi).
    Pentru plaja, nu ratati plajele din Glyfada si Isos.
    Daca ati inchiriat masina (pont:vedeti ca pe greeka.com puteti inchiria masina cu un pret mult mai bun) mergeti sa vizitati si Pantokratorul. Sus gasiti o mica bisericuta si o terasa unde puteti bea o cafea si sa va bucurati de priveliste.
    De asemenea merita sa inchiriati si o barca pentru o zi (pentru o barca de 6 persoane nu va trebuie permis).

7. Iuliana
    02.09.2015 la 16:11

Desi initial vroiam sa ma duc in Lefkada anul acesta sortii au facut in asa fel incat bugetul sa nu fie suficient si a trebuit sa ma reprofilez.
    Am reusit in ultima instanta sa-mi gasesc un sejur in Corfu in Paleokastritsa, de aici: https://www.geniustravel.ro/hoteluri/corfu/hotel-akrotiri-beach/
    Am vizitat Bella Vista, Corfu Town. Am ramas profund impresionata de Grota Bay (doar ca am coborat pana mi-a venit acru-n gat). Am mers in toate restaurantele si tavernele din zona, cel mai mult mi-a placut la Restaurantul Limani unde puteai sa-ti alegi meniul dintr-un acvariu mare cu homari, iar ca si loc de delectare am fost super incanta de Cafe bar Tango.

Vezi aici mai multe imagini de pe pagina mea de Instagram! Urmareste-ma pe Instagram! Click aici!