blog turism

In ultima vreme au aparut conferinte de tot felul, in special avand ca subiect „Online-ul” si „Social Media”. Nici nu este de mirare, mai ales ca numarul de utilizatori romani de Facebook a trecut de 5 milioane si ca din ce in ce mai multe branduri inteleg importanta blogurilor si a retelelor sociale (Twitter, Facebook, Pinterest, LinkedIn, etc.) in mixul de marketing al companiei.

Desigur, sunt oameni si oameni. Exista oameni de Marketing si PR inovativi, dar si oameni lipsiti de idei, exista bloggeri care inoveaza si investesc timp si bani in promovare, dar si altii care nu inceteaza sa copieze si apoi sa se planga ca nu exista companii care sa doreasca sa se asocieze cu ei, exista administratori si patroni de afaceri care au initiativa si cred in tehnicile moderne de promovare, dar si altii care nici macar nu vor sa te asculte.

Celor care nu cred in importanta Facebook-ului eu le dau mereu exemplul meu personal. Pe mine Facebook m-a ajutat foarte mult si multa lume ma cunoaste datorita Facebook. Sunt peste 19.000 oameni care ma urmaresc zilnic pe pagina de Facebook a blogului si alti aproape 5000 de oameni care imi urmaresc pagina personala. Fiecare dintre ei are prieteni, fiecare stie pe cineva care la un moment dat este interesat de unul din subiectele abordate de mine. Astfel, efectul de multiplicare este extrem de mare si de multe ori ajunge dincolo de domeniul meu de interes si activitate (turism & business). Iar daca Facebook-ul te poate ajuta enorm la capitolul imagine, parerea mea este ca e aproape egal cu zero la capitolul vanzari. Stiu ca aici probabil o sa imi sara in cap toti cei care castiga intr-un fel sau altul bani din consultanta pentru Facebook, insa aceasta este parerea mea si nu o sa mi-o schimb prea usor, mai ales ca este construita in timp, din exemple personale sau din exemplele unor companii cu care lucrez.

Aici trebuie sa intervina PR-ul (care nici el nu vinde, dar macar poate pune o baza mai solida la imaginea formata pe Facebook) si mai departe Marketingul care trebuie sa creeze produse si oferte atragatoare. Intervine apoi si distributia si vanzarile, dar si produsul in sine…desigur, sunt multe de spus si mai ales in turism lucrurile nu sunt foarte roz si prea putine companii inteleg cu ce se mananca Social Media.

Dar despre toate acestea vom vorbi la conferinta Marketing Online in Turism care se va desfasura la Piatra Neamt pe 14-15 septembrie 2012. Conferinta va fi urmata si de un infotrip prin Piatra Neamt la care au fost invitati mai multi bloggeri din toata tara. Aceasta conferinta este o initiativa a lui Alex Filip cu sprijinul Hotel Central Plaza din Piatra Neamt, un brand hotelier care incepe sa devina din ce in ce mai vizibil la nivel national si care a inteles cat de importanta este prezenta in Social Media.

Alti speakeri de la aceasta conferinta sunt: Traian Badulescu, Doru Marculescu, Tudor Iacob, Monica Jitariuc, Alex Negrea, Mugur Patrascu, Chinezu, Filip Lepus, Gaben si Cristian Ignat.

Pentru cei care doresc sa participe la acest eveniment, biletele s-au pus deja in vanzare. Inscrierile se fac aici, iar mai multe detalii puteti afla de aici.

Infotripul #priNeamt este un eveniment sustinut de Primaria Piatra Neamt, Consiliul Judetean Neamt, Central Plaza Hotel, Petrom, Cosmote, Noroc si Autonom. Conferinta despre Marketing Online in Turism este sustinuta de Primaria Piatra Neamt, Consiliul Judetean Neamt, Central Plaza Hotel Piatra Neamt, Impact FM, Zile si Nopti, Infoturism.ro, Infopensiuni.ro, Rotaract Neamt, Travelio, Conectoo, 2parale si Lista Firme.

1 comentariu

  1. 11.12.2014 la 15:09

    In curand marketingul online o sa se rezume la ORM.

Urmareste-ma pe Instagram! Click aici!
This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram Access Token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.