excursii-razvan-pascu

Bahamas - vas croazieraDestinatiile estivale nu sunt tocmai pe gustul meu din trei motive foarte simple: preturile sunt intotdeauna mai umflate, nu gasesc prea multe atractii in afara de mare si plaja si nu in ultimul rand, nu imi place caldura. Acesta este principalul motiv pentru care nu am ales niciodata resorturi si destinatii all inclusive pana acum (dar lucrurile se vor schimba peste 2 saptamani, la sfarsitul lui aprilie, o sa va povestesc si despre asta in curand….).

O varianta destul de utila pentru a imbina destinatiile estivale cu ceva all inclusive dar totusi variat si cu multe lucruri de facut sunt croazierele. Asta am aflat-o pe pielea mea in ianuarie cand am mers in prima mea croaziera. Am ales atunci sa merg intr-o croaziera in Bahamas, cu plecare din Miami.

Compania cu care am calatorit este Norwegian Cruise Line, destul de cunoscuta in special romanilor care muncesc pentru liniile de croaziera (cred ca doar pe vasul pe care am fost eu erau angajati vreo 15 romani).

Am ales o croaziera free style pe vasul Norwegian Sky. Free Style inseamna ca nu ai tinuta obligatorie pe vas sau la masa, iar masa se poate servi oricand vrei, chiar si la miezul noptii.

Croaziera a durat 3 nopti si patru zile, plecand din portul Miami pe 2 ianuarie, seara la ora 17:00, prima oprire fiind pe insula Grand Bahama, in Freeport pe 3 ianuarie dimineata. Am stat aproape o zi intreaga in fiecare port, plecarea fiind seara pe la ora 18:00. A doua oprire a fost Nassau, capitala Bahamas, iar cea de-a treia, pe o insula care apartine Norwegian Cruise Line, numita Great Stirrup Cay.

In principiu, vasul pleaca din port seara si merge pe timpul noptii. A doua zi dimineata esti intr-un alt loc, in cazul meu in fiecare dimineata la ora 8 eram pe o alta insula din Bahamas. Dimineata cand ma trezeam puteam merge sa iau micul dejun si apoi eram liber sa cobor de pe vas pe baza pasaportului si a cartii de imbarcare, capitanul anuntand de fiecare data care este ora la care toata lumea trebuie sa fie prezenta pe vas. Mai mult, toate informatiile despre vreme, despre ce poti face in fiecare port, despre ora de sosire si de plecare si multe altele le puteam afla din revista interna a vasului de croaziera, revista pe care o primeam in fiecare seara pentru a doua zi. Cei care aveau excursii cumparate de la NCL erau asteptati de fiecare data la iesirea de pe vas cu autocare pentru a merge catre locurile de vizitat, iar cei care vroiau sa exploreze zona pe cont propriu aveau la dispozitie fie un autobuz care sa ii duca din port catre centrul orasului, fie puteau pleca pe jos sau cu un taxi. Pentru o buna organizare toate tururile pentru turisti erau foarte clar marcate, inclusiv prin culori, iar pe bilet iti scria de fiecare data ora la care trebuie sa fii prezent si prin ce punte a vasului se face iesirea. Fiecare autocar plin de turisti era insotit de un ghid local, dar si de un reprezentant al vasului de croaziera.

Despre Freeport si Nassau o sa va povestesc in detaliu in articolele ce urmeaza, dar acum vreau sa va povestesc despre motivele care te pot convinge sa mergi intr-o croaziera sau sa revii pe una.

In primul rand ai ocazia sa vizitezi locuri, nu e ca si cum ai fi inchis intr-un resort. Eu i-am spus ca este ca un all-inclusive pe apa. De la zi la zi ai ocazia sa vezi lucruri diferite, in fiecare port in care ajungi poti lua tururi organizate de linia de croaziera care variaza de la tururi de oras, de vizitare a obiectivelor turistice, la activitati sportive si de agrement. Eu am platit in jur de 40 de dolari pentru tururile care iti aratau cam ce era mai important din fiecare loc.

In egala masura, ai posibilitatea de a-ti organiza tu pe cont propriu o plimbare prin portul unde te afli. In Nassau m-am tocmit cu un taximetrist pentru un round trip la niste plaje mai dragute de la marginea orasului, pentru 35 de dolari. Daca nu ai chef sau nu te simti bine, poti ramane si pe vas, unde se organizeaza tot felul de activitati haioase, care sa te puna in miscare si sa alunge plictiseala. Spre exemplu, din Freeport am revenit mai devreme pe vas, deoarece era cam frig afara si epuizasem cam tot ce era de vazut. Pe vas ma asteptau cursuri de crafting, de facut pizza (acestea erau pentru parinti si copii), cursuri de dans…nu prea erau momente ale zilei, indiferent ca ne aflam in port sau in drum spre vreun port, fara sa fie acoperite de vreun eveniment. A fost chiar si o licitatie pentru opere de arta si tablouri, cel mai important dintre produsele pentru care se licita fiind o schita a lui Picasso, care in final s-a vandut pentru aproape 20.000 de dolari.

In fiecare seara erau organizate spectacole in teatrul central al vasului, dar si tot felul de jocuri gen bingo sau “Deal or no Deal”. Au mai facut si o varianta a show-ului “Dansez pentru tine” cu membri ai echipajului si pasageri, dar si concursuri de cultura generala. Noaptea erau bineinteles tot felul de petreceri, discoteca, iar jacuzzi-urile de pe punte erau deschise pana la miezul noptii.

Masa o puteam servi fie la bufet dintre zeci de feluri de muncare si dulciuri, daca nu vroiam sa aleg un meniu specific, dar puteam opta si pentru o masa la restaurant, cu meniu a la carte, cu cateva feluri de mancare din care puteam alege orice.

Singurul lucru mai putin fericit la croaziera mea a fost vremea. Bahamas nu m-a intampinat cu prea mult soare si vreme prea calda, ci cu nori, vant si vreo 20 si ceva de grade. Oamenii de acolo spuneau ca nu au mai vazut de mult asa de frig 🙂

Acesta este si motivul pentru care nu prea veti vedea oameni in pozele mele cu plajele celebre ale Bahamas-ului, in articolele viitoare. Doar in ultima zi, cand am fost pe insula privata a celor de la NCL, am avut vreme de balaceala si plaja.

NCL a cumparat aceasta insula prin anii ’70 si putin cate putin au amenajat-o. Se pare ca inainte de a fi a celor de la NCL s-au perindat tot felul de populatii pe aici, de la indieni la vasele de sclavi si pirati. Cativa angajati NCL locuiesc aici pe insula si asigura tururile si echipamentele pentru tururile turistilor atunci cand vasele de croaziera acosteaza. Poti face parasail (90 de dolari pentru 5-7 minute), kayak (40 de dolari un tur de vreo 2 ore) si snorkelling (20 dolari inchierea echipamentului pentru o zi intreaga).

Cat despre pretul croazierei, pe mine m-a costat 350 de dolari de persoana 4 zile cu totul inclus, deci un pret ok tinand cont ca am avut cazare, transport si mese all-inclusive.

* Pentru ca plecarea intr-o astfel de croaziera se face din Miami, aveti nevoie de viza SUA. Puteti gasi pe blog detalii despre cum se obtine viza SUA pentru turisti.