fbpx
excursii-razvan-pascu

taromPrin natura activitatilor mele, in ultimii ani am apelat din ce in ce mai putin la alte mijloace de transport in afara de masina personala pentru excursiile prin Romania, si avionul pentru excursii in afara tarii.

Anul acesta cam o data pe luna m-am aflat in zbor, cu diverse companii aeriene, si am invatat sa apreciez mai multe lucruri la aceasta experienta: siguranta, punctualitatea si confortul la zborurile mai lungi, dar si increderea pe care compania respectiva a reusit sa mi-o castige de-a lungul timpului (adica toate de mai sus cumulate).

Din acest motiv am fost placut surprins de invitatia TAROM de acum 2 saptamani la Ziua Portilor Deschise si mi-am propus sa extrag cat mai mult din aceasta experienta. Recunosc ca eram foarte curios de anumite aspecte care compun un zbor: cum se face mancarea de catering, cum arata o hala unde se repara avioane, cum este ales personalul de zbor si cum se face pregatirea pentru zbor.

Prima informatie utila nu s-a lasat foarte mult asteptata. Am participat la o sesiune de briefing, ce se organizeaza cu o ora inaintea fiecarui zbor cu participarea echipajului unui zbor real, piloti si insotitor. Se discuta despre traseu, despre conditiile meteo…si se incearca anticiparea posibilelor necunoscute ale zborului. Aceasta veste mi-a picat foarte bine, avand in vedere ca nu o data am experimentat zboruri care de-abia ajunsesera pe pista dintr-o alta cursa si insotitorii abia apucasera sa curete pana sa plece in urmatoarea cursa.

tarom

razvan pascu la tarom

Am vazut cum se face si verificarea tehnica, desi nu am inteles mare lucru…important este ca SE FACE. Pentru mine a fost interesant sa intru sub…”burta” unui avion pentru prima data.

tarom

tarom

tarom

tarom

Fascinant a fost momentul vizitei in hangarul TAROM, un mastodont de vreo 6000 mp, reamenajat in anul 2000 in care li se face facelift-ul tehnic al aeronavelor. Pot fi „tratate” pana la 6 aeronave simultan aici.

tarom

tarom

tarom

george buhnici

Ceea ce imi doream de mult si ma bucur ca am avut ocazia sa o fac, este vizita in cockpit, in acea cabina micuta de care depindem cu totii cand suntem in zbor. Am discutat cu un pilot si ne-a spus o parte din secretele unui zbor reusit, ne-a explicat mecanismul de degivrare a avionului cand e zapada si gheata afara, ne-a oferit ponturi si explicatii referitoare la operatiunea de decolare si aterizare.

tarom

tarom

Lasand gluma la o parte, toate aceste lucruri nu se observa in momentul in care ne urcam in avion. Putem doar sa speram ca oamenii sunt profesionisti si isi fac treaba cum trebuie. Din acest motiv a fost mai mult decat reconfortant si linistitor sa observ cata precizie si organizare sta in fiecare zbor si in fiecare aeronava pregatita de decolare.

tarom

tarom

razvan pascu la tarom

tarom

In opinia mea, TAROM anul acesta s-a schimbat destul de mult, cel putin la nivel de imagine: au aparut cu un spot pe TV, au inceput sa organizeze evenimente pentru presa si bloggeri, au avut continuu oferte speciale, promotii si maratoane de reduceri iar acest lucru stiu sigur ca, cel putin in randul celor din jurul meu, a schimbat oarecum perceptia de companie imbatranita si prafuita cu una de companie sigura si care se adapteaza schimbarilor vremii. Daca vreti o comparatie, nu imi vine in minte altceva decat exemplul de transformare de imagine al Skoda: va mai amintiti care era imaginea masinii Skoda acum 10 ani si cum e acum? Cam pe acelasi drum pare ca merge si TAROM. Sper sa ramana constanti si in anii urmatori.

11 comentarii

  1. Ovi
    30.10.2011 la 21:38

    Si Dacia e pe acelasi trend ca si Tarom.
    Mai ales acum cu trenuletul de vizitatori.

  2. Razvan Pascu
    (author)
    30.10.2011 la 21:47

    @ Ovi: corect, buna comparatie.

  3. Flori Dante
    31.10.2011 la 10:10

    Foarte interesant,sunt adevarati profesionisti.

  4. 31.10.2011 la 15:01

    M-am întors aseară din Israel cu Taromul. Zbor super, adevarati profesionisti!

  5. rizica
    31.10.2011 la 16:56

    Din pacate, pe zborurile interne au preturi foarte mari si nu stiu daca pe o astfel de cursa este nevoie de 4 insotitori de bord… 😀

  6. 31.10.2011 la 17:08

    Pentru Radu Viorel: am mers si eu cu taromul dar am avut ghinion de gropi. profesionistii le-au evitat ocolindu le cu o viteza fantastic de mica, astfel incat sa nu se simta la mine pe scaun 😉

    4all:

    Tarom joaca in liga mijlocie. abia astept sa treaca in liga mare. sper sa mearga cat mai multi cu ei ca sa i ajute in acest sens (helau ..tarifele!)

  7. gabbis
    31.10.2011 la 19:51

    Imi plac pozele din spatele „cortinei” Taromului..Mi se pare o munca uriasa si migaloasa in egala masura, pentru cei care asigura revizia tehnica si implicit siguranta zborurilor..

  8. Ioana
    31.10.2011 la 21:31

    you lucky…

  9. Raluca
    31.10.2011 la 21:36

    Ce este avionul acela in miniatura din ultima poza ?

  10. Razvan Pascu
    (author)
    31.10.2011 la 21:46

    @Raluca: un stick de memorie primit in dar de la Tarom.

  11. Alexandra
    01.11.2011 la 10:51

    Un stick de memorie? Wow, e asa de dragutz! Prima data vroiam sa spun ca ai avut parte de o expeienta inedita, avand in vedere ca nu ai toata ziua ocazia sa vezi ce si cum se intampla „in spate”. Mi-ar place tare mult sa am si eu ocazia aceasta, dar ma bucur ca ai impartasit-o tu cu noi. In alta ordine de idei, stick-ul tau sub forma de avionas e suuuuuuper!:)

Vezi aici mai multe imagini de pe pagina mea de Instagram! Urmareste-ma pe Instagram! Click aici!
[icegram campaigns="28403"]